Pagina 137 van 294
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 19:27
door dnmw2705
sirvinniei schreef:Volgens mij is Syntus nog bezig met de exacte dienstregeling. Als ze het op de site zouden zetten zouden er juist veel vragen komen over de exacte dienstregeling
Ja zeker waar! Alleen ze kunnen toch op de site dan iets zetten dat ze er mee bezig zijn? En dat doen ze niet. En dat probeer ik duidelijk te maken dat ze niet communiceren.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 20:43
door CamilleKreemers
sirvinniei schreef:
De provincie dreigde naar de rechter te gaan tegenover Syntus? volgens mij was de provincie juist degene met het schaamrood op de kaken.
Zou de provincie gelijk krijgen als ze dit daadwerkelijk doorvoeren?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 07 feb 2017, 21:41
door Daniel
In een artikel bij
RTV Utrecht staan nog wat meer details bij de wijzigingen:
- Lijn N126 gaat ook in Abcoude stoppen
- Lijn 202, 203, 204 en 206 krijgen meer rijtijd en vroegere ritten in de ochtend
- Alle oude bussen zijn in de zomer vervangen
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 10:36
door cassie127
Alle wijzigingen zijn nu te vinden op
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/over ... -maart-a-s
Wijzigingen per 5 maart
Lijn 6, 17 en 217:
Extra rijtijd en betere aansluitingen op de treinen.
Minder koppelingen tussen lijnen die van de ene lijn op een andere lijn doorrijden, waardoor vertragingen als een domino-effect ‘doorwerken’.
Lijn 202, 203, 204 en 206:
Véél extra rijtijd, zodat bussen op tijd kunnen vertrekken en op tijd aankomen.
Extra vroege ritten naar De Uithof en Rijnsweerd.
Lijn 107:
Vroege ritten van Montfoort naar Gouda en late ritten van Gouda naar Montfoort stoppen bij meer haltes in Montfoort.
Lijn 102:
Alle ritten richting Utrecht CS vertrekken in Harmelen aan dezelfde kant van de weg.
Lijn 120:
Alle ritten richting Utrecht CS vertrekken in Breukelen aan dezelfde kant van de weg.
Lijn 56:
Punctualiteit verbeteren door niet naar Meander MC te rijden.
Extra rijtijd en keertijd om vertragingen op te vangen.
Lijn N126:
Extra haltes in Abcoude (viaduct) en Vinkeveen.
Rijtijden aangepast voor een betere punctualiteit.
Buurtbussen:
Diverse aanpassingen op verzoek van de buurtbusverenigingen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 10:38
door sirvinniei
Jammer dat er geen wijzigingen aan lijn 50 en 80 komen
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 10:55
door Wageningen1998
sirvinniei schreef:Jammer dat er geen wijzigingen aan lijn 50 en 80 komen
Ja vooral jammer dat X80/80 niet weer hersteld wordt door naar Wageningen door te rijden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:01
door dnmw2705
sirvinniei schreef:Jammer dat er geen wijzigingen aan lijn 50 en 80 komen
Ja, daar zitten ook echt knelpunten. Alleen wat ik vorige week en deze week ervaar is dat de vertragingen vanaf mijn halte eigenlijk nog maar op 2/3 minuten zitten en niet meer 6/8 minuten. Voor Station Driebergen Zeist is het nog steeds vaak +7.
BasFrancken schreef:Ja vooral jammer dat X80/80 niet weer hersteld wordt door naar Wageningen door te rijden.
Denk dat het van de X80/80 het miste probleem is om naar Wageningen te rijden. Al is het zeker wel iets wat moet geregeld moet worden.
Ik hoop dat die aanpassingsronde no.1 is en dat er nog wat achteraan komt.
Ze geven zelf aan dat er een gebrekkig informatie voorziening was. Dus we mogen wat gaan verwachten.
Ik had trouwens verwacht dat ik dit nieuwsbericht in de nieuwsbrief in mijn mail zou krijgen. Ik heb nog geen nieuwsbrief gehad namelijk.
Al met al, begin is er. Alleen het voelt half.. maar misschien verwacht ik te veel.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:04
door cassie127
Denk dat hier met name de grote wijzigingen staan. Minuten verschuivingen vermelden ze vaak niet zo snel.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:06
door dnmw2705
cassie127 schreef:Denk dat hier met name de grote wijzigingen staan. Minuten verschuivingen vermelden ze vaak niet zo snel.
