Pagina 127 van 174
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 01 dec 2020, 19:49
door Daniel
Stadsbus schreef: ↑di 01 dec 2020, 18:15Het valt me op dat er een aantal bussen zijn welke maar enkele ritjes per dag rijden. Dat zou betekenen dat ze meer bussen en dat ze daarom de Amba's naar Dordrecht halen.
Mwoh, als ik bijvoorbeeld bij de drie Dordtse Ebusco's die je noemt kijkt zie ik dat maar bij twee van de drie. En in beide gevallen waren die paar ritjes dus ritten op lijnen 8 en 9, waarbij zeker op de 8 een bus sowieso maar een paar ritten per dag in de spits rijdt.
Lijn 8 en 9 zijn overigens ook de twee lijnen zonder snelladers op de eindpunten dus die bussen moeten ook de stalling in als ze moeten laden.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 01 dec 2020, 20:30
door Stadsbus
Vooral bij de bussen die nog wel rijden viel het me op.
Zo lijkt Ebusco 7309 wat kuren te hebben af en toe.
Omloop
474814 reed op 24 november de hele dag met de 7322. De zelfde omloop
474814, op 25 november begon met de 7309. Halverwege rit 14 werd de bus omgeruild voor bus 7324.
De bus heeft op die 25 november 2,5 rit gemaakt terwijl een andere Ebusco de hele omloop (12 ritten) heeft volgehouden.
28 november kwam de bus weer de weg op. Met het zelfde omloopnummer, maar andere ritten, nam bus 7309 het over van de 7340. Bus 7309 hield het ook niet lang vol, na 3 van de in totaal 10 ritten nam de 7324 het over.
Een week eerder reed er een diesel Citaro, maar weer
een week eerder hield de 7327 het wel een hele omloop vol.
Het zelfde geld voor de maandag en dinsdag. Zo reed dinsdag
deze omloop met vier Ebusco's terwijl het de
vrijdag eerder met maar twee Ebusco's ook ging.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er laadpalen defect zijn, of vanwege corona maatregelen dat er vaker van bus wordt gewisseld.
Hopelijk klopt het een beetje wat ik hier boven heb geknutseld, excuses alvast mocht er iets niet kloppen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 01 dec 2020, 20:45
door Daniel
Maarja, dat zijn Groningse omlopen en daar ken ik sowieso de details niet van. Gezien het topic waarin we hier zitten had ik vooral even naar de Dordtse Ebusco's gekeken.
Groningen is sowieso afwijkend aangezien de Ebusco's daar bij mijn weten juist niet aan opportunity-charging doen tijdens hun streekdiensten
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: wo 02 dec 2020, 07:47
door The Greyhound
Inmiddels rijdt de 4530 op de stadsdienst in Dordrecht. De extra milieubelasting van deze bus wordt dan weer gecompenseerd door de 6162 die weer op lijn 1 in Gorinchem is verschenen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: wo 02 dec 2020, 16:02
door ray78
Daniel schreef: ↑di 01 dec 2020, 19:49
Lijn 8 en 9 zijn overigens ook de twee lijnen zonder snelladers op de eindpunten dus die bussen moeten ook de stalling in als ze moeten laden.
niet nodig om tussendoor naar de stalling te gaan,sowieso staan ze voor langere tijd stil op dordrecht station,varierend van 30 tot 90+ minuten blijkbaar is het zo uitgekiend,dat ze een groot deel van de dag door kunnen komen...
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: wo 02 dec 2020, 17:02
door Jelmer
volgens OVzoeker rijden de 4468 en 4530 in het DMG-gebied.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 07 dec 2020, 17:43
door ray78
en nog een update:
Onderaannemer Juijn (Schelluinen)
Juijn rijdt voor ons een aantal lijnen met midibussen en taxi. Met betrekking tot midibussen hebben we met Juijn het contract kunnen wijzigen. Vanaf 3 januari worden alle midibus-omlopen door ons gereden vanuit onze vestiging Schelluinen. Qbuzz neemt daarom 10 midibussen van Juijn over en ook komen 8 chauffeurs van Juijn in dienst bij Qbuzz. Er komt meer werk naar Qbuzz dan deze 8 chauffeurs kunnen wegrijden. Zo leidt deze maatregel tot meer werkgelegenheid (voor uitzendkrachten) bij Qbuzz. Dat is belangrijk in een tijd waarin we door afschaling veel minder gaan rijden.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 07 dec 2020, 18:00
door The Greyhound
Betekend dit dat het contract met Juijn (deels) is afgekocht, of gaat Juijn met 'grote' bussen diensten rijden?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 07 dec 2020, 18:09
door busfanNL
Ik ben bang dat eerste.

Ik vond de chauffeurs van Juijn echt toppers (super vriendelijk en service gericht) en ze hadden bij Juijn een mooi pakket aan lijnen. Maar in tijden van Corona en minder rijden snap ik het wel, maar ik vind het wel jammer dat zij als onderaannemer verdwijnen uit het DMG gebied.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 07 dec 2020, 18:39
door Lijn 45
Ze houden de Tribussen nog.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 07 dec 2020, 20:01
door busfanNL
Ja dat zijn helaas maar een paar kleine lijntjes (en andere chauffeurs als op de Rosero's maar de meeste zijn ook even vriendelijk hoor), maarja het is gelukkig nog iets.

