Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dnmw2705

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Rammelen die Citea's net zo erg als die Amba's? :p
De laatste 750 meter tot aan Utrecht cs Jaarbeurszijde moeten die bussen over een stukje trambaan/weg in aanbouw.. Het lijkt dan of die amba's uit elkaar gaan vallen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wageningen1998

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:Rammelen die Citea's net zo erg als die Amba's? :p
De laatste 750 meter tot aan Utrecht cs Jaarbeurszijde moeten die bussen over een stukje trambaan/weg in aanbouw.. Het lijkt dan of die amba's uit elkaar gaan vallen.
Laat ik het zo zeggen: De LLE 120 is de Ambassador 2.0. Van de binnenkant nauwelijks te onderscheiden van de Ambassador, ook het motergeluid is praktisch hetzelfde. Het rammelt wel een stuk minder gelukkig. Van buiten is de Citea iets hoekiger, daar waar de Ambassador wat rondere vormen heeft. Als je een keer tijd hebt moet je de 195/295 naar Rotterdam met Arriva een keer rijden. Arriva rijdt met LLE 120 bussen en die zullen dus vergelijkbaar worden met de nieuwe Citea's van Syntus. (Behalve het interieur dan, dat zal wel iets kuxer worden). Oh ja, de Citea is nog lichter dan de Ambassador (milieuvriendelijker>minder brandstof), dus bij flinke storm op de dijk houd je je hart vast :lol:
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:De laatste 750 meter tot aan Utrecht cs Jaarbeurszijde moeten die bussen over een stukje trambaan/weg in aanbouw.. Het lijkt dan of die amba's uit elkaar gaan vallen.
Heb dat stuk recent nog met een Setra gedaan. Zelfs die rammelen als een gek. Ligt meer aan de weg dan aan de bus dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
flipje

Bericht door flipje »

BasFrancken schreef: Oh ja, de Citea is nog lichter dan de Ambassador (milieuvriendelijker>minder brandstof), dus bij flinke storm op de dijk houd je je hart vast :lol:
Een 12m Citea LLE is al gauw een +/- 200 kilo zwaarder dan een Amba... :roll:

Achterhoekse Amba: 8820 kilo
Achterhoekse Citea: 9000 kilo
Wageningen1998

Echt? Ik dacht juist dat de Citea nog lichter was geproduceerd.
busfanNL

Bericht door busfanNL »

Daniel schreef:
dnmw2705 schreef:De laatste 750 meter tot aan Utrecht cs Jaarbeurszijde moeten die bussen over een stukje trambaan/weg in aanbouw.. Het lijkt dan of die amba's uit elkaar gaan vallen.
Heb dat stuk recent nog met een Setra gedaan. Zelfs die rammelen als een gek. Ligt meer aan de weg dan aan de bus dus.
Ja maar de Ambassadors die er rijden zijn volgens mij zo gammel dat ze van ellende uit elkaar rammelen. En sowieso Rammelen VDL's al meer als Setra's.
BrengMe
Donateur

Bericht door BrengMe »

Wat is je punt? Jouw opmerking verandert niks aan het feit dat de Setra's op deze weg ook enorm rammelen en dat het waarschijnlijk niet aan de bus, maar aan de weg ligt.
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

In het algemeen bedoeld ie waarschijnlijk. Ik heb namelijk ook het idee dat die VDL's meer rammelen dan Setra's of die Citaro's van Qbuzz
Wageningen1998

dnmw2705 schreef:In het algemeen bedoeld ie waarschijnlijk. Ik heb namelijk ook het idee dat die VDL's meer rammelen dan Setra's of die Citaro's van Qbuzz

Citea's vallen wel mee, beter dan een Amba. Het lijkt inderdaad wel alsof VDL bussen wat 'slapper' (minder stevig zou ik het willen noemen) gebouwd zijn dan bijv. MAN, Mercedes-Benz en Setra bussen. Maar kan dat kan ook gevoelsmatig zijn.
Wageningen1998

Oh ja nog even een vraag:

Als ik het goed begrijp gaan de volgende bussen rijden:

100 Setra S 415 LE (en dus niet meer de 45 resterende bussen)
28 Setra S 418 LE
?? aantal VDL Citea LLE 120

Klopt dit?
busfanNL

Bericht door busfanNL »

Zouden er niet 25(?) Midibussen komen?? Of blijven de huidige ex Qbuzz busjes??
dylanwild94
Donateur

Bericht door dylanwild94 »

BasFrancken schreef:Oh ja nog even een vraag:

Als ik het goed begrijp gaan de volgende bussen rijden:

101 Setra S 415 LE (en dus niet meer de 45 resterende bussen)
28 Setra S 418 LE
?? aantal VDL Citea LLE 120

Klopt dit?
Nu wel.
we're never gonna survive, unless We get a little crazy.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

busfanNL schreef:Zouden er niet 25(?) Midibussen komen?? Of blijven de huidige ex Qbuzz busjes??
Er komen nieuwe midibusjes ja. Rosero gevallen werden dat heb ik hier eerder gelezen, maar 25 lijken me er wat veel in vergelijking met hoeveel er nu rijden.

Qua aantallen zou je het zo kunnen uitrekenen mits er nu niet al te veel reservematerieel is nu. Ik meen dat 1204 het hoogste nummer van een tijdelijke bus is, dan rijden er dus 204 bussen rond in totaal. Als je dan uitgaat van de 101 S 415 LE's, 28 S 418 LE's en 25 midi's dan houdt je nog een stuk of 50 bussen over. Dat lijkt me wel een redelijk wagenpark voor de stadsdienst Amersfoort + tunnelbussen. Qua aantallen lijkt het me dan maar zeer de vraag of er überhaupt nog meer 12-meter Setra's hadden moeten komen. Voor een eerste deelbestelling had je immers ook een rond aantal verwacht, 101 is een wat raar aantal daarvoor.
Als de eigen bussen waar Besseling nu nog mee rijdt ook nog vervangen worden door nieuw materieel dan heb je er nog wat meer nodig.
Schapekop in de Keistad

noahjo3

Bericht door noahjo3 »

Dus als ik het goed begrijp is het nu definitief dat er VDL Citea's komen op de stadsdienst van Amersfoort? Zal wel voor minder klachten gaan zorgen denk ik.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Zover ik weet is er nog niks definitief over die Citea's, definitief is alleen dat er sowieso iets nieuws moet komen dat door het tunneltje bij De Klomp past.
Schapekop in de Keistad

isadora

Bericht door isadora »

Ik zie een volgende OVNL-meet plaats gaan vinden in .......... the tunnel of love. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
noahjo3

Bericht door noahjo3 »

Goed idee, nemen we direct het hele team van Syntus Utrecht mee zodat ze ook eens kunnen kijken :wink:
sirvinniei

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

isadora schreef:Ik zie een volgende OVNL-meet plaats gaan vinden in .......... the tunnel of love. :D
Alles past, als je maar hard genoeg propt.

Zijn die cijfers voor midis dan definitief?
Ik heb geen onderschrift
Mr-W

Bericht door Mr-W »

noahjo3 schreef:Dus als ik het goed begrijp is het nu definitief dat er VDL Citea's komen op de stadsdienst van Amersfoort? Zal wel voor minder klachten gaan zorgen denk ik.
Als het de beroerde SLF bussen van Arriva worden denk ik dat het aantal klachten juist toeneemt. Ik zie het ook nog wel gebeuren dat syntus van de citea's af ziet en Citaro's besteld.
busfanNL schreef:
Daniel schreef:
Ja maar de Ambassadors die er rijden zijn volgens mij zo gammel dat ze van ellende uit elkaar rammelen. En sowieso Rammelen VDL's al meer als Setra's.
De huidige Hermes citea's beginnen al te rammelen, het is wel minder geworden ten opzichte van de Ambassador.
Wageningen1998

Ik heb ergens opgevangen dat er 2 soorten Citea's zouden komen, een wat meer stadsbus-variant en een wat meer streekbus-variant. Welke modellen etc en of dit überhaupt ook echt waar is kan ik niet bevestigen. Kan ook café-praat onder chauffeurs zijn geweest.
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

Ik zat gisteravond nog te denken. Op Driebergen Zeist stopt om 1:01 de laatste trein richting Nijmwegen. De bus uit Utrecht naar Driebergen Zeist stopt pas om 1:12 op Driebergen Zeist. Je kan hierdoor nooit de laatste trein halen. Als je een bus eerder neemt, dan ben je om 0:29 op het station. Ik vind dat onhandig. Evenals dat als je uit de laatste trein komt, er ook geen OV meer is richting Utrecht. CXX reed altijd nog om die tijd richting Utrecht.

In beide gevallen vind ik het onhandig. Ik hoop dat ze in 2018 aanpassen.
CamilleKreemers

Bericht door CamilleKreemers »

Ik denk dat je dit idee ook even bij Syntus moet plaatsen, wellicht doen ze er iets mee.
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Er is meestal in de avond maar weinig vraag naar bussen richting het station. Vaak is er dan vooral een afvoerfunctie. Zou mij niet verbazen als er te weinig animo voor deze rit is.
Ik heb geen onderschrift
dnmw2705

Bericht door dnmw2705 »

sirvinniei schreef:Er is meestal in de avond maar weinig vraag naar bussen richting het station. Vaak is er dan vooral een afvoerfunctie. Zou mij niet verbazen als er te weinig animo voor deze rit is.
Ze rijden we van Utrecht cs naar Driebergen Zeist, alleen 12 minuten te laat mocht je die trein willen halen naar Nijmegen. En andersom rijdt er dus niets meer richting Zeist, De Bilt. En als je in Utrecht om 0:51uitstapt moet je tot 1:15 wachten om richting Zeist te kunnen. Bus eerder gaat 0:45.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De trage deuren van de Setra's blijken nog een nadeel te hebben...

Gezocht: busrukker in Amersfoort
AMERSFOORT - In Amersfoort is een schennispleger actief die masturbeert in de bus. De politie wil dat hij zich meldt op het bureau, anders worden camerabeelden van hem vertoond. Op 23 december sloeg de man toe in een bus van Syntus bij de Hogeschool Utrecht aan De Nieuwe Poort. Hij ging naast een 19-jarige vrouw zitten en bevredigde zichzelf.
De vrouw rende in paniek naar de chauffeur, die 1-1-2 belde en de deuren van de bus probeerde te sluiten. Maar de vieze man wist weg te glippen.

Lees verder
Schapekop in de Keistad

Plaats reactie