Dat is zeker een kans. Ben ik te kritisch als ik zeg dat ze dan onderaan even erbij moeten zetten dat er op sommige lijnen met minuten geschoven gaat worden?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:11
door Richard38
BasFrancken schreef:sirvinniei schreef:Jammer dat er geen wijzigingen aan lijn 50 en 80 komen
Ja vooral jammer dat X80/80 niet weer hersteld wordt door naar Wageningen door te rijden.
Het is voor mij nog steeds een raadsel waarom lijn 80/X80 zo op de schop is gegaan. Ik snap het nut niet van een verbinding die eindigt halverwege een provinciale weg. Laat dan de X80 tot Woudenberg rijden en daar weer retour naar Amersfoort CS. Wie gaat er nu van Woudenberg naar Restaurant de Dennen? Lijn 80 tot dierenpark laten rijden is voor mij ook een raadsel. Alsof de lijn het van de dierentuinbezoekers moet hebben. Stop dan bij Station Rhenen of rij door naar Wageningen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:17
door dnmw2705
Richard, niemand maar ook echt niemand snapt het. Chauffeurs, reizigers en hobbyisten. Degene die het bedacht heeft zal een een goede reden hebben. Vanaf Rhenen stap je nu makkelijker over op de 44/45 van Arriva om in Wageningen te komen als je geen zin hebt om te wachten op de 50.
Dat ze het maar snel aanpassen, want Syntus loopt het hier denk ik aardig wat geld op mis..
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:22
door Richard38
dnmw2705 schreef:Richard, niemand maar ook echt niemand snapt het. Chauffeurs, reizigers en hobbyisten. Degene die het bedacht heeft zal een een goede reden hebben. Vanaf Rhenen stap je nu makkelijker over op de 44/45 van Arriva om in Wageningen te komen als je geen zin hebt om te wachten op de 50.
Dat ze het maar snel aanpassen, want Syntus loopt het hier denk ik aardig wat geld op mis..
Dan zou ik zeggen. Stop gewoon bij Station Rhenen en hoppa weer terug. Maar niet ergens halverwege een weg en maar zien waar ze kunnen keren. Maar goed. Ik denk dat we daar hooggeleerde voor moeten zijn
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:28
door Zugführer
Zo ingewikkeld is het volgens mij helemaal niet. Er is gekozen voor een frequente lijn 50 tussen Rhenen en Wageningen, lijn 80 kan niet op en neer naar Wageningen binnen de huidige keertijd en keren bij het station is ook niet mogelijk, tenzij ik ergens een keerlus over het hoofd zie?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:49
door sirvinniei
Een kwartiersdienst Rhenen-Wageningen is niet mogelijk door de aansluiting op Klp en Drb. Dan krijg je 2 bussen die achter elkaar rijden
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:53
door waldo79
Zugführer schreef:Zo ingewikkeld is het volgens mij helemaal niet. Er is gekozen voor een frequente lijn 50 tussen Rhenen en Wageningen, lijn 80 kan niet op en neer naar Wageningen binnen de huidige keertijd en keren bij het station is ook niet mogelijk, tenzij ik ergens een keerlus over het hoofd zie?
Wordt er niet gekeerd bij de oorlogsbegraafplaats? Dan kun je net zo goed wat haltes meepikken komende uit het westen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:55
door dnmw2705
sirvinniei schreef:Een kwartiersdienst Rhenen-Wageningen is niet mogelijk door de aansluiting op
Klp en Drb. Dan krijg je 2 bussen die achter elkaar rijden
Mag ik de grap maken 'in de huidige rijtijden' niet? Ik wist het niet. Is iets te ver voor mij om dat te kunnen checken in praktijk. Hoe deed CXX het dan. Ook achter elkaar aan?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:57
door dnmw2705
waldo79 schreef:Wordt er niet gekeerd bij de oorlogsbegraafplaats? Dan kun je net zo goed wat haltes meepikken komende uit het westen.
