Pagina 129 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 13:57
door regenmaker
Ik denk dat de amba's die uit de Veluwe komen weer terug gaan naar de Veluwe om de ex-veolia Man Lion's City's CNG af te lossen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 14:26
door dnmw2705
Mag hopen dat alle tijdelijke bussen terug gaan waar ze vandaan komen. Die Qbuzz GD gaan sowieso terug.
De Tourquase tunnelbussen kunnen denk ik als enige dienen als eventueel reserve materieel, al hoop ik dat Syntus gewoon wat extra besteld *bus*

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 14:59
door marvinkok
In principe zal er gewoon genoeg materieel besteld worden inclusief reserve. Je moet ook onderhoud kunnen uitvoeren natuurlijk...
Ik zie zelf de Twentse/Overijsselse Ambassadors nog wel poolbus worden, zoals de alleroudste nu waren in het wit (3054 bijvoorbeeld).

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 18:18
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:Mag hopen dat alle tijdelijke bussen terug gaan waar ze vandaan komen. Die Qbuzz GD gaan sowieso terug.
De Tourquase tunnelbussen kunnen denk ik als enige dienen als eventueel reserve materieel, al hoop ik dat Syntus gewoon wat extra besteld *bus*

De Tourquase amba's zullen worden ingezet als treinvervangend vervoer/evenementenvervoer (concerten en voetbalwedstrijden enzo). Misschien blijven er een paar apart staan geen idee.

En de Qbuzz Citaro's/Veluwe amba'sgaan inderdaad terug, vooral de Qbuzz bussen is jammer want dat zijn prima bussen. Wat dat betreft ook wel logisch dat ze teruggaan.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 18:28
door sirvinniei
voor de facebooklozen onder ons
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 18:38
door Wageningen1998
Sommige hebben het wel en sommige niet inderdaad. Lijkt me heel chill als we eindelijk kunnen pinnen. Iemand enig idee wanneer de start ervan gepland staat?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 18:41
door Daniel
Ah, dat verklaart waarom me laatst al gaatjes opvielen in een bus op die plek.

Trouwens, laatst vroegen we ons nog af waar de Amersfoortse midibusjes nu reden als ze niet op lijn 1 reden. Eentje waren we al achter, die zit inderdaad op 381 (al was ik net te laat voor 'n plaatje :( ). Vandaag de tweede echter ook gevonden, die rijdt op lijn 74 in Soest.
Verder zijn de buurtbusjes nu ook bestickerd en genummerd (in de 1xx-serie), maar bij de KS-910-Z is men vergeten het nummertje erop te plakken (de rest van de bestickering zit er wel op). Iemand een idee welke dat dan moet zijn?

Op lijn 272 kon ik tot slot de Besseling 511 vastleggen, maar jammer dat ze de filmbak niet aangesloten hebben want hij reed met een briefje achter de voorruit. Hij zit er wel: de 511 stamt uit de bestelling van Stadsvervoer Nederland voor de concessie Oost-Utrecht uit 2004, terug op de vertrouwde lijndienst voor die bussen dus.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 19:57
door regenmaker
BasFrancken schreef:En de Qbuzz Citaro's/Veluwe amba'sgaan inderdaad terug, vooral de Qbuzz bussen is jammer want dat zijn prima bussen. Wat dat betreft ook wel logisch dat ze teruggaan.
En wat is er mis met Veluwe Amba's? -o-

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 19:59
door dnmw2705
sirvinniei schreef:voor de facebooklozen onder ons
Spoiler: show
Afbeelding
Kan het niet zien...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 20:05
door cassie127
Ik zie hem wel :p