Ik hoop dat de Juijn chauffeurs die niet meekunnen naar Qbuzz alsnog op een andere manier hun werk behouden binnen Juijn!
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 07 dec 2020, 20:22
door Wannes
busfanNL schreef: ↑ma 07 dec 2020, 18:09Ik vond de chauffeurs van Juijn echt toppers
Ik kan dit absoluut beamen, de qbuzz-chauffeurs zijn meestal ook wel vriendelijk en klantgericht maar de chauffeurs van Juijn eigenlijk altijd
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 07 dec 2020, 23:31
door StefanRijnhoutjes
Je ziet vooral dat de chauffeurs voor Juijn het echt doen omdat ze passie hebben voor het vak, en dan is bij sommige busschauffeurs ver te zoeken waarvan je echt zie dat die het alleen maar voor het geld doen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 08 dec 2020, 06:26
door busfanNL
Ja nou absoluut! Ze waren vaak in voor een praatje over de bus en hun werk en zij vertelden dan vol vuur en passie over hun beroep en over Juijn. Daarnaast zetten zij net dat stapje extra voor de passagiers door extra hun best te doen voor overstappen, even te wachten als er mensen aan kwamen rennen, en bij (oudere) mensen met veel bagage helpen tillen. Ja dit was een goede club chauffeurs niets anders dan lof!

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 08 dec 2020, 07:39
door StefanRijnhoutjes
Wat ik me dan wel afvraag wordt de 75/79 dan ook gereden door Schelluinen, of blijven deze bij Juijn en worden dan gereden met 8p dat je dan zo koppeling krijgt met lijn 5 erbij en liin 77 in Hardinxveld
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 08 dec 2020, 08:07
door Daniel
Hoe zou je dat willen doen met het aantal 8-persoonsbusjes dat Juijn voor DMG heeft dan? Ze hebben er zes en met één exemplaar op elke lijn die ermee rijdt (21, 22, 5; 77 heeft er twee nodig) heb je nog maar één reservebus.
Daar kan je nooit lijn 75 én 79 mee rijden, dus dat beantwoordt je vraag eigenlijk al.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 08 dec 2020, 21:12
door StefanRijnhoutjes
Op lijn 77, rijdt maar 1 bus heel de dag hoor. Maar je heb gelijk dat redt je in de spits indd niet, in de dal zal het wel kunnen lukken als de 75/79 1x per 2 uur rijden en de 21 1x per uur.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 08 dec 2020, 21:24
door Daniel
Nee dan red je het nog niet want lijn 75 heen en weer kost al een bijna 2 uur (105 minuten) en een keer heen en weer op lijn 79 kost 40 minuten. Dan heb je in de spits dus 7 bussen nodig terwijl er maar 6 zijn en zou je sowieso alle busjes continu aan het inzetten zijn terwijl die dingen toch ook weleens onderhoud nodig zullen hebben.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 08 dec 2020, 21:34
door The Greyhound
Daniel schreef: ↑di 08 dec 2020, 08:07
Hoe zou je dat willen doen met het aantal 8-persoonsbusjes dat Juijn voor DMG heeft dan? Ze hebben er zes en met één exemplaar op elke lijn die ermee rijdt (21, 22, 5; 77 heeft er twee nodig) heb je nog maar één reservebus.
Daar kan je nooit lijn 75 én 79 mee rijden, dus dat beantwoordt je vraag eigenlijk al.
Juijn heeft meer 8 persoonsbusjes dan alleen de groene stads-streekbusjes. Ik neem niet aan dat QBuzz moeilijk doet als er af en toe een wit busje opduikt.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 08 dec 2020, 21:40
door Lijn 45
Ze hebben ook nog een witte Sprinter City die soms op hun Rošero omlopen rijdt.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: wo 09 dec 2020, 07:36
door Vrokky
Nou ik zit in lijn 489 richting Kralingen
Ik voertuig 4422
Staat er als lijnnummer op: 11 (roze)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: do 10 dec 2020, 15:40
door StefanRijnhoutjes
Vraagje, Weet iemand of lijn 80 een omleiding rijdt? Omdat de kruising tussen de haarsekade en de haarweg richting het spoor/brug is afgesloten en alleen fietsen door kunnen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: do 10 dec 2020, 20:04
door ray78
is in ieder geval geen bekende stremming...enigste stremming die nog loopt in gorinchem is trajectgedeelte station-dalem v.v. (lijn1)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: za 12 dec 2020, 07:36
door Dafdriver
StefanRijnhoutjes schreef: ↑do 10 dec 2020, 15:40
Vraagje, Weet iemand of lijn 80 een omleiding rijdt? Omdat de kruising tussen de haarsekade en de haarweg richting het spoor/brug is afgesloten en alleen fietsen door kunnen.
Ik heb deze week die worden ook zien staan maar ik vermoed dat die afsluiting voor dit weekend gepland is aangezien bij de spoorwegovergang al een kraan neergezet was om werkzaamheden op het spoor te kunnen uitvoeren en op de Zaterdag en Zondag rijd lijn 80 niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 20 dec 2020, 15:59
door StefanRijnhoutjes
Ik zag net dat bij de haltes bijv. Glacis, Flank enz. waar lijn 1 (Gorinchem oost) vervalt en lijn 47 en 673 van Arriva wel blijven rijden dat Arriva splikssplinternieuwe halteborden heeft geplaatst.