Pagina 149 van 796

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 13 aug 2014, 11:16
door Amstram17
Heb het toch maar gevraagd aan de klantenservice en deze aangepaste route voor lijn 4,5,16 en 17 blijft van kracht t/m vrijdag. Zaterdag is alles weer normaal, hoop ik...

Edit: tot nu toe is er geen tram te zien op het frederik hendrikplantsoen! Is het dan tijdsgebonden??

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: wo 13 aug 2014, 18:34
door hauptbahnhof
Het begint op het moment dat het druk wordt op de nieuwezijds.
Maar ik vond het leuk!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 14 aug 2014, 22:03
door Suus
Ik kwam ongeveer een kwartiertje geleden thuis en toen zag ik over de Daalwijkdreef een halve metro afgeleverd worden. Het nummer kon ik echter niet lezen door de afstand en de duisternis :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: do 14 aug 2014, 23:21
door Suus
Ik ontdekte trouwens net dat de constante tunnelsluitingen in de zomer niet uniek zijn voor Amsterdam. In Parijs wordt al sinds 1996 elke zomer de tunnel van RER C tussen Invalides en Gare d'Austerlitz een maand lang afgesloten voor vernieuwingswerkzaamheden. Ze hopen nu dat na de zomer van 2017 deze werkzaamheden zijn afgerond... :?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 08:54
door n-evo
Laat ze dat alsjeblieft niet lezen van hierzijnwij.nu... Vind je dat volgende week weer terug in een artikel als excuus. :P

Op zich wel een troost dat het altijd erger kan haha :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 14:13
door Bakpapier
Wat is eigenlijk het rustigste metrostation van Amsterdam? Isolatorweg? Of misschien een van de achtduizend haltes in Amstelveen?
Sowieso ontgaat mij het nut van halte Isolatorweg een beetje, lijkt mij een overbodig station aangezien de lijn toch niet verlengd gaat worden (niet naar Noord en ook niet naar Centraal). Natuurlijk staan er opstelsporen, maar dat betekent niet dat je meteen een station moet aanleggen toch?

Metrostation Overamstel is ook niet echt heel erg druk, ik kom hier elke dag en meestal stapt er behalve ik een persoon in of uit, soms twee. Maar af en toe staat daar een hele grote groep toeristen ivm een hotel, dus het zal niet de rustigste zijn.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 14:55
door Suus
Van de stations op de Oostlijn CS - Gein/Gaasperplas is station Gaasperplas het rustigste en CS het drukste. Het rustigste station in de metrotunnel is Nieuwmarkt. Van de andere lijnen heb ik geen cijfers.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 15:02
door Alargule
Bee schreef:Van de andere lijnen heb ik geen cijfers.
Even benieuwd waar je die cijfers gevonden hebt?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 16:07
door Bakpapier
Tsja eerlijk gezegd is dat niet hele spannede informatie, dat CS druk is en Gaasperplas (eindpunt) niet.

Ik zou toch denken dat bijvoorbeeld Isolatorweg wel echt heel rustig is, wie moet daar nu heen?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 16:31
door n-evo
Mensen die er werken, zaken moeten doen en zelfs winkelen? Geloof dat er ook opleidingen in de buurt gegeven worden.

Hoe weet je dat de Ringlijn definitief niet doorgetrokken gaat worden?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 17:15
door Thom91
Bakpapier schreef:Wat is eigenlijk het rustigste metrostation van Amsterdam? Isolatorweg? Of misschien een van de achtduizend haltes in Amstelveen?
Sowieso ontgaat mij het nut van halte Isolatorweg een beetje, lijkt mij een overbodig station aangezien de lijn toch niet verlengd gaat worden (niet naar Noord en ook niet naar Centraal). Natuurlijk staan er opstelsporen, maar dat betekent niet dat je meteen een station moet aanleggen toch?

