Pagina 15 van 66
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: zo 03 dec 2017, 13:31
door fred1954
Zal inderdaad wel over R-net heen geplakt zijn, ach....voor die 3 maanden.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: zo 03 dec 2017, 13:40
door cxx3219 op lijn 382
En over de haltes, worden de huidige busbordjes voor de lijnen vervangen door de witte variant??
Want in Haarlem zijn de busbordjes voor lijn 300,340,346 en 356 al vervangen door de witte variant
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: zo 03 dec 2017, 13:43
door Remco1989
Ja bijna overal zijn ze al vervangen door witte
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: zo 03 dec 2017, 13:45
door fred1954
cxx3219 op lijn 382 schreef:En over de haltes, worden de huidige busbordjes voor de lijnen vervangen door de witte variant??
Want in Haarlem zijn de busbordjes voor lijn 300,340,346 en 356 al vervangen door de witte variant
Kijk op het draadje “concessie AML” op 21 november heb ik daar 2 foto’s gepost, een gewone halte en een r-net halte..... :D
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: zo 03 dec 2017, 13:47
door cxx3219 op lijn 382
Ik ben al heel lang niet meer in de concessiegebied geweest dus ik weet nog niet zoveel

:D
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: zo 03 dec 2017, 13:53
door cxx3219 op lijn 382
zojuist even naar de foto's gekeken: Ze zien er goed uit vindt ik

:D
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: zo 03 dec 2017, 18:52
door Globetrotter
fred1954 schreef:Bloemenveiling Aalsmeer ziet ze aankomen......die hebben de ruimte voor de vrachtauto’s hard nodig.
Nee het moeten m.i. terreinen zijn, waar de oude meuk, na omwisseling even kan blijven staan.....
Bussen van Connexxion Provincie Utrecht zijn vorig jaar gebracht naar dat grote parkeerterrein bij Oirschot. Is daar nu niet weer plaats of worden daar al andere bussen naartoe gebracht?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: zo 03 dec 2017, 19:03
door fred1954
Suus merkte op dat de Solarisbussen op een terrein bij Lage Zwaluwe staan, ik kan me voorstellen dat volgend weekend er een aantal oude bussen daar naar toe gebracht worden en tegelijkertijd de nieuwe Solarissen opgehaald worden......
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 16:00
door br151
Afgelopen donderdag (30 november 2017) zag ik op de A28 tussen Amersfoort en Utrecht een Solaris Urbino rijden bestemd voor concessie Amstelland Meerlanden. Zoals te zien is heeft de bus nog een Duits nummerbord. Ik schat in dat dit een overbrengingsrit is.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 16:10
door fred1954
Dank voor de foto.....kenteken is rood, cijfers beginnen met 06, dus Duits handelaarskenteken, afgegeven in BZ, Bautzen in Sachsen, tegen de Poolse grens, niet zover van Poznan.... :D
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 20:26
door Milco
Ik vraag me nog steeds af wat men gaat doen met de 10 Volvo's die t/m zaterdag op het R-Net in Almere rijden en vanaf maandag op spitslijn 255 gaan rijden die niet onder het R-Net valt. Mogelijk dat er toch een afwijkende kleurstelling komt voor deze sneldienst?
Wel grappig trouwens dat deze bussen bij station Bijlmer ArenA gewoon blijven rijden, alleen dan in een andere concessie.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 20:31
door n-evo
Futuristisch bakkie.
Jammer alleen dat de achterkant geen bestemming weergeeft zoals de nieuwere GVB-bussen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 20:34
door fred1954
Tja.....die 255 is een lijn die in principe niet tijdelijk is. Het zou netjes zijn om de bussen om te kleuren in de kleuren van het onderliggend net in AML, dus wit met grijs/rood logo.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 21:59
door dylanwild94
n-evo schreef:Futuristisch bakkie.
Jammer alleen dat de achterkant geen bestemming weergeeft zoals de nieuwere GVB-bussen.
ik heb daar nooit de meerwaarde van gezien. Zowel in België als bij het GVB.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 22:04
door busfanNL
Even een vraagje. Ik ben zoals velen weten fan van onderaannemers en 8 persoons/midibussen. Dus mijn vraag: Is de buurtbus voor de 401 al geleverd??
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 22:05
door tsov
dylanwild94 schreef:ik heb daar nooit de meerwaarde van gezien. Zowel in België als bij het GVB.
Als je nou als ter plaatse onbekende aan komt wandelen op een busstation waar een bepaalde lijn in twee richtingen komt. Dan is het handig als je direct kunt zien welke van de twee je moet hebben, ook als je beide bussen van achteren zou benaderen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 22:30
door n-evo
^Dat je dat moet uitleggen _O-
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: ma 04 dec 2017, 22:47
door dylanwild94
Mensen kijken soms niet eens naar de bestemmingsfilm voor op de bus. Waarom zou je als vervoerder veel geld uitgeven om 360 graden om de bus de bestemming te tonen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 04:51
door fred1954
Ik meen dat ook het lijnnummer display van de R-netbussen aan de achterkant niet in kleur is.......alleen kleur op de voor- en zijkant.
Overigens was ik gisteren in Eindhoven, zag op het station de elektrische BRT bussen (lijn 401 etc) aankomen en vertrekken. De trambel van de ZE bussen wordt hier in ieder geval veelvuldig gebruikt. :D
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 12:27
door n-evo
dylanwild94 schreef:Mensen kijken soms niet eens naar de bestemmingsfilm voor op de bus. Waarom zou je als vervoerder veel geld uitgeven om 360 graden om de bus de bestemming te tonen.
Stoute mensen die
soms niet kijken! Gelijk afstraffen en dan meteen alle reizigers. Ik zou de bestemmingsdisplay voorop ook direct weghalen. Want tja,
soms wordt daar niet naar gekeken!
En op een bus die een ton kost of meer zal zo'n iets groter LED-display vast héél véél uitmaken.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 12:40
door dylanwild94
Heb jij ooit mensen die onbekend zijn zo de bus in zien stappen of vragen ze altijd eerst of de bus naar hun bestemming gaat?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 12:56
door n-evo
Of ze lezen gewoon af wat er op het voertuig staat. Vandaar dat het handig is wanneer de bestemming ook aan de achterkant zichtbaar is zoals bij GVB-bussen tegenwoordig.
Op de zijkant is die informatie ook af te lezen, dus zie niet in waarom de achterkant een uitzondering zou moeten zijn.
Op de kostprijs van zo'n bus zal het echt geen noemenswaardig verschil maken, als het überhaupt al verschil maakt.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 12:59
door Michael
Volgens het PvE is lijnnummer+ bestemming aan de voorkant en instapzijde verplicht. En aan de linkerzijde en achterkant is alleen lijnnummer verplicht. Wellicht heeft het GVB voor het gemak en duidelijkheid naar de reiziger ervoor gekozen om dus overal lijnnummer + bestemming te tonen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 13:07
door Suus
Bij GVB is lijnnummer + bestemming aan alle kanten sinds 2012 verplicht voor nieuwe voertuigen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 05 dec 2017, 13:29
door n-evo
Ook wel fijn om die richtlijnen bij alle voertuigen in de regio gewoon hetzelfde te hebben i.p.v. dat het een loterij wordt per vervoerder.