Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
In de buurt van Hodonín (zuidoost-Tsjechië, aan de Slowaakse grens) is een heuse tornado langsgekomen. Er worden al minstens 5 doden gemeld, verder zijn er een hoop gewonden en liggen een aantal dorpen volledig in puin...
In Zuid-Limburg heeft het een "beetje" hard geregend. Straten zijn veranderd in kolkende rivieren en complete wegafzettingen komen vanaf de heuvels naar beneden gespoeld.
Wat beelden op https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210629_96138782
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Hier is het grote geweld gelukkig net omheen getrokken. Inmiddels regent het wel en dat gaat volgens de voorspellingen ook niet meer ophouden tot morgenavond.
Edit2: Volgens ProRail is het slechts 50 milliliter regen waardoor het treinverkeer plat ligt. Neem toch aan dat ze millimeter bedoelen, da's wat meer
ProRail schreef:Ook tussen Maastricht en Sittard is er geen treinverkeer mogelijk. Station Bunde staat onder water waardoor het niet mogelijk is daar treinen te laten rijden. Volgens het KNMI kan er plaatselijk meer dan 50 milliliter regen vallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ik zie mijn draadje maar zit inmiddels in een bus naar Heerlen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Zelfs lopen van Herzogenrath naar Kerkrade Centrum was sneller geweest, want daar was geen verstoring. Al weet ik niet wat ik dan allemaal aan onbegaanbare straten tegen zou komen.
Moet nu zover mogelijk proberen te komen met NS en daarna kan ik een taxi nemen welke ik bij Arriva moet declareren (dus zelf voorschieten) want ik moet nog weer naar Raalte
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Volgens mij regelen NS en Arriva dat soort dingen onderling, dus jij probeert zo ver mogelijk te komen met NS en meld je op tijd bij het personeel dat je niet meer thuis komt
Ik wou al zeggen, kost mij anders zo €240,- en dat heb ik als student nou ook weer niet direct op mijn rekening staan
Overigens kent de Mikos op deze trein deze regeling niet.
Ik belde net nog met Arriva daarover die medewerker: "waarom heb je in Sittard zoals afgesproken die taxi niet genomen"... Ik: "alsof ik dat kan betalen". Ik had u aan de lijn gezegd dat ik met de trein nog zover als mogelijk zou gaan reizen.
Ik wil geen eens weten wat een taxi kost van Sittard naar Raalte
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127 schreef: ↑di 29 jun 2021, 23:05
Overigens kent de Mikos op deze trein deze regeling niet.
Mijn ervaring is ook dat conducteurs de regeling niet kennen. Aantal jaar terug ging ik mijn laatste bus naar huis missen omdat er een trein uitgevallen was. Eerst de klantenservice gebeld waar ik te horen kreeg dat ik me bij de conducteur moest melden. Dus toen ik de trein instapte naar de conducteur gegaan en die beweerde dat die regeling helemaal niet bestond. Na wat aandringen is ie toch maar gaan bellen. Daar kreeg ik te horen dat ik mezelf moest melden bij de HC van de laatste trein waarmee ik moest reizen dus zo gezegd zo gedaan maar ook die beweerde dat die regeling niet bestond maar is uiteindelijk toch gaan bellen. Bij aankomst in Breda stond de taxi al klaar. Beide conducteurs gaven aan dat ze helemaal niet wisten dat die regeling bestond.
Dus mijn advies is om als een conducteur zegt dat de regeling niet bestaat om toch even vol te houden zodat ie toch gaat bellen
Ze mogen mij naar mijn bestemmingsstation brengen... Daar staat de auto ook
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ik heb mij daarop voorbereid door de AVR-NS op mijn mobiel te downloaden, kun je artikel 6.3 erbij halen. (Over vertraging ontstaan bij een andere vervoerder staat dan weer niks.) Nog nooit hoeven gebruiken gelukkig, en als je een koppige conducteur treft die niet wil luisteren wordt het ook wel een lastig verhaal.
Om 01:05 kwam ik op Arnhem Centraal en stond er een mooie comfortabele zwarte Mercedes klaar om mij naar huis te brengen, waar ik op het tijdstip van schrijven ook ben... 3 uur later dan vooraf gepland.
Nu nog even 2× €4,64 claimen want ja Studenten OV
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km