Pagina 142 van 294

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 14 feb 2017, 17:21
door dennistd
De X4 heet vooral X4 ter onderscheiding van de oude lijn 4 volgens mij. Omdraaien van de route gaat niet omdat de 204 niet de hele dag rijdt. Wat de rijtijd betreft: die is op lijn X4 gewoon te krap daar.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 14 feb 2017, 19:29
door Stefan Works
dennistd schreef:De X4 heet vooral X4 ter onderscheiding van de oude lijn 4 volgens mij. Omdraaien van de route gaat niet omdat de 204 niet de hele dag rijdt. Wat de rijtijd betreft: die is op lijn X4 gewoon te krap daar.
Ik heb het ook niet over het omdraaien van de route. Meer waarom de X4 wel dat uitstapje naar die 3 haltes maakt en waarom de 204 niet terwijl de rijtijd exact hetzelfde is tussen De Ontmoeting en Spanderswoud :)

Afbeelding

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 14 feb 2017, 19:47
door sirvinniei
Was toch over connexxion ook al zo?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 14 feb 2017, 19:52
door Stefan Works
Met de 296 van CXX werd de Morielje en Bovist gewoon aangedaan, en de toenmalige halte Emiclaer welke nu Het Masker geworden is.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 14 feb 2017, 19:53
door marvinkok
Bij CXX kwam je van de andere kant, dus vanaf het masker (wat nu lijn 7 is), dan is het geen uitstapje, en minder onlogisch. Dat lusje moest vast bedient blijven, dus krijg je dit...

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 14 feb 2017, 20:04
door wouter15
Ik ga vanaf aanstaande donderdag dagelijks gebruikmaken van lijn 1 in Amersfoort. Weet iemand toevallig welk materieel daar hoofdzakelijk rijdt? Setra's? Amba's? Citaro's? Of is er echt van alles op te zien?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 14 feb 2017, 20:23
door marvinkok
Van alles, maar wel 12m. ''s avonds wordt de grote bus (in principe) omgeruild voor een Sprinter City. Volgens mij is de Sprinter ook geplande inzet op Zaterdag en Zondag, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Daar heb ik nog te weinig weekenden voor gewerkt.
Afgelopen zaterdag werden de Sprinters iig van dienst gehaald omdat ze de bult niet opkwamen door de gladheid en te weinig druk op de achterassen

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 14 feb 2017, 20:25
door Daniel
Doordeweeks Setra's, Amba's en Citaro LE's, dat wisselt op de gehele stadsdienst. In het weekend wil er nog weleens een Mercedes Sprinter City op rijden, maar afgelopen weekend dus niet zoals marvinkok al zegt (de twee daarvoor wel).

Hoe zit het trouwens met de inzet van Besseling op de stadsdienst Amersfoort? Het valt me op dat ik vrij consequent rond 7.00 uur een taxibusje van Besseling als 8 Schuilenburg vanaf het station zie vertrekken. Andere inzet lijkt echter minder consequent. Zo zag ik gisteren een Setra van Besseling als X2 aankomen op CS iets over zeven, maar vandaag zat er een ex-Veolia Ambassador op die rit.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 14 feb 2017, 21:10
door Wageningen1998
Daniel schreef:Doordeweeks Setra's, Amba's en Citaro LE's, dat wisselt op de gehele stadsdienst. In het weekend wil er nog weleens een Mercedes Sprinter City op rijden, maar afgelopen weekend dus niet zoals marvinkok al zegt (de twee daarvoor wel).

Hoe zit het trouwens met de inzet van Besseling op de stadsdienst Amersfoort? Het valt me op dat ik vrij consequent rond 7.00 uur een taxibusje van Besseling als 8 Schuilenburg vanaf het station zie vertrekken. Andere inzet lijkt echter minder consequent. Zo zag ik gisteren een Setra van Besseling als X2 aankomen op CS iets over zeven, maar vandaag zat er een ex-Veolia Ambassador op die rit.
Vandaag een Besseling op lijn 50 naar Wageningen in ieder geval

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 14 feb 2017, 23:48
door Globetrotter
BasFrancken schreef:
dnmw2705 schreef:
sirvinniei schreef:Draadje aanmaken op het ideeënforum en link doorsturen naar Maxim?
Eens zoeken, ideeën forum.... Nieuwe aanmaken of bestaat er al 1 voor Provincie Utrecht?

@Bas, ik heb het idee dat Syntus daar niets over kwijt wil. Ik kan er niets over vinden terwijl andere maatschappijen wel aangeven wat ze besteld hebben. Ik heb vraag gestuurd via formulier, alleen heb nog geen antwoord gehad. Ik had trouwens vandaag een DM'tje gestuurd naar CXX via Twitter. Ze konden mij niet vertellen waar 4100-4299 gebleven zijn :p

Ik hoop dat ze de nieuwe bussen meteen na 'het van de band rollen' in gebruik nemen.
Je bedoelt de ex Utrecht bussen?

4163 t/m 4168, 4185+4186 , 4207, 4209, 4222, 4237+4238, 4246 en 4249 naar Voorne-Putten (Maxx bussen nu ook streekinterieur)

4153+4170 Noord Holland Noord
4213 4214 4215 Zeeland (in huisstijl Door Zeeland)
4217/4218 lesbus
4181 t/m 4184 Het Gooi

De rest allemaal terzijde, misschien nog iets naar HWGO maar dat weet ik niet.
De geledes zijn naar de concessie Amstelland-Meerlanden gegaan. De 9256 en 9261 zijn in Schiphol Sternet- uitvoering voor lijn 197 en de 9262 en 9263 rijden op de lijnen 170 en 172. Zie ook hier.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 07:52
door Wageningen1998
Ezra schreef: De geledes zijn naar de concessie Amstelland-Meerlanden gegaan. De 9256 en 9261 zijn in Schiphol Sternet- uitvoering voor lijn 197 en de 9262 en 9263 rijden op de lijnen 170 en 172. Zie ook hier.
En hoe zit het met de 8804-8805 en de 8423-8427?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 09:51
door sirvinniei
http://leusderkrant.nl/lokaal/aangepast ... sen-212292
CHARME-OFFENSIEF Kritiek in de pers was onder meer aanleiding voor een charme-offensief dat vorige week in Amersfoort werd ingezet. Ten overstaan van een 'select gezelschap' landelijke, regionale en lokale journalisten zette Syntus een klein regiment deskundigen in om de verslaggevers te overtuigen van de goede bedoelingen en de slagvaardigheid van de vervoersorganisatie. Een tweetal vertegenwoordigers van reizigersorganisatie Rover was ook beschikbaar voor commentaar. René Coveen brak namens Rover een lans voor Syntus. ,,We kennen het bedrijf elders in het land als een goed vervoerder. Ook een vervoerder die openstaat voor overleg en zelfs voor 'domme' adviezen.''
Ze zijn communicatief dus ook bezig, nu nog de reizigers terugkrijgen :lol:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 17:24
door dnmw2705
Afbeelding
Ik blijf het maar een raar gezicht vinden.. Hoge vloer bus op streekvervoer

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 17:44
door Chrysa
Wat is er raar aan? Gebeurt hier ook dagelijks.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 17:59
door yordietje
Dit is de lijn voor lijn 680 naar A'foort voor scholieren... niks raars aan dus...
Heb scholieren horen zeggen dat ze het gaaf vinden...

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 18:02
door sirvinniei
Las op Twitter trouwens dat iemand geweigerd was in lijn 656 geweigerd was omdat deze "gereserveerd" was. Scholierenlijnen vallen toch gewoon onder het OV?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 18:04
door yordietje
Nope, is echt alleen voor de school zelf.
Heb ook geruchten gehoord dat MBO Amersfoort een lijn wilt in Amersfoort voor studenten vanaf het station. Zodat die bus dan langs elke vestiging van MBO Amersfoort rijd..

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 18:06
door Zugführer
Alle scholierenlijnen die onder een lijnnnummer en binnen een concessie rijden zijn in principe gewoon voor iedereen toegankelijk, het is immers openbaar vervoer. Maar er schijnen wat schimmige (ongeschreven?) regels bij bepaalde scholen te zijn dat deze lijnen alleen voor leerlingen bedoeld zouden zijn...
Deze pagina zegt zelfs "P.S: Wist je trouwens dat deze lijnen voor iedereen te gebruiken zijn en er niet alleen zijn voor scholieren of studenten?"

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 18:12
door yordietje
Weet iemand trouwens al wat meer over de vernieuwde dienstregeling van 5 maart? Ik las in de Leusderkrant dat syntus ook lijn 280 wil herzien, omdat die ook veel vertraging oplevert.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 18:43
door Flippylosaurus
sirvinniei schreef:Las op Twitter trouwens dat iemand geweigerd was in lijn 656 geweigerd was omdat deze "gereserveerd" was. Scholierenlijnen vallen toch gewoon onder het OV?
Hmm, ik was geweigerd in de 656 en had het op Twitter geplaatst... 9292 raadde mij aan om die lijn te nemen, bus zat haast vol en ik vroeg tijdens het instappen of de lijn gereserveerd is, bestuurder zei "Ja, alleen voor leerlingen van het Lodesteijn College". Vond het ook al raar, in plaats van in discussie te gaan besloot ik maar de 56 te nemen die net aan kwam rijden...

(eerste post trouwens, zit al een tijdje op dit forum te "lurken")

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 18:44
door Globetrotter
BasFrancken schreef:
Ezra schreef: De geledes zijn naar de concessie Amstelland-Meerlanden gegaan. De 9256 en 9261 zijn in Schiphol Sternet- uitvoering voor lijn 197 en de 9262 en 9263 rijden op de lijnen 170 en 172. Zie ook hier.
En hoe zit het met de 8804-8805 en de 8423-8427?
Dat weet ik niet. Toen ik laatst 21 december in Oirschot ging kijken, stond in ieder geval de 8423 al buitenste in de rij. Ik sluit helemaal niet uit dat de overige 84** bussen daar ook bij stonden, omdat (een groot deel van) de hele Provincie Utrecht- vloot er stond. Of ze daarna zijn geëxporteerd, naar een andere concessie zijn geschoven of tot soepblik zijn gedegradeerd, weet ik niet.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 19:36
door dnmw2705
Chrysa schreef:Wat is er raar aan? Gebeurt hier ook dagelijks.
Omdat er 1 (misschien 2) keer op een dag zo'n bus door de binnenstad van Utrecht rijdt als lijn bus. Voor de rest zie je op deze route alleen maar VDL's, Citaro's of Setra's allemaal LE's

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 20:07
door wouter15
Weet iemand trouwens hoe het staat met de hybride en elektrische bussen die Syntus belooft had in de concessie?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 20:14
door Milco
Ik kan het even niet meer terugvinden, maar welk materieel komt er op de spitslijnen te rijden? De Ambassadors van Tourquase zijn immers voor de scholierenlijnen. Zij gaan uiteindelijk toch de spitslijnen naar De Uithof en Rijnsweerd uitvoeren?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 20:23
door Daniel
Als het goed is kwamen er Setra S 418 LE Business voor de Uithoflijnen. Tourquase zou die lijnen dan inderdaad blijven uitvoeren. Wat ik dan weer niet weet: krijgt Besseling eigenlijk ook nieuwe Setra's voor de lijnen die zij rijden?