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 20:12
door Daniel
Er stonden dubbele IMG-tags in die spoiler. Die heb ik nu verwijderd waardoor hij het wel doet.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 20:15
door sirvinniei
Ja ik had na het lezen van het bericht de afbeelding via Tapatalk gedeeld. Per ongeluk dus dubbele IMG tags geplaatst en deed ie t alsnog niet xD
Dank iig Daniël.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: vr 27 jan 2017, 20:20
door Wageningen1998
regenmaker schreef:
BasFrancken schreef:En de Qbuzz Citaro's/Veluwe amba'sgaan inderdaad terug, vooral de Qbuzz bussen is jammer want dat zijn prima bussen. Wat dat betreft ook wel logisch dat ze teruggaan.
En wat is er mis met Veluwe Amba's? -o-
Mwah, de 5102 en 5121 zijn vergelijk met de cxx-amba's (hetzelfde bouwjaar) en die rammelen ook behoorlijk hoor. Ze zijn wel beter dan de andere tijdelijke amba's van veolia en arriva. De beste amba's van het tijdelijk materieel vind ik de 5147, ook Veluwe maar dan luxere uitvoering en iets jonger (2010) en vooral de Overijssel amba's. En oja die enkele Twente amba is ook prima, maar dan wel de luxere uitvoering en niet degene met het cxx-interieur.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 18:27
door NG²7²™
BasFrancken schreef:En de Qbuzz Citaro's/Veluwe amba'sgaan inderdaad terug, vooral de Qbuzz bussen is jammer want dat zijn prima bussen. Wat dat betreft ook wel logisch dat ze teruggaan.
De QBuzz Citaro's gaan terug naar EvoBus, waarna ze doorgaan voor de verkoop. Terug naar QBuzz gaan ze in ieder geval niet.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 19:26
door Etienne
Gisteren bij het Autobusjaarjournaal van de ADV ging het verhaal dat de tweede batch Setra's afbesteld is en dat daarvoor in de plaats nog een batch VDL Citea's komt. Alleen voor de Uithoflijnen zouden nog wel Setra's komen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 19:50
door sirvinniei
Zijn dat de 15m?
Vast geluisterd naar de kritiek mbt de toegankelijkheid

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 19:54
door dylanwild94
Dat was inderdaad het argument dat de setera's te lomp zouden zijn voor op de stadsdienst van Amersfoort.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 19:58
door regenmaker
Duurt het niet nog even voordat de Citea's geleverd kunnen worden. De Rheinbahn uit Düsseldorf heeft in oktober ook nog 90 citea's besteld.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 20:00
door Daniel
Maar voor de stadsdienst Amersfoort zouden toch sowieso al Citea's komen (aanvullend op de vloot tunnelbussen)?

Ondertussen valt het wel op dat er op zondag steeds relatief veel Amba's op de stadsdienst rijden, vandaag ook weer. Als men de Setra's echt niet geschikt had gevonden voor de stadsdienst hadden ze dat doordeweeks ook wel gedaan lijkt me? En dan al helemaal op zondag volledig met die dingen gereden, want er zat ook vandaag nog altijd een enkele omloop met Setra tussen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 21:10
door marvinkok
Daniel schreef:Maar voor de stadsdienst Amersfoort zouden toch sowieso al Citea's komen (aanvullend op de vloot tunnelbussen)?

Ondertussen valt het wel op dat er op zondag steeds relatief veel Amba's op de stadsdienst rijden, vandaag ook weer. Als men de Setra's echt niet geschikt had gevonden voor de stadsdienst hadden ze dat doordeweeks ook wel gedaan lijkt me? En dan al helemaal op zondag volledig met die dingen gereden, want er zat ook vandaag nog altijd een enkele omloop met Setra tussen.
Er zijn op dit moment geen stad of Streek omlopen voor zover ik weet, alles loopt door elkaar, dus het is doordeweeks lastig om dat uit elkaar te halen. Per begin maart komt er een compleet nieuw dienstenpakket, mogelijk dat stad en streek dan wel wat meer gescheiden omlopen krijgen. Op zondag rijdt er natuurlijk sowieso minder dus is het makkelijker Amba's in te zetten. Zoals eerder gezegd is er ook nawerk aan de Setra's, mogelijk dat dat in het weekend gebeurd, er zijn al niet heel veel bussen over momenteel, dus dat lukt doordeweeks bijna niet.

