Pagina 15 van 17
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: wo 21 feb 2024, 08:42
door Suus
MaartenD schreef: ↑wo 21 feb 2024, 08:32Als straks een 2208 gaat rijden vertrekt die 6:21 uit
Rtd en is 8:09 in
Vs. Dus je kunt dan 7 minuten later weg uit
Rtd en bent dan ook 2 minuten later in
Vs.
Behalve dat er niet een 2208 maar een
2308 gaat rijden en dat je dus 16 minuten eerder op Vlissingen bent met een later vertrek.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: za 13 apr 2024, 08:27
door omaylie
Hoe staat het er eigenlijk nu voor met de dienstregeling voor dit jaar ten opzichte van de start in december vorig jaar? Toen had ik het idee dat geen enkele concessie het goed deed.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: za 13 apr 2024, 09:26
door Bemined
De uurdienst van de
900 is in ieder geval voor onbepaalde tijd verlengd:
https://www.ns.nl/reisinformatie/calami ... l-900.html
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: ma 15 apr 2024, 18:21
door Bemined
En inmiddels een indirecte bevestiging dat 'onbepaalde tijd' tot in de zomer door zal lopen:
https://nieuws.ns.nl/ns-past-dienstrege ... einen-aan/
Vanaf wijzigingsblad juni worden de ritten wel beter over het uur verdeeld, de
900 gaat om :38 uit Amsterdam, de
1000 om :16 en :55 en de
9200 om :25. De drie binnenlandse ICDs gaan daarmee dus een 22/17/21 patroon vormen tussen Amsterdam en Rotterdam.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: ma 15 apr 2024, 18:56
door Meltrain
Wat worden de vertrektijden uit Rotterdam naar Amsterdam?
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: ma 15 apr 2024, 19:00
door Bemined
De
900 om :40 en de
1000 om :22 en :59, de
9200 weet ik niet zeker maar dat zal wel :52 blijven zoals nu.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: di 30 apr 2024, 19:30
door Bemined
Het was me nog niet opgevallen, maar sinds wijzigingsblad april keren de
700 en
1800 weer lang op elkaar in Den Haag.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: wo 01 mei 2024, 17:47
door VIRM
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: do 16 mei 2024, 08:57
door omaylie
Hebben al die wijzigingen nog een positief effect gehad t.o.v. begin van de 2024 drgl? Toen leverde iedere vervoerder in iedere concessie een (soort van) wanprestatie.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: zo 19 mei 2024, 15:39
door tjoektjoek
Gaan de enkele snelle ICNG-treinen naar Brussel nog door vanaf juni of is dat on hold gezet?
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: zo 19 mei 2024, 15:41
door Bemined
Die rijden al, alleen tot nader order zonder passagiers en zonder splitsen/combineren met de
900 (ze keren nu via Rotterdam Noord Goederen). Met de nieuwe dienstregeling op de HSL per juni zit doorrijden naar Amsterdam er sowieso niet meer in met de oorspronkelijke dienstregeling.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: zo 19 mei 2024, 15:59
door DDietzen
Ik kon zweren ergens de afgelopen week gelezen te hebben dat de snelle ICNG-ritten naar Brussel voor reizigers 'officieel' zijn uitgesteld tot december, en tevens dat men zich voorbereidt op een terugvalscenario met Traxx+ICR vanaf december voor het geval er niet genoeg ICNG-België beschikbaar is, maar ik kan de bron nu niet terugvinden.
Edit: bron voor de tweede uitspraak gevonden op Het Groot Belgisch Treinenforum
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: zo 19 mei 2024, 17:24
door Meltrain
omaylie schreef: ↑do 16 mei 2024, 08:57
Hebben al die wijzigingen nog een positief effect gehad t.o.v. begin van de 2024 drgl? Toen leverde iedere vervoerder in iedere concessie een (soort van) wanprestatie.
Dat is een wel erg generaliserend. Er zijn ook wel vervoerders geweest waar je niets over hoorde, omdat alles (min of meer) ging zoals het zou moeten gaan.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 08:15
door Meltrain
Bemined schreef: ↑ma 15 apr 2024, 18:21
En inmiddels een indirecte bevestiging dat 'onbepaalde tijd' tot in de zomer door zal lopen:
https://nieuws.ns.nl/ns-past-dienstrege ... einen-aan/
Vanaf wijzigingsblad juni worden de ritten wel beter over het uur verdeeld, de
900 gaat om :38 uit Amsterdam, de
1000 om :16 en :55 en de
9200 om :25. De drie binnenlandse ICDs gaan daarmee dus een 22/17/21 patroon vormen tussen Amsterdam en Rotterdam.
