Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 11 feb 2017, 10:45
Is dat ook nodig om kort verkeer op deze bussen te gebruiken?
Kijk, dit is klantvriendelijkheid die ik bij CXX niet zo maar ziet gebeuren. Als deze samenwerking goed blijft gaan is dit in het voordeel van de klant. :pos:Suus schreef:Vorige week een heel bijzondere overstap meegemaakt. Iemand had zich gemeld bij de chauffeur van lijn 197 Gouda - Schoonhoven voor een overstap, die heeft de verkeersleiding van Arriva opgeroepen. Daar is de verkeersleiding van Syntus gebeld, die de overstap vervolgens bij de Syntus-chauffeur van lijn 195 Rotterdam - Utrecht geregeld bij de bushalte in Ammerstol. De buschauffeur wist niet wat hij meemaakte en ging de overstapper nog helemaal overhoren over hoe dit geregeld was
Maar de bussen zijn gewoon eigendom van Tourquase toch (Syntus heeft ze in bruikleen)?marvinkok schreef:Bussen jatten mag sowieso niet...
In afwachting van nieuwe bussen gebruikte Tourquase gewoon haar bussen die ze al hadden. Syntus kon het specifieke type beter gebruiken dus is er gewoon 1op1 geruild... Zoals hier al een paar keer gemeld..
Ja, ze zullen na de 'tijdelijke' periode van de concessie ook nog steeds ingezet worden als evenementen- en treinvervangend vervoer.Ezra schreef: Maar de bussen zijn gewoon eigendom van Tourquase toch (Syntus heeft ze in bruikleen)?
Vooral voor lijn (X)80 lijkt me het frustrerend... Die zitten standaard in tijdelijke bussen...yordietje schreef:Ben blij als de nieuwe bussen er zijn.
Ik vind namelijk die tweedehandsbussen niks aan, rammelt de hele tijd. Gisteren was de bekleding er zelfs afgegaan in 'één bus.
Klagen bij de Gemeente Veenendaal, ze moeten gewoon het beruchte tunneltje dieper maken. Zo lang er geen "tunnelbussen" zijn blijft je oud materieel houden op die lijn.yordietje schreef:Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)
Ja, en je zit bij nieuw materieel gebonden aan VDL bussen of Citaro's zonder airco.Speedmaster schreef:
Klagen bij de Gemeente Veenendaal, ze moeten gewoon het beruchte tunneltje dieper maken. Zo lang er geen "tunnelbussen" zijn blijft je oud materieel houden op die lijn.
*gemeente EdeSpeedmaster schreef:Klagen bij de Gemeente Veenendaal, ze moeten gewoon het beruchte tunneltje dieper maken. Zo lang er geen "tunnelbussen" zijn blijft je oud materieel houden op die lijn.yordietje schreef:Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)
sirvinniei schreef: *gemeente Ede
Voor de zoveelste keer: de klomp is niet Veenendaal -_-
Dan moeten ze dat station hernoemen naar Ede-De Klomp.sirvinniei schreef:Voor de zoveelste keer: de klomp is niet Veenendaal -_-
Dat zijn dingen die we in Haaksbergen en Borculo ook regelmatig hebben met Arriva hoor. En zelfs in Ommen heb ik het wel eens gedaan voor een aansluiting van Syntus-lijn 81 op Qbuzz-lijn 31 die officieel -1 minuut bedroeg. Nee heb je, en ja kun je in de meeste gevallen best krijgen. Zolang je er je best maar voor doet.Suus schreef:Vorige week een heel bijzondere overstap meegemaakt. Iemand had zich gemeld bij de chauffeur van lijn 197 Gouda - Schoonhoven voor een overstap, die heeft de verkeersleiding van Arriva opgeroepen. Daar is de verkeersleiding van Syntus gebeld, die de overstap vervolgens bij de Syntus-chauffeur van lijn 195 Rotterdam - Utrecht geregeld bij de bushalte in Ammerstol. De buschauffeur wist niet wat hij meemaakte en ging de overstapper nog helemaal overhoren over hoe dit geregeld was
Of mensen kunnen zich even niet gedragen alsof dat ene tunneltje het grootste probleem is van het Nederlandse OV....isadora schreef:Misschien is het openen van een Klomp-tunnel-topic een goed begin?
In Borculo of Haaksbergen gaat het door middel van een bakkie, waarbij de chauffeur er altijd net optijd aan denkt om hem op het syntus kanaal te zetten (of andersom uiteraard)dennistd schreef:Dat zijn dingen die we in Haaksbergen en Borculo ook regelmatig hebben met Arriva hoor. En zelfs in Ommen heb ik het wel eens gedaan voor een aansluiting van Syntus-lijn 81 op Qbuzz-lijn 31 die officieel -1 minuut bedroeg. Nee heb je, en ja kun je in de meeste gevallen best krijgen. Zolang je er je best maar voor doet.Suus schreef:Vorige week een heel bijzondere overstap meegemaakt. Iemand had zich gemeld bij de chauffeur van lijn 197 Gouda - Schoonhoven voor een overstap, die heeft de verkeersleiding van Arriva opgeroepen. Daar is de verkeersleiding van Syntus gebeld, die de overstap vervolgens bij de Syntus-chauffeur van lijn 195 Rotterdam - Utrecht geregeld bij de bushalte in Ammerstol. De buschauffeur wist niet wat hij meemaakte en ging de overstapper nog helemaal overhoren over hoe dit geregeld was
Er rijden gewoon Setra's op X80 hoor, alleen gaan die niet verder dan ScherpenzeelBasFrancken schreef:Vooral voor lijn (X)80 lijkt me het frustrerend... Die zitten standaard in tijdelijke bussen...
Lijkt mij niet, wordt de aan- en afloop nog steiler.. waardoor de kans op vijvervorming tijdens een flinke regenbui nog groter wordt.Speedmaster schreef:(..) ze moeten gewoon het beruchte tunneltje dieper maken. (..).yordietje schreef:Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)