Pagina 15 van 266
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 30 jan 2017, 11:16
door Mikos
Genoemde treinen zijn doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 30 jan 2017, 13:27
door Bjarte
Bizarre situatie zojuist op Duivendrecht. Klacht ga ik nog indienen, maar lijkt mij wel vermeldenswaardig voor in dit topic. Rit 2451 van serie [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] (Lelystad - Dordrecht) kwam met 10 bakken VIRM met +9 aan op Duivendrecht. De eerste vier bakken was het licht uit en de deuren gingen ook niet open, terwijl juist deze bakken onder de overkapping stonden. De reizigers die wilden instappen stonden dus voor een dichte deur. De conducteur zag het voor zijn neus gebeuren maar reed zonder te fluiten gewoon weg. Geen enkele passagiers kreeg de kans om in te stappen in de achterste 6 bakken, een stuk of 30 mensen gok ik zo.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 30 jan 2017, 13:35
door waldo79
Ik begrijp je irritatie, maar wat kan Mikos daarmee?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 30 jan 2017, 13:43
door Mikos
Hamandeggs.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 30 jan 2017, 15:51
door Bjarte
waldo79 schreef:Ik begrijp je irritatie, maar wat kan Mikos daarmee?
Je hebt gelijk, dit is het het verkeerde topic hiervoor.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 30 jan 2017, 18:55
door ArrivaBas
DDZ
7522 (rijdt al een tijdje in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]) heeft al ruim een week een enorme plak graffiti (Schilderswijk op delen van 2 bakken. Videobewijs komt nog, maar ik weet niet of de schoonmakers het al verwijderd hebben.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 30 jan 2017, 19:20
door VIRM
Den Haag Centraalsyndoom strikes again! De
1800 van 17:03 reed met een VIRM6, maar aan de halzijde stond nog een afgesloten VIRM4 die een kwartier later werd ingezet voor de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie]. Over het hoe en waarom is in dit topic al over gesproken, maar een omroepje en een pro-actieve servicemedewerker zouden geen kwaad kunnen daar. :)
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 31 jan 2017, 17:06
door Mikos
Het Den Haag-syndroom zal blijven bestaan, men is ook niet altijd in staat een omroep daarvoor te plaatsen. Ik kan het nog een keer onder de aandacht brengen, maar daar houdt het helaas ook op.
In geval van graffiti heeft het doorgeven alleen zin wanneer je er bij voorkeur twee foto's bij hebt van het treinstel (bij voorkeur een met het treinstelnummer erop) en je het in ieder geval doorgeeft op de dag zelf, om te voorkomen dat ik iets doorgeef wat reeds gereinigd is. Dat klinkt allemaal heel lastig, maar denk dan maar zo: Er zijn heel veel van mijn collega's die dergelijke zaken ook al doorgeven. Beter dubbel dan helemaal niet, maar aan incomplete of late meldingen heeft men ook weinig. Dat een stel langere tijd met verontreiniging aan de buitenzijde rondrijdt wil overigens niet zeggen dat het niet bekend is; dan is het stel nog niet op een reinigingslocatie geweest of is er nog geen mankracht voor geweest het schoon te maken.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 31 jan 2017, 22:17
door Geert
VIRM schreef:Den Haag Centraalsyndoom strikes again! De
1800 van 17:03 reed met een VIRM6, maar aan de halzijde stond nog een afgesloten VIRM4 die een kwartier later werd ingezet voor de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie]. Over het hoe en waarom is in dit topic al over gesproken, maar een omroepje en een pro-actieve servicemedewerker zouden geen kwaad kunnen daar. :)
Gisterochtend ook trouwens, 8.23 met een drie die achterbleef aan de halzijde. Rest van de trein te druk en ik hoop maar dat iedereen de trein gehaald heeft... @Mikos: onder de aandacht brengen kan zeker geen kwaad, ook al lijkt er op korte termijn weinig te gebeuren. :)
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 31 jan 2017, 22:21
door Daniel
Wellicht is spoor 11 in Utrecht ook nog 'n aardige om nog eens onder de aandacht te brengen. Vandaag een trein van 10 bakken die na binnenkomst uit Gouda met de kop bij bakbordje 6 (vanuit de andere richting) stond.