Ja, wordt gekeerd op Militaire begraafplaats... Als ik op Google Maps kijk is dat ook niet de meest fijne plek. Je kan de Grebbeberg af, maar dat is zonde van je brandstof om alleen om te keren omlaag en weer omhoog te moeten. Doorrijden naar Wageningen of dus tot Dierenpark
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 11:58
door CamilleKreemers
Syntus kan een iets andere dienstregeling gebruiken.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 12:04
door dennistd
dnmw2705 schreef:waldo79 schreef:Wordt er niet gekeerd bij de oorlogsbegraafplaats? Dan kun je net zo goed wat haltes meepikken komende uit het westen.
Ja, wordt gekeerd op Militaire begraafplaats... Als ik op Google Maps kijk is dat ook niet de meest fijne plek. Je kan de Grebbeberg af, maar dat is zonde van je brandstof om alleen om te keren omlaag en weer omhoog te moeten. Doorrijden naar Wageningen of dus tot Dierenpark
De parkeerplaats waar daar gekeerd wordt is niet heel ruim, maar het past wel. De enige halte die je extra mee zou kunnen pakken is die bij de Grebbeberg zelf.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 12:05
door dnmw2705
CamilleKreemers schreef:Syntus kan een iets andere dienstregeling gebruiken.
Hoe bedoel je Camille?
Ten opzichte van CXX of ten opzichte van hoe het nu gaat?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 12:11
door CamilleKreemers
ik bedoel dat Connexxion andere keuzes gemaakt had in de dienstregeling dan dat Syntus momenteel gebruikt.
Als Connexxion ervoor kiest om bepaalde lijnen anders te koppelen, kun je al een andere dienstregeling krijgen.
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 12:29
door sirvinniei
dnmw2705 schreef:sirvinniei schreef:Een kwartiersdienst Rhenen-Wageningen is niet mogelijk door de aansluiting op
Klp en Drb. Dan krijg je 2 bussen die achter elkaar rijden
Mag ik de grap maken 'in de huidige rijtijden' niet? Ik wist het niet. Is iets te ver voor mij om dat te kunnen checken in praktijk. Hoe deed CXX het dan. Ook achter elkaar aan?
Zo ongeveer, met volgens mij iets als 5 minuten. Was iig dicht achter elkaar
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 12:41
door dnmw2705
sirvinniei schreef:dnmw2705 schreef:sirvinniei schreef:Een kwartiersdienst Rhenen-Wageningen is niet mogelijk door de aansluiting op
Klp en Drb. Dan krijg je 2 bussen die achter elkaar rijden
Mag ik de grap maken 'in de huidige rijtijden' niet? Ik wist het niet. Is iets te ver voor mij om dat te kunnen checken in praktijk. Hoe deed CXX het dan. Ook achter elkaar aan?
Zo ongeveer, met volgens mij iets als 5 minuten. Was iig dicht achter elkaar
Zullen wel niet veel mensen van Veenendaal of eerder naar Wageningen moeten. CXX had vroeger toch lijn 87 tussen Veenendaal en Wageningen? Lijn 80 ging toen tot Veenendaal?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 12:59
door Zugführer
Zoals ik het op de wiki lees reed tot 2011 lijn 80 tot station Centrum en lijn 87 Veenendaal Centrum - Wageningen, waarbij die buslijnen standaard aan elkaar gekoppeld waren.
Re: RE: Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 08 feb 2017, 13:01
door sirvinniei
dnmw2705 schreef:sirvinniei schreef:dnmw2705 schreef:sirvinniei schreef:Een kwartiersdienst Rhenen-Wageningen is niet mogelijk door de aansluiting op
Klp en Drb. Dan krijg je 2 bussen die achter elkaar rijden
Mag ik de grap maken 'in de huidige rijtijden' niet? Ik wist het niet. Is iets te ver voor mij om dat te kunnen checken in praktijk. Hoe deed CXX het dan. Ook achter elkaar aan?
Zo ongeveer, met volgens mij iets als 5 minuten. Was iig dicht achter elkaar
Zullen wel niet veel mensen van Veenendaal of eerder naar Wageningen moeten. CXX had vroeger toch lijn 87 tussen Veenendaal en Wageningen? Lijn 80 ging toen tot Veenendaal?
Qua reistijd scheelt het weinig voor Veenendalers; het snelste blijft trein-50 en anders heb je nog 85-86/88 en 80-50