Dat geldt voor Kerstmis, Pasen, Hemelvaart en Pinksteren net zo goed: ik ken niemand die dat meegemaakt heeft.Vinny schreef:Over een aantal jaar is bevrijdingsdag op zich niet meer echt memorabel omdat de direct betrokkenen zo langzamerhand niet meer onder ons zijn.
Mag ik even kwijt
-
- Oud-beheerder OVNL
Re: Mag ik even kwijt
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
- ODRAIL
Wat Wubbo hier opnoemt zijn Christelijke feestdagen. Persoonlijk gezien vind ik het een vergelijking van niets :? .
-
- Oud-beheerder OVNL
Waarom vind je het een vergelijking van niets?
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
-
Het is een luipaard.isadora schreef: Is dat die opgepimpte paashaaspyama? :D

-
Gaat je vrijwilligerswerk dan wel door?KM46 schreef:Bevrijdingsdag is al om economische doeleinden vernield :? . Anders hadden we nu allemaal een vrije dag op 5 mei.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Toen ik gisteren naar mijn werk ging was vrijdag nog een werkdag en toen ik naar huis ging werd het een vrije dag
Eens zien wat ik ga doen met een onverwachte vrije dag...
Ik zou overigens graag een dag als 2e pinksterdag laten gaan bevrijdingsdag. Met die laatste heb ik veel meer...

Ik zou overigens graag een dag als 2e pinksterdag laten gaan bevrijdingsdag. Met die laatste heb ik veel meer...
- Hainje
Ik was er anders bij hoor, toen Jesús te Rio de Janeiro ter wereld kwam!! *O*Wubbo schreef:Dat geldt voor Kerstmis, Pasen, Hemelvaart en Pinksteren net zo goed: ik ken niemand die dat meegemaakt heeft.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
-
Ik zou zeggen, maak er een verslag over :6
-
Jezus is toch echt in Israël geboren :YHainje schreef:Ik was er anders bij hoor, toen Jesús te Rio de Janeiro ter wereld kwam!! *O*Wubbo schreef:Dat geldt voor Kerstmis, Pasen, Hemelvaart en Pinksteren net zo goed: ik ken niemand die dat meegemaakt heeft.
-
En daar is prachtig verslag van gedaan!
- Suus
- Contacteer:
En Goede Vrijdag wordt tegenwoordig ook elk jaar live uitgezonden op TV...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Dat evenement is het niet waard om gelinkt te worden met Goede Vrijdag, wat mij betreft...
-
- Contacteer:
Gisteren mijn laatste rijles gehad op de bus. Morgenochtend mag ik examen gaan doen.
- nvdw
- Donateur
- isadora
Dus binnenkort een rondje van de zaak? :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Contacteer:
Dankjewel. Dat gaat wel lukken.nvdw schreef:Mooi! Heel veel succes morgen.
Dat zou zomaar kunnen jaisadora schreef:Dus binnenkort een rondje van de zaak? :D

-
Passioneel de middenstand sponsoren en dat met overheidsgeld.Hendrik schreef:Dat evenement is het niet waard om gelinkt te worden met Goede Vrijdag, wat mij betreft...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Donateur
- Contacteer:
Om 17:35 weer geland op Schiphol vanuit Dublin.
Hallo iedereen. *O*
Hallo iedereen. *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- Vinny
Het gaat mij er meer om dat Bevrijdingsdag tegenwoordig veel breder van toepassing is, net als dodenherdenking trouwens. De link met de Tweede Wereldoorlog is aan het vervagen, dus kan het geen kwaad om de traditie te heroverwegen. Het is echter wel belangrijk om als maatschappij een bindende factor te houden. De Christelijke feestdagen sluiten mensen met een andere geloofsachtergrond uit. Een dag als bevrijdingsdag is dan ook in mijn ogen belangrijk om voor ons allemaal als Nederlander iets te bieden. Een aantal belangrijke kernwaarden zoals "het leven in vrijheid" staan centraal. Op dodenherdenking worden ook de gevallenen herdacht van mensen die in de strijd tegen de tirannie gedood zijn, niet noodzakelijkerwijs in de Tweede Wereldoorlog. Kies dan een dag in het voorjaar uit dat praktisch is, vaak mooi weer heeft en waar je leuke dingen kan doen en waarop iedereen toch niet zoveel te doen heeft. En verzin er een leuk sprookje omheen. Jezus is ook niet 25 december geboren, dus de datum en de gebeurtenis zelf hoeven niet 100% te matchen ;)Wubbo schreef:Dat geldt voor Kerstmis, Pasen, Hemelvaart en Pinksteren net zo goed: ik ken niemand die dat meegemaakt heeft.Vinny schreef:Over een aantal jaar is bevrijdingsdag op zich niet meer echt memorabel omdat de direct betrokkenen zo langzamerhand niet meer onder ons zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- isadora
Welkom thuis, Failte!!! :DEtienne schreef:Om 17:35 weer geland op Schiphol vanuit Dublin.
Hallo iedereen. *O*
Verslag in aankomst, altijd leuk Dublin.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Contacteer:
Re: RE: Re: Mag ik even kwijt
Daar gaat de rust xDEtienne schreef:Om 17:35 weer geland op Schiphol vanuit Dublin.
Hallo iedereen. *O*
-
- Donateur
- Contacteer:
Helaas was het meer een studiereis. Echt veel OV-plaatjes heb ik dan ook niet kunnen maken, slechts enkele busfoto's. Maar ik ga zeker nog eens een keer terug. :)isadora schreef: Welkom thuis, Failte!!! :D
Verslag in aankomst, altijd leuk Dublin.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
-
- Contacteer:
Ik ben helaas gezakt voor het praktijkexamen. Ik had wel een fijne examinator en met de tips die hij heeft gegeven zou het de volgende keer wel moeten lukken.
- Hainje
Hoeveel lessen heb je inmiddels gehad dan?
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
-
- Contacteer:
5 lessen, 18 uur in totaal. Het ging toen prima. Alleen door de spanning ging het niet helemaal lekker.