Pagina 16 van 26
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 04:39
door IIVQ
Daniel schreef: ↑wo 05 okt 2022, 20:54
Sowieso is het wat dubbel omdat eerder dit jaar ook normaal advies over de dienstregeling 2023 is gevraagd. Toen was toch ook wel duidelijk dat er personeel tekort zou zijn en dat had een hoop dubbel advieswerk bespaard.
De consumentenorganisaties hebben immers op die eerdere aanvraag voor dienstregeling 2023 indirect ook weer hun adviezen aan de regionale busvervoerders gebaseerd. Daar kunnen ook nog wel zaken vervelend uitpakken als dingen niet meer aangepast kunnen worden op wat NS nu werkelijk volgend jaar gaat rijden.
Ik kan bevestigen dat wij ("Een landelijke busvervoerder in de concessie NHN") de exacte wijzigingen in de 800/3000 pas 2e week september doorkregen en als gevolg daarvan nog wat wijzigingen in de drgl hebben gedaan.
In een normaal jaar leveren wij het vervoerplan eind mei/begin juli in bij de provincie dus dan zou dit wel rijkelijk laat komen. Nou zouden wijzigingen agv een NS-wijziging als deus ex machina toch wel geaccepteerd worden want alternatief is nog kutter, maar liever ga je als bedrijf niet 4 maanden achter de geplande datum aan naar de opdrachtgever.
(Dit is geen normaal jaar, vanwege allerlei BVOV-perikelen, waar ik verder niet op in ga)
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 12:08
door Daniel
Tja, in de provincie Utrecht was dit jaar juist een normaler jaar qua vervoerplanproces en lag het vervoerplan dus al bij de provincie toen NS met z'n wijzigingen kwam. En dat zou nou juist een volledig herontworpen dienstregeling zijn vanwege de aansluiting op Veenendaal-De Klomp, die niet optimaal was doordat het in 2021 haastwerk was na het last-minute besluit om toch ETMET in te voeren.
Wat het dus nu weer wordt door de totaal andere treintijden.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 14:07
door waldo79
Wat is BVOV?
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 14:17
door Hainje
Google zegt "beschikbaarheidsvergoeding OV".
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 17:25
door Bemined
Arriva mag weer 2x per uur naar Arnhem gaan rijden volgend jaar ten koste van het goederenpad van/naar Nijmegen:
https://www.gelderlander.nl/betuwe/geen ... ~ae18c31e/
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: ma 10 okt 2022, 12:31
door SuperGhost
Positief nieuws dus.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: ma 10 okt 2022, 20:05
door Vinny
Nee, want nu komt mijn lading bestelde badslippers te laat aan

Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: ma 10 okt 2022, 20:34
door playertwo
Zolang NS 10 treinpaden claimt en er reizigers zijn voor 6 tot 8 (ook pre-corona), moet deze stoptrein toch prima 2x per uur kunnen?
Eventueel kan je de
3600 ook in
Est laten stoppen en je kan prima terug naar 2 tot 4x per uur een IC en 2x per uur een stoptrein op
Ah -
Nm.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: ma 10 okt 2022, 22:41
door Staatslijn K
playertwo schreef: ↑ma 10 okt 2022, 20:34
Zolang NS 10 treinpaden claimt en er reizigers zijn voor 6 tot 8 (ook pre-corona), moet deze stoptrein toch prima 2x per uur kunnen?
Eventueel kan je de
3600 ook in
Est laten stoppen en je kan prima terug naar 2 tot 4x per uur een IC en 2x per uur een stoptrein op
Ah -
Nm.
Je hebt helemaal geen afschraling nodig, het gaat alleen om wat ritten buiten de spits die vanaf december altijd naar Arnhem rijden, zonder extra materieel. Misschien een lichte overbediening, maar wel erg gunstig voor de betuwe en Nijmegen (met name Wijchen, wat zeker eem kwartierdienst verdient)
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: ma 10 okt 2022, 22:48
door Bemined
Het punt is dat er nu goederenpaden zijn die om 16/45 door Elst komen op het moment dat de
31100 ingekort is, die goederenpaden moeten dus of opgeofferd worden of verschoven worden naar de tijd van de
3100 (goederenpaden hebben zowel in Nijmegen als Arnhem een geplande stop dus daar kan wel mee geschoven worden zonder dat dit op de rest van de lijn problemen oplevert).
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: ma 10 okt 2022, 22:51
door MetroRET
Beter naar het pad van de
3600, zodat de
3600 in het pad van de
3100 kan worden gestopt als laatstgenoemde niet rijdt. Hiermee kan er in Nijmegen een aansluiting gegeven worden van/naar Venlo.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: ma 10 okt 2022, 23:27
door umbusko
En dat geeft dan ook geen vertraging voor de
3600 als het eens een keer een langzame, zware goederentrein betreft. Daarna komt de Sprinter, daar is dus meer ruimte.
Edit - Oh, wacht even, dat geldt alleen richting Nijmegen, richting Arnhem is dat natuurlijk andersom.

Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: di 11 okt 2022, 08:11
door Bemined
Het gaat met name om de goederentreinen van/naar Oss, dat zijn er niet zo veel per dag. Vanaf de Betuweroute is een ander pad dat niet conflicteert met de
31100.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: vr 14 okt 2022, 13:33
door cassie127
Vanaf 21 oktober zal dienstregeling 2023 beschikbaar zijn in de NS App.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 15 okt 2022, 12:51
door Milco
Is dat dan al gelijk de definitieve versie of moeten de afschalingen daar nog vanaf? Hafas heeft de volledige dienstregeling al erin staan, alleen enkele Arriva-treinen ontbreken nog, zoals de nachttreinen naar Schiphol en de verlenging naar Amersfoort.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 15 okt 2022, 13:00
door Bemined
Het wijzigingsblad van december wordt aanstaande maandag afgesloten, dus alle wijzigingen zullen nu doorgevoerd moeten zijn.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 15 okt 2022, 16:33
door ICE105
Milco schreef: ↑za 15 okt 2022, 12:51
Is dat dan al gelijk de definitieve versie of moeten de afschalingen daar nog vanaf? Hafas heeft de volledige dienstregeling al erin staan, alleen enkele Arriva-treinen ontbreken nog, zoals de nachttreinen naar Schiphol en de verlenging naar Amersfoort.
Die 2 plannen van Arriva gaan voorlopig niet door. Dus het klopt dat die er niet in staan.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: za 15 okt 2022, 17:51
door PHS
Heb je daar een bron voor?
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: do 27 okt 2022, 17:26
door Bemined
Het wijzigingsblad van december is gepubliceerd:
https://nsdr.bemined.nl/2023-1/
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: do 27 okt 2022, 17:42
door umbusko
Hé, toch een serie 32700 met nachttreinen
Mt-
Shl en
Gn-
Shl. Gaat Arriva die dan toch rijden?
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: do 27 okt 2022, 18:35
door Bemined
Dordrecht - Breda is in het weekend nu inderdaad teruggegaan tot een uurdienst, daarentegen is Geldermalsen - Utrecht weer een kwartierdienst (ok, een 11/19 dienst) geworden waar dit de laatste weken altijd een halfuurdienst was.
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: do 27 okt 2022, 19:10
door waldo79
Dus
Tl en
Ht krijgen weer elk half uur een sprinter naar
Ut in de weekenden?
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: do 27 okt 2022, 19:16
door Meltrain
De
2400 en
3500 worden dus doordeweeks tijdens de daluren (en op vrijdag ook tijdens de spitsuren) te Schiphol aan elkaar gekoppeld.
Raar dat NS dat dan niet gewoon de
3700 noemt.
Oh, op momenten dat de
3700 rijdt, wordt (vaak) juist alleen tussen
Shl en
Vl gereden.

Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: do 27 okt 2022, 19:16
door PHS
Bemined schreef: ↑do 27 okt 2022, 18:35
Dordrecht - Breda is in het weekend nu inderdaad teruggegaan tot een uurdienst
Wat niet mag van de concessie HRN, maar daar trekt de NS zich dus kennelijk niets van aan.
Wat voor zin heeft het om een nieuwe concessie af te sluiten met de NS als zij niet tot nakoming bereid is?
Re: Dienstregeling 2023
Geplaatst: do 27 okt 2022, 19:20
door Bemined
Meltrain schreef: ↑do 27 okt 2022, 19:16
De
2400 en
3500 worden dus doordeweeks tijdens de daluren (en op vrijdag ook tijdens de spitsuren) te Schiphol aan elkaar gekoppeld.
Raar dat NS dat dan niet gewoon de
3700 noemt.
De
3700 rijdt in een kwartierligging met de
2200 op de oude lijn, de aan de
3500 gekoppelde
2400 gaat in een 10/20 ligging rijden
