Pagina 126 van 294
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 10:22
door yordietje
Setra's hebben ook gordels. Lijn 280 richting Amersfoort doe ik altijd mijn gordel om, die bus gaat namelijk via de snelweg
En lijn 217 richting Leusden de Horst, via A28 doe ik ook wel is mijn gordel om.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 10:26
door cassie127
Dubbele omroepen in de syntus bussen gebeurt vaker. Maar het is wel afhankelijk van de afstand tussen beide haltes.
Dan hoor je de aankondiging voor die halte vrijwel direct als je de halte daarvoor voorbij bent en dan nog een keer als je vlakbij die halte bent.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 10:39
door Wageningen1998
De Setra's zijn ook begrensd tot 85km/h toch? Of kun je de begrenzer er op de snelweg afhalen?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 11:03
door Littlebusdriver
isadora schreef:Littlebusdriver schreef:...De vraag is nu of je ze als passagier moet gebruiken. Altijd? Nooit? Alleen op de snelweg?
Zijn het T100-bussen? Dan ja.
Dat zijn het dus niet.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 11:09
door dennistd
Volgens mij is de regel zo dat je een gordel om moet hebben als deze aanwezig is. Er is alleen geen aanwezigheidsplicht zolang het geen T100-bus is.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 12:51
door Daniel
dnmw2705 schreef:[Dat is bij Halte Archimedeslaan in Utrecht gok ik? De eerste halte na het verlaten van de Rode loper. Net voor de rotonde hoor je het de eerste keer en net voor het verkeerslicht nogmaals. Ik vind het ook onzin. Overdag helemaal, in de avond mijn twijfels.
Exact!
cassie127 schreef:Dubbele omroepen in de syntus bussen gebeurt vaker. Maar het is wel afhankelijk van de afstand tussen beide haltes.
Volgens mij zijn er wel meer vervoerders die het bij wat verder van elkaar gelegen haltes doen. Onderweg van CS Jaarbeurszijde naar halte Neude wordt die halte dus ook twee keer omgeroepen, waarbij de tweede keer ter verwarring exact bij het voorbijrijden van halte Vredenburg (waar niet gestopt wordt) plaatsvindt.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 19:54
door Daniel
Blijkbaar was men vandaag bezig met de Setra's: de Amersfoortse stadsdienst reed vrijwel volledig met tijdelijk materieel (waaronder ook meerdere wagens van Tourquase die nu tijdelijk bij Syntus zelf zitten). Lijn 8 was verder opvallend genoeg vrijwel onzichtbaar in de actuele reisinformatie en op de andere lijnen zaten er soms toch nog best forse vertragingen tussen.
Verder werd lijn 1 volledig met midi's uitgevoerd, waaronder eentje die eerst nog op de stadsdienst van Woerden reed (de 1159). Tweede bus op die lijn was de 1160, maar die was al eerder in Amersfoort gezien.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 20:06
door dnmw2705
Ben benieuwd wat er voor aanpassingen er dan gedaan zijn.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 20:08
door Daniel
Allicht iets met de boordcomputers? De onzichtbare bussen op lijn 8 waren opvallend genoeg steeds Setra's namelijk.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 20:14
door marvinkok
Er is een beste lijst met verbeterpunten aan de setra's, oa reflecties, opstelling geldbak en kaartenplank, en ik begreep dat er ook begonnen wordt met de inbouw van pinapparatuur in voorbereiding op het verdwijnen van contant geld op de bus eind dit jaar. Daarom zitten die lompe kasten ook op de betaaltafel, daar komen straks de kaartjes uit.
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 20:19
door sirvinniei
Daniel schreef:Blijkbaar was men vandaag bezig met de Setra's: de Amersfoortse stadsdienst reed vrijwel volledig met tijdelijk materieel (waaronder ook meerdere wagens van Tourquase die nu tijdelijk bij Syntus zelf zitten). Lijn 8 was verder opvallend genoeg vrijwel onzichtbaar in de actuele reisinformatie en op de andere lijnen zaten er soms toch nog best forse vertragingen tussen.
Verder werd lijn 1 volledig met midi's uitgevoerd, waaronder eentje die eerst nog op de stadsdienst van Woerden reed (de 1159). Tweede bus op die lijn was de 1160, maar die was al eerder in Amersfoort gezien.
Klinkt als een reactie op het langzaam opengaan van de deuren en het te kleine formaat van de bussen in Woerden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 20:44
door isadora
Waarschijnlijk het dak er af, zo vlak voor de zomer begint?
Kunnen ze onder het inmiddels beruchte Zeister tunneltje door.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 20:53
door dnmw2705
isadora schreef:Waarschijnlijk het dak er af, zo vlak voor de zomer begint?
Kunnen ze onder het inmiddels beruchte Zeister tunneltje door.
Zeister? Veenendaalse tunneltje bedoel je?
Enige klote tunneltje in Zeist is van de zomer gesloopt.. Er rijden overigens geen bussen op die plek

