Pagina 17 van 75
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: zo 22 feb 2015, 23:03
door Pim-AllianceB95
Misschien lees ik eroverheen, maar wat is er precies naar DAV gekomen ter vervanging van de Scania's?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 23 feb 2015, 04:37
door Stefan
Praktisch niets, alleen de 8380 (ex-HWGO) is die kant uit gekomen. :)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 23 feb 2015, 10:07
door Hendrik
Dus in totaal zijn er nu minder bussen in DAV? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 23 feb 2015, 14:42
door arjano1978
Volgens mij hebt het te maken met. Wat er op Dordrecht eindigt. en ook standplaats Dordrecht hebben. Dat er bussen bespaart worden. Want ik heb ook gehoord dat er twee Q-liners naar hwgo zijn gegaan. Door de verschuiving van stallingen Alblasserdam naar Dordrecht.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 23 feb 2015, 14:49
door Hendrik
arjano1978 schreef:Want ik heb ook gehoord dat er twee Q-liners naar hwgo zijn gegaan.
Dat zijn de 7703 en 7704.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: ma 23 feb 2015, 19:47
door Daniel
arjano1978 schreef:Volgens mij hebt het te maken met. Wat er op Dordrecht eindigt. en ook standplaats Dordrecht hebben.
Minder MAT-kilometers scheelt inderdaad al, maar ook dat er geen streekbussen meer nodig zijn voor lijn 11 en 12. En de stadsbussen die daarvoor nodig waren zijn in de spits weer vrijgekomen door de lagere frequentie op lijn 5 en het slim combineren van een deel van lijn 4 met lijn 8.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: za 28 feb 2015, 16:44
door gliderfighter
Iemand die weet of P+R Meerkerk ri Utrecht nog gebruikt wordt?
Bij de halte staat nog een bushokje incl haltepaal en tijden. In de dienstregeling staat het echter niet..
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: za 28 feb 2015, 20:48
door Daniel
Aan die halte zit een heel verhaal vast, wat ik op dit moment zogauw niet exact kan herinneren. Maar het staat als het goed is al een aantal pagina's terug in dit topic.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: za 28 feb 2015, 21:13
door Hendrik
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: za 28 feb 2015, 21:15
door Etienne
Vanmiddag zijn de Scania's vertrokken uit DAV. Kwam ze rond 12:30 tegen bij Ridderkerk op de A16 in noordelijke richting.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: za 28 feb 2015, 21:49
door ODRAIL
Waar zijn deze bussen heen gegaan?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: za 28 feb 2015, 22:15
door gliderfighter
Herinner met inderdaad de reacties((ex)collega's

), maar ik kwam er nu een paar keer langs en zag het nog steeds staan. Toen werd ik gebeld door een collega die naar "Die bushalte met die chille Q-Liner" zocht bij de Mac. Hij was alleen vergeten dat ik zei dat ie opgeheven was.

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: zo 01 mar 2015, 12:45
door dylanwild94
KM46 schreef:Waar zijn deze bussen heen gegaan?
De keukenhof gaat weer open binnenkort.

Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: zo 01 mar 2015, 12:59
door ODRAIL
Die gaat inderdaad 20 maart 2015 (tot en met 17 mei 2015) weer open ja. Dus dat worden dit jaar geen bussen uit Friesland?
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: zo 01 mar 2015, 14:43
door dylanwild94
Lijkt me niet als er zelfs bussen heen moesten dit jaar. (8074 en 8077)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: zo 01 mar 2015, 16:27
door Etienne
7 bussen is echter te weinig en bovendien zou je echt gelede bussen moeten hebben. Vorig jaar is het vervoer onder Arriva explosief gegroeid. *O*
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: zo 01 mar 2015, 17:00
door dylanwild94
het materieel dat daar al actief is werd er ook op gezet vorig jaar. en toen gingen er maar 4 extra bussen daarheen. (en later een paar gelede)
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 06 mar 2015, 09:47
door Stefan
Voor sommige mensen misschien wel prettig om te weten..

