Pagina 14 van 19

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: di 18 jun 2024, 19:03
door Etienne
En deze zouden vermoedelijk voor Hermes Zuidoost-Brabant zijn.

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: di 18 jun 2024, 20:24
door teun
Wat is men van plan met zoveel extra stadsgeledes in ZOB?

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: di 18 jun 2024, 22:00
door fogeltje
Stadslijnen rijden?

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: di 18 jun 2024, 22:28
door regenmaker
119 rijden. :mrgreen:

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: di 18 jun 2024, 22:43
door Meltrain
Binnen de bebouwde kom mag je maar 50 rijden. :mrgreen:

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: wo 19 jun 2024, 00:04
door teun
Die 119 is natuurlijk wel een aardige hint; op termijn wil men immers een lijn 419 gaan rijden, wellicht dat deze wagens dan inderdaad lijn 2 en 4 overnemen en de BRTs doorschuiven daarnaartoe.

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: wo 19 jun 2024, 20:21
door maurits-07
Milco schreef: di 18 jun 2024, 11:03 Er zijn 20 bussen van het type VDL Citea SLFA-180 Electric uit Oslo op Nederlands kenteken gezet voor Transdev aldus Facebook. De bussen lijken voor Hermes Brabant te zijn.
Lijn 45 schreef: do 28 mar 2024, 13:34 BusiNext krijgt de komende tijd 25 Intouro's. Ben benieuwd waar die gaan rijden.
Etienne schreef: do 28 mar 2024, 19:31 Volgens onbevestigde geruchten moeten deze gaan rijden op de lijnen waar de Bizzliners reden, dus van Waterland naar Amsterdam-West of Amsterdam-Zuidoost.
Dit lijkt dus vooralsnog niet helemaal te kloppen, geen spoor van deze bussen in ZaWa. ;)
Is er een linkje naar dit facebookbericht?

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: wo 19 jun 2024, 21:52
door Milco
Nee, het bericht lijkt inmiddels ook weggehaald te zijn...

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: do 20 jun 2024, 22:53
door Chrysa
Er staan er een aantal bij VDL in Valkenswaard, wel nog in Ruter stickers.

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: ma 24 jun 2024, 17:42
door Lijn 45
Jelmer schreef: di 18 jun 2024, 17:00 Ik zie bij de rdw pas 8 nieuwe SLFA-180-Electric wagens:
08-BXL-7
09-BXL-7
44-BXL-7
41-BXN-3
42-BXN-3
43-BXN-3
44-BXN-3
45-BXN-3
bron: https://www.rdwdata.nl/merken/vdl/citea ... 7Celectric
Nu zijn er nog 8 bij gekomen (40-BXX-9 t/m 47-BXX-9)

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: zo 07 jul 2024, 15:25
door Lijn 45
Er zijn recent 6 Citea SLF Electric uit 2019 in Nederland geregistreerd. Zijn die ook voor Hermes?

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: zo 07 jul 2024, 16:05
door Stadsbus
Zullen zeker ook uit Oslo komen?

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: ma 08 jul 2024, 10:07
door Globetrotter
Het schijnt dat de Almeerse MAN's 6202, 6206 en 6207 naar Syntus Utrecht gaan en ook de Provincie Utrecht - stickers krijgen.

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: ma 08 jul 2024, 12:43
door Lijn 45
6206 rijdt nog in Almere. Volgens mij gaan de 6202, 6207, 6208 en 6209 naar Utrecht.

Is het bekend of deze een deel van de al aanwezige vloot gaan vervangen, of komen ze als versterking?

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: di 09 jul 2024, 22:15
door Nickipedia
Ze schijnen zelfs alle 10 naar Amersfoort te gaan, voor inzet op de stadsdienst en lijn 76. Ze komen als versterking, er wordt weer opgeschaald na de zomer en Syntus gaat daar zelf het grootste deel van rijden.

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: di 09 jul 2024, 22:53
door Daniel
Wat is er dan op te schalen in Amersfoort na de zomer? We zitten hier al vrijwel geheel op de pré-Corona dienstregeling, alleen de 8 en 9 zijn nog niet terug op een kwartiersdienst (maar die reden ze ook alleen maar omdat er destijds midibusjes op zaten). En het vervoerplan 2025 geeft juist op veel lijnen aan dat er nog geen aanleiding is vaker te gaan rijden.

Het lijkt me dan eerder een geval van meer capaciteit door het grotere aantal staanplaatsen in die Almeerse 12-meters. Daarmee zouden die de omlopen kunnen vervangen die Pouw nu nog met 15-meter rijdt.
En ik heb sowieso ook wel een donkerbruin vermoeden dat de 205 vanaf dienstregeling 2025 meer bussen nodig heeft dan er vrijkomen door het vervallen van de kwartiersverdichting op lijn 5 en 7. En daarnaast was er ook sprake van dat Pouw minder voor Syntus kan rijden omdat ze de chauffeurs nodig hebben voor de ritten die ze nu extra voor Qbuzz rijden.

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: di 09 jul 2024, 22:59
door BasGeluk
Op https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/nieu ... ,-76,-83,- staat toch echt een inkrimping van oa lijn 76, zoals Nick zegt.
Overigens lijkt het me ongewenst met bussen met maar 28 zitplaatsen (en 71 staplaatsen) over de gevaarlijke 80-km-weg Bunschoterstraat te laten rijden.

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 05:25
door Daniel
Ja in de brede zomerperiode op zaterdag, daar heb je dus geen extra bussen voor nodig. Want die ritten hebben al gereden.
In de jaardienst is er dus juist naar weinig op te schalen.

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 08:28
door Milco
Ben ik benieuwd of er nog iets aan de voordeur gaat veranderen als de allGo MAN’s naar Utrecht gaan. Momenteel hebben de bussen immers feitelijk twee aparte voordeuren zodat de chauffeur een eigen deur heeft, maar daarmee is de passagiersingang wel krapjes…

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 09:10
door Stefan
Ja, dat gaat aangepast worden, zodat er een ‘normale’ instap aanwezig komt.

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 10:12
door BasGeluk
Daniel schreef: wo 10 jul 2024, 05:25 Ja in de brede zomerperiode op zaterdag, daar heb je dus geen extra bussen voor nodig. Want die ritten hebben al gereden.
In de jaardienst is er dus juist naar weinig op te schalen.
Waar zijn dan de extra bussen voor nodig?

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 12:04
door Daniel
Zoals ik al schreef inhakend op Nickipedia: er reden voor de zomerdienst meerdere diensten met S418 (15 meter) op de stadsdienst, en ook op 76 overigens. Als Syntus die zelf wil gaan rijden zullen ze extra bussen nodig hebben, bij voorkeur met meer capaciteit zoals de Almeerse bussen hebben.
Overigens bedenk ik me net dat een mogelijke opschaling nog de 17 terug naar 8x/uur kan zijn.

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 12:14
door Lijn 45
Sytus kan die S418's ook terugvorderen van Pouw. De meeste zijn immers van Syntus.

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 12:18
door Daniel
Tenzij Pouw zich met die dingen meer op de USP-lijnen en schoolbussen gaat focussen. Aannemelijk zal de 205 op z'n ritten naar USP ook wel met S418 gaan rijden.

Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling

Geplaatst: wo 10 jul 2024, 17:32
door Lijn 45
Volgens een anoniem op Wikipedia gaan 4 Almeerse MAN's tijdelijk naar Amersfoort stad en 2 naar het TVV voor de Valleilijn de komende tijd.