Pagina 16 van 17
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 10:29
door Milco
Nieuwe paden moeten toch ook weer officieel worden aangevraagd?
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 10:39
door Bemined
In de ad-hocfase wordt het wie het eerst komt principe toegepast.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 10:55
door Meltrain
Bemined schreef: ↑wo 12 jun 2024, 10:26
De huidige wijzigingen gebruiken zo veel mogelijk de bestaande paden, wat jij voorstelt vraagt om nieuwe paden
Dat snap ik niet. In mijn voorstel worden juist de bestaande paden gebruikt, op het traject Rotterdam - Breda na.
Op dat traject verwacht ik dat een half uur voor of na de
9200 ruimte moet zijn in het BUP, aangezien paden vaak elk half uur worden aangevraagd en er nu niets rijdt.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 11:00
door ArrivaBas
Misschien gaat het verschuiven van paden op de zuidelijke sectie van de HSL wel niet omdat je dan een Thalys Eurostar in de wielen rijdt?
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 11:21
door Bemined
Een van de wijziging was om de Eurostar meer rijtijd te geven, die rijdt nu dus in het pad van de
900 tussen
Asd en
Shl. De
1000 is op zijn beurt 1x per uur naar het pad van de
9300 gegaan om de opvolgtijd met de
9200 te verruimen. Alleen op de HSL zelf zijn de paden dus aangepast.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: wo 12 jun 2024, 17:38
door Bemined
Wat anders, vanaf juli gaat de
4600 weer de hele dag van/naar Almere Centrum gaan rijden, en in de brede spits van/naar Almere Oostvaarders. Daarnaast zou de
5800 weer dagelijks tot 23:00 van/naar Hoofddorp moeten gaan rijden. Vanaf wijzigingsblad september gaat de
4600 waarschijnlijk ook buiten de spits weer naar Oostvaarders te gaan rijden. De
900 gaat mogelijk vanaf september in de spits ook weer 2x gaan rijden tussen Breda en Rotterdam.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: do 13 jun 2024, 14:03
door Milco
Dat klinkt aardig positief

Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: do 13 jun 2024, 17:18
door IIVQ
Is dat ook op vrijdag? En dan de
4300 ook?
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: do 13 jun 2024, 17:25
door Bemined
Ook op vrijdag ja:
https://treinposities.nl/treinseries/4600/2024-07-05
Op zaterdag normaal vanaf circa 9:00, maar vanwege werkzaamheden in Amsterdam het eerste weekend al vanaf 7:00.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: do 13 jun 2024, 18:10
door Milco
En dan leeg (kort?) keren op het keerspoor bij Almere Centrum ga ik vanuit?
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: do 13 jun 2024, 18:32
door MetroRET
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: do 13 jun 2024, 18:50
door Bemined
Open data loopt slechts t/m 7 juli op het moment en valt daarna terug op het wijzigingsblad van juni zonder dagplan.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: do 13 jun 2024, 18:53
door MetroRET
Ow wacht... whoops, niks gezegd.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: wo 03 jul 2024, 18:27
door Bemined
Nieuwsbericht van NS over de eerder genoemde uitbreidingen van de
4600 en
5800:
https://nieuws.ns.nl/meer-sprinters-in- ... al-almere/
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: zo 07 jul 2024, 10:20
door Meltrain
Wanneer worden de frequentieverlagingen bij de Sprinters in het weekend teruggedraaid?
Onder andere de
3300 en
5500 rijden nog steeds slechts eens per uur.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: zo 07 jul 2024, 10:52
door Daniel
5500 in dienstregeling 2025, 's avonds blijft dat wel een uurdienst.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: di 30 jul 2024, 17:13
door Bemined
Vanaf 5 augustus worden er in het dagplan kleine wijzigingen doorgevoerd in de dienstregeling van de
900 en
1000 vanwege de nieuwe snelheidsbeperkingen op de HSL:
https://nieuws.ns.nl/kleine-aanpassinge ... -uitkomst/
Beide treinseries krijgen zo'n 2 à 3 minuten extra rijtijd en de
900 gaat integraal met ICNG rijden. Hoewel het nieuwsbericht beide maatregelen op 5 augustus aankondigt lijkt vooralsnog alleen de
1000 die week aangepast te zijn en de
900 pas vanaf 12 augustus.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: ma 02 sep 2024, 11:53
door Bemined
De
900 rijdt sinds vandaag in de spits weer 2x per uur tussen Breda en Rotterdam. Door de gewijzigde tijdligging op de HSL kunnen de extra treinen echter niet verder rijden en worden vanaf Rotterdam als LM afgevoerd en weggezet tot de retourritten in de middag. De planmatige inzet van ICNG is mede hiervoor verhoogd van 12 naar 22 stellen gelijktijdig in reizigersdienst.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: do 28 nov 2024, 07:53
door Meltrain
Ik dacht eens gelezen te hebben dat de
8800 in de loop van dit jaar (tijdelijk) ook te
Utlr zou gaan stoppen, maar dat is dus kennelijk nooit gebeurd?
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: do 28 nov 2024, 08:06
door Suus
Dat is wel doorgegaan, maar alleen tussen de ochtend- en middagspits.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: do 28 nov 2024, 08:28
door Meltrain
Oké, ik had inderdaad niet verder gekeken.
Ik reis toevallig vandaag voor het eerst in een jaar ofzo weer met de
8800, aangezien ik toch vroeg was en het vanaf
Dt een overstap scheelt naar
Utl.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: do 28 nov 2024, 09:09
door MetroRET
Hij stopt daar; doordat de
8900 buiten de spits was komen te vervallen.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: vr 29 nov 2024, 07:05
door Meltrain
Bedankt.
Maar in 2025 rijdt de
8900 ook alleen tijdens de spitsuren, maar stopt de
8800 niet in
Utlr.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: vr 29 nov 2024, 07:30
door T-hijs
Maar dan stopt de
8800 ook niet in Terwijde en Vleuten.
Re: Dienstregeling 2024
Geplaatst: vr 29 nov 2024, 07:59
door Bemined
In 2025 rijdt de
8900 weer de hele dag tussen Utrecht en Woerden.