Per 22 maart zal de halte Meerkerk, P+R A27 weer in de dienstregeling van de 388 opgenomen worden.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 26 mar 2015, 23:15
door W0rteltje
is het iemand opgevallen hoeveel van die elektronische borden (op de bus) incorrect zijn.
zoals
7 Centrum via Station - hoort eigenlijk gewoon centrum te zijn, ik bedoel: is er een logische weg naar centrum zonder langs Centraal te gaan? en als je daar "via Station" schrijft waarom dan niet bij 3, 4 en 5. dat zou nog logisch zijn. en bwt als je zo nodig via Station erop wil hebben, schrijf dan op zijn minst "via Centraal Station".
8 Wielwijk via Drechtwerk - hoort 8 Amstelwijck via Dordtse Kil te zijn. lijn acht komt namelijk nooit in Wielwijk, en het verste punt van afwijken (van Centraal naar A'wijck) is Dordtse Kil 3.
8/10 Dordrecht CS - moet zijn 8/10 Centraal Station, want stadsdienst Dordt gaat uiteraard niet buiten de stad (met uitzondering van 11 en 12 dan, maar dan is het eerste centrale station in Rotterdam, dus zeer onwaarschijnlijk), dus Dordrecht is overbodige informatie, Centraal Station is correcter.
9 A R R I V A / 9 Dordrecht CS - 9 Leerpark. dit is gewoon lui, en misleidend want soms staat er dat hij naar CS gaat terwijl hij juist daar begint.
10 P-Energiehuis - moet zijn 10 Binnenstad, aangezien elke stadsbus de wijk waar hij heen gaat op het bord. is het logischer om ook de wijk aan te geven op de 10. (je hebt ook niet 5 Bakema-erf, 3 Merbau en 2 Kastanjelaan).
11 Zwijndrecht Nederhoven - is niet erg fout, maar aangezien het stadsdienst is moet het toch echt 11 Nederhoven zijn.
zelfde geldt voor 12 Zwijndrecht, ASZ Jacoba - 12 Heer Oudelands Ambacht.
13 Sliedrecht, Stormrand - 13 Sliedrecht . lijn 13 komt vrijwel langs elke halte in Sliedrecht. zelfde geldt voor.
16 Alblasserdam, Rijnstraat - 16 Alblasserdam.
18 Kinderdijk, Molenkade - 18 Kinderdijk.
19 Kinderdijk, Molenkade - 18 Nieuw-Lekkerland.
14/15 Papendrecht Busstation - 14 Papendrecht Busstation via Centrum / 15 Papendrecht Busstation via Noord. want de afwijking in die route is te groot om niet te laten zien.
sommige zijn natuurlijk erger dan de andere, bijvoorbeeld 11, 12, 13, 16, 18 en 19 kunnen er wel mee door.
maar bijvoorbeeld lijn 7 is sinds een week geleden verandert naar iets dat alleen maar vreemder is, terwijl ze in die tijd lijn 9 een daadwerkelijke eindbestemming konden geven.
lijn 2 heeft nog steeds richting Centraal Station (wat juist goed is) dus waarom heeft 10 dat niet, of waarom heeft 8 dat niet terwijl hij dat vorig jaar dat wel had!!
lijn 14 en 15 zijn gewoon een beetje misleidend want op Viaduct N3 zijn er daadwerkelijk bussen van daar naar Busstation zonder omweg.
mocht Daniël dit lezen: weet jij/u waar ze deze dingen bepalen (ik heb gehoord dat u bij Arriva werkt). want als het in Heerenveen is begrijp ik het nog wel (zij maken vaker stomme fouten daar), maar als het gewoon op de de Staart wordt gedaan, dan kan ik er beter zelf haan en het oplossen.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: do 26 mar 2015, 23:58
door zone5324bericht...
houdt er maar rekening mee, dat veel van de genoemde bestemmingen vanuit het verleden gebleven zijn en mensen er aan gewend zijn.
dan krijg je bij verandering bij velen alleen maar verwarring.
en dan zijn er ook nog steeds een paar bestemming gewoon niet beschikbaar, omdat Arriva niet de moeite genomen heeft en zal nemen om ze in alle bussen te laden.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 27 mar 2015, 00:06
door BR628
Dat laatste is alleen van toepassing op de Iris bussen, waarin niet via albatros de lijnfilm aangestuurd kan worden. Voor de rest kan elke lijnfilm gebruikt worden mits deze aan een bepaalde hoeveelheid karakters bestaat. Eea gaat vaak in overleg met VC dus sta niet gek te kijken als idd bepaalde teksten al jaren zo zijn en daarom niet aangepast zijn.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 27 mar 2015, 00:40
door nvdw
In alle Volvo's (stadshybrides en Qliners) en enkele Ambassadors in de 80xx-serie zit een lijnfilm die wordt aangestuurd vanuit de Albatros. Die informatie wordt centraal aangepast. Het systeem kan ook tijdens de rit de bestemming veranderen als een bepaalde halte gepasseerd is (zodat dan een reeds gepasseerde via-bestemming niet meer wordt weergegeven).
Bussen waar de film niet door de Albatros wordt ingevuld moeten door de chauffeur worden ingesteld. Dat is het geval bij de Irisbussen, de Wrights en de meeste Ambassadors. Dan ben je dus afhankelijk van wat er van tevoren is ingeladen. Omdat dat per bus moet is dat een nogal tijdrovende bezigheid en aangezien de meeste streekbussen in DAV er op vrij korte termijn uit moeten, denk ik niet dat daar heel veel prioriteit aan wordt gegeven.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 27 mar 2015, 02:22
door Stefan
De bestemming van lijn 7 is veranderd naar 'Centrum via Station' voor de mensen die ergens tussen het ziekenhuis en het station instappen.. Ik krijg meer dan eens de vraag of ik ook via het station rij, dus zodoende.
Voor lijn 9 is er geen bestemming in de Wrights geprogrammeerd, ik maak er meestal maar Extra bus van... :')
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 27 mar 2015, 09:16
door Daniel
Tja, en je kan natuurlijk ook prima vanaf het ziekenhuis naar het centrum zonder bij het station te komen (te weten via de Laan der VN -> Krispijnseweg

