Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Nitein-Repart

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Nitein-Repart »

Suus schreef:Deze week inbegrepen heb ik nu vier weken achter elkaar wel een feestdag. Een beetje spreiding zou geen kwaad kunnen :')
Wees blij dat Hemelvaart en Bevrijdingsdag niet op één dag vallen, zoals vorig jaar. En pasen beetje later in het seizoen vind ik ook niet erg, vorige jaren was pasen altijd net voor de toetsweek :X , nu er lekker net na *O*
-
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Oja, ik vergat Bevrijdingsdag. Dan zijn er in de week van 1 mei twee feestdagen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hainje

Bericht door Hainje »

Ja over het tekenen van de vrede hadden ze in 1945 echt wat beter na moeten denken. September 1944 was praktischer geweest. Maar ja..... :(
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Of Dag van de Arbeid na de zomervakantie vieren...

Dat Maxima Catharina-Amalia in december op de wereld heeft gezet is ook niet optimaal voor een nieuwe datum van Koninginnedag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
isadora

Bericht door isadora »

Ik heb Goede Vrijdag, zoals gewoonlijk, ook vrij.
En zojuist bij de huisarts vandaan ziet het er naar uit, dat ik in de nabije toekomst heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel vrije tijd ga krijgen.
Mooi? Moeilijk? In ieder geval onontkoombaar.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking

Bericht door Aking »

Moeten we je nu feliciteren, of condoleren? :roll:
isadora

Bericht door isadora »

Condoleren zeker niet, maar feliciteren vind ik ook weer niet helemaal op zijn plek.
Kom er nog wel een keer op terug..... :Y
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Erno-BE schreef: Wees blij dat Hemelvaart en Bevrijdingsdag niet op één dag vallen, zoals vorig jaar. En pasen beetje later in het seizoen vind ik ook niet erg, vorige jaren was pasen altijd net voor de toetsweek :X , nu er lekker net na *O*
Ohw met pasen moet ik ook nog gewoon dingen voor school doen hoor. Heb de dag na pasen nog gewoon een PO die ingeleverd moet worden en heb de dag daarna nog een Engels proefwerk. Dus ik vermaak me wel tijdens pasen
Aking

Bericht door Aking »

isadora schreef:Condoleren zeker niet, maar feliciteren vind ik ook weer niet helemaal op zijn plek.
Kom er nog wel een keer op terug..... :Y
Dan euh... ge-"geenvanbeiden''-'t, ofzo :P
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Na de pasen vier ik met de Gymnasiumafdeling van mijn school een Gymnasiumfestival. 1 keer (komende vrijdag) drie lesjes in de middag, 2 keer (dinsdag en woensdag) drie lesjes in de ochtend en de rest van de schooltijd oefenen en de attributen maken en verzamelen voor de opvoering op donderdagavond 20 april. *O* *O* :Y 21 april heb ik nog gewoon 4 lessen, maar daarna vakantie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Deze week inbegrepen heb ik nu vier weken achter elkaar wel een feestdag. Een beetje spreiding zou geen kwaad kunnen :')
De feestdagen zijn er wel, maar heb je er ook vrij op dan. In mijn geval is dat alleen 2e Paasdag het geval en de week erna op Koningsdag met een brugdag erachter.

Als ik me niet vergis vorig jaar was het erger met maar één vijfdaagse werkweek in april en daarna in de eerste week mei nog Hemelvaartsdag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik heb vrij op Goede Vrijdag, 2e Paasdag, Koningsdag, Dag van de Arbeid, Bevrijdingsdag (elk jaar), Hemelvaartsdag, 2e Pinksterdag en 1e en 2e Kerstdag.

