Pagina 14 van 16
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: ma 09 jun 2025, 06:12
door MetroRET
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: ma 09 jun 2025, 11:44
door ovVeluwe
Versterkingsritten worden niet op de radar getoond omdat je niet op een omloop rijdt.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: di 10 jun 2025, 19:12
door IIVQ
(Geplande) versterkingsritten rijden wel degelijk op een omloop. De rit wordt alleen niet in de drgl getoond em als het de énige rit is van de omloop, dan is er dus geen reisinformatie waar een OVradar omloopnummers vandaan kan peuteren.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: di 10 jun 2025, 19:25
door Daniel
Gezien de lijnen waarop de versterking reed en het feit dat er op de betreffende avond een treinstremming was door blikseminslag zullen die versterkingsritten niet van tevoren gepland zijn geweest. Tenzij Keolis ook het weer plant

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: di 10 jun 2025, 21:15
door BasGeluk
Wel bijzonder dat er personeel was om die ongeplande extra ritten te rijden. Dat terwijl de gewone dienstregeling uitvoeren niet lukt met al die vervallen ritten.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: di 10 jun 2025, 21:19
door Daniel
De situatie in het westen en oosten van de provincie Utrecht is momenteel totaal verschillend. Maargoed, laten we dat in het topic over de huidige concessie houden.
Voor de liefhebbers is
hier het advies van het ROCOV op de dienstregeling 2026 trouwens. Was weer een behoorlijke kluif om op te stellen

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: di 10 jun 2025, 21:58
door Philip
Goed idee om lijn 15 door te trekken naar Nijkerk. Het OV is daar nu beslist ondermaats, ook vergeleken met bijvoorbeeld Putten en Barneveld.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: di 10 jun 2025, 23:12
door sirvinniei
Interessant. Mijn eerdere bezwaren over de halte bij
Klp zijn zo te zien ovok meegenomen in het rocov advies. Wat betreft de verbinding Woudenberg/Scherpenzeel-Utrecht: is het niet nog sneller om vanuit die richting aan te sluiten op Maarn?
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: wo 11 jun 2025, 05:23
door BasGeluk
Philip schreef: ↑di 10 jun 2025, 21:58
Goed idee om lijn 15 door te trekken naar Nijkerk. Het OV is daar nu beslist ondermaats, ook vergeleken met bijvoorbeeld Putten en Barneveld.
Het idee was dat lijn (2)15 naar de nieuwe wijk Vathorst Bovenduist gaat rijden. Zo stond het in elk geval in het laatste vervoersplan. Dus dan kan deze lijn niet naar Nijkerk.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: wo 11 jun 2025, 11:11
door ovVeluwe
IIVQ schreef: ↑di 10 jun 2025, 19:12
(Geplande) versterkingsritten rijden wel degelijk op een omloop. De rit wordt alleen niet in de drgl getoond em als het de énige rit is van de omloop, dan is er dus geen reisinformatie waar een OVradar omloopnummers vandaan kan peuteren.
In dit geval is het een ongeplande rit en wordt er gewoon via een losse rit op het lijnnummer gereden. Dit gebeurt tevens ook tijdens instructieritten, anders zouden er veel meer dienstritten van Utrecht bij de TVV ambassadors op busposities staan.
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: za 14 jun 2025, 13:45
door Meltrain
Goede suggesties van het ROCOV.

Vooral het idee in Mijdrecht spreekt mij erg aan.
Op lijn 376 wordt een verhoging van de frequentie op zondag naar 2x/uur voorgesteld. Het ROCOV ziet hiernaar geen vraag in het streng gelovige Bunschoten-Spakenburg en adviseert deze DRU op een zinvoller plek elders in de concessie in te zetten.

Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: za 14 jun 2025, 15:45
door sirvinniei
Nu weet ik het zeker: het Rocov kopieert mijn reacties. Dat is trouwens wel utrecht buiten
Re: Concessie Utrecht Binnen (2026-2035)
Geplaatst: za 14 jun 2025, 17:18
door Daniel
sirvinniei schreef: ↑za 14 jun 2025, 15:45
Nu weet ik het zeker: het Rocov kopieert mijn reacties. Dat is trouwens wel utrecht buiten
Correctie: leest mee op dit forum en houdt dingen in het achterhoofd. Al kwam de opmerking over Bunschoten elders vandaan.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: za 14 jun 2025, 18:52
door Meltrain
Het plan van ROCOV m.b.t. lijn 326 in Mijdrecht/Wilnis vind ik wel interessant.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: za 14 jun 2025, 20:36
door BasGeluk
Als lijn 15 vanuit Vathorst naar Nijkerk gaat rijden, zoals voorgesteld door het ROCOV, wat voor verbinding is er dan bedacht om Bovenduist (de nieuwe wijk bij Vathorst) te bedienen? Het idee vanuit Syntus was namelijk om lijn 15 door te trekken naar deze nieuwe wijk.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: za 14 jun 2025, 21:08
door Daniel
Een andere lijn in Vathorst? Lijn 15 naar Nijkerk is het meest logisch gezien je kunt afstemmen met 101, maar dat betekent dat je ook de route van 5 in Vathorst overneemt (want 101 gaat ook over de zuidoostelijke ring)
Dan zou 5 naar Bovenduist door kunnen.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: zo 15 jun 2025, 10:29
door BasGeluk
Als je lijn 5 en 15 omwisselt en lijn 5 naar Bovenduist laat gaan, dan komt lijn 5 niet meer bij station Vathorst of rijdt ontzettend om.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: zo 15 jun 2025, 11:32
door Daniel
Ja en 15 wel. In Vathorst rijden dan op alle routes exact evenveel bussen als nu.
Voor de duidelijkheid: ik bedoelde dus 15 na de Heideweg rechtsaf en over de ring naar het station en Nijkerk, net zoals 101 al doet. En 5 dan na de Heideweg linksaf de ring op en uiteindelijk afslaand naar de Laan van Bovenduist.
Er is geen wet "lijn 5 zal langs station Vathorst rijden" ofzo

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: zo 15 jun 2025, 12:42
door BasGeluk
Er is zeker geen wet. Dat zeg ik ook niet. Het is alleen onhandig dat de pendelbus uit Bovenduist wel naar station Vathorst en het winkelcentrum rijdt en de definitieve bus niet. Dat zal heel goed gecommuniceerd moeten worden aan de potentiële bewoners van Bovenduist. Omdat er ook een nieuwe weg naar de A1 komt is de keus voor de auto snel gemaakt. Deze potentiële reizigers ben je dan definitief kwijt.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: zo 15 jun 2025, 18:31
door Dionysusnu
Daniel schreef: ↑zo 15 jun 2025, 11:32
In Vathorst rijden dan op alle routes exact evenveel bussen als nu.
Behalve op de Laakboulevard tussen (Laan van) Bovenduist en het station, dan toch? Dat lijkt me een onwenselijke verslechtering.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: zo 15 jun 2025, 18:47
door BasGeluk
Wat is de vervoersvraag eigenlijk tussen Amersfoort en Nijkerk met de bus? Ik heb niet het idee dat lijn 101 zo erg vol zit op dit traject.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: zo 15 jun 2025, 19:41
door Lijn 45
De 103 was vroeger niet voor niets opgeheven (en reed in de laatste jaren vaak met een midibusje).
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: zo 15 jun 2025, 19:51
door nvdw
Meltrain schreef: ↑za 14 jun 2025, 18:52
Het plan van ROCOV m.b.t. lijn 326 in Mijdrecht/Wilnis vind ik wel interessant.
De huidige 126 is een paar jaar terug juist van de Padmosweg gehaald na een succesvolle klaagcampagne van de (of in elk geval: enkele) aanwonenden. Door de ruil met de 121/123 rijdt daar ‘s avonds geen bus meer.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: zo 15 jun 2025, 20:34
door Philip
BasGeluk schreef: ↑zo 15 jun 2025, 18:47
Wat is de vervoersvraag eigenlijk tussen Amersfoort en Nijkerk met de bus? Ik heb niet het idee dat lijn 101 zo erg vol zit op dit traject.
Dat idee heb ik ook niet, maar op dit moment wordt een fors deel van Nijkerk matig ontsloten door het OV. In het weekend rijden er sowieso vrijwel geen bussen, alleen een enkele buurtbus. Je kunt hier dus zeker vervoersvraag creëren door een fatsoenlijk aanbod.
Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)
Geplaatst: zo 15 jun 2025, 20:37
door BasGeluk
Dan moet Gelderland in de buidel tasten en moet dit niet van de DRU van Utrecht afgesnoept worden.