
Voorrang hebben bussen officieel wel, maar wordt maar weinig gegeven. Als bus kan je je moeilijk ergens tussen gooien
Daniel schreef:De groene golf was er al geruime tijd in de Connexxion-tijd en daar zag ik toch echt dat bussen op een zeker moment automatisch wit kregen, maar dat ze dan nog niet persé klaar met halteren waren. Lijkt me niet aannemelijk dan dat het een handmatige aanvraag was.marvinkok schreef:Afstand heeft er niks mee te maken. Het is gewoon beroerde afstelling. Prio moet bij Centrum altijd handmatig aangevraagd worden door middel van een groene knop op het EBS. Bij een hoop andere haltes werkt dat perfect (bv. Ruimtevaart, Zevenhuizerstraat, Meander) alleen hier door die hele fijne Groene Golf niet.
Maar met afstand bedoelde ik eigenlijk meer dat de halte direct op het kruispunt ligt waardoor je niet na vertrek kunt invoegen en dan in de groene golf mee kan. Verder zou dit op zich een heel makkelijke kruising moeten zijn omdat je er alleen "last" hebt van overstekende voetgangers, maarja, die krijgen natuurlijk precies groen op de momenten dat de groene golf er niet is.
Ter verduidelijking: ik bedoelde het schuin oplopende stoepje van het plantsoen in het midden van de rotonde. Zie zo'n beetje elke Setra het wel meepakken (komen er genoeg langs als ik in de avondspits er langs loop op weg voor de boodschappen).Heb het zelf nog niet echt gemerkt dat daar het stoepje meer meegepakt zou worden...
Wellicht door de overhang op rechts weinig 'durf' bij de chauffeurs om voldoende naar 'buiten' toe te laten uitdraaien op de helft van de rotonde?BasFrancken schreef:Daniel schreef:marvinkok schreef:(..)
Ter verduidelijking: ik bedoelde het schuin oplopende stoepje van het plantsoen in het midden van de rotonde. Zie zo'n beetje elke Setra het wel meepakken (komen er genoeg langs als ik in de avondspits er langs loop op weg voor de boodschappen).Heb het zelf nog niet echt gemerkt dat daar het stoepje meer meegepakt zou worden...
Het gebeurt overal, elke keer als ik in een Setra zit worden er stoeprandjes aan de binnenkant meegenomen. Erg hinderlijk.
Eén halte verderop is het wel invoegen op de rijbaan na haltering (Plus super). Is ook een uitdaging.. want de automobilisten zijn 'gespitst' op snelheid en de groene zone.. dus in de praktijk is het vaak wachten op een vrije baan..Daniel schreef:Het betreft hier een halte aan een busbaantje net voor een verkeerslicht (met negenoog voor de bus aan het eind van de busbaan). Van invoegen is dus geen sprake. (..)
Precies, de meeste chauffeurs sturen te vroeg naar binnen. Kan komen doordat je dan een iets makkelijkere uitgangspositie hebt, je bocht om de rotonde uit te sturen is dan minder scherp.Durashift schreef:Wellicht door de overhang op rechts weinig 'durf' bij de chauffeurs om voldoende naar 'buiten' toe te laten uitdraaien op de helft van de rotonde?BasFrancken schreef:Daniel schreef:marvinkok schreef:(..)
Ter verduidelijking: ik bedoelde het schuin oplopende stoepje van het plantsoen in het midden van de rotonde. Zie zo'n beetje elke Setra het wel meepakken (komen er genoeg langs als ik in de avondspits er langs loop op weg voor de boodschappen).Heb het zelf nog niet echt gemerkt dat daar het stoepje meer meegepakt zou worden...
Het gebeurt overal, elke keer als ik in een Setra zit worden er stoeprandjes aan de binnenkant meegenomen. Erg hinderlijk.
Kennelijk wordt er te rap ingestuurd, naar binnen.. Al is die betreffende rotonde ook wel een 'onding' met veel fietsverkeer op rechts.. kan mij indenken dat een chauffeur dát net ff belangrijker vindt om in de gaten te houden dan een rotonde randje bij het linker achterwiel.
Inschatting van beschikbare ruimte.. door de zitpositie heeft de chauffeur niet altijd overzicht op de rechter voorhoek, dat stuk wat dus soms over de trottoirband moet zwenken om de bocht te kunnen maken.BasFrancken schreef:(..)
Maar in een normale situatie met fietsverkeer buiten beeld gelaten: wat is precies de 'durf' om de bocht ruim te nemen? Er wordt je toch geleerd dat je de bochten juist ruim moet nemen (je zit immers voor de wielen en niet achter zoals bij een auto).
Bij het verlaten van de rotonde heb je daar ook nog het probleem van geparkeerde fietsen en scooters dicht bij de stoeprand, waardoor je niet met de vooroverbouw over de stoep kunt. Zit je dan op de rotonde te ver naar buiten, dan krijg je de achterkant niet ver genoeg meer naar links om de stoeprand aan de binnenzijde van de bocht rotonde af niet mee te pakken.BasFrancken schreef:Precies, de meeste chauffeurs sturen te vroeg naar binnen. Kan komen doordat je dan een iets makkelijkere uitgangspositie hebt, je bocht om de rotonde uit te sturen is dan minder scherp.Durashift schreef:Wellicht door de overhang op rechts weinig 'durf' bij de chauffeurs om voldoende naar 'buiten' toe te laten uitdraaien op de helft van de rotonde?BasFrancken schreef:Daniel schreef:marvinkok schreef:(..)
Ter verduidelijking: ik bedoelde het schuin oplopende stoepje van het plantsoen in het midden van de rotonde. Zie zo'n beetje elke Setra het wel meepakken (komen er genoeg langs als ik in de avondspits er langs loop op weg voor de boodschappen).Heb het zelf nog niet echt gemerkt dat daar het stoepje meer meegepakt zou worden...
