Pagina 136 van 294
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 15:18
door sirvinniei
56 gaat vanaf 5 Maart niet meer doorrijden naar het Ziekenhuis en veel gekoppelde lijnen worden van elkaar losgemaakt. Bron:
http://www.ad.nl/dossier-amersfoort/syn ... haring_web
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 15:26
door dnmw2705
Laat het het maar publiceren.. ik ben benieuwd. Als het alleen die lijnen zijn zal er nog wel meer gezeur komen. Of is Amersfoort zoveel erger dan de rest van de provincie?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 15:28
door Wageningen1998
56 door naar Meander MC was ook grote onzin, heel veel bissen stoppen daar al. En kan er voor Leusden niet gewoon weer een lijn gerealiseerd worden die de route van 77 overneemt? Bijvoorbeeld lijn 18, dan heb je 17 Leusden richting de Horst en 't Vliet en 18 richting Groenhouten bijvoorbeeld.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 15:42
door sirvinniei
Dan krijg je of bussen die vlak achter elkaar rijden of een slechte aansluiting op het station
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 16:15
door dnmw2705
Volgens mij zijn ze ook bij op de klantenservice.. Het bericht van de wachttijd is weggehaald!
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 16:24
door dennistd
Ik lees niks over gekoppelde lijnen die niet meer gekoppeld worden. Sterker nog: er zijn helemaal geen gekoppelde lijnen (vaste overgangen) in de dienstregeling. Elke bus keert willekeurig op een andere lijn of zichzelf. Het enige wat ik lees is dat de sliptijd (de tijd tussen aankomst en vertrek op een eindhalte) wordt vergroot.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 16:53
door marvinkok
3-5 op Vathorst en de 70-121 op zaterdag ;)
Extra sliptijd op CS tussen de lijnen is een pluspunt. 2 munten tussen 2 ritten is erg weinig met omrijden over de buffer...
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 16:55
door dnmw2705
marvinkok schreef:3-5 op Vathorst en de 70-121 op zaterdag ;)
Extra sliptijd op CS tussen de lijnen is een pluspunt. 2 munten tussen 2 ritten is erg weinig met omrijden over de buffer...
Komt er nog een document online te staan. Of is het met jullie als chauffeurs eerst intern besproken gisterochtend?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 17:46
door Etienne
Via OVinfo lijkt ook lijn 5 in Woerden beperkt te worden tot een stadstraject en gaat er iets anders naar Oudewater rijden, hoewel ik dat nog niet heb kunnen ontdekken.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 17:48
door marvinkok
dnmw2705 schreef:marvinkok schreef:3-5 op Vathorst en de 70-121 op zaterdag ;)
Extra sliptijd op CS tussen de lijnen is een pluspunt. 2 munten tussen 2 ritten is erg weinig met omrijden over de buffer...
Komt er nog een document online te staan. Of is het met jullie als chauffeurs eerst intern besproken gisterochtend?
Geen idee.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 17:56
door dnmw2705
Etienne schreef:
Via OVinfo lijkt ook lijn 5 in Woerden beperkt te worden tot een stadstraject en gaat er iets anders naar Oudewater rijden, hoewel ik dat nog niet heb kunnen ontdekken.
Ik zie nog geen aanpassingen in de OVinfo app. Heb gecheckt op lijn 56.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 18:21
door Daniel
Idd zijn de aanpassingen niet in OVinfo te zien nog (lijn 5 gaat daarin ook nog gewoon naar Oudewater op 6 maart).
Ik ben vandaag weereens met de bus huiswaarts gereisd en trof een Setra (de 1007) op lijn 202 waarin ook wat aanpassingen zichtbaar waren. Zo waren er geen verspringende schermen meer maar werd constant de lijst met volgende haltes getoond die ook een ander lettertype heeft gekregen. Het rechter scherm toonde "reclame" als in constant hetzelfde beeld over waar je reisinfo kunt verkrijgen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 18:22
door Wageningen1998
De schermen in de Setra tonen teken van leven..
Op het rechterscherm staat nu ook die poster van 'wij zijn Syntus Utrecht en wij starten blanco blabla' die wordt afgewisseld met reclame over gewoon goed openbaar vervoer.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 18:25
door dnmw2705
Foto's? :) ben deze week niet in de gelegenheid om met OV te pakken!
