Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
BasFrancken schreef:Over de MAN Ceatano bussen trouwens, het betreft de 1153 en 1158, de brandstoftank van de laatstgenoemde is opengescheurd.
Hoe krijg je dat nu voor elkaar? Drempeltje verkeerd genomen?
Uitval moet trouwens wel vrij recent gebeurt zijn: heb eerder deze week (meen gisteren) nog een Ceatano op de X80 gespot 's ochtends vroeg.
En had ik nou al eerder genoemd dat er ook een Citaro LE bij Tourquase rijdt? Zat er vanmorgen eentje op de 206.
Ja de 1154 t/m 1157 rijdt nog gewoon (4 bussen dus nog) dus ze zijn nog wel te zien. Overigens heb ik ook gehoord dat het eerste gedeelte van het nieuwe materieel in maart al in zal gaan stromen. Zal mooi zijn. En de S 418 bussen (15m) zullen er 26 worden, 24 voor Tourquase en 2 voor POUW. Gelede Citaro's heb ik nog niet gezien.
Ik vraag me af: is het voor het slechte imago niet handig om net als met Bravo in Brabant beide concessies en vervoerders onder U-OV onder te brengen. De abbos worden toch al gedeeld.
BasFrancken schreef:
En had ik nou al eerder genoemd dat er ook een Citaro LE bij Tourquase rijdt? Zat er vanmorgen eentje op de 206.
Dit kan te maken hebben met Tourquase-bussen die op tunnellijnen rijden en Tourquase-chauffeurs die in Syntus- bussen op de Uithoflijnen rijden. Zo was het toch?
BasFrancken schreef: En de S 418 bussen (15m) zullen er 26 worden, 24 voor Tourquase en 2 voor POUW. Gelede Citaro's heb ik nog niet gezien.
BasFrancken schreef:
sirvinniei schreef:De 15m zijn dus alleen voor uitbestede ritten
Inderdaad, ook scholierenlijnen waarschijnlijk. Dat vind ik erg vreemd en jammer tegelijk.
Hoezo is het vreemd en jammerlijk dat deze bussen op scholierenritten rijden? Tourquase rijdt naast scholierenritten ook de Uithoflijnen, dus is het logisch dat het materieel op beide lijnen te zien is. Daarnaast kan het ook zijn dat de twee 15m Setra's voor Pouw gebruikt kunnen worden voor Lijn 207 Gouda Station - Utrecht WKZ. Afwachten maar.
sirvinniei schreef:Ik vraag me af: is het voor het slechte imago niet handig om net als met Bravo in Brabant beide concessies en vervoerders onder U-OV onder te brengen. De abbos worden toch al gedeeld.
En dan tijdelijk of vast?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Maarja, Utrecht is een van de meest snelst groeiende steden. Het is makkelijker om een vervoersplan daar te maken dan in een krimp gemeente, dan krijg je al snel van ja maar dat dorp wordt niet meer bediend op zondag met in gang van de nieuwe dienstregeling.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
regenmaker schreef:Maarja, Utrecht is een van de meest snelst groeiende steden. Het is makkelijker om een vervoersplan daar te maken dan in een krimp gemeente, dan krijg je al snel van ja maar dat dorp wordt niet meer bediend op zondag met in gang van de nieuwe dienstregeling.
Zeker waar. Daarom heb ik ook respect voor Syntus en het huidige vervoersplan. Puur om het feit dat ze ambitieus zijn en veel kunnen bieden.
Mijn keerzijde is alleen het feit hoe het nu gaat.
Ik weet dat het goed zal komen en heb daar zeker vertrouwen in.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Ik denk dat als de nieuwe bussen zijn geleverd dat het dan al veel beter gaat. Heb al meerdere malen gehad dat die oude bussen in het begin niet wilde starten.
Ik zag trouwens in de tijdelijke gasbussen op de Veluwe een stikker met de tekst in de trant van: Nog even deze bussen, totdat de nieuwe zijn geleverd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Zag in de PvE dat er geen reclame meer op de bus mag. Toch zag ik gisteren en vandaag een bus met reclame op de zijkant, wel uit concessie Veluwe. Zal zonder consequenties blijven lijkt mij
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Jonkervoort schreef:Waarom zouden die Citea's geen oplaadpunten krijgen? Kan prima, in IJsselmond hebben ze het ook.
Ja, maar dat zijn geen LLE 120 Citea's toch? Nou ja, ze zullen er wel inkomen:) weet iemand trouwens of er in het lowfloor gedeelte van de Setra's ook oplaadpunten zijn? Sommige mensen zeggen onder de stoel maar daar heb ik nog niks gevonden..
Daniel schreef:
En had ik nou al eerder genoemd dat er ook een Citaro LE bij Tourquase rijdt? Zat er vanmorgen eentje op de 206.
Dit kan te maken hebben met Tourquase-bussen die op tunnellijnen rijden en Tourquase-chauffeurs die in Syntus- bussen op de Uithoflijnen rijden. Zo was het toch?
Zeg, wil je wel goed quoten Nu maar even aangepast.
Die gewisselde bussen is inderdaad zoals jij het zegt, maar het viel me daarbij op dat er werkelijk vanalles omgeruild is. Dus niet alleen Setra's naar de Uithoflijnen omdat ze gordels hebben, maar ook het een en ander aan tijdelijk materieel. Zo zijn er ook enkele ex-Veolia Amba's (met airco) geruild voor Tourquase Amba's zonder airco terwijl volgens zeggen een Ambassador met airco sinds het verdiepen van het tunneltje De Klomp daar wel onderdoor zou kunnen (het bewijs zit in de banner van OVNL zelfs).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Amba's met airco kunnen het tunneltje passeren inderdaad. Opmerkelijke inzet vandaag is Tourquase amba 1166 op lijn 121 vandaag. Dacht dat de Tourquase amba's alleen aan de oostkant van Utrecht reden.