), wat dat betreft voegt de via wel wat toe. Ookal omdat je bij het ziekenhuis relatief meer mensen zult hebben die niet uit Dordrecht komen. Dat heb je in de wijken uiteraard veel minder.
De bestemming P-Energiehuis van lijn 10 is natuurlijk vooral ter herkenbaarheid van het eindpunt voor reizigers die hun auto geparkeerd hebben en vanuit de stad terug willen. De Irisbusjes hebben zoals gezegd echter geen automatische filmbak, dus de hele rit dezelfde bestemming.
Wat lijn 8 betreft: bestemming Wielwijk zit er al jaren weer zo in vanwege de herkenbaarheid door de reizigers. In de SVD-tijd hebben ze even geprobeerd er Ziekenhuis Amstelwijck op te zetten, waarop zo ongeveer elke instapper vroeg of de bus naar Wielwijk ging. Die is er dus snel weer uit gegaan. En Drechtwerk blijft een belangrijke via op die lijn, al mist Dordtse Kil III wel een beetje.
En als reactie op je laatste punt: ik werk niet bij Arriva. Heb wel gedurende de hele periode dat ´ie er geweest is de site van SVD bijgehouden. Dus ken nog wel aardig wat achterliggende redenen en heb ook in de Arriva-tijd nog veel achtergrondinfo via een VC-lid te horen gekregen.
Re: Concessie DAV-gebied
Geplaatst: vr 27 mar 2015, 10:35
door Meltrain
Daniel schreef:
Wat lijn 8 betreft: bestemming Wielwijk zit er al jaren weer zo in vanwege de herkenbaarheid door de reizigers. In de SVD-tijd hebben ze even geprobeerd er Ziekenhuis Amstelwijck op te zetten, waarop zo ongeveer elke instapper vroeg of de bus naar Wielwijk ging. Die is er dus snel weer uit gegaan.
Maar dat geldt voor lijn 4.
Lijn 8 komt in het geheel niet in Wielwijk, dus is het een beetje gek om die bestemming wel te tonen. Wat tonen de dalritten van lijn 8 (die niet naar het ziekenhuis rijden) eigenlijk?
Verder heeft W0rteltje wel een punt wat betreft lijn 14 /15.
Voor de rest is het vooral zeuren om het zeuren.