Pagina 136 van 136
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: vr 11 okt 2024, 16:53
door Stadsbus
Ook heeft de bus een nieuw stickers gekregen op de buitenkant:
https://busposities.nl/foto/203316
De houten plankjes zijn ook goed te zien op de foto.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: vr 11 okt 2024, 18:21
door Milco
Vraag ik mij dan toch af waarom zou je de buiten- en binnenkant nu nog wijzigen zo vlak voor einde concessie? Of heeft Arriva grootse plannen met deze bus?
(wat staat er trouwens op de tekst bovenaan op de achterste ramen? Ik kan dat helaas niet lezen…)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: vr 11 okt 2024, 18:34
door Suus
Onderweg naar 100% circulair #Duurzaamheid
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: vr 11 okt 2024, 18:36
door Milco
Ah thanks! Ik kon het net niet ver genoeg inzoomen om het te kunnen lezen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: vr 11 okt 2024, 18:49
door ThatPCDude
Milco schreef: ↑vr 11 okt 2024, 18:21
Vraag ik mij dan toch af waarom zou je de buiten- en binnenkant nu nog wijzigen zo vlak voor einde concessie? Of heeft Arriva grootse plannen met deze bus?
(wat staat er trouwens op de tekst bovenaan op de achterste ramen? Ik kan dat helaas niet lezen…)
Dat heet een PR stunt voor een paar hoge piefen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: vr 11 okt 2024, 18:50
door Lange_Dre
Ik snap echt de keuze niet voor die houten bankjes in een bus. Helemaal al niet in een R-net bus. Kan iemand hier meer duiding over geven waarom Arriva dit besloten heeft?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: vr 11 okt 2024, 19:13
door ThatPCDude
Dit zijn zgn 'circulaire' stoelen; ze zeggen dat deze stoelen bij einde levensduur niet bij het afval gaan maar hergebruikt kunnen worden. Ze zeggen ook dat het een "eerste proef" is en dat er "nog veel verbeterpunten zijn" (waaronder comfort)
Daarnaast merk ik van @milco en anderen ook wel dat het argument "waarom zo kort voor de concessiewijziging?" nog. Mijn retourvraag is: waarom niet? Wíllen jullie dat een vervoerder de hele boel niet meer gaat onderhouden à la DAV-gebied toendertijd?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: vr 11 okt 2024, 19:39
door Meltrain
In mijn optiek is "onderhouden" niet hetzelfde als "comfortabele stoelen vervangen door oncomfortabele stoelen".

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: vr 11 okt 2024, 19:41
door nvdw
Bij de Irisbusjes in het DAV-gebied staken op den duur de nietjes (!) door de bekleding heen. Kun je voor je goeie broek beter houten stoelen hebben...

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: vr 11 okt 2024, 19:52
door Milco
Dat meen je niet!
- Spoiler: show
- Sorry
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: za 16 nov 2024, 11:17
door itsJereMe
Een bericht over de houten stoelen in sommige bussen, het blijft er vreemd uit zien.
https://www.studioalphen.nl/nieuws/expe ... an-arriva/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: za 16 nov 2024, 17:08
door Rkl
De meligheid heeft toegeslagen op de redactie van studio Alphen: "Machiel Kleingeld, ontwikkelmanager van Arriva steekt zijn ambitie niet onder stoelen of banken" en "Maar de vervoersmaatschappij gaat niet bij de pakken neer zitten".
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: ma 18 nov 2024, 10:20
door Roeland
En ze testen het in een regio waar ze toch niets meer te verliezen hebben...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: vr 22 nov 2024, 23:26
door MightyMike
Intussen is de bus in kwestie weer voorzien van de RNET stoelen dus men kan weer fatsoenlijk zitten.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: zo 24 nov 2024, 00:47
door Styyx
Op busposities staat een opmerking dat het na een aanrijding tegen een paal flinke schade heeft en niet meer terug in dienst komt. Heeft sinds 20 november niet gereden, dus aan die R-Net stoelen hebben we nu wat weinig aan.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: di 03 dec 2024, 14:38
door maurits-07
Vanuit de Basic fit in Nuenen zag ik al sportende een Q-liner blauwe Volvo over de Europalaan rijden, ik kon het nummer helaas niet zien. Nu is het bekend dat wanneer Arriva bussen uit ZHN in Nuenen te zien zijn ze richting VDV gaan, gevestigd op een bedrijventerrein in Nuenen, voor meestal een schadereparatie.
Nu vroeg ik me echter af wat er met deze wagens gaat gebeuren (ik dacht te hebben vernomen dat de standaard citea’s uit ZHN bij Arriva intern richting zuidoost Europa gingen) maar is er van deze wagens iets bekend??
Zo snel zag ik bij de genoemde bus geen schade en hij reed met groene handelaarsplaten, maar dat heb ik al wel eens eerder gezien bij Arriva bussen in Nuenen die richting VDV gingen.
PS: Toen ik gisteravond toevallig langs VDV reed stond er achter een hek o.a. een leidse elektrische Volvo, deze gaan toch over naar Qbuzz volgende week?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: di 03 dec 2024, 16:05
door Gartlin9
Weet iemand eigenlijk wat met de arriva service winkel(s) zoals die op Alphen ad Rijn gaat gebeuren? Gaan die over naar qbuzz of gaan ze leeg staan
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Geplaatst: di 03 dec 2024, 16:15
door Speedmaster
De huidige servicepunten In Gouda, Alphen en Leiden gaan gewoon over naar Qbuzz. Is ook terug te vinden op de site van Qbuzz