Pagina 144 van 234
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: do 10 mar 2022, 21:55
door Milco
In de ovinfo-app staat bij busstation Uithoorn een melding dat de halte tot en met middernacht vervalt in verband met een voetbalwedstrijd en dat reizigers gebruik kunnen maken van een tijdelijke halte bij de Glaspoort.
Dit bericht is overduidelijk voor Eindhoven bedoeld. Ik hoop maar niet dat deze melding nu daadwerkelijk te lezen is op de DRIP’s bij busstation Uithoorn.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: vr 11 mar 2022, 16:46
door Vinny
Legmeervogels-uit. Altijd een slagveld

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 12 mar 2022, 00:59
door umbusko
Vanmiddag stond ik in Scheveningen op de tram te wachten, en las ik het bord met reisinformatie van de HTM omdat ik toch niks anders te doen had. Daar staat dus op dat je op de haltes in het bezit moet zijn van een geldig vervoerbewijs. Terwijl de automaten in de trams zitten.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 12 mar 2022, 10:51
door PHS
Dat is op alle haltes en perrons toch zo? Ook op het station moet ik toch echt eerst het perron betreden om in te kunnen checken.
Ik dacht dat deze regel er was om op te kunnen treden tegen hangjeugd, zwevers e.d.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 12 mar 2022, 11:43
door umbusko
Nou ja, als je op een perron incheckt of een kaartje koopt (onmiddellijk na het betreden) bevind je je daarna alsnog op het perron met een geldig vervoerbewijs. Dus "in bezit zijn van" betekent dan "onmiddellijk regelen". Maar als je je kaartje pas in het voertuig kunt kopen of inchecken, dan gaat die redenering voor het voertuig op, maar niet voor het perron. Hangjongeren met een ov-chipkaart of een bankpas voldoen dan aan de voorwaarden, of althans, aan wat gezien die voorwaarden redelijk is. Oftewel: het rammelt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 12 mar 2022, 12:55
door ZO6176
Ik weet niet of het nu nog is maar bij de RET stond vroeger in de haltehuisjes dat je deze alleen mocht gebruiken waar deze voor bestemd was.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: ma 14 mar 2022, 08:27
door VIRM
De
7031 werd gisterochtend in Deventer aangekondigd op spoor 3. Dit werd uiteindelijk spoor 3b, waardoor diverse reizigers even tempo moesten maken.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 16 mar 2022, 09:11
door ArrivaBas
Als gevolg van de storing in de Willemsspoortunnel zouden er minder intercity's rijden tussen Breda en 's-Hertogenbosch. Als treinmaatregel staat erbij dat de
3200 niet rijdt tussen Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 16 mar 2022, 12:17
door Daniel
Die serie keert op Rotterdam Stadion, dus op zich niet heel raar deze aanpassing. Alleen zullen de normale reizigers 'm niet snappen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 16 mar 2022, 17:34
door Korot
Het is best te geloven dat bij een storing in de Willemspoortunnel de
3200 eerder keert (maar blijkbaar is er geen ruimte te Centraal om te keren?); alleen die serie heeft niets te maken met Breda noch 's-Hertogenbosh.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 16 mar 2022, 18:28
door Bemined
Enige relatie met Breda is de
1900, die zit namelijk in één richting in het goederenpad vanuit 's-Hertogenbosch wat men mogelijk nodig had voor omgeleide treinen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 16 mar 2022, 20:24
door Wubbo
ArrivaBas schreef: ↑wo 16 mar 2022, 09:11
Als gevolg van de storing in de Willemsspoortunnel zouden er minder intercity's rijden tussen Breda en 's-Hertogenbosch. Als treinmaatregel staat erbij dat de
3200 niet rijdt tussen Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal.
Als gevolg van diezelfde storing was er ook een storingsbericht met minder intercity's tussen Schiedam en Rotterdam. Daar stond dan weer de treinmaatregel bij dat de
3600 1x per uur rijdt tussen Breda en 's-Hertogenbosch.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: vr 18 mar 2022, 20:00
door henrivanderweijden
Volgens de NS-internationaal app rijdt ICE 251 op 18 maart met omgekeerde rijtuigvolgorde. De 1e klasse rijtuigen bevinden zich VOORAAN in de trein.
Laat dat nou geheel planmatig zijn !!
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: vr 18 mar 2022, 22:04
door RobertT
Wubbo schreef: ↑wo 16 mar 2022, 20:24
ArrivaBas schreef: ↑wo 16 mar 2022, 09:11
Als gevolg van de storing in de Willemsspoortunnel zouden er minder intercity's rijden tussen Breda en 's-Hertogenbosch. Als treinmaatregel staat erbij dat de
3200 niet rijdt tussen Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal.
Als gevolg van diezelfde storing was er ook een storingsbericht met minder intercity's tussen Schiedam en Rotterdam. Daar stond dan weer de treinmaatregel bij dat de
3600 1x per uur rijdt tussen Breda en 's-Hertogenbosch.
En de 3600 reed gewoon normaal,dus een foutje in de systemen
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: vr 18 mar 2022, 23:30
door cassie127
Klinkt heel raar, maar als er wat in de Willemsspoortunnel gebeurt met storingen dan past men vaak ook de 3600 aan om de druk van Breda af te halen. Dat zit in best veel versperringsmaatregelen verwerkt.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 19 mar 2022, 20:52
door Daniel
Eerder vanavond reed door een verstoring de
3600 vanuit Roosendaal niet verder dan Oss. De OBIS-schermen in de trein toonden zowel voor Arnhem als Nijmegen een omreisadvies via Utrecht, maar opmerkelijk genoeg was de vermelde extra reistijd naar Arnhem langer dan die naar Nijmegen (wat uiteraard precies andersom had moeten zijn).
En toen ik aan het begin van de middag vanuit Amersfoort op Rotterdam Centraal aankwam was de HC wel heel onoplettend het lijstje eerstvolgende treinen als overstapmogelijkheden aan het opnoemen... Eén van de treinen die hij als overstap noemde was de kerende trein van degene waarmee we net het station binnen reden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 20 mar 2022, 13:16
door Gamma
Was dat toevallig t23538?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 20 mar 2022, 14:30
door Daniel
Nee de 28532