Daar gaat dus nog altijd iets niet helemaal lekker met het zodanig neerzetten van de trein dat de spreiding van reizigers optimaal wordt. Sowieso lijken er wat van die bordjes te ontbreken voor treinen die uit Gouda binnenkomen waardoor (op zich volgens de regels) wordt doorgereden naar het blanco bord aan puntje perron.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 31 jan 2017, 22:23
door Mikos
Het geheugen is intern weer even opgefrist. Of het uitwerking gaat hebben, kan ik helaas niet zeggen. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 02 feb 2017, 11:58
door Mikos
Met ingang van het wijzigingsblad van februari worden de vertrekstaten aangepast. :pos:
Dan, in het hol van de leeuw, een gevaarlijke vraag: Er wordt gevraagd naar ervaringen met het personeel dat op Schiphol op het perron de reizigersstromingen probeert te beïnvloeden (dat omschrijf ik netjes, hè?). Deze mensen worden in naam van ProRail ingezet. Intern is er wat ophef over, die is hier al langer. Het is niet de bedoeling deze mensen op wat voor manier aan de schandpaal te nagelen, ik wil echter wel vragen de negatieve ervaringen te delen. Deze worden gebundeld en meegenomen naar overleg.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 02 feb 2017, 16:07
door SuperGhost
Ben ik ook de enige die het opvalt dat op die vertrekstaat in Elst voor de richting Arnhem alle Arriva-treinen ontbreken? Die rijden toch echt ook naar Arnhem...
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 02 feb 2017, 16:37
door microshit
Mikos schreef:
Dan, in het hol van de leeuw, een gevaarlijke vraag: Er wordt gevraagd naar ervaringen met het personeel dat op Schiphol op het perron de reizigersstromingen probeert te beïnvloeden (dat omschrijf ik netjes, hè?). Deze mensen worden in naam van ProRail ingezet. Intern is er wat ophef over, die is hier al langer. Het is niet de bedoeling deze mensen op wat voor manier aan de schandpaal te nagelen, ik wil echter wel vragen de negatieve ervaringen te delen. Deze worden gebundeld en meegenomen naar overleg.
Zijn dat de mensen die op perron 1/2 staan om de treinen naar
Asd aan te wijzen?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 02 feb 2017, 16:51
door reisthijs
SuperGhost schreef:Ben ik ook de enige die het opvalt dat op die vertrekstaat in Elst voor de richting Arnhem alle Arriva-treinen ontbreken? Die rijden toch echt ook naar Arnhem...
NS blijkt Arriva tegenwoordig volledig te negeren op de vertrekstaten.
Zie bijvoorbeeld ook Sittard
http://www.ns.nl/vertrekstaten/std0.pdf
Op die van Maastricht Randwyck staan alleen nog Belgische treinen.
http://www.ns.nl/vertrekstaten/mtr0.pdf
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 02 feb 2017, 16:57
door Suus
Mikos schreef:Dan, in het hol van de leeuw, een gevaarlijke vraag: Er wordt gevraagd naar ervaringen met het personeel dat op Schiphol op het perron de reizigersstromingen probeert te beïnvloeden (dat omschrijf ik netjes, hè?). Deze mensen worden in naam van ProRail ingezet. Intern is er wat ophef over, die is hier al langer. Het is niet de bedoeling deze mensen op wat voor manier aan de schandpaal te nagelen, ik wil echter wel vragen de negatieve ervaringen te delen. Deze worden gebundeld en meegenomen naar overleg.
Ze zouden iets vriendelijker mogen zijn naar de reizigers toe, echt een prettig welkom in Nederland is het niet. Zelfde reden waarom de taxironselaars nu verboden zijn.
De gehele afzetting met wachtrij bovenaan de rolband naar beneden op drukke dagen is al helemaal een farce, als je niet oplet kukel je er zo doorheen en je zou maar je trein moeten halen die niet naar Amsterdam Centraal gaat...
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 02 feb 2017, 17:22
door SuperGhost
reisthijs schreef:SuperGhost schreef:Ben ik ook de enige die het opvalt dat op die vertrekstaat in Elst voor de richting Arnhem alle Arriva-treinen ontbreken? Die rijden toch echt ook naar Arnhem...
