Pagina 143 van 215
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 11 okt 2019, 13:55
door TLP
Rijnland...?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 11 okt 2019, 14:34
door Daniel
Het hoogheemraadschap van Rijnland zal Meltrain bedoelen, dat schampt inderdaad Amstelveen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 11 okt 2019, 14:56
door TLP
Dan nog: wat heeft het hoogheemraadschap te maken met deze werkzaamheden? Er wordt alleen aan de weg gewerkt, niet aan de dijk.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 11 okt 2019, 14:59
door JordiBrabant
In het westen des lands beheren ook de waterschappen een aantal wegen. Ik ben verder niet bekend met de situatie daar, maar dat zou het kunnen zijn.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 11 okt 2019, 16:12
door trolly
TLP schreef:Dan nog: wat heeft het hoogheemraadschap te maken met deze werkzaamheden? Er wordt alleen aan de weg gewerkt, niet aan de dijk.
Laat de Handweg nou toevallig precies op de grens van het Hoogheemraadschap van Rijnland en het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht liggen. En laat het Hoogheemraadschap van Rijnland nou een lager peil handhaven dan Amstel, Gooi en Vecht, zodat ze het wenselijk vinden de kade tussen die twee waterschappen in goede conditie te houden. Dat kan maar één ding betekenen: die weg ligt
op een dijk die een essentiële waterkerende functie heeft. Als er iets meer aan die weg moet gebeuren dan strepen er op zetten dan moet Rijnland daar tenminste over geconsulteerd worden — als ze het werk al niet zelf uitvoeren, zoals kennelijk in dit geval.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 11 okt 2019, 16:33
door TLP
Ik mis nog steeds een stuk essentiële informatie. Ik kan op de site van het Hoogheemraadschap Rijnland niets vinden over dit project. Wel over verkennende werkzaamheden omtrent het
verbeteren van de waterkwaliteit in de Amstelveense Poel, maar volgens mij staat dat los van dit project. Met andere woorden: wat is de invloed van het hoogheemraadschap op deze verkeerskundige werkzaamheden, waarbij alleen geasfalteerd wordt en een kruising wordt aangepast?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 11 okt 2019, 17:27
door Meltrain
Als de werkzaamheden plaatsvinden aan een weg die ook een waterkerend dijklichaam is, heeft het waterschap ook een belang. Ik kan niet helemaal vinden hoe het in Rijnland is, maar binnen waterschap Amstel, Gooi en Vecht geldt er een meldplicht of vergunningsplicht voor het vervangen of verbreden van wegen.
Bron: Artikel 2.21 van het
Keurbesluit Vrijstellingen van AGV.
De volledige Keur is te vinden op
www.agv.nl/keur
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 11 okt 2019, 19:19
door trolly
Dat.
TLP schreef:Met andere woorden: wat is de invloed van het hoogheemraadschap op deze verkeerskundige werkzaamheden, waarbij alleen geasfalteerd wordt en een kruising wordt aangepast?
Simpel: ze hebben vetorecht.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 12 okt 2019, 15:18
door TLP
Na wat doorbladeren van de vergaderingen van het Dagelijks Bestuur van de VRA kwam ik bij
agendapunt 11 twee addenda tegen voor het vervoerplan 2020: de vervanging van de kerstvakantiedienstregeling voor een zomervakantiedienstregeling op lijnen 169, 341 en 397, en een nieuwe schoolbus 640 die al na de herfstvakantie gaat rijden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: zo 13 okt 2019, 13:12
door Vinny
de vervanging van de kerstvakantiedienstregeling voor een zomervakantiedienstregeling
De klimaatverandering is een doorslaand succes. In plaats van de sneeuwrijke kerstmarkten doen we nu in de laatste week van december gewoon de kust aan. Vergeet niet uw zwembroek mee te nemen en speciaal voor de gelegenheid zal de strandtent lekkere cocktails serveren. Chocolademelk met slagroom is uit, limochello is in. In overleg met de vervoersautoriteit worden er bij de bushaltes nog wat palmbomen geplant. Voor de sfeer. :Y
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: zo 13 okt 2019, 13:29
door TLP
:')

_O-
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 18:36
door Raymond
Ebusco in Deurne levert 156 elektrische bussen voor Amsterdam en Haarlem
DEURNE - Busfabrikant Ebusco in Deurne heeft een order in de wacht gesleept voor de levering van 156 elektrische stads- en streekbussen voor het vervoersbedrijf in de regio's Amsterdam en Haarlem. Deze elektrische bussen vervangen de huidige diesel en aardgasbussen.
Ebusco, dat vorige week zijn nieuwste model elektrische bus presenteerde, levert de 156 bussen aan Transdev, moederbedrijf van Connexxion. Met de order is een totale contractwaarde gemoeid van ongeveer 130 miljoen euro. Vanaf november volgend jaar zullen de 156 elektrische stads- en streekbussen in de regio’s ten zuiden van Amsterdam, waar ook Schiphol onder valt, en rond Haarlem onder de vlag van Connexxion gaan rijden.
Lees verder
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 18:45
door ArrivaBas
Nondeju, dat is een behoorlijk aantal. Gefeliciteerd, Ebusco!