En de dag na Hemelvaart is dan ook nog een verplichte vrije dag.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Oja, ik vergat Bevrijdingsdag. Dan zijn er in de week van 1 mei twee feestdagen :')
Mag ik dan wel even melden dat Bevrijdingsdag geen officiële feestdag is (dit jaar).
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nee, dat mag je niet melden want het is onjuist. Bevrijdingsdag is sinds 1990 elk jaar een officiële feestdag. De overheid heeft het aan de sociale partners overgelaten om te regelen of je elk jaar of eens in de vijf jaar een vrije dag hebt.
PatrickM

Bericht door PatrickM »

jelmerrr schreef:
Erno-BE schreef: Wees blij dat Hemelvaart en Bevrijdingsdag niet op één dag vallen, zoals vorig jaar. En pasen beetje later in het seizoen vind ik ook niet erg, vorige jaren was pasen altijd net voor de toetsweek :X , nu er lekker net na *O*
Ohw met pasen moet ik ook nog gewoon dingen voor school doen hoor. Heb de dag na pasen nog gewoon een PO die ingeleverd moet worden en heb de dag daarna nog een Engels proefwerk. Dus ik vermaak me wel tijdens pasen
Oh.. Ik heb een herkansing de donderdag voor de vakantie..
Maar daarna wel lekker 3 weken vakantie *O*
trolly

Bericht door trolly »

Suus schreef:Nee, dat mag je niet melden want het is onjuist.
Nou nou, kom kom, melden mag toch? Daar ging bevrijdingsdag net over. En na het melden mag je best gehakt van KM46 maken, als je dat nodig vindt (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Daantje
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Bij ons is bevrijdingsdag ook elk jaar een vrije dag. Maar omdat de bloedafname besloten heeft dat ze wel open zijn, moeten er wel mensen gaan werken.

Ik ben vrij op tweede paasdag, koningsdag, bevrijdingsdag en met Hemelvaart. Het weekend van Pinksteren en tweede pinksterdag heb ik dienst.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Mijn onesie is binnen. *O*

Ik smelt in dit ding, maar wat is dit ding heerlijk zacht zeg. <3
BrengMe
Donateur

Bericht door BrengMe »

Na de Pasen zit ik te leren voor mijn eindexamens. Nu ook al overigens.
isadora

Bericht door isadora »

Chrysa schreef:Mijn onesie is binnen. *O*

Ik smelt in dit ding, maar wat is dit ding heerlijk zacht zeg. <3
Is dat die opgepimpte paashaaspyama? :D
Jef400

Bericht door Jef400 »

:lol: :lol: :lol:

Ik wil overigens kwijt dat het best grappig is met rijles in een dorp te komen waar je al zeker 10 jaar niet meer geweest bent.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Vinny

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Of Dag van de Arbeid na de zomervakantie vieren...

Dat Maxima Catharina-Amalia in december op de wereld heeft gezet is ook niet optimaal voor een nieuwe datum van Koninginnedag.
Over een aantal jaar is bevrijdingsdag op zich niet meer echt memorabel omdat de direct betrokkenen zo langzamerhand niet meer onder ons zijn.
Het lijkt me zinvol om van Koningsdag en Bevrijdingsdag één feest te maken dat tot doel heeft om de nationale identiteit van Nederland te onderstrepen. Wat misschien handig is, om de vrijdag na Hemelvaart hiervoor te gebruiken. De meeste mensen nemen dan toch vrij (brugdag) en je hebt meteen een gelegenheid om er ook inhoudelijke diepgang aan toe te voegen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400

Bericht door Jef400 »

Dan zouden we het juist gescheiden moeten houden. Bevrijdingsdag in combinatie met 4 mei is juist de krachtige herdenkingsmotor achter woII. Dat moet je niet vernielen. Zeker niet voor economische doeleinden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Bevrijdingsdag is al om economische doeleinden vernield :? . Anders hadden we nu allemaal een vrije dag op 5 mei.
trolly

Bericht door trolly »

Vinny schreef:...dat tot doel heeft om de nationale identiteit van Nederland te onderstrepen.
FDFY. En daar mag het wat mij betreft wel bij blijven (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie