Pagina 130 van 266
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 25 okt 2018, 09:58
door Western Soldier
In de app staat zelfs een zesje
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 25 okt 2018, 10:05
door Suus
Dan houdt het op, want de kok heeft vakantie.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 26 okt 2018, 10:45
door Mikos
Vanaf nu is het Doorgeefluik weer open. Hieronder, als herinnering, nog even de voorwaarden voor het doorgeven van meldingen. Deze staan ook in de openingspost van dit topic.
Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een
5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie.

Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een
sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat
niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft momenteel problemen met de leverancier van de borden die tijdelijk niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is. Indien mogelijk graag een
foto van het defecte scherm, dat maakt doorgeven veel makkelijker.
Van
roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen
nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.
Staat een
klok stil? Geef dan de locatie door én of de
verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.
OV-Chipkaartpoortjes en -paaltjes hebben ook allemaal een sticker met een nummer dat ik nodig heb om een probleem door te kunnen geven. Ook altijd de precieze locatie doorgeven, gaarne.
Storingen in of aan
treinen altijd voorzien van het dichtstbijzijnde
deurnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.
Graffiti geef ik
niet door, dat kun je zelf doen middels de app Graffiti Vrij die te downloaden is voor
Apple/iOS en
Android. Melding maken kan door het
ter plaatse maken van minimaal 2 foto's, waarvan 1 van het treinstelnummer en 1 van de graffiti zelf. Foto's kunnen niet achteraf toegevoegd worden, dus maak de melding direct ter plekke.
Drukke treinen kan ik alleen doorgeven wanneer de trein
planmatig te kort is. Dat wil zeggen: Een trein hoort uit 4 bakken te bestaan, er rijden ook 4 bakken, maar desondanks moeten er toch mensen op stukker langer dan 20 minuten staan. Horen er 6 bakken te rijden en rijden er maar 4? Dan is dat geen planmatige inzet en kan ik de melding niet doorzetten. Houd ook rekening met het feit dat staan er tegenwoordig bij hoort, vooral op korte stukken. Hoe kom je erachter of een trein op planmatige lengte is of niet? Plan je reis in de Reisplanner Xtra-app en bekijk de reis op ritniveau, hier staat bovenaan aangegeven uit hoeveel bakken de trein planmatig hoort te bestaan en of de trein korter is, wat je kunt zien door te kijken naar de tekening van de trein. En kijk ook even naar de verstoringen die er op dat moment zijn; vaak reizen reizigers dan via andere routes en kunnen bepaalde treinen drukker worden dan normaal. Ook dan heeft doorgeven geen zin.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 26 okt 2018, 20:57
door Aking
Van maslif002 (of mas-lif-002 als je d'r buite staat) is boven het lampje van het knopje kapot, en in de lift is het lampje van het 0-knopje kapot.
Maslif002/mas-lif-002 is de lift naar het perron (van spoor 2-3) van het pittoreske Maarssen aka Führersdorf, maar dat kon u mogelijk al herleiden *O*
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 26 okt 2018, 22:21
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 27 okt 2018, 14:54
door Stadsbus
Op station Leiden, bovenaan de roltrappen bij spoor 8b/9b loopt scherm 11666 3 uur achter.
plaatjes:
https://imgur.com/a/RlgYocT
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 27 okt 2018, 15:38
door Mikos
Er zijn bekende problemen met de zendverbinding die ProRail gebruikt om de borden van informatie te voorzien. Aankomende week schijnt er een grote update te worden uitgerold, waarmee men ons beloofd heeft dat de meeste verbindingsproblemen van de borden verleden tijd zouden moeten zijn.
Deze heb ik desondanks doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 27 okt 2018, 17:08
door Daniel
Bij TBP 10053 op station Enkhuizen blijven de via-stations hangen op "via Bovenkarspel-Fl".
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 27 okt 2018, 18:49
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 27 okt 2018, 21:57
door ODRAIL
In treinstel 2418 zit bij deur 5 een zwart scherm. De rest van de schermen in het treinstel functioneren normaal.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 27 okt 2018, 22:30
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 29 okt 2018, 09:30
door Suus
Scherm 11659 op Rotterdam Centraal spoor 11/12 aan de kant Dordrecht heeft een mankement aan het linkerscherm.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 29 okt 2018, 09:52
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 29 okt 2018, 12:52
door Marc
Op Rotterdam centraal is de TBP van spoor 7b aan een kant zwart. Nummer is 11545, dit is het scherm aan de kant van de drie roltrappen.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 29 okt 2018, 17:42
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 31 okt 2018, 08:03
door Meltrain
Defecte schermen in de hal van Utrecht Centraal: 15487 is aan een kant zwart en 15223 toont "Geen reisinformatie beschikbaar".
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 31 okt 2018, 09:10
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 31 okt 2018, 17:45
door Meltrain
In stel
7543 is bij het toilet bij deur 12 de handgreep van de deur afgebroken. Deze handgreep ligt nu naast de wasbak.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 31 okt 2018, 18:02
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 01 nov 2018, 07:13
door Meltrain
TBP 15074 op Rotterdam Centraal (spoor 13b) staat aan een kant op zwart.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 01 nov 2018, 07:21
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 01 nov 2018, 17:27
door Meltrain
Ik ga helaas weer verder met het doorgeven van defecte schermen, want ook 10579 (westzijde spoor 4 te Duivendrecht) is kapot.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 01 nov 2018, 18:07
door Mikos
Prima hoor, laat ProRail maar weten dat ze de boel op orde moeten hebben. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 02 nov 2018, 19:03
door TimoD
De 15555 in de hal van Amersfoort is vastgelopen.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 02 nov 2018, 19:12
door Mikos
Doorgegeven. :pos: