Pagina 142 van 214

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 07 sep 2019, 15:57
door Milco
Ik zit eens het digitale busboekje door te spitten (https://www.connexxion.nl/getmedia/1593 ... l_2019.pdf) en bij lijn N30 en 300 vallen mij al gelijk de fictieve haltes Langebrug ZTG en dummyfinancierwissel ZTG op. Leuk dat dat wellicht dienstregeling punten zijn, maar om dat nou zo in het busboekje te vermelden… :N

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 07 sep 2019, 17:05
door Daniel
Ach, dat valt nog mee. Arriva heeft ooit zelfs aflospunten aangekondigd op de schermen in de bus.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 07 sep 2019, 18:31
door trolly
Milco schreef:dummyfinancierwissel ZTG
Wasdanou?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 07 sep 2019, 18:46
door Milco
Geen idee, staat in het busboekje :lol:
*Vraagt via Twitter aan Connexxion wat het is*

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 07 sep 2019, 18:49
door trolly
Dank, ik begon me al heul dummy (maar niet zo financier) te voelen :@

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 07 sep 2019, 19:59
door Daniel
Milco schreef:Geen idee, staat in het busboekje :lol:
*Vraagt via Twitter aan Connexxion wat het is*
Heel simpel eigenlijk: het Haarlemse deel van de Zuidtangent valt onder een los stukje concessie van de provincie Noord-Holland, terwijl de rest van de lijn onder de concessie Amstelland-Meerlanden van de VRA valt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 07 sep 2019, 20:06
door trolly
Als in: "grens tussen door twee verschillende overheden gefinancierde trajectdelen"? Maar hoezo dan dummy, en WTF is ZTG?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 07 sep 2019, 20:10
door Durashift
ZTG = ZuidTanGent.

Dummy zal bedoeld zijn als in 'fictief'. Feitelijk zal de poet ergens uit een ander potje komen.. want inhoudelijk moet de lijn als één geheel bediend worden, lijkt mij.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 07 sep 2019, 20:19
door Daniel
En Langebrug ZTG is dus deze :wink: Bedienbare bruggen in de dienstregeling doen wel meer vervoerders (allicht voor het plannen van de brugopeningen) en verschijnen ook wel vaker in de reisinformatie.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 07 sep 2019, 22:06
door Vinny
Er is ooit een proef geweest waarbij de brugopeningen gekoppeld werden aan real-time informatie over de locatie van de bus, maar ik heb geen idee hoe dat verder afgelopen is.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 07 sep 2019, 22:29
door trolly
Bus in het water?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 07 sep 2019, 22:40
door Vinny
:lol: Zou zomaar kunnen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 05 okt 2019, 20:40
door TLP
In de reisinformatiesystemen is een tijdelijke buslijn 574 gepubliceerd die lijn 174 gedurende twee werkweken tussen 28 oktober en 8 november op de ronde door Amstelveen gaat vervangen. Op de website van de gemeente Amstelveen kan ik zo gauw even geen reden vinden voor de vervanging, maar gezien de route van de tijdelijke buslijn betreft het vermoedelijk werkzaamheden of een andere obstructie op de Handweg of de Laan Nieuwer Amstel, want de bus slaat op de rotonde met de Lindenlaan rechtsaf de wijk in en rijdt vervolgens via de Ouderkerkerlaan, Stationsstraat en de Dorpsstraat naar de Amsterdamseweg. Wie kan mij vertellen wat de reden is voor invoering van deze buslijn, en hoe komt het dat deze niet op zaterdag rijdt?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 06 okt 2019, 12:43
door Milco
Geen idee. Ik vermoed dat er t.z.t. nog wel een bericht op de website van Connexxion komt met meer informatie en dat ze de dienstregeling van de tijdelijke lijn 574 alvast op hun website hebben geplaatst.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 07 okt 2019, 22:22
door Vinny
Waarom moet er een nieuw lijnnummer komen en kan de bestaande bus geen omleidingsroute volgen?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 07 okt 2019, 22:54
door trolly
Omdat de route door de Amstelveense Dorpsstraat niet te doen is met iets dat groter is dan een Mercedes Sprinter zullen ze er zoiets van maken, en om de verwarring zo groot mogelijk te maken krijgt dat ding dan uiteraard ook een ander lijnnummer.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 08 okt 2019, 08:10
door Jurre
Klopt, lijn 574 rijdt ter vervanging van lijn 174 een rondje via het Raadhuis vanwege werkzaamheden aan de Handweg. Op zaterdag kan lijn 174 wel door de werkzaamheden heenrijden en is lijn 574 dus niet nodig.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 08 okt 2019, 08:31
door Meltrain
Ik zag net lijn 244 rijden en die volgens mij met een MAN Lion’s City LE in R-net kleurstelling. Zou dat een bus kunnen zijn die eerder op Voorne-Putten reed?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 08 okt 2019, 08:34
door fred1954
Correct!

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 08 okt 2019, 09:25
door Lijn 45
Er rijden er zelfs twee! :Y

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 10 okt 2019, 17:26
door TLP
Jurre schreef:Klopt, lijn 574 rijdt ter vervanging van lijn 174 een rondje via het Raadhuis vanwege werkzaamheden aan de Handweg. Op zaterdag kan lijn 174 wel door de werkzaamheden heenrijden en is lijn 574 dus niet nodig.
Kijk aan, dit bericht had ik nog niet eens gezien maar de gemeente heeft inmiddels een pagina over het project gepubliceerd.
trolly schreef:Omdat de route door de Amstelveense Dorpsstraat niet te doen is met iets dat groter is dan een Mercedes Sprinter zullen ze er zoiets van maken, en om de verwarring zo groot mogelijk te maken krijgt dat ding dan uiteraard ook een ander lijnnummer.
Bovendien zou lijn 174 volgens de gemeente wel het noordelijk deel van de Amsterdamseweg en de Rembrandtweg bedienen tijdens de ombouwperiode, nog een reden waarom een ander lijnnummer niet alleen handig, maar ook noodzakelijk is.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 10 okt 2019, 20:44
door Vinny
Dat is systeemautistisch correct, maar een uiterst reizigersonvriendelijke oplossing :evil:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 10 okt 2019, 21:09
door Remco1989
Vinny schreef:Dat is systeemautistisch correct, maar een uiterst reizigersonvriendelijke oplossing :evil:
Beter dan niet rijden. Is ook een optie

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 10 okt 2019, 21:41
door trolly
Vinny schreef:Dat is systeemautistisch correct, maar een uiterst reizigersonvriendelijke oplossing :evil:
Uitgaande van de hypothese dat de vervoerder niet de straat zal opentrekken om het de reiziger moeilijk te maken, en aannemend dat als lijn 174 en 574 onderling verbonden zouden kunnen worden via de Amsterdamseweg dat wel gebeurd zou zijn, lijkt me dat de geboden oplossing niet enkel voldoet aan systeemautistische eisen, maar ook de enig praktisch haalbare oplossing in de gegeven omstandigheden is.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 11 okt 2019, 12:34
door Meltrain
Ik vroeg me al af waarom ik niks over die werkzaamheden kon vinden, maar de locatie blijkt in Rijnland te liggen. :)