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 18:33
door cassie127
Kan morgenmiddag wel even richting Amersfoort gaan om een gifje van het scherm te maken

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 18:37
door sirvinniei
marvinkok schreef:3-5 op Vathorst en de 70-121 op zaterdag ;)
Extra sliptijd op CS tussen de lijnen is een pluspunt. 2 munten tussen 2 ritten is erg weinig met omrijden over de buffer...
17/217 en 70 waren toch ook aan elkaar gekoppeld om vanuit soest een rechtstreekste verbinding naar het centrum van Amersfoort te verbinden?
Daarnaast staat me nog iets bij van een knoop in Utrecht, maar ik weet niet welke lijnen...
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 18:38
door dnmw2705
cassie127 schreef:Kan morgenmiddag wel even richting Amersfoort gaan om een gifje van het scherm te maken

Foto's, GIF'jes, video's allemaal goed! Foto's voorkeur met beetje goede resolutie helemaal!
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 18:39
door yordietje
Ze gaan ook lijn 280 aanpassen....
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 18:57
door regenmaker
Twee maanden geleden, op 11 december, liet de Gelderse vervoerder hier met slingers en ballonnen de eerste rood-witte bus wegrijden. Sinds die dag regent het klachten: de vertrouwde dienstregeling was op een aantal plaatsen volledig op de schop gegaan, bussen kwamen te laat of helemaal niet opdagen en chauffeurs kenden de routes niet.
Hoe komt het AD er nou weer bij dat Syntus een Gelderse vervoerder is. Deventer ligt niet eens in Gelderland. :6
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 18:58
door marvinkok
sirvinniei schreef:marvinkok schreef:3-5 op Vathorst en de 70-121 op zaterdag ;)
Extra sliptijd op CS tussen de lijnen is een pluspunt. 2 munten tussen 2 ritten is erg weinig met omrijden over de buffer...
17/217 en 70 waren toch ook aan elkaar gekoppeld om vanuit soest een rechtstreekste verbinding naar het centrum van Amersfoort te verbinden?
Daarnaast staat me nog iets bij van een knoop in Utrecht, maar ik weet niet welke lijnen...
70 zit in Amersfoort meestal wel aan een stadslijn geknoopt, maar dat kan van alles zijn, heb al gehad op de X2, 3,X4,5,7 maar ook 82. Zit geen specifieke volgorde aan voor zover ik weet..
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 19:04
door isadora
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 19:19
door sirvinniei
regenmaker schreef:Twee maanden geleden, op 11 december, liet de Gelderse vervoerder hier met slingers en ballonnen de eerste rood-witte bus wegrijden. Sinds die dag regent het klachten: de vertrouwde dienstregeling was op een aantal plaatsen volledig op de schop gegaan, bussen kwamen te laat of helemaal niet opdagen en chauffeurs kenden de routes niet.
Hoe komt het AD er nou weer bij dat Syntus een Gelderse vervoerder is. Deventer ligt niet eens in Gelderland. :6
Alles ten oosten van Utrecht is toch gelderland?
De provincie dreigde naar de rechter te gaan tegenover Syntus? volgens mij was de provincie juist degene met het schaamrood op de kaken.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 19:21
door dnmw2705
Dit is overigens weer een prachtig stukje Syntus. Ze bedenken iets nieuws, de media doet verslag en reizigers willen weten wat er voor hen gaat veranderen.
Op de website van SyntusUtrecht staat nog niets, website Syntus zelf niets, Provincie-Utrecht.nl levert ook niets op.
Zijn ze dan echt zo 'dom' om niets te publiceren.. Het was gisterochtend al zoals AD meldt.
Ze zouden het zichzelf zoveel makkelijker maken als ze wat opener waren.
Ze zeggen ook 'het waren niet alleen klachten maar ook veel vragen' Imago redden?
In ieder geval, ze zijn het aan het regelen. Daar ben ik al verheugd mee.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 19:24
door Daniel
BasFrancken schreef:De schermen in de Setra tonen teken van leven..
Op het rechterscherm staat nu ook die poster van 'wij zijn Syntus Utrecht en wij starten blanco blabla' die wordt afgewisseld met reclame over gewoon goed openbaar vervoer.
Ah het hoort dus af te wisselen. Dan was 'ie in de 1007 die ik in m'n eerdere bericht noemde dus vastgelopen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 19:24
door sirvinniei
Volgens mij is Syntus nog bezig met de exacte dienstregeling. Als ze het op de site zouden zetten zouden er juist veel vragen komen over de exacte dienstregeling