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: di 22 mar 2022, 21:04
door Suus
Hedenavond in de sprinter tussen Alphen aan den Rijn en Gouda: tussen Gouda Goverwelle en Woerden zouden geen treinen rijden wegens rijp op de bovenleiding…

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: di 22 mar 2022, 22:50
door DDietzen
Het blijft komisch hoe contra-intuïtief in
Amf aansluitingen op de IC Berlijn worden omgeroepen. Voor de richting
Asd heet het steevast "de internationale intercity naar Hilversum en Amsterdam Centraal" (wat boeit het dat die intercity uit 't buitenland komt, straks gaan mensen nog onterecht denken dat ze toeslag moeten betalen want 'internationaal' klinkt eng), maar voor de richting Duitsland hoorde ik vandaag een overstap aangekondigd worden als "de intercity naar Deventer"
Overigens vindt de reisplanner alweer / nog steeds dat de cross-platformoverstap van 5 minuten van
600 uit
Rtd op
140 naar Duitsland te krap is, dus in principe zou ik nu GTBV kunnen aanvragen voor mijn uitgevallen
11769 van
Ut naar
Apd, terwijl ik de overstap van
669 op
243 zelfs kruipend op m'n gemak had gehaald
Wel geinig dat 5 minuten cross-platform in
Amf volgens de planner uit den boze is, terwijl 5 minuten naar de andere kant van het station (van 2b naar 10a) in
Asd volgens diezelfde planner geen enkel probleem is

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 23 mar 2022, 09:08
door Marrick
Ik merk bij mijn vrienden die niet 'OV-gek' zijn dat het feit dat de trein niet geel-blauw maar rood-wit is toch een minder welkom gevoel oproept. Het is voor veel mensen totaal niet duidelijk dat de ICInt/ICE ook toegankelijk is voor binnenlandse reizigers.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 23 mar 2022, 09:15
door MetroRET
Intercity Berlijn komt sowieso niet voor in reisadviezen, ook niet richting Amsterdam Centraal.
Dus de overstap in Amersfoort is wel goed genoeg ervoor, alleen komt deze dus sowieso niet voor in de reisadviezen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 23 mar 2022, 09:46
door DDietzen
IC Berlijn komt absoluut in reisadviezen voor, hoor. Als ik een reis van pakweg
Dt naar
Apd plan, krijg ik vaak genoeg aangeboden "pak de
2200 naar
Asd en stap daar in 5 minuten over op de
140 (van 2b naar 10a dus)", ondanks de omweg.
Het zit mij dus in het kromme feit dat een overstap van 5 minuten op een IC Berlijn op het ene station (
Amf) cross-platform "te kort" is, maar op het andere, drukkere station (
Asd) drie perrons verderop plus schuin oversteken in diezelfde tijd wél aan de normen voldoet.
Marrick schreef: ↑wo 23 mar 2022, 09:08
Ik merk bij mijn vrienden die niet 'OV-gek' zijn dat het feit dat de trein niet geel-blauw maar rood-wit is toch een minder welkom gevoel oproept.
Wat moeten die een vréselijke tijd hebben bij het reizen met Arrivatreinen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 23 mar 2022, 09:59
door Mikos
De overstap in Amersfoort op de IC Berlijn is er bewust uitgehaald om te voorkomen dat internationale reizigers gaan gokken op die overstap van een handvol minuten vanuit Utrecht en zuidelijker. Het is een lastige; daarmee doe je de nationale reizigers tekort. Maar draai je het om, dan heb je vele reizigers (ja, ook uit eigen waarneming) die een internationale aansluiting missen en de volgende bestormen. In geen geval doe je het goed.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 23 mar 2022, 10:03
door DDietzen
Is het geen optie om de overstap eruit te halen voor internationale boekingsmodules (NS International, DB...) maar erin te laten voor binnenlandse planners (NS, 9292...)? Of werken die allemaal op dezelfde brondata qua overstapnormen en zo?
En waarom zit die overstap vanuit de
2200 in
Asd er wel in? Komen daar wellicht nooit/nauwelijks internationale reizigers uit?