Metrostation Overamstel is ook niet echt heel erg druk, ik kom hier elke dag en meestal stapt er behalve ik een persoon in of uit, soms twee. Maar af en toe staat daar een hele grote groep toeristen ivm een hotel, dus het zal niet de rustigste zijn.
Een keervoorziening nabij Sloterdijk kost denk ik teveel dure grond en is daardoor erg duur..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 18:10
door Bakpapier
n-evo schreef:Mensen die er werken, zaken moeten doen en zelfs winkelen? Geloof dat er ook opleidingen in de buurt gegeven worden.

Hoe weet je dat de Ringlijn definitief niet doorgetrokken gaat worden?
Denk je echt dat ze nog een metrolijn gaan aanleggen na het N/Z lijn debacle? Als er al in de toekomst meer metro bijkomt, zullen dit verlengingen naar voorsteden zijn: gein-weesp, buikslotermeer-purmerend, en een goede metro naar Amstelveen (en van daar misschien door naar uithoorn, aalsmeer of schiphol). Maar veel meer zie ik er niet bijkomen.

Misschien de ombouw van de ijburglijn tot metro, en dan door naar Almere met een lange brug over het water. Maar dat zou echt verre toekomstmuziek zijn denk ik. En dan meteen doortrekken tot Isolatorweg. Dan heeft A'dam pas echt een goed metronetwerk !

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 18:11
door hauptbahnhof
Na de Nieuwmarktrellen is er ook metro bij gekomen. Heeft wel even geduurd maar er zijn wel metrolijnen bij gekomen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 19:54
door Alargule
De uitbreidingen die je voorstelt zijn nou juist de minst kansrijke trajecten, Bakpapier. Alleen een verlenging van de Ringlijn naar IJburg en Almere is in de toekomst wellicht haalbaar. Daar zijn wel aanzienlijke ontwikkelingen van IJburg en Almere voor nodig.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 19:57
door Bakpapier
Misschien als de N/Z lijn niet was doorgegaan, dat men isolatorweg - noord had aangelegd. Maar dat zie ik er nu echt niet meer van komen eerlijk gezegd. Je kunt vanuit zo'n beetje elke richting rechtstraaks naar centraal en dan met de nieuwe n/z lijn naar Noord.

En enkel isolatorweg - centraal heeft ook niet zo veel nut. Je kunt een paar metrohaltes aanleggen langs het bestaande spoor, maar hoeveel reizigers gaat dat nu trekken? Ik meen namelijk dat het ook niet mogelijk is om de ringlijn door centraal naar isolatorweg te laten rijden (maar pin me daar niet op vast). Als dat mogelijk zou zijn, zou je wellicht een echte Circle Line kunnen maken wat misschien nog enig nut zou hebben.

Mocht er ooit een metro naar IJburg en Almere komen, dan zou je een soort krakeling kunnen laten rijden; Almere - Centraal - Sloterdijk - Zuid - Amstelstation - met als eindpunt weer Centraal.

Daar zijn wel aanzienlijke ontwikkelingen van IJburg en Almere voor nodig.

De aanzienlijke ontwikkelingen in Almere komen er in principe al. Maar IJburg wordt volgens mij niet per se heel veel groter.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 20:19
door Suus
Laten ze eerst maar zorgen dat de groei van Almere weer op gang komt, de laatste jaren is Almere eerder aan het krimpen dan aan het groeien.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: vr 15 aug 2014, 20:52
door Vinny
Bee schreef:Ik ontdekte trouwens net dat de constante tunnelsluitingen in de zomer niet uniek zijn voor Amsterdam. In Parijs wordt al sinds 1996 elke zomer de tunnel van RER C tussen Invalides en Gare d'Austerlitz een maand lang afgesloten voor vernieuwingswerkzaamheden. Ze hopen nu dat na de zomer van 2017 deze werkzaamheden zijn afgerond... :?
Ja, daar heb ik ooit de fout gemaakt om uit te checken van de RER poortjes. Toen kon ik niet meer inchecken. Nou ze kunnen het krijgen hoor. Het is niet mijn fout dat de vervoerder een deel van het traject vervangend busvervoer inzet. Toen ben ik zelf ook maar samen met iemand anders door een poortje gekropen. Die dingen hadden ze namelijk niet open gezet...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 16 aug 2014, 10:18
door donny2290
Wat een gesteggel met die kwartiersdienst bij de metro , veranderd ook bijna elk jaar.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 16 aug 2014, 11:30
door n-evo
Bakpapier schreef:Denk je echt dat ze nog een metrolijn gaan aanleggen na het N/Z lijn debacle?
Dat zeiden mensen waarschijnlijk ook na de Oostlijn... Een verlenging van de Ringlijn naar Noord zal sowieso grotendeels bovengronds gebeuren, dus zie het probleem niet zo.

Metro naar Purmerend, Amstelveen en Weesp is juist iets wat ik niet zie gebeuren de komende tijd: bestuurders hier vinden het veelte scary om de Amsterdamse metro daadwerkelijk de regio in te laten rijden. :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 16 aug 2014, 12:25
door Alargule
n-evo schreef:Een verlenging van de Ringlijn naar Noord zal sowieso grotendeels bovengronds gebeuren, dus zie het probleem niet zo.
Hoe wou je het IJ precies gaan oversteken? Verder lijkt het me voorbarig om nu al conclusies over de aanlegmethode van deze verlenging te spreken - als die ooit al gebouwd gaat worden. Een bovengrondse ligging op maaiveld of viaduct met dito stations is misschien minder duur, maar wordt in een stedenbouwkundige context vaak als een sta-in-de-weg gezien. Zie ook de Zuidas.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 16 aug 2014, 12:46
door Bakpapier
Puremerend en Weesp is nou ook weer niet zo ver buiten Amsterdam, vooral die laatste is een verlenging met misschien twee extra stations wat toch flink winst zou kunnen opleveren voor de regio.

Voor puremerend - amsterdam zou het noodzakelijk zijn dat de metro lekker hard kan rijden tussen noord en purmerend (met misschien maar een tussenstop). Ik weet niet of het materieel op de n/z lijn daar straks geschikt voor is.

Overigens als men nu zou beginnen zal tegen de tijd dat die lijn klaar is, de metro naar purmerend ook klaar kunnen zijn, haha. Die loopt toch weer vertraging op.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 16 aug 2014, 13:27
door n-evo
De M5 kan maximaal 80 km p/u geloof ik.
Alargule schreef:Hoe wou je het IJ precies gaan oversteken?
Zie het woord 'grotendeels' in m'n tekst. Heb het niet over 'volledig bovengronds' gehad.

Noord is redelijk ruimtelijk. Kan me niet voorstellen dat ze een mogelijke Ringlijn daar ondergronds gaan laten lopen. Hebben ze met de Noord/Zuidlijn ook niet gedaan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 16 aug 2014, 13:41
door n-evo
Bakpapier schreef:Overigens als men nu zou beginnen zal tegen de tijd dat die lijn klaar is, de metro naar purmerend ook klaar kunnen zijn, haha. Die loopt toch weer vertraging op.
Dramatisch idd dat er nu alweer over nieuwe vertragingen gesproken wordt. Loop ook niet echt warm meer voor die hele metrolijn. Volg hierzijnwij.nu meer voor nieuws over de bestaande lijnen. :N

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 16 aug 2014, 14:25
door Alargule
n-evo schreef: Noord is redelijk ruimtelijk. Kan me niet voorstellen dat ze een mogelijke Ringlijn daar ondergronds gaan laten lopen. Hebben ze met de Noord/Zuidlijn ook niet gedaan.
Nogmaals, dat is voorbarig. Hoe het tracé door Noord gaat lopen staat nog lang niet vast. Daarbij scheelt het nogal of het langs brede, bestaande wegen kan worden aangelegd, zoals bij de Noord/Zuidlijn is gebeurd, of door woonwijken moet. Ook de gewenste inpassing in te ontwikkelen gebieden bepaalt in belangrijke mate of er voor een boven- of ondergrondse oplossing wordt gekozen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Geplaatst: za 16 aug 2014, 15:11
door n-evo
Wat ik schrijf is hoe ik dingen zie en wat mijn vermoedens zijn. Dat er nog niks vast staat en of de verlenging er überhaupt komt weet iedereen.