Pagina 16 van 45

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 26 mar 2017, 10:41
door Jef400
Nee, dit is controleren op eventuele klootzakken. Sterker nog, ik denk dat je een bepaalde veiligheidsmarge in acht moet nemen. Het is echt niet zo dat je zomaar de bus even aan de kant zet.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: zo 26 mar 2017, 22:49
door Gekko123
Dit is puur en alleen bedoeld om het gevoel van veiligheid te vergroten, terwijl het dat in werkelijkheid totaal niet doet. Linksom of rechtsom ga je het probleem nu verplaatsen naar het normale wegverkeer. En om dat op deze grondige manier te gaan controleren kan niet zonder nog meer agenten in te zetten...

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: ma 27 mar 2017, 09:35
door Dennenboom
Ach als je het niet erg vindt om in 8 uur van Amsterdam naar Parijs te rijden is dat ene extra uurtje ook niet echt een ramp. :D

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 28 mar 2017, 15:42
door Statler Rail
Het gaat vooral om de goedkope busbedrijven zoals Eurolines, Ecolines, etc. Dat zijn echt bussen voor backpackers, asielzoekers en drugstoeristen. Daar kan iedereen instappen zonder gecontroleerd te worden.

Busbedrijven als FlixBus en Ouibus zijn veel strikter. Bij het instappen moet je meestal je paspoort of ID laten zien, anders mag je niet mee.

In het filmpje van de Belgische politie zijn ook alleen bussen van Eurolines en Ecolines te zien. Het zou gaan om een eenmalige actie wat een jaar voorbereiding heeft gekost. Lekker signaal geef je dan: dan weet je dat de volgende controle dus minimaal maanden op zich laat wachten.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 28 mar 2017, 20:32
door groningen
Een Flixbus reed rond 16.35 op de Laan Corpus den Hoorn rechtsaf naar het Hampshire Hotel.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 28 mar 2017, 20:38
door Chrysa
Dus?

Moet toch gewoon kunnen anno 2017?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 28 mar 2017, 20:45
door groningen
Staat die bushalte ook in de dienstregeling?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 28 mar 2017, 21:27
door Suus
groningen schreef:Een Flixbus reed rond 16.35 op de Laan Corpus den Hoorn rechtsaf naar het Hampshire Hotel.
Het Hampshire Hotel zit aan de Hoogstraat. Tenminste, het Hampshire Hotel wat ik ken en dat keur ik goed, want de locatie is niet gegeven.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 28 mar 2017, 21:32
door Suus
Ik kwam afgelopen zondag een rood-beige bus tegen van Centrotrans-Eurolines uit Bosnië-Herzegovina. Deze reed weg uit de Conradstraat bij Rotterdam-Centraal, ik kon het bord achter de voorruit niet goed lezen, maar volgens onze wiki is er maar een buslijn naar Bosnië en die gaat naar Sarajevo. Alleen, volgens de wiki rijdt deze op donderdag. Is de dienstregeling misschien gewijzigd?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:18
door Statler Rail
groningen schreef:Een Flixbus reed rond 16.35 op de Laan Corpus den Hoorn rechtsaf naar het Hampshire Hotel.
Twee opties:
- De bus wordt ingezet voor besloten vervoer. De Flixbussen duiken ook geregeld op als treinvervangend vervoer of in het groepsvervoer.
- De chauffeur pauzeert of overnacht in het Hampshire Hotel. Zo staat er ook vaak een Duitse Flixbus op de parkeerplaats van het Postiljon Hotel bij de A28 in Haren, waar de Duitse chauffeur van lijn 244 Berlijn - Groningen overnacht.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:21
door Globetrotter
Statler Rail schreef:Het gaat vooral om de goedkope busbedrijven zoals Eurolines, Ecolines, etc. Dat zijn echt bussen voor backpackers, asielzoekers en drugstoeristen. Daar kan iedereen instappen zonder gecontroleerd te worden.