NS blijkt Arriva tegenwoordig volledig te negeren op de vertrekstaten.
Zie bijvoorbeeld ook Sittard
http://www.ns.nl/vertrekstaten/std0.pdf
Op die van Maastricht Randwyck staan alleen nog Belgische treinen.
http://www.ns.nl/vertrekstaten/mtr0.pdf
Kinderachtig zeg! :N
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 02 feb 2017, 17:29
door dennistd
SuperGhost schreef:reisthijs schreef:SuperGhost schreef:Ben ik ook de enige die het opvalt dat op die vertrekstaat in Elst voor de richting Arnhem alle Arriva-treinen ontbreken? Die rijden toch echt ook naar Arnhem...
NS blijkt Arriva tegenwoordig volledig te negeren op de vertrekstaten.
Zie bijvoorbeeld ook Sittard
http://www.ns.nl/vertrekstaten/std0.pdf
Op die van Maastricht Randwyck staan alleen nog Belgische treinen.
http://www.ns.nl/vertrekstaten/mtr0.pdf
Kinderachtig zeg! :N
Dat zal er mee te maken hebben dat Arriva zelf vertrekstaten ophangt. Dan gaat NS ze natuurlijk niet ook nog eens vermelden, met het risico dat er dan verschillen in zitten.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 02 feb 2017, 17:33
door SuperGhost
Hier zou gewoon een één partij verantwoordelijk voor moeten zijn natuurlijk...
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 02 feb 2017, 17:38
door Abracadabram
Een keer dat ik op Schiphol was waren een aantal heren op het perron vooral bezig met vrouwen nafluiten en na te roepen. Daar tegen overstaan dat er ook een aantal mensen heel goed hun werk zie doen op dat gebied. Alleen met z'n vieren bij elkaar staan lijkt me zo overbodig, meestal doet 1 dan het werk en drie staan er maar wat bij.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 02 feb 2017, 19:29
door Daniel
Nog maar een meldinkje:
1759 op donderdag is 'n consequent geval met staanplaatsen in de gangpaden tot in de achterste bak tussen Utrecht en Amersfoort. Bij vertrek uit Amersfoort achterste stel zitvol met balkonplaatsen, voorin stond men nogsteeds in de gangpaden. Meest opvallend was dat deze trein richting Apeldoorn vertrok met staanplaatsen in de 1e klasse.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 02 feb 2017, 22:51
door Hainje
Zag vanavond dat de klok aan de gevel op station Breda centrumzijde op 12u stond. De klok werd wel verlicht. Ook de klok bij de TPB's aan dezelfde zijde stond stil, maar daar zag ik eerder die avond nog een monteur bij (als ik het goed gezien heb i.i.g.). Dus de klok binnen zal al wel bekend zijn.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 03 feb 2017, 00:04
door VIRM
De medewerkers op Schiphol hebben aan het begin van de huidige dienstregeling de deuren van mijn Sprinter wel eens afgestroopt omdat hij te vol zou zitten.
Onlangs ook nog meegemaakt dat de roltrappen vanaf boven op een gegeven moment werden afgesloten. Reizigers die eerder naar beneden kwamen werden toegeblaft met een "AMSTERDAM CENTRAL!!!!!" en werden spoor 1 aangewezen (daarna werd de trein maar liefst twee keer gespoorwijzigd). Het klinkt allemaal niet heel erg vriendelijk en ze staan volgens mij op een kluitje bij elkaar.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 03 feb 2017, 08:43
door Vinny
Wat me vooral opvalt is dat die service-medewerkers (op Schiphol) heel dom zijn. Veel meer dan oplezen wat er op de schermen staat kunnen ze niet, laat staan informatie verschaffen als er een verstoring is.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 03 feb 2017, 11:03
door Wubbo
Mikos schreef:Het is niet de bedoeling deze mensen op wat voor manier aan de schandpaal te nagelen, ik wil echter wel vragen de negatieve ervaringen te delen. Deze worden gebundeld en meegenomen naar overleg.
Waarom vraag je dan niet ook naar de positieve ervaringen? Dan heb je immers een idee hoe het te verbeteren is?