Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 17 feb 2017, 21:52
Naast de nieuw gespotte MAN Lions City TÜ wagen heb ik de 5148 gespot op lijn 126. Weer een tijdelijke wagen van de Veluwe erbij dus.
Daniel schreef: (..) Bij halte Centrum viel echter wel op dat de busdoorstroming inderdaad niet optimaal is maar dat lijkt ook wel in iets raars in de verkeerslichtregeling te zijn: vanaf het moment dat de bus optrok bij de halte kreeg eerst rechtsaf de Utrechtseweg op groen (daar stond notabene niks!), pas daarna het rechtdoorgaand verkeer de groene golf (met rechtsaf nog altijd groen) en daarna kreeg de bus wit. (..).
Maar dat schreef ik ook niet. Stadsring > rechtsaf Utrechtseweg kreeg als eerste groen, pas enige tijd later kwam de groene golf voor rechtdoor (dan is 't logisch dat de afslag ook groen heeft, en een bus kan dan toch niet vertrekken van de halte).Durashift schreef:Ik denk dat de bus zich te laat heeft aangemeld. De vri regeling is juist logisch, bezien vanuit het verkeer dat vanuit de tunnel (Eemplein) komt. Dat staat te wachten op de start van de groene golf. Als die begint, is het niet handig als bij de volgende kruising een afslag op rood staat.. dat kan tot opstroping leiden op de rijstroken voor rechtdoorgaand verkeer.
yordietje schreef:Ik zag vandaag op Amersfoort CS lijn 19???
De inzet wisselt nu een beetje wisselend tussen touringcar en taxibus, allebei van Besseling.Suus schreef:Die rijdt toch al jaren? Taxibusje naar begraafplaats/crematorium.
Is dat niet de pendel voor het personeel van Royal HaskoningDHV? Die werd in ieder geval twee jaar geleden ook door Besseling gereden.Suus schreef:Officieel rijdt in de spits lijn 19 niet, maar een private touringcarpendel die een halte eerder stopt.
Dat is de alleroudste heyordietje schreef:Misschien was die bus uit Veluwe nodig?
Gisteren zat ik in de 1116, en er hing een handleiding voor de chauffeur om handmatig je lijnfilm in te stellen, best grappig.
Dus besseling rijdt daar met taxibusjes op?Ezra schreef:yordietje schreef:Ik zag vandaag op Amersfoort CS lijn 19???De inzet wisselt nu een beetje wisselend tussen touringcar en taxibus, allebei van Besseling.Suus schreef:Die rijdt toch al jaren? Taxibusje naar begraafplaats/crematorium.
Dat hebben alle bussen waarvan de bestemming niet door EBS aangestuurd wordt.yordietje schreef:Gisteren zat ik in de 1116, en er hing een handleiding voor de chauffeur om handmatig je lijnfilm in te stellen, best grappig.
Correct, die pendel is het inderdaad.Ezra schreef:Is dat niet de pendel voor het personeel van Royal HaskoningDHV? Die werd in ieder geval twee jaar geleden ook door Besseling gereden.Suus schreef:Officieel rijdt in de spits lijn 19 niet, maar een private touringcarpendel die een halte eerder stopt.
Ja, ben het met je eens, dat dat moment een gaatje kan zijn. Ik denk echter dat het fietspad/zebrapad aan de overzijde van de weg roet in het eten gooit. Die kan best weleens op groen staan op dat moment, dus voordat de groene golf (voor rechtdoorgaand verkeer) groen krijgt. Dat rechtsaf dan groen krijgt is dan een gevalletje 'omdat het kan' denk ik.Daniel schreef:Maar dat schreef ik ook niet. Stadsring > rechtsaf Utrechtseweg kreeg als eerste groen, pas enige tijd later kwam de groene golf voor rechtdoor (dan is 't logisch dat de afslag ook groen heeft, en een bus kan dan toch niet vertrekken van de halte).Durashift schreef:Ik denk dat de bus zich te laat heeft aangemeld. De vri regeling is juist logisch, bezien vanuit het verkeer dat vanuit de tunnel (Eemplein) komt. Dat staat te wachten op de start van de groene golf. Als die begint, is het niet handig als bij de volgende kruising een afslag op rood staat.. dat kan tot opstroping leiden op de rijstroken voor rechtdoorgaand verkeer.
Juist in die periode dat nu rechtsaf al groen had en rechtdoor nog niet heb je een ideaal gaatje om de bus te laten vertrekken vanaf het busbaantje, maar dan moet rechtsaf dus nog wel even op rood blijven tot de groene golf start.
Voor mij is het nog beetje onduidelijk: Komen er nou (behalve de S 418) nog meer nieuwe Setra's of wordt de rest v/d nieuwe bussen Citea's?sirvinniei schreef:Hoorde van een chauffeur dat de dubbelbladsdeuren veel sneller openden dan de enkelbladsdeuren bij een Setra.
7 tegenover 3 seconden.
Ik heb de vraag maar gesteld aan klantenservice. Ik krijg antwoord van wagenbeheerder was de reactie van Astrid van de klantenservice... Was het dus af..BasFrancken schreef:Voor mij is het nog beetje onduidelijk: Komen er nou (behalve de S 418) nog meer nieuwe Setra's of wordt de rest v/d nieuwe bussen Citea's?sirvinniei schreef:Hoorde van een chauffeur dat de dubbelbladsdeuren veel sneller openden dan de enkelbladsdeuren bij een Setra.
7 tegenover 3 seconden.
busentrein schreef:Volgens deze site 173 Setra's totaal, waarvan 28 S418 LE . Uiteraard komen er ook nog Citea's, maar hoeveel weet ik niet.
http://www.ovpro.nl/bus/2016/11/23/nieu ... n-utrecht/
Ja, dat is ook logisch: je hebt te maken met een veel kleinere uitslag, dus zijn ze sneller open en dicht met dezelfde snelheid.sirvinniei schreef:Hoorde van een chauffeur dat de dubbelbladsdeuren veel sneller openden dan de enkelbladsdeuren bij een Setra.
7 tegenover 3 seconden.
Maar dat zou in principe niet uit moeten maken toch? Het door een motor aangestuurde deel draait namelijk even ver door. Ik denk dat de dubbeldeurse bus twee aandrijvingen heeft voor dezelfde hoeveelheid deur.dennistd schreef:Ja, dat is ook logisch: je hebt te maken met een veel kleinere uitslag, dus zijn ze sneller open en dicht met dezelfde snelheid.sirvinniei schreef:Hoorde van een chauffeur dat de dubbelbladsdeuren veel sneller openden dan de enkelbladsdeuren bij een Setra.
7 tegenover 3 seconden.
Klopt, maar niet elk verhaal in de wandelgangen klopt ook. Er is niets aan de bestelling veranderd heb ik begrepen.BasFrancken schreef:busentrein schreef:Volgens deze site 173 Setra's totaal, waarvan 28 S418 LE . Uiteraard komen er ook nog Citea's, maar hoeveel weet ik niet.
http://www.ovpro.nl/bus/2016/11/23/nieu ... n-utrecht/
Jawel, maar er werd iets gezegd dat de resterende 45 S 415 LE bussen geannuleerd zijn ofzo...