Busbedrijven als FlixBus en Ouibus zijn veel strikter. Bij het instappen moet je meestal je paspoort of ID laten zien, anders mag je niet mee.
Bij Eurolines moet je ook gewoon je ID laten zien, zelfs bij een binnenlandse rit. Ik denk dat de vervoerders die in filmpjes in beeld komen, vooral afhankelijk is van wat er toevallig op dat moment langskomt.
Suus schreef:Ik kwam afgelopen zondag een rood-beige bus tegen van Centrotrans-Eurolines uit Bosnië-Herzegovina. Deze reed weg uit de Conradstraat bij Rotterdam-Centraal, ik kon het bord achter de voorruit niet goed lezen, maar volgens onze wiki is er maar een buslijn naar Bosnië en die gaat naar Sarajevo. Alleen, volgens de wiki rijdt deze op donderdag. Is de dienstregeling misschien gewijzigd?

Er drie lijnen verdeeld over drie dagen tussen Sarajevo en Amsterdam v.v. De nieuwe dienstregeling van Eurolines gaat 1 April a.s. in. Volgens de huidige dienstregeling zou er op zondag om 13,50u een bus vanuit Sarajevo in Rotterdam aan moeten komen (bus is zaterdag vertrokken uit Sarajevo).

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:31
door Statler Rail
Hadden we deze al?

Lijn N84 rijdt vanaf 6 april Oostende - Brugge - Gent - Brussel - Leuven - Hasselt - Maastricht - Aken - Keulen-Bonn Airport - Bonn - Frankfurt Airport - Frankfurt Hbf - Würzburg - Nürnberg - Praag.

Het hele traject wordt 2x per dag aangeboden, waarbij één rit non-stop van Brussel naar Aken rijdt en ook Würzburg overslaat. Maastricht heeft vanaf 6 april dus 3 nieuwe lijnen:
- Lijn N84 Oostende - Maastricht - Frankfurt - Praag
- Lijn 158 Maastricht - Hannover - Berlijn
- Lijn 328 Lille - Maastricht - Frankfurt

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: wo 29 mar 2017, 04:12
door michiel71
Statler Rail schreef:Maastricht heeft vanaf 6 april 2017 dus 3 nieuwe lijnen:
- Lijn N84 Oostende - Maastricht - Frankfurt - Praag
- Lijn 158 Maastricht - Hannover - Berlijn
- Lijn 328 Lille - Maastricht - Frankfurt
Er mis er nog één internationale verbinding via Maastricht naar Duitsland... :
Lijn 128 (Keulen - München) zou bijvoorbeeld nog kunnen worden doorgetrokken naar Maastricht.

"Gedeputeerde Staten hebben besloten om Flixbus DACH GmbH te Berlijn met ingang van 1 mei 2016 voor een
4-tal trajecten ontheffing te verlenen van het verbod van art. 19 Wp 2000 om openbaar vervoer te verrichten
zonder concessie. Omdat meerdere decentrale overheden bij dit vervoer betrokken zijn vindt er afstemming plaats op landelijk niveau. Noch op juridische, noch op vervoerskundige gronden zijn er bezwaren tegen het verlenen van gevraagde ontheffingen.
De ontheffing geldt voor vier trajecten die onderdeel uitmaken van internationale verbindingen naar Duitsland."

Bron: Openbare besluitenlijst van de vergadering van GS van 26 april 2016

Daarnaast ben Ik benieuwd, of Flixbus nog gebruik gaat maken van onderstaande ontheffing.

"Gedeputeerde Staten hebben besloten om FlixBus Dach GmbH te Berlijn met ingang van 1 juni 2016 voor het traject
Groningen - Zwolle - Arnhem - Nijmegen - Maastricht vice versa, voor zover het vervoer op Limburgs grondgebied plaatsvindt,
ontheffing te verlenenvan het verbod van art. 19 Wp 2000 om openbaar vervoer te verrichten zonder concessie."

Bron: Openbare besluitenlijst van de vergadering van GS van 17 mei 2016:

Lijn 801 (Parijs - Maastricht) verlengen naar Groningen zou een goede optie kunnen zijn.

