Korte vragen
Re: Korte vragen #21
Na wat hier allemaal gezegd wordt vind ik het er alleen maar onduidelijker op geworden. :')
Ik heb met dat abonnement gereisd op lijn 120, 400, 401 en 620, die allen buiten Brabant komen, en het was op alle lijnen van begin tot eind geldig.
Ik heb met dat abonnement gereisd op lijn 120, 400, 401 en 620, die allen buiten Brabant komen, en het was op alle lijnen van begin tot eind geldig.
Re: Korte vragen #21
Vind jij dat dat dan in twijfel wordt getrokken?Chrysa schreef:Na wat hier allemaal gezegd wordt vind ik het er alleen maar onduidelijker op geworden. :')
Ik heb met dat abonnement gereisd op lijn 120, 400, 401 en 620, die allen buiten Brabant komen, en het was op alle lijnen van begin tot eind geldig.
Re: Korte vragen #21
Brabant Vrij is in alle bussen VAN Arriva Noord-Brabant geldig. Laatst nog een keer nagevraagd.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Plannen is een paradox.
Plannen is een paradox.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #21
Dank allen voor de antwoorden. :pos:
Ik was inderdaad in de war door het stukje "in Brabant" op de website, want de Brabantliner rijdt inderdaad een stukje in Utrecht. :)
Ik was inderdaad in de war door het stukje "in Brabant" op de website, want de Brabantliner rijdt inderdaad een stukje in Utrecht. :)
Re: Korte vragen #21
Juist. Er staat wel expliciet 165 van Arriva Gelderland.Durashift schreef:Het woord 'concessie' toevoegen (+de) in de zin onder het eerste bullet maakt alles duidelijk, denk ik.Wubbo schreef:Maar de Brabantliner rijdt ook buiten Noord-Brabant, dus daarmee is de vraag niet beantwoord?Hendrik schreef:Arriva zelf zegt dit:Onbeperkt reizen met de bus in Brabant
Geldig:
•In alle Arriva stads- en streekbussen in Noord-Brabant.
Niet geldig:
•Op lijn 165 (Den Bosch - Druten).
•In de bussen van Breng, Connexxion, Hermes, Qbuzz (U-OV) en De Lijn.
Want dat zal Arriva wel bedoelen, dat het product niet geldig is in een Arriva bus welke een dienst start of eindigt in een andere concessie dan die in Noord-Brabant.
Dit impliceert dat lijnen van Arriva Limburg in Brabant wel geldig zijn.
Wat natuurlijk NIET zo is.
Re: Korte vragen #21
Kan iemand mij wellicht verklaren wat de regeling bij Gouda is. Vorige week kwamen de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] en [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] tegelijk binnen op Gouda en mocht de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] als eerste weg en moest bij Goverwelle wachten op passage en vanochtend kwam de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] iets voor de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] beginnen en mocht als eerste geheel naar Utrecht, met de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] in z'n kielzog.
Hangt dit af van hoeveel vertraging de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] heeft, of speelt er meer?
Hangt dit af van hoeveel vertraging de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] heeft, of speelt er meer?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen #21
Dat vraag ik me ook af. Als beide treinen tegelijk in Gouda staan dan is het afwachten welke eerst vertrekt, terwijl het voor mij net het verschil kan maken of ik mijn overstap kan halen in Utrecht. En ik durf het niet aan om over te stappen van de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] naar de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie].
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Korte vragen #21
Ik ga over 2 weken een weekendje naar Hamburg. Voor wie er eerder zijn geweest; wat zijn de mooie plekken/punten in de stad zijn waar ik U/S-Bahn en fernverkehr mooi op de plaat/film kan zetten? Mooie uitzichtpunten, bepaalde stations etc.
Als het aantal plekken te uitgebreid is voor een antwoord in dit topic mogen ze ook via PB worden gedeeld. Alvast bedankt :)
Als het aantal plekken te uitgebreid is voor een antwoord in dit topic mogen ze ook via PB worden gedeeld. Alvast bedankt :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Korte vragen #21
Sowieso een bezoek brengen aan Miniatur Wunderland. Qua fotoplekken heb ik verder geen idee.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Plannen is een paradox.
Plannen is een paradox.
Re: Korte vragen #21
Ik heb ooit twee verslagjes gemaakt: hier en hier. De metrolijn naar Großhansdorf is een leuke (wel lange zit) en eigenlijk zijn op en bij alle bovengrondse stukken van de ringlijn mooie plaatjes te maken. Voor de S-Bahn zijn Blankenese en Berliner Tor leuk. Misschien staan op Blankenese nog steeds wel armseinen!
