Pagina 139 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 10:45
door CamilleKreemers
Is dat ook nodig om kort verkeer op deze bussen te gebruiken?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 10:52
door marvinkok
Het is wel prettig voor aansluitingen natuurlijk

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 11:08
door cassie127
Heb zelf dmv kortverkeer al best vaak een overstap kunnen halen. Zelfs op het station van Zwolle... Van de kant van de stadsbussen naar de streekbussen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 11:49
door Suus
Vorige week een heel bijzondere overstap meegemaakt. Iemand had zich gemeld bij de chauffeur van lijn 197 Gouda - Schoonhoven voor een overstap, die heeft de verkeersleiding van Arriva opgeroepen. Daar is de verkeersleiding van Syntus gebeld, die de overstap vervolgens bij de Syntus-chauffeur van lijn 195 Rotterdam - Utrecht geregeld bij de bushalte in Ammerstol. De buschauffeur wist niet wat hij meemaakte en ging de overstapper nog helemaal overhoren over hoe dit geregeld was :lol:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 11:53
door Speedmaster
Suus schreef:Vorige week een heel bijzondere overstap meegemaakt. Iemand had zich gemeld bij de chauffeur van lijn 197 Gouda - Schoonhoven voor een overstap, die heeft de verkeersleiding van Arriva opgeroepen. Daar is de verkeersleiding van Syntus gebeld, die de overstap vervolgens bij de Syntus-chauffeur van lijn 195 Rotterdam - Utrecht geregeld bij de bushalte in Ammerstol. De buschauffeur wist niet wat hij meemaakte en ging de overstapper nog helemaal overhoren over hoe dit geregeld was :lol:
Kijk, dit is klantvriendelijkheid die ik bij CXX niet zo maar ziet gebeuren. Als deze samenwerking goed blijft gaan is dit in het voordeel van de klant. :pos:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 12:19
door yordietje
Ben blij als de nieuwe bussen er zijn.
Ik vind namelijk die tweedehandsbussen niks aan, rammelt de hele tijd. Gisteren was de bekleding er zelfs afgegaan in 'één bus.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 12:20
door Globetrotter
marvinkok schreef:Bussen jatten mag sowieso niet...
In afwachting van nieuwe bussen gebruikte Tourquase gewoon haar bussen die ze al hadden. Syntus kon het specifieke type beter gebruiken dus is er gewoon 1op1 geruild... Zoals hier al een paar keer gemeld..
Maar de bussen zijn gewoon eigendom van Tourquase toch (Syntus heeft ze in bruikleen)?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 12:29
door Wageningen1998
Ezra schreef: Maar de bussen zijn gewoon eigendom van Tourquase toch (Syntus heeft ze in bruikleen)?
Ja, ze zullen na de 'tijdelijke' periode van de concessie ook nog steeds ingezet worden als evenementen- en treinvervangend vervoer.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 12:32
door Wageningen1998
yordietje schreef:Ben blij als de nieuwe bussen er zijn.
Ik vind namelijk die tweedehandsbussen niks aan, rammelt de hele tijd. Gisteren was de bekleding er zelfs afgegaan in 'één bus.
Vooral voor lijn (X)80 lijkt me het frustrerend... Die zitten standaard in tijdelijke bussen...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 12:35
door yordietje
Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 12:38
door Speedmaster
yordietje schreef:Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)
Klagen bij de Gemeente Veenendaal, ze moeten gewoon het beruchte tunneltje dieper maken. Zo lang er geen "tunnelbussen" zijn blijft je oud materieel houden op die lijn.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 12:40
door yordietje
Ach, daarom neem ik lijn 280 :)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 12:46
door Wageningen1998
Speedmaster schreef:
Klagen bij de Gemeente Veenendaal, ze moeten gewoon het beruchte tunneltje dieper maken. Zo lang er geen "tunnelbussen" zijn blijft je oud materieel houden op die lijn.
Ja, en je zit bij nieuw materieel gebonden aan VDL bussen of Citaro's zonder airco.

