Pagina 17 van 294
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 15:09
door Daniel
Nog iets meer detail:
Daarnaast behouden alle kernen die in de huidige concessie een busverbinding hebben in de dienstregeling 2017 een bus, dan wel in de vorm van een gewone lijnbus dan wel in de vorm van een buurtbus.
Bron:
https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... concessie/
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 15:12
door Carlos0_0
En het is bekend gemaakt
http://www.ovpro.nl/bus/2015/07/14/synt ... uitvoeren/
Connexxion raakt steeds meer gebieden kwijt zo eerst Utrecht nu Provincie Utrecht, mochten ze ook Almere nog een keer kwijt raken(Geen idee wanneer dat afloopt) dan zijn ze toch aardig gekrompen.
Het bedrijf wil nu in gesprek met het provinciebestuur om er zo achter te komen waarom het niet verder wil met Connexxion. De gevolgen voor de busonderneming zijn volgens Beltman nu nog onduidelijk.
Dit is uiteraard altijd goed om te weten ben er wel benieuwd naar, waar door Syntus beter scoorde dan de rest is toch wel leuk om te horen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 15:19
door SuperGhost
regenmaker schreef:SuperGhost schreef:En dat is niet gelogen, want Syntus rijdt met buslijnen 20...
20? Waar rijdt die dan? Denk eerder aan 62. ;)
Ja sorry, dat heet tegenwoordig 62 ja. Die heeft enorm lang lijn 20 geheten :X
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 15:21
door Michael
Carlos0_0 schreef:Het bedrijf wil nu in gesprek met het provinciebestuur om er zo achter te komen waarom het niet verder wil met Connexxion. De gevolgen voor de busonderneming zijn volgens Beltman nu nog onduidelijk.
En wat is je bron van dit stukje tekst? Want dat staat niet in het artikel waarnaar jij gelinkt hebt.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 15:25
door Ardan
Wauw, leuk nieuws :D
Enne.. betekent dit ook dat we Syntusbussen gaan zien in Amsterdam en Amstelveen? Daar komen toch buslijnen die bij de provincie Utrecht horen? Dat zou ik echt leuk vinden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 15:28
door regenmaker
Ja klopt, zelfs Rotterdam Capelsebrug kunnen we ze waarschijnlijk zien. ;)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 15:35
door Buzzer
Het oostelijke deel van het vervoersgebied van de provincie Utrecht grenst aan de bestaande concessie Veluwe van Syntus. Dat biedt als voordeel dat een koppeling kan worden gemaakt met het huidige vervoersgebied van Syntus. Daardoor kan de reiziger straks in een groot aaneengesloten gebied gebruik maken van de diensten van Syntus.
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... recht.aspx
Zouden ze doelen op het koppelen van verschillende lijnen zodat er straks bijvoorbeeld een lijn Apeldoorn - Amersfoort - Wageningen ontstaat?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 15:36
door JWM
Enne.. betekent dit ook dat we Syntusbussen gaan zien in Amsterdam en Amstelveen? Daar komen toch buslijnen die bij de provincie Utrecht horen? Dat zou ik echt leuk vinden

Volgensmij zijn er geen lijnen in Amstelveen van de provincie Utrecht. In Amsterdam dacht ik alleen 120/126 in Zuid-Oost.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 15:36
door Suus
Syntus komt niet in Amstelveen, wel op Bijlmer ArenA.
Connexxion verdwijnt ook (nog) niet helemaal uit het verloren gebied, want de buslijnen 142/174 Amsterdam Centrum - Wilnis Begraafplaats moeten gedoogd worden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 15:37
door Ardan
Heb intussen even de wiki gecheckt, je hebt gelijk :)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 15:39
door JWM
Krijgen we straks weer de situatie dat Uithoorn twee busgarges heeft?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 15:39
door regenmaker
Buzzer schreef:Zouden ze doelen op het koppelen van verschillende lijnen zodat er straks bijvoorbeeld een lijn Apeldoorn - Amersfoort - Wageningen ontstaat?
Zou eerder een lijn Nunspeet - Amersfoort -Wageningen verwachten. :)
Maar wie weet, wat ze van plan zijn met lijnen 85, 86, 102 en 103.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 15:49
door Carlos0_0
Michael schreef:Carlos0_0 schreef:Het bedrijf wil nu in gesprek met het provinciebestuur om er zo achter te komen waarom het niet verder wil met Connexxion. De gevolgen voor de busonderneming zijn volgens Beltman nu nog onduidelijk.
En wat is je bron van dit stukje tekst? Want dat staat niet in het artikel waarnaar jij gelinkt hebt.