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 18:45
door fred1954
Zó! Dus niet méér bussen van VDL in AML. Actieradius van 350 km is prima, zeker gezien de 70 km van de e-Citea’s.
Ook het aantal is meer dan verwacht. In het oorspronkelijke vervoerplan bij aanvang concessie was sprake van 158 nieuwe e-bussen eind 2020. Dat was al naar beneden bijgesteld naar 130, omdat het plan was om het laatste jaar van de 347/348 met diesels te gaan rijden. Nu blijkt dat de oplevering van de Uithoornlijn niet eerder dan 2024 wordt heeft men er waarschijnlijk voor gekozen om toch op deze lijnen e-bussen in te blijven zetten.
EDIT: is het gedoe met de eventuele opsplitsing van lijn 300 ook meteen van de baan.
Oeps: ik zie dat ook de aardgasbussen van Haarlem vervangen gaan worden, vandaar dus het hogere aantal bestelde bussen. Dus niet alleen voor AML, maar ook voor HIJ.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 19:12
door Milco
Erg netjes! Ben zeer benieuwd! :D
Ik mag toch wel hopen dat de huidige diesels terug gaan naar de fabriek en niet ergens naar een grasveld gaan om daar te wachten op een eventuele verkoop... Het gaat toch alleen om de huidige geledes die er dan uit gaan? De Iveco's blijven wel rijden toch of wordt alles in AML elektrisch straks?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 19:16
door fred1954
Nee, de R-net diesels van de nieuwe concessie van AML zijn gekocht met terugkoop garantie door de fabrikant. CXX had immers bij de aanbesteding al te kennen gegeven dat na 3 jaar alle R-net bussen volledig elektrisch zouden worden.
De R-net Iveco’s gaan ook terug, alleen de Iveco’s op het onderliggend net zullen (voorlopig?) blijven. Dat was in ieder geval bij de aanbesteding de bedoeling.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 19:42
door Meltrain
Ik maak uit het artikel niet op of er alleen gelede bussen komen of ook standaardbussen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 19:45
door fred1954
CXX heeft het in het voorjaar aangegeven dat een aantal lijnen met standaard e-bussen gereden gaat worden, in AML. Denk dat Haarlem ook gewoon standaardbussen kriijgt op de stadsdienst.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 19:46
door Milco
Sowieso verwacht ik niet dat de Haarlemse gasploffers opeens worden vervangen door geleed materieel.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 19:49
door Frank93
Mooie aankoop denk ik :pos:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 19:50
door fred1954
Ik vind overigens de gelede Ebusco’s mooier dan de gelede e-Citea’s.
EDIT: verbaas me wel over de actieradius van 350 km. Nogal een verschil met de Citea’s
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 19:54
door Stadsbus
De foto bij
dit stukje tekst toont 12 meter bussen in R-Net kleuren en de standaard Connexxion kleuren. Als je goed inzoomt zie je zelfs dat het gaat om een enkelblads-voordeur, dat zou betekenen dat het dus de streekvariant gaat worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 19:58
door Daniel
fred1954 schreef:Ik vind overigens de gelede Ebusco’s mooier dan de gelede e-Citea’s.
Het design van die Ebusco 2.2 is sowieso een van de fraaiere van de tegenwoordig beschikbare busmodellen. Vond het trouwens al opvallend toen ik in het busfabrikanten-nieuws topic die gelede Ebusco langs zag komen, gezien men het in eerdere berichten over Ebusco had over een geheel in Nederland gebouwde bus als volgende stap. Maar met deze order vallen de puzzelstukjes wel op hun plaats.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 21:25
door busfanNL
Raymond schreef:Ebusco in Deurne levert 156 elektrische bussen voor Amsterdam en Haarlem
DEURNE - Busfabrikant Ebusco in Deurne heeft een order in de wacht gesleept voor de levering van 156 elektrische stads- en streekbussen voor het vervoersbedrijf in de regio's Amsterdam en Haarlem. Deze elektrische bussen vervangen de huidige diesel en aardgasbussen.
Ebusco, dat vorige week zijn nieuwste model elektrische bus presenteerde, levert de 156 bussen aan Transdev, moederbedrijf van Connexxion. Met de order is een totale contractwaarde gemoeid van ongeveer 130 miljoen euro. Vanaf november volgend jaar zullen de 156 elektrische stads- en streekbussen in de regio’s ten zuiden van Amsterdam, waar ook Schiphol onder valt, en rond Haarlem onder de vlag van Connexxion gaan rijden.
Lees verder
Wauw goed nieuws. *bus* Ik was eerst niet zo weg van die Ebusco's maar als ik zo lees en ik zie de plaatjes, met hoge stoelen in het interieur, de grote actieradius, en die mooie kleurstelling dan moet dat helemaal goed komen. :pos:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: di 15 okt 2019, 21:38
door TLP
Netjes! Ben benieuwd wat de uiteindelijke onderverdeling tussen AML en HIJ wordt en of men uiteindelijk kiest voor een 2.2 of een 3.0-design. Laatstgenoemde zou medio 2020 in serieproductie gaan.