Voor regulier treinverkeer is het centraal station zelf al een waar paradijs :D
Voor regulier treinverkeer is het centraal station zelf al een waar paradijs :D
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Korte vragen #21
Thanx! Ik ga eens kijken. Voor Miniatur Wonderland heb ik al een reservering klaarstaan :D
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Korte vragen #21
Dammtor:Srananbloke schreef:Ik ga over 2 weken een weekendje naar Hamburg. Voor wie er eerder zijn geweest; wat zijn de mooie plekken/punten in de stad zijn waar ik U/S-Bahn en fernverkehr mooi op de plaat/film kan zetten? Mooie uitzichtpunten, bepaalde stations etc.
Als het aantal plekken te uitgebreid is voor een antwoord in dit topic mogen ze ook via PB worden gedeeld. Alvast bedankt :)
Landungsbrücke:
Blankenese:
Altona:
Hauptbahnhof (viaduct noordzijde):
Landungsbrücke:
De eerste vier foto's zijn van maart 2015, de voorlaatste van november 2016 en de laatste van juli 2014.
Re: Korte vragen #21
Wachtuseffe, je kunt op station Landungsbrücken dus ook nog het dak op?
Dat puntige gebouw zal wel die schreeuwend dure orkestbak zijn?
Dat puntige gebouw zal wel die schreeuwend dure orkestbak zijn?
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #21
Ja, dat is eind vorig jaar geopend, heb alleen maar lovende verhalen gelezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #21
Ja. Als je richting uitgang loopt niet rechtdoor over het straatviaduct maar rechts en dan weer rechts de trap op, richting »Jugendherberge auf dem Stintfang« (Overigens ook een overnachtingstip, niet duur en goed ontbijt!)Ardan schreef:Wachtuseffe, je kunt op station Landungsbrücken dus ook nog het dak op?
Dat puntige gebouw zal wel die schreeuwend dure orkestbak zijn?
Begin dit jaar. ;)Suus schreef:Ja, dat is eind vorig jaar geopend, heb alleen maar lovende verhalen gelezen.
Qua muziek inderdaad allen goeds gehoord, het restaurant in het gebouw schijnt minder te wezen.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Korte vragen #21
Nogmaals bedankt! Zo te zien/lezen ga ik me prima vermaken :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Korte vragen #21
Zijn stop/ontspoorblokken op afstand te bedienen? De twee uitloopsporen van Dvge naast mijn huis hebben zo'n blok maar ik zie er toch de hele dag door locomotieven op omlopen.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #21
Die dingen zijn zo ontworpen dat wanneer het daaraan gekoppelde sein of wissel niet in de juiste stand staat om de trein veilig door te laten rijden de trein zal ontsporen. In alle andere gevallen kan een trein gewoon passeren.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
-
- Berichten: 3827
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #21
Zijn de reizigersaantallen op Utrecht-Rotterdam een stuk hoger dan die van Utrecht-Den Haag, aangezien de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] met VIRM rijdt en de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] vaak met gekoppelde ICM's, terwijl op Utrecht-Den Haag vaak solo-ICM's worden ingezet in het weekend?
-
Re: Korte vragen #21
Gekoppelde stellen in de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] en [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] in het weekend? In je wildste dromen misschien :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #21
Dus bij een niet-stoptonend sein klapt het blok opzij?Mikos schreef:Die dingen zijn zo ontworpen dat wanneer het daaraan gekoppelde sein of wissel niet in de juiste stand staat om de trein veilig door te laten rijden de trein zal ontsporen. In alle andere gevallen kan een trein gewoon passeren.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #21
Als het goed is wel ja :Y
Re: Korte vragen #21
Dat maakt elkaar niet eens zo heel veel volgens mij, het grote verschil is dat Utrecht - Den Haag veel meer een spits in 1 richting kent dan Utrecht - Rotterdam.Erno-BE schreef:Zijn de reizigersaantallen op Utrecht-Rotterdam een stuk hoger dan die van Utrecht-Den Haag, aangezien de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] met VIRM rijdt en de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] vaak met gekoppelde ICM's, terwijl op Utrecht-Den Haag vaak solo-ICM's worden ingezet in het weekend?
Re: Korte vragen #21
Dat klopt, zoek maar eens op klassieke beveiliging, in Duitsland wordt er nog wel gebruik van gemaakt op de klassieke methode. Daarvan zijn wel foto's te vinden.Ardan schreef:Dus bij een niet-stoptonend sein klapt het blok opzij?
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Korte vragen #21
Op de Berlijnse S-Bahn heb je inderdaad een Fahrsperre bij de seinen, als een trein door rood rijdt zorgt dat ervoor dat de sleepschoen van de derde rail af wordt gehaald, waardoor de trein tot stilstand komt. Is het sein niet-stoptonend, dan wordt de Sperre weggeklapt. De metro had een soortgelijke beveiliging waarmee de treinleiding werd onderbroken, maar dat is al lang afgeschaft.
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast