Pagina 16 van 75
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 19 jan 2015, 18:46
door The Greyhound
Als ik OV Radar mag geloven reed vanmiddag de 8990 op lijn 76.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 19 jan 2015, 18:56
door dylanwild94
Het is een bus die bij de stalling Schelluinen hoort maar volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 19 jan 2015, 20:26
door Daniel
Het is bij mijn weten sowieso niet gebruikelijk dat er een grote bus op lijn 76 rijdt, ongeacht welke kleur hij dan heeft

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 19 jan 2015, 20:34
door Stefan
Jawel hoor, er zijn 2 slagen per dag die met een grote bus rijden. :)
Overigens is het 'normaal' dat er een Brabantse wagen op die rit rijdt, er is namelijk niks anders voor handen op dat moment. :')

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 19 jan 2015, 22:32
door Daniel
Ah verrek, dat zijn die twee b'tjes in de dienstregeling inderdaad

Maareh, rond 13.00 uur niks anders beschikbaar? Die ene slag vroeg in de spits kan ik me dat nog wel beter van voorstellen.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 20 jan 2015, 00:07
door zone5324bericht...
wil best geloven, dat er dan niets anders voorhanden is.
de normaal gebruikte bussen zullen best wel al nodig zijn voordat die bus op die slag 76 terug kan zijn, maar ook kan hehet goed zijn, dat die Brabantse bus dan na die ritten lijn 76 doorrijdt op ritten naar het Brabantse.
ook kan het te doen hebben met onderhoudsprogramma van de andere bussen (ongeacht of het ook echt gebeurt) en dan met de chauffeur toch die "vreemde" bus pakken.
je zou dan alle diensten moeten kennen en dan ook de daarbij behorende omlopen van de bussen om zeoer te weten of het echt niet anders kan.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 20 jan 2015, 22:04
door W0rteltje
is het iemand opgevallen dat de lijnennetkaart voor geen f*** klopt.
ik bedoel
- de 8 staat er voor de helft niet op
- de 9 staat er geheel niet op
- lijn 620 en de 121 staan in kleur ook al hoort hij niet bij de concessie
- in de legenda staat dat RET lijnen rose zijn, maar alle lijnen in Ridderkerk, Barendrecht, krimpen- en Cappele aan de IJsel zijn grijs
- GEEN ÉÉN van alle Waterbuslijnen is correct
- 601 staat er niet op
- in de legenda staat dat het eindpunt voor lijnen 11 en 12 Ridderkerk Koningsplein is
- hij is niet te vinden op internet (sterker nog, daar staat de kaart van 2014 gepresenteerd als de actuele kaart)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 20 jan 2015, 22:54
door Meltrain
W0rteltje schreef:
- de 8 staat er voor de helft niet op
- de 9 staat er geheel niet op
Dat vond Arriva waarschijnlijk de moeite niet voor die paar ritten per dag. Is wat voor te zeggen.
- lijn 620 en de 121 staan in kleur ook al hoort hij niet bij de concessie
- in de legenda staat dat het eindpunt voor lijnen 11 en 12 Ridderkerk Koningsplein is
Dat boeit niet.
- in de legenda staat dat RET lijnen rose zijn, maar alle lijnen in Ridderkerk, Barendrecht, Krimpen en Capelle aan de IJssel zijn grijs
Dat zal er vast nog mee te maken hebben dat dat vroeger streeklijnen waren.
- GEEN ÉÉN van alle Waterbuslijnen is correct
Dit is wel heel slordig. De routes die ze aangeven slaan nergens op. :?
- 601 staat er niet op
De buurtbus van de RET? Tja, Arriva is op lijnennetkaarten nooit heel up-to-date wat betreft lijnen van andere vervoerders (of van haar eigen buurconcessie)... :X
- hij is niet te vinden op internet (sterker nog, daar staat de kaart van 2014 gepresenteerd als de actuele kaart)
Dan bedoel je de speciale stadskaart van Dordrecht? De kaart voor de streeklijnen staat namelijk wel goed op de site en daar staat ook een kaartje van de stadslijnen op.
Ze kunnen die stadskaart dus beter van de site halen.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: di 20 jan 2015, 23:04
door Daniel
Waar is die kaart dan wel te vinden? Op de Arriva-site staat inderdaad een kaart van 2014 van Dordrecht met als ingangsdatum 5-12-2014, maar de streekkaart klopt gewoon en dat is ook degene die bij de haltes hangt.
Ik vraag me trouwens serieus af wat jij nu hebt zitten te bekijken, want op de streekkaart die op de Arriva-site staat wordt lijn 8 keurig vermeld (alleen de tak vanaf de Staart in de ochtendspits niet en de richtingpijltjes op het Plein van Europa staan verkeerdom) en is lijn 121 grijs. Ook zie ik daarop geen legenda die aangeeft dat 11 en 21 naar Ridderkerk Koningsplein zouden gaan.
Lijn 9 valt gewoon weg omdat 'ie zo kort is en er waar 'ie rijdt geen nummertjes staan maar alleen een lijnbundel. En 620 is in kleur omdat die een functie vervult voor stadsvervoer (bediening De Hoven) en staat ook al jaren in het busboekje van Dordrecht-stad. Zelfs in de Veolia-tijd al. Toen het nog buurtbus 231 was heeft 'ie zelfs een tijdje op de Arriva-site gestaan.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 21 jan 2015, 07:54
door nvdw
arjano1978 schreef:Ik ben vandaag in het bezit gekomen van het boek bussen 2015 lijnvervoer in Nederland van uitgeverij de Alk. En ik heb een stuk over de consessie DAV gelezen. (...) En ook is er vermeld dat als Arriva consessie HWGO verliest komen de bussen ambassadors deze kant op. Om de Wright's te vervangen.
Er staat dat er in HWGO sowieso een nieuw wagenpark zal komen, of Arriva de concessie houdt of niet.
Die bussen komen uiterlijk december 2015 vrij. Dan zijn de Wrights (mei 2003) al meer dan 12,5 jaar oud, de maximumleeftijd volgens de concessie. Als de provincie geen dispensatie verleent zal daar toch eerst wat mee moeten gebeuren.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 21 jan 2015, 16:26
door Pim-AllianceB95
Ja, of hopen dat de aanbesteding in HWGO wordt gewonnen en soepel verloopt en de bussen in HWGO dan al voor ingang van de nieuwe concessie vervangen.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 21 jan 2015, 21:36
door W0rteltje
Daniel schreef:Waar is die kaart dan wel te vinden? Op de Arriva-site staat inderdaad een kaart van 2014 van Dordrecht met als ingangsdatum 5-12-2014, maar de streekkaart klopt gewoon en dat is ook degene die bij de haltes hangt.
dit gelde alleen voor de kaart van Dordt
Daniel schreef:Ik vraag me trouwens serieus af wat jij nu hebt zitten te bekijken, want op de streekkaart die op de Arriva-site staat wordt lijn 8 keurig vermeld (alleen de tak vanaf de Staart in de ochtendspits niet en de richtingpijltjes op het Plein van Europa staan verkeerdom)
dat is toch precies wat ik zei, "de helft van lijn 8 staat er niet op".
Daniel schreef: en is lijn 121 grijs. Ook zie ik daarop geen legenda die aangeeft dat 11 en 21 naar Ridderkerk Koningsplein zouden gaan.
ik bedoelde 120 (mijn fout), en ik zei 11 en 12, niet 11 en 21.
Daniel schreef: Lijn 9 valt gewoon weg omdat 'ie zo kort is en er waar 'ie rijdt geen nummertjes staan maar alleen een lijnbundel.
lijn 9 staat ook niet vermeld in het blokje "Dordrecht station, begin/eindhalte voor de volgende lijnen.
Daniel schreef: En 620 is in kleur omdat die een functie vervult voor stadsvervoer (bediening De Hoven) en staat ook al jaren in het busboekje van Dordrecht-stad. Zelfs in de Veolia-tijd al. Toen het nog buurtbus 231 was heeft 'ie zelfs een tijdje op de Arriva-site gestaan.
ik heb hier een boekje liggen van Dordrecht, maar daar staat 620 niet in hoor, sterker nog, vorig jaar ook niet. daarnaast hoort hij ook gewoon niet bij de concessie, en ik -met mijn concessie abonnement- zou uit deze kaart kunnen afleiden -wat ik eerst ook deed- dat de 620 ook gewoon "gratis" voor mij is. (wat niet zo bleek te zijn)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: wo 21 jan 2015, 23:11
door Daniel
W0rteltje schreef:Daniel schreef: en is lijn 121 grijs. Ook zie ik daarop geen legenda die aangeeft dat 11 en 21 naar Ridderkerk Koningsplein zouden gaan.
ik bedoelde 120 (mijn fout), en ik zei 11 en 12, niet 11 en 21.
Lijn 120 is ook grijs op die kaart, 't lijntje is alleen dikker

21 was een typo, moest 12 zijn. Maar dat staat alleen nog als voorbeeldje in de legenda en niet op de kaart zelf.
ik heb hier een boekje liggen van Dordrecht, maar daar staat 620 niet in hoor, sterker nog, vorig jaar ook niet. daarnaast hoort hij ook gewoon niet bij de concessie, en ik -met mijn concessie abonnement- zou uit deze kaart kunnen afleiden -wat ik eerst ook deed- dat de 620 ook gewoon "gratis" voor mij is. (wat niet zo bleek te zijn)
Dit jaar inderdaad niet meer in het stadsboekje zie ik idd, maar in het streekboekje staat 'ie wel. T/m 2012 stond hij wel consequent in het stadsbusboekje.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 05 feb 2015, 17:56
door sandertjo
Scania 8077 rijd op dit moment volgens ovaub als lijn 44 richting Bolsward busstation. En is dus te vinden in Friensland. Zouden alle Scania's hier naar toe gaan? Of is dit slechts een enkele. de rest rijd overigens gewoon nog rond in DAV. al heb ik de 8080 al een tijd niet op dienst gezien.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 05 feb 2015, 18:13
door Stefan
8074 en 8077 zijn inderdaad naar het noorden gegaan. Bij de Scania in Alblasserdam staan er 4 opgelegd en heb vanmiddag op de stalling de 8071, 8073 en 8078 gezien.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 05 feb 2015, 18:42
door sandertjo
Bedankt stefan. Zullen ze nu dan toch langzaam verdwijnen opmerkelijk dat de 8074 en 8077 alsnog een kans krijgen in het noorden. Hier rijden tenslotte allemaal Citea's rond. Materieel tekkort misschien. Ach ja. Is verder niet relevant in deze topic ;)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 06 feb 2015, 14:39
door W0rteltje
ik weet niet of het een fout op mijn computer. maar bij Google maps, als je naar Dordrecht Centrum gaat zie je tram haltes.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 06 feb 2015, 14:47
door Daniel
Geen tram, maar trein zelfs. Ik zie ze idd ook bij diverse haltes van lijn 10. Sowieso klopt daar vrij weinig van, want de haltes op de oude route staan er ook nog in.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 06 feb 2015, 19:42
door Stefan
De 8076 is er ook nog.. :) Dan hebben we 't lijstje aan Scania's compleet:
In dienst Alblasserdam: 8071, 8073, 8076 en 8078
In dienst Heerenveen (geloof ik

): 8074 en 8077
Opgelegd bij Scania Alblasserdam (de 'rest' dus): 8072, 8075, 8079 en 8080
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: za 07 feb 2015, 16:23
door Hainje
Daniel schreef:Geen tram, maar trein zelfs.
In Tilburg zag ik dit ook voorbij komen.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 19 feb 2015, 19:54
door W0rteltje
weet iemand wat de OV-taxi is?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 19 feb 2015, 20:29
door Daniel
In elk geval iets wat niet bestaat in DAV (wel in HWGO meen ik).
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 20 feb 2015, 16:50
door Maurice Hooikammer
Ik zag zojuist rond 15:45 een 12 meter Scania op de A32 bij Heerenveen ri Zwolle rijden met 'EXTRA BUS' op de film.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 20 feb 2015, 18:22
door dylanwild94
dat kan want ik citeer.
Stefan schreef:De 8076 is er ook nog.. :) Dan hebben we 't lijstje aan Scania's compleet:
In dienst Alblasserdam: 8071, 8073, 8076 en 8078
In dienst Heerenveen (geloof ik

): 8074 en 8077
Opgelegd bij Scania Alblasserdam (de 'rest' dus): 8072, 8075, 8079 en 8080
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: zo 22 feb 2015, 20:47
door OmniLezer
Het wordt weer tijd voor een HWGO-bus die in DAV rijdt. Vandaag trappen we af met de 8380 die op lijn 85 rijdt. Gevonden via OVzoeker.