Pagina 128 van 294
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 24 jan 2017, 09:44
door sealynx
sirvinniei schreef:De concessie eiste een minimaal gemiddeld aantal reizigers van 6 en gaf maar een beperkte vergoeding voor DRUs met klein materieel. Kortgezegd wilde de provincie dus van "taxilijntjes" af.
Als Syntus zelf een mogelijkheid aanbied aan deze chauffeurs om een groot rijbewijs te halen vind ik het hun eigen verantwoordelijkheid als ze niet voor de rijtest slagen.
Je zegt de Provincie wilde van de taxilijntjes af, maar dan is het een eigen verantwoordelijkheid van de chauffeurs wanneer ze niet slagen voor de rijtest?
Op z'n minst zou de Provincie hier zich even over achter de oren moeten krabben. Zij ontnemen op deze wijze beroepschauffeurs hun baan. De chauffeurs zelf zijn puur slachtoffer.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 24 jan 2017, 10:44
door sirvinniei
Ontnemen vind ik niet het goede woord. Er vind een verschuiving plaats van chauffeurs, eentje die uiteindelijk juist voor meer banen zorgt. Uit mijn hoofd worden er nu zo'n 8% meer DRUs geleverd. Voor taxichauffeurs is er simpelweg weinig toekomst in het busvervoer; ze halen juist de rendabiliteit onderuit. Hadden stokers in een stoomtrein ook niet ontslagen mogen worden toen elektrische treinen opkwamen?
Wel denk ik dat er meer moet worden gedaan om het gat tussen de Regiotaxi en het busvervoer, maar dit moet niet gedaan worden door een vaste dienstregeling te rijden, maar juist door de regiotaxi goedkoper te maken of andere goedkopere alternatieven in te zetten als breng flex, de texelhopper, de kolibrie, de opstapper of de nachtvlinder. Hierdoor wordt er veel minder leeg gereden en is dus minder subsidie nodig.
Enfin, blijkbaar is er ander werk voor de taxichauffeurs dus is er niks aan de hand.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 24 jan 2017, 14:26
door dnmw2705
Het begin is er:

Nu nog invullen. Rechter scherm nog steeds 'leeg'
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 24 jan 2017, 14:29
door isadora
Ah, de stekker zit er in. :D
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 24 jan 2017, 17:40
door dnmw2705
Maxim schreef:lokqoute
Maxim, jullie zijn nu 9 weken bezig, waarvan 6 in bedrijf. Kun je ons voorzien van wat cijfers. Loopt het goed, waar kan het nog beter etc etc. Je hebt op dag 1 gedaan en dat vond ik wel leuk. Ik ben erg benieuwd naar hoe het er nu voorstaat.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 24 jan 2017, 18:17
door Daniel
Je zegt trouwens het begin is er maar die blanco overstapinfoschermen zaten er op de eerste dag al tussen ;-)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 24 jan 2017, 18:24
door dnmw2705
Daniel schreef:Je zegt trouwens het begin is er maar die blanco overstapinfoschermen zaten er op de eerste dag al tussen ;-)
Voor mij was het de eerste keer dat ik het zag. En ik zit voor mijn gevoel veel in die bussen.
Laten ze dan ook maar iets erop gaan zetten qua overstappen

.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 24 jan 2017, 18:36
door Wageningen1998
Heeft er al iemand in de MAN Ceatano's gezeten? Rijden ze een beetje lekker? Het schijnt dat ze iig door tunneltje De Klomp passen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 24 jan 2017, 19:38
door marvinkok
Dat zijn inderdaad tunnelbussen. Heb er een klein stukje mee gereden maar redelijk snel weer laten uitruilen, niet veel sneller dan krap 40 rijden is toch niet heel handig (A)
Verder had het wel wat
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 24 jan 2017, 20:12
door Wageningen1998
marvinkok schreef:Dat zijn inderdaad tunnelbussen. Heb er een klein stukje mee gereden maar redelijk snel weer laten uitruilen, niet veel sneller dan krap 40 rijden is toch niet heel handig (A)
Verder had het wel wat
Kunnen ze niet sneller? Denk dat het slome rijden aan de chauffeur ligt...
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 24 jan 2017, 20:17
door marvinkok
Tuurlijk kunnen ze wel sneller :X
Zat een storing in de versnellingsbak ofzo waardoor ie niet altijd doorschakelde en dus bleef hangen bij krap 40
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 24 jan 2017, 21:03
door Wageningen1998
marvinkok schreef:Tuurlijk kunnen ze wel sneller :X
Zat een storing in de versnellingsbak ofzo waardoor ie niet altijd doorschakelde en dus bleef hangen bij krap 40
Ik wilde net zeggen... haha
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 24 jan 2017, 23:18
door Jurre
BasFrancken schreef:Heeft er al iemand in de MAN Ceatano's gezeten? Rijden ze een beetje lekker? Het schijnt dat ze iig door tunneltje De Klomp passen

