Pagina 147 van 217

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 22 nov 2019, 16:06
door bartjemestrom
Waar kan ik die foto op Facebook vinden? :?:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 22 nov 2019, 16:18
door fred1954
In de besloten groep Connexxion en Hermes bussen. Kan er niet naar linken helaas.....

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: ma 25 nov 2019, 08:31
door fred1954
Inmiddels rijden de 9746/9747 op R-net, op dit moment op 357. De 9748/9749 rijden nog op Schipholnet. 9750 was net niet te traceren.

Eén kleine opmerking, de randen die de deuren rondom accentueren, zijn bij R-net rood en op Schipholnet wit. De omgestickerde 9746/9747 rijden (nog?) met wiite randen, dat ziet er in combinatie met de R-net kleuren niet echt uit. Maar ja, als dat alles is? Ik vind de BRT-look mooier dan de traditionele Citea’s, dat maakt weer een hoop goed, zullen we maar zeggen. :pos:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 28 nov 2019, 08:43
door fred1954
Inmiddels rijden buiten de 9746/9747 ook de 9748 en 9750 op de Amstelveenbundel in R-net livrei.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 28 nov 2019, 19:14
door kliko
Een "late" reactie op de wijziging dat lijn 255 al om 4.59 uur vanuit Haarlem gaat rijden. Is dat niet een materieelrit die nu leeg naar Bijlmer Arena gaat en vanaf daar als 356 terug naar Haarlem. Hetzelfde als nu aan het einde van de avondspits gebeurt. Als 356 van Haarlem naar Bijlmer en terug als 255. Lijn 356 gaat op dat moment terug van 8 naar 4 keer per uur.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 28 nov 2019, 19:47
door TLP
Dat lijkt mij niet: de rit komt aan om 05:37 op Bijlmer ArenA en de tweede rit van lijn 356 vertrekt daar om 05:33. De volgende rit vertrekt om 06:02. Als het materieel voor die rit echt uit de 255 zou komen dan kan de eerste rit net zo goed een kwartier later vertrekken, dan lijkt mij nog sprake van enig nut vanwege de aansluiting op de trein naar Utrecht.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 28 nov 2019, 19:51
door Milco
Die lijn 255 die om 5:37 op Bijlmer arriveert sluit wel mooi aan op lijn 171 van 5:38 of lijn 300 van 5:40, beide lijnen hebben geen aankomende ritten voor die tijd... Geen idee of er ook witte bussen vanuit Haarlem gaan rijden (i.v.m. lijn 171), maar lijn 300 rijdt wel vaker met een Solaris.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 28 nov 2019, 22:20
door TLP
Als die rit van 04:59 aan één van die twee lijnen doorgekoppeld wordt dan lijkt lijn 300 mij het meest waarschijnlijk. Lijn 171 wordt in principe niet vanuit stalling Haarlem gereden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 29 nov 2019, 07:24
door fred1954
fred1954 schreef:Inmiddels rijden buiten de 9746/9747 ook de 9748 en 9750 op de Amstelveenbundel in R-net livrei.
Ook de 9749 rijdt inmiddels op R-net.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 29 nov 2019, 09:27
door diederickx
De bussen zijn dan wel R-net rood gespoten of gestickerd, maar filmen nog in Schipholnet-wit en hebben Schipholnet-interieur.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 29 nov 2019, 09:31
door fred1954
Volgens Jurre zullen de filmkasten t.z.t. aangepast gaan worden aan het andere Citea materieel incl. lijnkleuren. Dat ze het interieur gaan veranderen, geloof ik niet zo, maar je weet nooit.......

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 29 nov 2019, 09:46
door Jurre
Milco schreef:Die lijn 255 die om 5:37 op Bijlmer arriveert sluit wel mooi aan op lijn 171 van 5:38 of lijn 300 van 5:40, beide lijnen hebben geen aankomende ritten voor die tijd... Geen idee of er ook witte bussen vanuit Haarlem gaan rijden (i.v.m. lijn 171), maar lijn 300 rijdt wel vaker met een Solaris.
De eerste rit van lijn 255 rijdt inderdaad met een Solaris en zit op Bijlmer ArenA vast aan lijn 300.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 10 dec 2019, 11:24
door regenmaker
De concessie is met 5 jaar verlengd.

OVPro

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 10 dec 2019, 15:19
door TLP
Kijk eens aan. Ik neem aan dat uiterlijk per dienstregeling 2028 (de oorspronkelijke afloopdatum voor deze concessie) ook de wit-rode vloot vervangen gaat worden door zero emissie?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 10 dec 2019, 15:24
door fred1954
In principe mogen er in de regio Amsterdam per 2030 geen dieselbussen meer rondrijden in het OV, dus ja ik ga er van uit dat in de komende jaren ook de witte Iveco’s vervangen gaan worden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 10 dec 2019, 15:35
door TLP
Er loopt een insider op dit forum rond die ons daar vast iets meer over kan vertellen. (A)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 10 dec 2019, 17:16
door Lijn 45
Meerdere zelfs. :Y

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2019, 00:29
door sirvinniei
regenmaker schreef:De concessie is met 5 jaar verlengd.

OVPro
Want de prestaties waren zo goed *kuch* *kuch*

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2019, 14:49
door TLP
Lijn 45 schreef:Meerdere zelfs. :Y
Ook meerdere vervoerskundigen? Er lopen een aantal buschauffeurs hier rond maar die zullen niet altijd even betrokken zijn bij het vervoerkundige proces, omdat ze in de eerste plaats ervoor moeten zorgen dat de bussen rijden. :P
sirvinniei schreef:Want de prestaties waren zo goed *kuch* *kuch*
Ook al waren er de nodige opstartproblemen, de exploitatie wordt tegenwoordig redelijk stabiel uitgevoerd en het vervoersnetwerk is voor de dikke lijnen sterk verbeterd sinds de start van de nieuwe concessie. De vertraging op de lijnen naar de Elandsgracht blijf je houden, maar daar moet ook wel iets significants gebeuren wil de doorstroming daar ooit gaan gebeuren (iets met een dure/complexe aftakking van de Noord/Zuidlijn via het Leidseplein en het Museumplein bijvoorbeeld). Bovendien is er de wil bij Connexxion om wensen te evalueren en waar mogelijk optimalisaties van het netwerk in te zetten. Al met al zie ik een stijgende lijn in het verloop van deze concessie en geeft vijf jaar verlenging bijvoorbeeld de mogelijkheid om iets eerder over te schakelen op 100% zero emissie.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2019, 15:12
door fred1954
Die aftakking van de NZL zie ik niet zo gauw komen. Ik denk dat inderdaad er niet veel te doen is aan de vertragingen op de Amstelveenbundel. Daar zal de VRA mee moeten leven. Als de Amsteltram tot Uithoorn klaar is (2024?) zal het een stuk rustiger worden op de bundel, daar 347/348 dan gaan verdwijnen. Ik zie ook niet echt plannen meer voor betere doorstroming op de Amstelveenseweg rond de van Nijenrodeweg, noch in de stad omgeving Leidseplein/Nassaukade.

In de tijd dat er nog geen sprake was van een Uithoorntram heb ik wel eens plannen gezien voor een speciale busstrook op de Amstelveenseweg bij de van Nijenrodeweg en een plan om van het Museumtramspoor een busbaan te maken. Dat is al een flink aantal jaren geleden. Dat was in de tijd dat het net nog iets drukker was op deze route: 170/172/142S/242/241/gvb62 noem maar op.Inmiddels zijn de tijden veranderd, er blijven daar uiteindelijk over een paar jaar maar 2 lijnen over: 357/358.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2019, 18:30
door fred1954
Ik vraag me trouwens af of lijn 342 met ingang van de nieuwe dienstregeling nu ontkoppeld is van de 347/348 of gaat dat pas eind 2020 gebeuren?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2019, 20:20
door diederickx
Heb je een paar dagen geduld? Volgende week weten we meer.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2019, 22:20
door Vinny
fred1954 schreef:Die aftakking van de NZL zie ik niet zo gauw komen. Ik denk dat inderdaad er niet veel te doen is aan de vertragingen op de Amstelveenbundel. Daar zal de VRA mee moeten leven. Als de Amsteltram tot Uithoorn klaar is (2024?) zal het een stuk rustiger worden op de bundel, daar 347/348 dan gaan verdwijnen. Ik zie ook niet echt plannen meer voor betere doorstroming op de Amstelveenseweg rond de van Nijenrodeweg, noch in de stad omgeving Leidseplein/Nassaukade.

In de tijd dat er nog geen sprake was van een Uithoorntram heb ik wel eens plannen gezien voor een speciale busstrook op de Amstelveenseweg bij de van Nijenrodeweg en een plan om van het Museumtramspoor een busbaan te maken. Dat is al een flink aantal jaren geleden. Dat was in de tijd dat het net nog iets drukker was op deze route: 170/172/142S/242/241/gvb62 noem maar op.Inmiddels zijn de tijden veranderd, er blijven daar uiteindelijk over een paar jaar maar 2 lijnen over: 357/358.
Ik hoop dat ze bij de stadsregio ooit nog een keer verstandig gaan worden, en de trams op de Uithoornlijn gewoon de stad in sturen; dan kan Amsterdam Zuid wel het eindpunt van de streekbussen (of wacht dat heet tegenwoordig R-net) worden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 11 dec 2019, 22:25
door Jurre
TLP schreef:
Lijn 45 schreef:Meerdere zelfs. :Y
Ook meerdere vervoerskundigen?
Nee, daarvan ben ik hier helaas de enige, haha.
fred1954 schreef:Ik vraag me trouwens af of lijn 342 met ingang van de nieuwe dienstregeling nu ontkoppeld is van de 347/348 of gaat dat pas eind 2020 gebeuren?
De 342 is ook komend jaar grotendeels nog gekoppeld aan de 347/348.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 12 dec 2019, 06:30
door fred1954
Vinny schreef: Ik hoop dat ze bij de stadsregio ooit nog een keer verstandig gaan worden, en de trams op de Uithoornlijn gewoon de stad in sturen
Vergeet niet dat de Uithoornlijn met gekoppelde trams gaat rijden, die zie ik niet zo nog niet zo gauw de stad in komen........