Korte Wiki vragen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Dionysusnu

Re: Korte Wiki vragen

Bericht door Dionysusnu »

Dat laatste durf ik niet te zeggen. Het vervoerplan zegt alleen:
Vanwege de rijtijdverlenging rijdt lijn 44 voor de komende periode niet naar Aachen Hauptbahnhof maar naar Aachen Bushof en Kaiserplatz.
Over Limburgse omleidingen gesproken: Voor lijn 350 staat in de huidige dienstregeling, en op de nieuwe lijnennetkaart, aangegeven wat de wiki nu als omleiding meldt. Is het een idee om die om te zetten naar een volledige wijziging?
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Tsja, die valt enigszins in dezelfde categorie, inclusief informatiepagina en (althans, nu nog) omroepbericht in de bus. Dus die laat ik dan het liefst ook zoals hij nu is.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

umbusko schreef: za 19 jul 2025, 23:44 Net even naar de lijnennetkaarten gekeken: voor Sittard, Urmond en Richterich staat daar inderdaad de oude route in met blokjes tekst "let op: langdurige werkzaamheden, zie <...>", dus dat pleit dan inderdaad voor een weergave als omleiding. Alleen in Aachen is Kaiserplatz voor lijn 44 wel als eindpunt opgenomen. Ik weet ook niet of er plannen zijn dat volledig terug te draaien na de werkzaamheden in Richterich?
Bij de ASEAG staat nog de normale dienstregeling vanaf 1 januari 2025 voor lijn 44 in het systeem. Staat ook alleen als omleiding vermeld: https://www.aseag.de/fahrplan/fahrplana ... chterich-1

Ik zou omleidingen permanent verwerken gewoon per keer bekijken wat het meest logisch is. Vaak na 2 jaar of iets dan is het op een gegeven moment in mijn ogen permanent en als het zo in de dienstregeling en lijnennetkaart is opgenomen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
regenmaker
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door regenmaker »

Ik heb nog een andere vraag: hoe gaan we om met een buurtbus dat een flexnet is?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie