Pagina 14 van 50
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: ma 14 nov 2022, 00:35
door CamilleKreemers
In theorie alleen die lijnen die onder deze concessie vallen
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: ma 14 nov 2022, 08:21
door gkw1969
regenmaker schreef: ↑zo 13 nov 2022, 21:48
Ik ben wel benieuwd welke lijnen in het pakket van de Apeldoornse chauffeurs komen.
Dat is sterk afhankelijk van afspraken.
Ik verwacht niet dat Apeldoorn op lijn 303 ivm de Capacity’s. Mijn vermoeden is dat Ede en Wageningen alles in die omgeving gaan rijden met uitlopers op 107 en 108 en dat Apeldoorn voornamelijk 43, 231, 302, 107 en 108 gaat rijden.
Het valt mij namelijk bij heel veel concessies op dat ze heel erg lokaal kijken en niet concessiebreed. Zo komen in Arnhem/Nijmegen de Nijmeegse chauffeurs niet noordelijker dan P+R Noord(1 omloop op lijn 300 in de daluren). En weigert Arnhem om lijn 3 naar Oosterhout te rijden.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: ma 14 nov 2022, 08:39
door JothamvW
Dat komt vooral doordat er eigenlijk heel weinig integratie is geweest na het samenvoegen van de concessies KAN-Noord en KAN-Zuid, waarbij de concessieoverschrijdende lijnen altijd al bij Noord hoorden. Elke lijn hoort administratief nog bij 1 van de 2, voorafgegaan door een A voor Arnhem en X voor Nijmegen.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: ma 14 nov 2022, 09:34
door Plutona
Wordt het niet stilaan genant dat zowel Breng als EBS nog geen woord over de dienstregeling hebben gepost, terwijl deze over vier weken ingaat?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: ma 14 nov 2022, 10:00
door Meltrain
In principe moeten de wijzigingen natuurlijk op
www.rrreis.nl worden geplaatst, maar ik ben nog steeds benieuwd wie die site straks gaat beheren.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: di 15 nov 2022, 13:59
door flipje
Beheer ligt bij de provincie(s) en de vervoerders zullen gebruik (moeten) maken van de website en social media kanalen. Het beheer wordt deze week overgedragen.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: do 17 nov 2022, 00:43
door sith_mike
gkw1969 schreef: ↑ma 14 nov 2022, 08:21
regenmaker schreef: ↑zo 13 nov 2022, 21:48
Ik ben wel benieuwd welke lijnen in het pakket van de Apeldoornse chauffeurs komen.
Dat is sterk afhankelijk van afspraken.
Ik verwacht niet dat Apeldoorn op lijn 303 ivm de Capacity’s. Mijn vermoeden is dat Ede en Wageningen alles in die omgeving gaan rijden met uitlopers op 107 en 108 en dat Apeldoorn voornamelijk 43, 231, 302, 107 en 108 gaat rijden.
Het valt mij namelijk bij heel veel concessies op dat ze heel erg lokaal kijken en niet concessiebreed. Zo komen in Arnhem/Nijmegen de Nijmeegse chauffeurs niet noordelijker dan P+R Noord(1 omloop op lijn 300 in de daluren). En weigert Arnhem om lijn 3 naar Oosterhout te rijden.
Ik ben nieuw hier, maar lees al even mee, ik ben 1 v.d. chauffeurs die van Keolis overgaat naar hermes (standplaats is vaassen).
Ik heb vandaag het diensten pakket binnengehad, en het is heel veel 302 (C2) en 231 en 43, maar toch ook wel 108, 105, mindere mate stad ede, 107 enz. maar t zit er wel in (zelfs rondje veenendaal zit er 1 of 2x in 5,83,85)
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: zo 20 nov 2022, 14:23
door Durashift
^^ Welkom hier.
Afgelopen woensdagmorgen een testrit met de Capacity zien vertrekken vanaf stalling Ede. Lekker wit, die Benz.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: ma 21 nov 2022, 21:14
door jensvdkroft
Hoeveel bussen komen er in Apeldoorn te staan?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: di 22 nov 2022, 08:49
door Etienne
De ambassadors zullen vanwege het onderhoud allemaal in Ede komen; in Apeldoorn komen alle andere bussen, zijnde geen MB Capacity.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: di 22 nov 2022, 15:45
door henrivanderweijden
Heb t even gemist geloof ik maar gaan er Amba's rijden ? Vallen die dingen niet onderhand uit elkaar van ellende? En waar hebben ze die vandaan geplukt?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: di 22 nov 2022, 15:49
door Milco
De meesten komen uit het Gooi.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: di 22 nov 2022, 21:33
door MichOV
henrivanderweijden schreef: ↑di 22 nov 2022, 15:45
Heb t even gemist geloof ik maar gaan er Amba's rijden ? Vallen die dingen niet onderhand uit elkaar van ellende? En waar hebben ze die vandaan geplukt?
Beter even een betrouwbare amba die wat ouder is dan die chinese rommel die alsmaar weer problemen hebben echter zullen ook die blijven rijden. Het is wat het is.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: di 22 nov 2022, 23:05
door ovVeluwe
"Betrouwbare" amba. Er zijn al enkele amba's afgekeurd toen ze werden toegewezen aan deze concessie. Die vielen niet meer op te knappen. Hopelijk vallen de resterende bussen niet van ellende uit elkaar.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: di 22 nov 2022, 23:19
door Lijn 45
Deze hebben min of meer dezelfde leeftijd als de oudste tijdelijke wagens van Syntus Utrecht destijds, en die waren in relatief goede staat (in vergelijking met de nieuwere exemplaren die daar toen reden). Al kan het natuurlijk zijn dat Connexxion ze minder heeft onderhouden dan Arriva, Womy en Keolis toen hebben gedaan.
Edit: Laat maar, ik kan niet tellen.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 23 nov 2022, 00:15
door gkw1969
ovVeluwe schreef: ↑di 22 nov 2022, 23:05
"Betrouwbare" amba. Er zijn al enkele amba's afgekeurd toen ze werden toegewezen aan deze concessie. Die vielen niet meer op te knappen. Hopelijk vallen de resterende bussen niet van ellende uit elkaar.
Tsja, en van alle al afgevoerde Citaro G’s van Syntus Veluwe hebben ze er 5 kunnen vinden die redelijk waren, waarbij de 9285 5 maand bij Evobus heeft gestaan voor reparatie. En deze waren jonger dan de Amba’s die nu komen.
Dus dan valt de kwaliteit van een Amba nog wel mee.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 23 nov 2022, 05:29
door ovVeluwe
De amba's die waren afgekeurd hadden een doorgeroest chassis. Motorisch werden ze opgeknapt. Bij de Citaro's was dat een ander verhaal.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 23 nov 2022, 15:55
door ambassadorsound
Hoelang blijven die amba' s rijden?Tot eind 2023 toch?
Ik zag dat er inmiddels al een extra Iveco aan de vloot is toegevoegd, stromen die misschien langzaam in om de amba's te vervangen?
Op zich zijn amba's leuke bussen, maar die ingezet gaan worden zijn wel erg oud.En Iveco is ook best prima, alles beter dan die BYD troep..
En is ook al bekend hoe het Volvo's zit, waren deze in een goede staat?Hoe lang blijven die rijden?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 23 nov 2022, 15:57
door Milco
Er wordt niets 1 op 1 vervangen. Omdat Veluwe-Zuid wordt afgesplitst van het huidige IJssel-Vecht gaat Hermes daar rijden met diverse bustypes, zoals Iveco's, Ambassadors, Volvo's, Citaro's en CapaCity's.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 23 nov 2022, 16:04
door ambassadorsound
Thanks @milco
Maar worden die ambassadors dan alsnog niet vervangen?
Ik lees in dit topic ook wat over citea's, maar bij busposities lees ik daar niks over.Gaan die niet of rijden?
Vind het sowieso raar dat er Citaro G's worden gekocht, waarom worden niet gewoon de Citaro
G CNG's overgenomen?Dat is beter voor het milieu dan diesel.Is er al bekend wat er met die bussen gaat gebeuren(net als de Citaro CNG's)?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 23 nov 2022, 16:07
door Milco
Waarom zou Hermes materieel van een ander bedrijf kopen als er nog voldoende Citaro G's binnen "Connexxion" aanwezig zijn? Ik vermoed dat er Citea's uit het Gooi gaan komen als daar de Ebusco's gaan rijden.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 23 nov 2022, 16:11
door ambassadorsound
Na ja, misschien uit milieu overwegingen.
Maar ik snap Hermes/Connexxion wel, echter denk ik ook niet dat Keolis echt veel voor die bussen zou vragen.Ze zouden over 2 jaar wel op zijn voor nederlandse begrippen denk ik.
Maar fijn dat er citea's komen.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 23 nov 2022, 16:15
door Lijn 45
ambassadorsound schreef: ↑wo 23 nov 2022, 16:04
Ik lees in dit topic ook wat over citea's, maar bij busposities lees ik daar niks over.Gaan die niet of rijden?
Er zijn nog geen Citea's gespot die wit zijn gemaakt voor Veluwe-Zuid, zodra dat wel gebeurd komen ze in de lijst op Busposities.
Er ontbreekt daar nu minstens een Iveco, ik heb namelijk een foto met 6 witte Iveco's erop gezien, maar de kwaliteit was te laag om nummers te lezen.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 23 nov 2022, 16:20
door ambassadorsound
Ah ok @lijn 45
Dank voor de reactie.Misschien komen er ook wat bussen uit zeeland.Man's ofzo.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 23 nov 2022, 16:22
door Milco
Ik acht de kans klein. Ik zou het gewoon afwachten, je merkt het vanzelf