Ja laatst, maar dat ding trilde echt van ellende uit elkaar. Binnen kwam de herrie van klapperende ramen, stoelen en kasten echt boven alles uit.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 25 jan 2017, 12:56
door isadora
Maar goed dat ze dan niet veel harder dan 40 rijden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 25 jan 2017, 15:34
door Wageningen1998
Gisteren vroeg ik of er al iemand had gereden in de MAN Ceatano,vandaag zit ik er in haha. En echt puur toeval kwam hij ineens het busstation in Wageningen oprijden. Het rammelt maar ik vind het echt een leuke bus :) stuk leuker dan die tijdelijke amba's.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 25 jan 2017, 19:34
door Durashift
Ik had er nog niet eerder één gezien, op de route van lijn 50, een Amba uit de 'blauwe -gld-' concessie. De 5102 reed op het 'tunneltraject'. :)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 25 jan 2017, 19:46
door Wageningen1998
Durashift schreef:Ik had er nog niet eerder één gezien, op de route van lijn 50, een Amba uit de 'blauwe -gld-' concessie. De 5102 reed op het 'tunneltraject'. :)
Ik had een keer de 5102 van Utrecht naar Wageningen. :o
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 26 jan 2017, 11:57
door Wageningen1998
Weet niet of het oud nieuws is, maar naast Syntus-Gelderland amba's 5102+5121 rijdt ook de 5147 (iets luxer) in Utrecht.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 26 jan 2017, 17:56
door dnmw2705
Ik zie nog zoveel bussen rijden met verkeerde informatie op bestemmingsfilm. Gisteren zat ik in de 50 naar Rhenen en dan staat er nog Utrecht CS via Doorn/Zeist op. Daarnet in een 50 met 'geen dienst' erop. Stond wel in de app, dus hand uitgestoken en in kunnen stappen. Lijn 251 die er voor zat was bombomvol. Gemiste kans.
Zit natuurlijk niet in het vaste ritme van chauffeurs, maar het is wel erg slordig. Gemiste kansen voor Syntus.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 26 jan 2017, 21:20
door marvinkok
Er zijn een aantal bussen waarbij de lijn film handmatig ingesteld moet worden. Dat zit natuurlijk niet meer in het ritme van de chauffeurs, tegenwoordig gaat dat allemaal automatisch via het EBS, dus dat wordt wel eens vergeten.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 26 jan 2017, 21:27
door isadora
Doen ze dat dan nog met zo'n ouderwetse slinger?
Je had vroeger ook auto's, die je aan moest slingeren overigens.
Syntus, ja ik verwacht weinig anders natuurlijk.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 26 jan 2017, 21:45
door nvdw
Sterker nog: er staat aan het eindpunt een man (m/v) met een ladder en een pot verf en die schildert de nieuwe bestemming erop. Als er dan vijf bussen tegelijk aankomen die ook binnen vijf minuten weer weg zijn of de lijnfilmschilder staakt vanwege het uitblijven van een nieuwe CAO dan schiet de juiste bestemming er nog wel eens bij in.
Is toch leuker dan de werkelijkheid van een klein kastje waarin je lijnnummer en bestemmingscode invoert ;)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 26 jan 2017, 21:50
door isadora
ROFLOL :D :D :D
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 27 jan 2017, 12:52
door Wageningen1998
Is er al bekend of er ook tijdelijk materieel achterblijft in Utrecht als definitief reservematerieel?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 27 jan 2017, 13:05
door sirvinniei
Ik neem aan dat er meteen genoeg bussen aangeschaft zijn om een reserve over te houden.