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 20:55
door sirvinniei
Technisch gezien "de Klompse" (dus Edense) tunneltje
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 21:01
door marvinkok
''s avonds rijdt er een Sprinter op lijn 1 in Amersfoort en ik heb deze week al een paar keer gezien dat er ook een reed op de 74 in Soest. Waar die Sprinter voor lijn 1 overdag rijdt weet ik zo niet, nu geen mogelijkheid het uit te zoeken...
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 21:18
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:isadora schreef:Waarschijnlijk het dak er af, zo vlak voor de zomer begint?
Kunnen ze onder het inmiddels beruchte Zeister tunneltje door.
Zeister? Veenendaalse tunneltje bedoel je?
Enige klote tunneltje in Zeist is van de zomer gesloopt.. Er rijden overigens geen bussen op die plek

Misschien werd dit weekend de reisinformatie wat beter ingesteld in de Setra's, zoals die twee schermen die het vaak niet doen en er moet ook eens overstapinformatie komen etc
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 21:20
door dnmw2705
Dat zou mooi zijn. Al zou je denken dat dat een kwestie is van software updaten en in theorie zou dat gewoon tijdens een rit kunnen. We gaan het zien morgen. Aanpassingen zoals hierboven genoemd zijn, kunnen ook aan de orde zijn geweest.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 21:22
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:Dat zou mooi zijn. Al zou je denken dat dat een kwestie is van software updaten en in theorie zou dat gewoon tijdens een rit kunnen. We gaan het zien morgen. Aanpassingen zoals hierboven genoemd zijn, kunnen ook aan de orde zijn geweest.
Denk dat er met de deuren en het dak niks gaat gebeuren, maar misschien wel met de boordcomputer inderdaad
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 21:27
door isadora
sirvinniei schreef:Technisch gezien "de Klompse" (dus Edense) tunneltje
Gelukkig, iedereen begrijpt welk tunneltje ik bedoel, dat zegt wel genoeg. :D
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 21:33
door Etienne
marvinkok schreef:''s avonds rijdt er een Sprinter op lijn 1 in Amersfoort en ik heb deze week al een paar keer gezien dat er ook een reed op de 74 in Soest. Waar die Sprinter voor lijn 1 overdag rijdt weet ik zo niet, nu geen mogelijkheid het uit te zoeken...
Van een chauffeur uit Bunnik vernam ik afgelopen kerstvakantie dat de ritten van lijn 381 buiten het seizoen met midi's rijden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 21:40
door sirvinniei
Was deze in de kerstvakantie dan druk? In 356 zaten toen ik er in zat nog een stuk of 5 mensen, maar in de 381 tussen Drb en NMM was ik de enige.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 21:42
door Daniel
marvinkok schreef:''s avonds rijdt er een Sprinter op lijn 1 in Amersfoort en ik heb deze week al een paar keer gezien dat er ook een reed op de 74 in Soest. Waar die Sprinter voor lijn 1 overdag rijdt weet ik zo niet, nu geen mogelijkheid het uit te zoeken...
Nouja, op lijn 1 dus bleek vandaag
marvinkok schreef:Er is een beste lijst met verbeterpunten aan de setra's, oa reflecties, opstelling geldbak en kaartenplank, en ik begreep dat er ook begonnen wordt met de inbouw van pinapparatuur in voorbereiding op het verdwijnen van contant geld op de bus eind dit jaar. Daarom zitten die lompe kasten ook op de betaaltafel, daar komen straks de kaartjes uit.
Zit de pinapparatuur dan niet al onder het kapje wat er nu nog op de zijkant van de boordcomputer zit?
En owja, nog eentje in de categorie humor: achterop de Syntus 1148 stond in het vuil "3182 ut Drenthe" geschreven, d'r zal wel een Drentse hobbyist in Amersfoort geweest zijn

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 22:27
door marvinkok
Vandaag is ook zondag natuurlijk ;)
Er is inderdaad een midi die via de garage wordt geruild tussen die 381 en lijn 1.
Wat het pinnen betreft, ik meende eerst ook dat alles in die kast zou zitten, maar heb ook al een bus gezien met losse pinapparatuur ernaast, net zo'n ding als in de plaatselijke supermarkt...
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 22:52
door Wageningen1998
marvinkok schreef:Vandaag is ook zondag natuurlijk ;)
Er is inderdaad een midi die via de garage wordt geruild tussen die 381 en lijn 1.
Wat het pinnen betreft, ik meende eerst ook dat alles in die kast zou zitten, maar heb ook al een bus gezien met losse pinapparatuur ernaast, net zo'n ding als in de plaatselijke supermarkt...
Echt heerlijk, pinnen in de bus :D
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: zo 22 jan 2017, 23:53
door Jurre
marvinkok schreef:Wat het pinnen betreft, ik meende eerst ook dat alles in die kast zou zitten, maar heb ook al een bus gezien met losse pinapparatuur ernaast, net zo'n ding als in de plaatselijke supermarkt...
Als het maar gebruikersvriendelijke apparaten zijn, laatst een ruime +5 opgelopen op de stadsdienst in Tilburg omdat er 4 mensen los een kaartje moesten pinnen.
Zag vanmiddag overigens ook de midi op lijn 1, weliswaar met een blanco display. Heb enkele Setra's gezien waaronder op lijn 6, dus er reden er wel een aantal.