Dienstregeling:

Code: Selecteer alles

        10:30   16:00   21:30   Groningen   09:35   15:00   20:45
        11:50   17:20   22:50   Zwolle      08:20   13:45   19:30
07:15   12:50   18:20   23:30   Arnhem      07:20   12:45   18:25   23:30
07:50   13:30   19:00           Nijmegen    06:45   12:10   17:50   23:05
09:35   15:15   20:45           Maastricht          10:15   16:00   21:15

09:40   15:20                   Maastricht                  15:55   21:10
10:25   16:05                   Luik                        15:15   20:30
11:55   17:35                   Brussel                     13:45   19:00
12:00   17:40                   Brussel                     13:40   18:55   
16:05   21:45                   Parijs                      09:35   14:50   


Eurolines Touring Duitsland insolvent?

Geplaatst: do 30 mar 2017, 00:29
door michiel71
Maandag 27 maart 2017 schijnt Eurolines (Touring) Duitsland insolvent te zijn verklaard.

https://www.insolvenzbekanntmachungen.d ... nahmen.htm

810 IN 329/17 D: In dem Insolvenzantragsverfahren über das Vermögen der Deutsche Touring Gesellschaft mbH Internationales Reiseverkehrsunternehmen, German Touring Company -EUROPABUS-, Frankfurter Straße 10-14, 65760 Eschborn (AG Frankfurt am Main, HRB 7203), vertr. d.: 1. Fernando Vila Camino, (Geschäftsführer), 2. Manuel Juan Gonzalez Escriche, (Geschäftsführer), 3. Rui Paulo Mota Pinto da Silva, (Geschäftsführer), 4. Isaac Alvarez Menendez, (Geschäftsführer), 5. Oswaldo Moreno (Geschäftsführer), 6. José Portelada (Geschäftsführer), ist am 27.03.2017 um 12.00 Uhr die vorläufige Verwaltung des Vermögens der Schuldnerin angeordnet worden. Verfügungen der Schuldnerin sind nur mit Zustimmung des vorläufigen Insolvenzverwalters wirksam. Zum vorläufigen Insolvenzverwalter ist Rechtsanwalt Miguel Grosser, Westhafenplatz 6, 60327 Frankfurt am Main, Tel.: 069/2400650, Fax: 069/24006510 bestellt worden.

Amtsgericht Frankfurt am Main, 27.03.2017

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 30 mar 2017, 00:34
door Hainje
Statler Rail schreef:Busbedrijven als FlixBus en Ouibus zijn veel strikter. Bij het instappen moet je meestal je paspoort of ID laten zien, anders mag je niet mee.
Is dat zo?

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: do 30 mar 2017, 02:11
door en-es
Er zullen best chauffeurs zijn die het niet doen. Tijdens mijn twee keren dat ik met Flixbus reed werd wel naar mijn paspoort gevraagd.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 02:32
door Statler Rail
Beetje vreemd verhaal. Waarom zou je van Berlijn via Karlsruhe in 18 uur naar Nijmegen rijden, als er ook een directe busverbinding is, de N81? Die "bus van 11:30 naar Nijmegen" is dus in werkelijkheid een bus naar Karlsruhe, een binnenlandse verbinding waarvoor de identificatieplicht niet geldt.

Er zullen altijd chauffeurs zijn die niet controleren. Heb dat ook wel eens meegemaakt, of dat als je zegt dat je je paspoort bij je hebt, ze het wel goed vinden. Maar de laatste tijd ben ik bijna altijd gecontroleerd. Vooral naar België is men nu streng.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: vr 31 mar 2017, 02:56
door Hainje
Statler Rail schreef:Beetje vreemd verhaal. Waarom zou je van Berlijn via Karlsruhe in 18 uur naar Nijmegen rijden, als er ook een directe busverbinding is, de N81? Die "bus van 11:30 naar Nijmegen" is dus in werkelijkheid een bus naar Karlsruhe, een binnenlandse verbinding waarvoor de identificatieplicht niet geldt.
Je geeft eigenlijk al antwoord op je eigen vraag.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 01 apr 2017, 04:00
door michiel71
Flixbus begint verbinding met Heerlen

Flixbus rijdt vanaf begin mei ook van en naar Heerlen. Het busbedrijf wil Parkstad verbinden met Duitse steden. Op termijn hoopt het Duitse bedrijf ook naar Eindhoven, de Randstad en verschillende vliegveld te kunnen doorstoten.

Er zijn nog gesprekken gaande met de provincie Noord-Brabant, die een streep zette door verschillende lange-afstandlijnen.
Naar welke steden reizigers vanaf mei kunnen rijden vanuit Heerlen is daarom nog onduidelijk.
In elk geval zal de bus Aken aandoen, van waaruit hij naar steden in met name het zuiden van Duitsland zal rijden.

Bron: De Limburger, vrijdag 31 maart 2017

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 01 apr 2017, 09:25
door diederickx
Foutloos Nederlands is duidelijk niet het fort van die krant.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 01 apr 2017, 10:34
door Globetrotter
https://ovmagazine.nl/2017/03/schiphol- ... -net-0849/

Wat meer informatie over nog meer busverbindingen naar Schiphol de komende tijd.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 01 apr 2017, 16:16
door michiel71
Statler Rail schreef:Er zullen altijd chauffeurs zijn die niet controleren. Heb dat ook wel eens meegemaakt, of dat als je zegt dat je je paspoort bij je hebt, ze het wel goed vinden. Maar de laatste tijd ben ik bijna altijd gecontroleerd. Vooral naar België is men nu streng.
Je kunt vanuit Nederland prima naar België reizen zonder paspoort of ID-kaart.
Een Nederlands rijbewijs laten zien is voldoende!

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 01 apr 2017, 17:20
door tjitte19
Officieel is alleen een NL paspoort of ID-kaart geldig in het buitenland als identificatiemiddel, maar als je in NL vertrekt denk ik dat de chauffeur het niet uitmaakt.

Re: Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen

Geplaatst: za 01 apr 2017, 17:31
door en-es
Waar men aan voorbij gaat is dat buschauffeurs niet kunnen zien of identiteitsbewijzen vals of gestolen zijn.

Re: Nieuwe Flixbus 175: Rotterdam - Den Haag - Amsterdam - Groningen - Oldenburg - Bremen - Hannover

Geplaatst: zo 02 apr 2017, 07:47
door michiel71
michiel71 schreef:Vanaf donderdag 27 april 2017 start Flixbus met lijn 175 een lijndienst verbinding tussen Rotterdam en Hannover.

Opvallend:
- De reistijd tussen Rotterdam en Hannover is met de nachtlijn N31 maar liefst 3 uur korter (5:45) dan met de daglijn 175 (8:45);
- De reistijd tussen Amsterdam en Hannover is met de lijn 067 en lijn N67 ruim 2 uur korter (4:55) dan met lijn 175 (7:15);
Mogelijk stopt Flixbus t.z.t. ook nog op verzoek in Wieringerwerf, Den Oever, Harlingen, Leeuwarden & Drachten,
zodra GS van Friesland (net zoals de bestuurscommissie Vervoersautoriteit van de
Metropoolregio Rotterdam Den Haag
) een ontheffing heeft gegeven voor de lijn
Rotterdam – Den Haag – Amsterdam – Wieringerwerf – Den Oever – Harlingen – Leeuwarden – Drachten en Groningen

Dienstregeling Flixbus 175 (Rotterdam - Groningen - Hannover)
Spoiler: show

Code: Selecteer alles

10:15   16:30   Rotterdam Centraal Station  09:20   15:45
10:50   17:05   Den Haag Centraal Station	08:50   15:15
11:45   17:50   Amsterdam Sloterdijk 	    08:00   14:25
14:10           Groningen CS (Hoofdstation) 	     11:55
16:00           Westerstede ZOB B) 	              10:00
16:30           Oldenburg Hbf/ZOB 	               09:35
17:25           Bremen Hbf (Breitenweg) 	         08:45
19:00           Hannover ZOB                        07:00