Kunnen ze niet beter de
900 een half uur voor/na de
9200 laten rijden en de
1000 daar weer precies tussenin?
Dan is er tenminste een kwartierdienst op het noordelijk deel van de HSL.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 08:35
door Milco
Past dat wel op de Westtak?
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 08:43
door Meltrain
Volgens mij reed de
1000 sowieso 1x/uur een half uur verschoven van de
9200. Je kunt de
900 dus in dat pad laten rijden.
Dan kan de
1000 in het pad van de
900 rijden tussen Rotterdam en Amsterdam.
Waarschijnlijk heb je dan net geen perfecte kwartierdienst, maar je hebt wel vier treinen per uur die behoorlijk gelijkmatig verdeeld zijn.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: ma 10 jun 2024, 10:03
door MetroRET
Dat is nu ook gedaan, waarbij de
9300 en de
1000 in elkaar pad zijn gaan rijden, zodat de
9300 ook extra buffer heeft gekregen om de HSL te "overleven".
De vertrektijden op
Asd zijn nu:
(:08
9300)
:16
1000
:25
9200
:38
900
:55
1000
Dus 9/13/17/21, kan opzich slechter en het is al een stuk beter dan voorheen.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: di 11 jun 2024, 17:08
door Meltrain
Maar het was dus beter geweest als de
900 en
9200 samen een halfuurdienst zouden vormen.
"Mijn" trein van 8:11 rijdt sinds deze (of vorige?) week niet meer, waardoor ik dus later aankom, terwijl ik even vroeg van huis moet vertrekken.
- Spoiler: show
- Tramlijn 2 sluit niet aan op de 5200 en de 5000 sluit niet aan op de 1000, dus ik kan geen latere tram nemen dan hiervoor.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: di 11 jun 2024, 17:14
door Bemined
Je kunt de dienstregeling natuurlijk maar beperkt aanpassen in een tussentijdse wijziging, wat jij wil vraagt om een complete nieuwe dienstregeling.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: di 11 jun 2024, 17:19
door MetroRET
Meltrain schreef: ↑di 11 jun 2024, 17:08
Maar het was dus beter geweest als de
900 en
9200 samen een halfuurdienst zouden vormen.
"Mijn" trein van 8:11 rijdt sinds deze (of vorige?) week niet meer, waardoor ik dus later aankom, terwijl ik even vroeg van huis moet vertrekken.
- Spoiler: show
- Tramlijn 2 sluit niet aan op de 5200 en de 5000 sluit niet aan op de 1000, dus ik kan geen latere tram nemen dan hiervoor.
Hoe sluit lijn 2 (elke 10 min) niet aan op elke sprinter die ook elke 10 min rijdt?
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: di 11 jun 2024, 18:05
door Meltrain
Lijn 2 rijdt al enkele maanden slechts om het kwartier.

Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: di 11 jun 2024, 18:11
door MetroRET
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: di 11 jun 2024, 20:49
door waldo79
Dan is de NS daar toch niet debet aan.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 10:12
door Meltrain
NS kan inderdaad niets doen aan het feit dat de frequentie van de trams verlaagd is, maar wel aan het feit dat de trein 1x/uur minder rijdt.
Alles bij elkaar komt het erg ongelukkig uit.
Bemined schreef: ↑di 11 jun 2024, 17:14
Je kunt de dienstregeling natuurlijk maar beperkt aanpassen in een tussentijdse wijziging, wat jij wil vraagt om een complete nieuwe dienstregeling.
Maar mijn voorstel is toch geen compleet nieuwe dienstregeling?
Ik stel voor om de
900 in te korten tot Rotterdam Centraal en de
1000 1x/uur te verlengen naar Breda (en 1x/uur op te heffen). Dat zou toch moeten passen in het huidige Basis Uur Patroon?
De wijzigingen die NS nu heeft doorgevoerd lijken me grotere ingrepen in het BUP.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 10:26
door Bemined
De huidige wijzigingen gebruiken zo veel mogelijk de bestaande paden, wat jij voorstelt vraagt om nieuwe paden en je krijgt er ook ongunstige keringen mee.