Het gebeurt overal, elke keer als ik in een Setra zit worden er stoeprandjes aan de binnenkant meegenomen. Erg hinderlijk.
Kennelijk wordt er te rap ingestuurd, naar binnen.. Al is die betreffende rotonde ook wel een 'onding' met veel fietsverkeer op rechts.. kan mij indenken dat een chauffeur dát net ff belangrijker vindt om in de gaten te houden dan een rotonde randje bij het linker achterwiel.
Maar in een normale situatie met fietsverkeer buiten beeld gelaten: wat is precies de 'durf' om de bocht ruim te nemen? Er wordt je toch geleerd dat je de bochten juist ruim moet nemen (je zit immers voor de wielen en niet achter zoals bij een auto).
Op links, net na de bruidswinkel bedoel je. Klopt, maar dan heb je wél (bij te ver naar buiten sturen óp de rotonde) de rand op de rotonde gemist. :)dennistd schreef:Bij het verlaten van de rotonde heb je daar ook nog het probleem van geparkeerde fietsen en scooters dicht bij de stoeprand, waardoor je niet met de vooroverbouw over de stoep kunt. Zit je dan op de rotonde te ver naar buiten, dan krijg je de achterkant niet ver genoeg meer naar links om de stoeprand aan de binnenzijde van de bocht rotonde af niet mee te pakken.BasFrancken schreef: (..)
Maar in een normale situatie met fietsverkeer buiten beeld gelaten: wat is precies de 'durf' om de bocht ruim te nemen? Er wordt je toch geleerd dat je de bochten juist ruim moet nemen (je zit immers voor de wielen en niet achter zoals bij een auto).
Nee, hebben ze niet. Wel iets meer Setra's dan vorig weekend heb ik het idee. Dit weekend eigenlijk vooral Setra's + Tourquase/ex-cxx amba's met een enkele veolia amba gezien op lijn 50. Lijn 80 was bagger dit weekend. Veel ex-Arriva amba's, vind ik ook verschrikkelijk. Veolia amba's gaan nog wel redelijk, Tourquase amba's kennen we uit de cxx tijd en de Citaro's blijven het beste, maar die heb ik ook maar weinig gezien dit weekend.dnmw2705 schreef:Hebben die Setra's eigenlijk een sticker dat ze voorzien van WiFi?
Dit weekend weer weinig Setra's gezien op lijn 50
Jep, zit inderdaad vreemd (vind ik). Maar sommige anderen vinden het juist heel comfortabel. In mijn ogen hadden ze beter iets 'neutralere' stoelen kunnen kiezen.BasFrancken schreef: Over de Setra's gesproken: Bij het hoge gedeelte en dan de tweede rij heb je het meeste beenruimte schat ik, maar wie ervaart daar nog meer dat je niet echt een lekkere zithouding hebt? Het zitvlak lijkt iets naar voren te zitten ofzo waardoor je 'je zit' gewoon niet kan vinden. Ben ik de enige of herkennen meer mensen dat?
Sommige vind ik zeker vele malen beter onderhouden dan die van CXX. Er zitten sommige tussen die gewoon echt geëxporteerd moeten worden naar Cuba of een ander land in de buurt van Cubasirvinniei schreef:Ik vind de Ambas wel vele maten beter onderhouden dan die van CXX.
Ik heb niet zo last van de zit, vind ze eigenlijk wel fijn: voel als auto stoelen zonder die "wegzak". Stevig maar niet hard.
Die met een brede donkerrode band onderaan toevallig? Die rijden al in Cubaanse kleuren klaar voor exportdnmw2705 schreef:Er zitten sommige tussen die gewoon echt geëxporteerd moeten worden naar Cuba of een ander land in de buurt van Cuba
Ja maar ja dit zijn de standaard 'Mercedes' stoelen. Andere stoelen zullen wel een stuk duurder zijn. Persoonlijk vind ik een stoel waar je je meer in kan laten zakken fijner, zoals de meeste stads-en streekbussen hebben. Dit zit iets rechter, en vooral met die extra beenruimte zet je je benen wat verder naar voren (wat ook fijn is), maar dan zit je een beetje met je rug/kont te kloten om een goede houding te vinden... Is overigens niet op elke plek in de Setra zo.Jonkervoort schreef:Jep, zit inderdaad vreemd (vind ik). Maar sommige anderen vinden het juist heel comfortabel. In mijn ogen hadden ze beter iets 'neutralere' stoelen kunnen kiezen.BasFrancken schreef: Over de Setra's gesproken: Bij het hoge gedeelte en dan de tweede rij heb je het meeste beenruimte schat ik, maar wie ervaart daar nog meer dat je niet echt een lekkere zithouding hebt? Het zitvlak lijkt iets naar voren te zitten ofzo waardoor je 'je zit' gewoon niet kan vinden. Ben ik de enige of herkennen meer mensen dat?
Volgens mij houd jij niet zo van Syntus ;)isadora schreef:Heel Syntus verhuizen naar Cuba?
Ik ben het met je eens. Ik ben ook nog geen fan van Syntus maar ga dat denk ik nog wel worden.isadora schreef:Understatement, en ik voelde hem aankomen. :D
Maar, je hebt wel gelijk, de provincie is natuurlijk in de eerste plaats verantwoordelijk.
Maar nu we twee maanden verder zijn,.........
ja, ik bedoel aan te geven dat ik niet weet of ze verwacht hadden op wat CXX had en dan verdeeld over meer DRU's of een eigen verwachting hadden!sirvinniei schreef:Eerder las ik die 123% als de verwachting van lijn 50.
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 10 gasten