Oeps bij deze de link
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1352625 ... xxion.html
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 16:17
door sirvinniei
Hmmm welke dorpen zullen in de nieuwe concessie alleen nog maar door een buurtbus bedient worden
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 16:25
door regenmaker
sirvinniei schreef:Hmmm welke dorpen zullen in de nieuwe concessie alleen nog maar door een buurtbus bedient worden
Austerlitz?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 16:32
door Tristan
regenmaker schreef:Ja klopt, zelfs Rotterdam Capelsebrug kunnen we ze waarschijnlijk zien. ;)
Ik hoop in elk geval wel dat er een betere samenwerking op lijn 195/295 komt tussen Arriva/Syntus wat betreft abonnementen.
Of zouden Arriva en Syntus met elkaar om de tafel gaan om te kijken of lijn 195/295 weer door één vervoerder gereden kan worden?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 16:37
door Daniel
Buzzer schreef:Zouden ze doelen op het koppelen van verschillende lijnen zodat er straks bijvoorbeeld een lijn Apeldoorn - Amersfoort - Wageningen ontstaat?
Lijkt me niet aannemelijk, die lijnen zijn al zo lang. Maar lijn 103 doet ´n stukje ontsluiting in Amersfoort (Hooglanderveen) en rijdt een flink stuk parallel aan stadslijnen. Daar kan je met wat afstemming allicht best wat bereiken.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 16:57
door regenmaker
Daniel schreef:Lijkt me niet aannemelijk, die lijnen zijn al zo lang. Maar lijn 103 doet ´n stukje ontsluiting in Amersfoort (Hooglanderveen) en rijdt een flink stuk parallel aan stadslijnen. Daar kan je met wat afstemming allicht best wat bereiken.
Lijn 85 (Ede - Veenendaal) kan wel prima gekoppeld worden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 17:00
door Suus
Kunnen we deze discussie even stoppen tot er wat concretere plannen zijn? Het is nu inhoudsloos gekwetter.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 17:09
door CamilleKreemers
enige vraag hierover, je mag als nieuwe concessiehouder toch lijnen niet koppelen aan huidige lijnen van die concessiehouder? Hiermee zou een huidige aangrenzende concessiehouder voordelen hebben.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 17:17
door Daniel
Koppelen mag bij mijn weten niet nee. Maar afstemmen mag altijd en dat is makkelijker als je het met je eigen lijn kan doen. Tegelijk ook niet onmogelijk tussen twee vervoerders dus een gunningsbeinvloedend ding is het niet.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 17:25
door sirvinniei
Hoe zit het eigenlijk met lijnen die de concessie grenzen overgaan? Moeten ze daarbij toestemming aanvragen bij de provincie of bij de vervoerder die daar rijdt?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 17:32
door regenmaker
Daniel schreef:Koppelen mag bij mijn weten niet nee. Maar afstemmen mag altijd en dat is makkelijker als je het met je eigen lijn kan doen. Tegelijk ook niet onmogelijk tussen twee vervoerders dus een gunningsbeinvloedend ding is het niet.
Hoe zit het dan met lijnen
81 en
167? Die zijn aan elkaar gekoppeld en worden deels gereden door zowel Syntus Twente als Syntus Midden Overijssel. ;)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 18:28
door SuperGhost
Buzzer schreef:Het oostelijke deel van het vervoersgebied van de provincie Utrecht grenst aan de bestaande concessie Veluwe van Syntus. Dat biedt als voordeel dat een koppeling kan worden gemaakt met het huidige vervoersgebied van Syntus. Daardoor kan de reiziger straks in een groot aaneengesloten gebied gebruik maken van de diensten van Syntus.
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... recht.aspx
Zouden ze doelen op het koppelen van verschillende lijnen zodat er straks bijvoorbeeld een lijn Apeldoorn - Amersfoort - Wageningen ontstaat?
Ik denk dan eerder aan de buslijnen rond de steden Ede, Wageningen en Veenendaal.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 14 jul 2015, 18:30
door Suus
sirvinniei schreef:Hoe zit het eigenlijk met lijnen die de concessie grenzen overgaan? Moeten ze daarbij toestemming aanvragen bij de provincie of bij de vervoerder die daar rijdt?
Deze lijnen zijn (als het goed is) wederzijds in de concessiedocumenten opgenomen. De provincie Utrecht geeft aan welke lijnen nu dus Syntus moet gedogen en waar Syntus naartoe mag rijden, dat moet als het goed is ook opgenomen zijn in de documenten van de andere overheden.
Dus: Syntus moet een buslijn van Connexxion van Wilnis via Uithoorn naar Amsterdam gedogen van de provincie van Utrecht, maar Connexxion moet dan weer van de Stadsregio Amsterdam een aantal bussen van Syntus tussen de brug over de Amstel en Uithoorn Busstation gedogen.