Ik moet wel zeggen dat ik lang niet alles meekrijg wat er gaande is, zoveel loop ik er ook niet rond en in het weekend heb ik sowieso nog niet gewerkt (A)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 22:02
door Littlebusdriver
De 1112 staat al bijna 2 weken op hetzelfde plekje buiten de stalling langs de Amsterdamseweg in Amersfoort. Zal wel iets mee zijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 22:11
door Wageningen1998
Littlebusdriver schreef:De 1112 staat al bijna 2 weken op hetzelfde plekje buiten de stalling langs de Amsterdamseweg in Amersfoort. Zal wel iets mee zijn.
Hoelang heeft die bus sowieso al wel niet aan de kant gestaan voor hij in Utrecht terecht kwam?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 22:19
door Wageningen1998
Daniel schreef:Maar voor de stadsdienst Amersfoort zouden toch sowieso al Citea's komen (aanvullend op de vloot tunnelbussen)?

Ondertussen valt het wel op dat er op zondag steeds relatief veel Amba's op de stadsdienst rijden, vandaag ook weer. Als men de Setra's echt niet geschikt had gevonden voor de stadsdienst hadden ze dat doordeweeks ook wel gedaan lijkt me? En dan al helemaal op zondag volledig met die dingen gereden, want er zat ook vandaag nog altijd een enkele omloop met Setra tussen.
Naast dat, er rijden op zondag overal aan de oostkant van Utrecht weinig Setra's lijkt wel. Op lijn 50 reed vandaag volgens mij alleen maar 1 of 2 Setra's, voor de rest aangevuld met Tourquase en Ex-Veolia Amba's. Ook op 56 veel tijdelijk materieel. Aan de westkant van Utrecht lijken er in het weekend wel gewoon veel Setra's te rijden, is daar een verklaring voor?

En is er al iets bekend over welke Citea's het worden? Zeker gewoon LLE 120? En krijgen die ook usb-poortjes/luxe interieur? (Om beetje te compenseren t.o.v Setra)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 22:23
door Daniel
Tourquase en ex-Veolia-Amba's was ook de meerderheid van wat ik in Amersfoort zag deze zondag en een week geleden. Vermoedelijk relatief veel meer omlopen die gekoppeld zitten aan de streekdienst omdat de frequenties gelijker zijn op een zondag (waren ook zo'n beetje allemaal tunnelbussen, zonder airco dus, namelijk).
Overigens zat er ook nog wel een Setra op de 80, maar dat was een korte rit tot Woudenberg.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 29 jan 2017, 22:29
door dylanwild94
BasFrancken schreef:
Daniel schreef:Maar voor de stadsdienst Amersfoort zouden toch sowieso al Citea's komen (aanvullend op de vloot tunnelbussen)?

Ondertussen valt het wel op dat er op zondag steeds relatief veel Amba's op de stadsdienst rijden, vandaag ook weer. Als men de Setra's echt niet geschikt had gevonden voor de stadsdienst hadden ze dat doordeweeks ook wel gedaan lijkt me? En dan al helemaal op zondag volledig met die dingen gereden, want er zat ook vandaag nog altijd een enkele omloop met Setra tussen.
Naast dat, er rijden op zondag overal aan de oostkant van Utrecht weinig Setra's lijkt wel. Op lijn 50 reed vandaag volgens mij alleen maar 1 of 2 Setra's, voor de rest aangevuld met Tourquase en Ex-Veolia Amba's. Ook op 56 veel tijdelijk materieel. Aan de westkant van Utrecht lijken er in het weekend wel gewoon veel Setra's te rijden, is daar een verklaring voor?

En is er al iets bekend over welke Citea's het worden? Zeker gewoon LLE 120? En krijgen die ook usb-poortjes/luxe interieur? (Om beetje te compenseren t.o.v Setra)
Alleen de LLE past onder het tunneltje bij de klomp. de rest van de modellen zijn 1 cm te hoog of ze moeten de airco eraf slopen.