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 12:54
door sirvinniei
Speedmaster schreef:
yordietje schreef:Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)
Klagen bij de Gemeente Veenendaal, ze moeten gewoon het beruchte tunneltje dieper maken. Zo lang er geen "tunnelbussen" zijn blijft je oud materieel houden op die lijn.
*gemeente Ede
Voor de zoveelste keer: de klomp is niet Veenendaal -_-

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 12:56
door Speedmaster
sirvinniei schreef: *gemeente Ede
Voor de zoveelste keer: de klomp is niet Veenendaal -_-
:twisted:

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 16:51
door Hainje
sirvinniei schreef:Voor de zoveelste keer: de klomp is niet Veenendaal -_-
Dan moeten ze dat station hernoemen naar Ede-De Klomp. Afbeelding

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 16:56
door Chrysa
Of sluiten en vervangen door een busverbinding! :twisted:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 17:08
door sirvinniei
Tweede busverbinding naar?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 18:09
door noahjo3
Ik heb eigenlijk zin om een boek te schrijven over het tunneltje. Zet ik alle ervaringen van jullie en de reizigers in. Wie doet er mee? :P

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 18:16
door isadora
Misschien is het openen van een Klomp-tunnel-topic een goed begin?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 18:16
door dennistd
Suus schreef:Vorige week een heel bijzondere overstap meegemaakt. Iemand had zich gemeld bij de chauffeur van lijn 197 Gouda - Schoonhoven voor een overstap, die heeft de verkeersleiding van Arriva opgeroepen. Daar is de verkeersleiding van Syntus gebeld, die de overstap vervolgens bij de Syntus-chauffeur van lijn 195 Rotterdam - Utrecht geregeld bij de bushalte in Ammerstol. De buschauffeur wist niet wat hij meemaakte en ging de overstapper nog helemaal overhoren over hoe dit geregeld was :lol:
Dat zijn dingen die we in Haaksbergen en Borculo ook regelmatig hebben met Arriva hoor. En zelfs in Ommen heb ik het wel eens gedaan voor een aansluiting van Syntus-lijn 81 op Qbuzz-lijn 31 die officieel -1 minuut bedroeg. Nee heb je, en ja kun je in de meeste gevallen best krijgen. Zolang je er je best maar voor doet.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 19:17
door sirvinniei
isadora schreef:Misschien is het openen van een Klomp-tunnel-topic een goed begin?
Of mensen kunnen zich even niet gedragen alsof dat ene tunneltje het grootste probleem is van het Nederlandse OV....

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 19:55
door busentrein
dennistd schreef:
Suus schreef:Vorige week een heel bijzondere overstap meegemaakt. Iemand had zich gemeld bij de chauffeur van lijn 197 Gouda - Schoonhoven voor een overstap, die heeft de verkeersleiding van Arriva opgeroepen. Daar is de verkeersleiding van Syntus gebeld, die de overstap vervolgens bij de Syntus-chauffeur van lijn 195 Rotterdam - Utrecht geregeld bij de bushalte in Ammerstol. De buschauffeur wist niet wat hij meemaakte en ging de overstapper nog helemaal overhoren over hoe dit geregeld was :lol:
Dat zijn dingen die we in Haaksbergen en Borculo ook regelmatig hebben met Arriva hoor. En zelfs in Ommen heb ik het wel eens gedaan voor een aansluiting van Syntus-lijn 81 op Qbuzz-lijn 31 die officieel -1 minuut bedroeg. Nee heb je, en ja kun je in de meeste gevallen best krijgen. Zolang je er je best maar voor doet.
In Borculo of Haaksbergen gaat het door middel van een bakkie, waarbij de chauffeur er altijd net optijd aan denkt om hem op het syntus kanaal te zetten (of andersom uiteraard)

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 20:24
door Daniel
BasFrancken schreef:Vooral voor lijn (X)80 lijkt me het frustrerend... Die zitten standaard in tijdelijke bussen...
Er rijden gewoon Setra's op X80 hoor, alleen gaan die niet verder dan Scherpenzeel :P Kwestie van de juiste rit kiezen dus.

Grappig fenomeen op de 50 Veenendaal vandaag trouwens: daarop trof ik een Tourquase-Amba met airco terwijl er ook een ex-Veolia Amba met airco tijdelijk bij Tourquase zit. Nuttige ruiling zo :lol:

En eindelijk is 't gelukt een MAN Ceatano op de gevoelige chip te krijgen vandaag, valt nog niet mee als je doordeweeks gewoon op je werk zit om die dingen te treffen. Nu nog een keer zo'n ding proberen vast te leggen IN de provincie Utrecht, want je zal natuurlijk net zien dat ik dat ding in Scherpenzeel trof: de kleine Gelderse enclave in lijn 80 :P

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 11 feb 2017, 23:19
door Durashift
Speedmaster schreef:
yordietje schreef:Inderdaad, en vooral als je dagelijkse reiziger bent van A'foort naar V'daal ;)
(..) ze moeten gewoon het beruchte tunneltje dieper maken. (..).
Lijkt mij niet, wordt de aan- en afloop nog steiler.. waardoor de kans op vijvervorming tijdens een flinke regenbui nog groter wordt.

Nee, gewoon een flink viaduct / fly-over bouwen.. in het kader van de afbouw van de rondweg-oost?