Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Suus
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als het tijd is om je reisbagage te vervangen zou ik dan toch voor een maatje kleiner gaan.

Goed inpakken is een kunst, maar voor een vakantie van een week hebben mensen geen 122 liter koffer nodig :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MaartenD

Bericht door MaartenD »

Als mensen blijven volhouden dat hun bagage een zitplaats moet innemen of blokkeren (en het is de laatste vrije plaats die ik kan vinden) dan vraag ik hun zelf op te staan, want dat fatsoen moet je dan wel hebben.
Wordt ook wel eens omgeroepen dat mensen met hun bagage geen zitplaatsen moeten blokkeren, of dat ze anderen hun zitplaats maar moeten aanbieden als ze hun bagage op de stoel willen laten staan.

Ik hoop dat hier ook wel een beetje uit doorschemert dat ik het asociaal vind. Dan ga je maar op de klapzitjes in de mehrzweckraum zitten als je bagage te groot is om fatsoenlijk mee te nemen.

Maar om niet te negatief te zijn, ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand in een tweetje echt met het rolkoffer voor zich en de benen er bovenop ging zitten zodat die rolkoffer niet een andere zitplaats innam. Zulke mensen heb je ook :pos:
Van de andere kant, laatst in Zwitserland in de 1e klas iemand twee keer moeten vragen om zijn rugzak te verplaatsen. 1 minuut later stonden de mensen in het gangpad (was een trein uitgevallen).
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

Ik reis meestal met VIRM, zit dan 99% van de gevallen boven waar geen bagagerek is. Als er ruimte tussen stoelen is gebruik ik dat als het past. Maar mijn relatief normaal formaat rugzak past in VIRM niet in het bagagerek. Die bagagerekken zijn gewoon te klein
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

Ik houd niet van grote rugzakken: vervelend om lang te dragen en lastig om in te pakken en dingen in terug te vinden. Ik heb meestal een kleine koffer bij me, een kleine rugzak met alle belangrijke spullen en vaak nog een losse tote bag, groot of klein naar behoefte, waar ik dingen zoals proviand in steek of soms ook een extra jas of iets dergelijks. Als ik weinig spullen heb, wil ik de koffer nog wel eens vervangen door een weekendtas, die iets fluïder is qua vorm. Maar als ik weer eens met een stofzuiger, schilderij of snelkookpan reis, is de samenstelling weer net iets anders. (A)

Voor korte reisjes: een kleine rugzak en eventueel een tote bag. Als die niet nodig is, kan hij namelijk opgevouwen in de rugzak.

Wat in het bagagerek past, leg ik er in. Kwestie van altijd tellen hoeveel stuks bagage je bij je hebt, jassen, sjaals, truien en losse paraplu’s meegeteld. Heel zelden ben ik wel eens iets vergeten: een reiswekkertje in een nachttrein (had ik in het netje gelegd; dat doe ik dus niet meer) en een hoed op een bagagerek (die draag ik normaal niet en had ik dus blijkbaar niet meegeteld).

Het bagagerek in een VIRM is trouwens het perfecte formaat voor een viool en een jas. Maar iets anders past daar inderdaad niet in.
trolly

Bericht door trolly »

Ik speel cello.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es

Bericht door en-es »

Pack light. Ik zie mensen vaak met enorme koffers zeulen. Ik vraag me af of ze gaan emigreren.
Plaats reactie