Ja er gaat heel wat gebeuren. Ik mag er alleen nog niet teveel over zeggen.
Er worden ruim 25.000 DRU afgeschaald op de stadslijnen (altijd gerekend over een periode van 1 jaar).
Laten we het daar dan voor nu evenop houden.
Er gaat daar dus een kaalslag plaatsvinden wat zijn weerga niet kent. Soms nog erger dan de dienstregeling tijdens de eerst en 2de coronadienstregeling.
Vooruitlopend op wat komen ben ik van mening dat deze afschalingen anders had gekunt, maar dat zijn vaak ook politieke keuze of verkeerde keuze die in het verleden zijn gemaakt, waardoor de komende aanpassing ook de enige oplossing lijkt te zijn. Daarover later meer.
Vanuit deze DRU afschalingen worden de streek lijnen waarop nu problemen ontstaan wat opgeschaald.
Feit is dat het chauffeurstekort niet minder wordt, maar op korte termijn juist meer door oa uitstroom en CAOaanpassingen.
De keuze op de stadslijnen kaalslag is ingegeven het feit dat de reizigers in de stad vaak nog alternatieven heeft (verder lopen, of een fiets, taxi).
Niet per definite wat betreft de vaaak ook hoge reizigersaantallen op deze lijnen.
De dienstregeling voor 21 oktober is dus ook weer een tijdelijke maatregel, maar waarschijnlijk wel t/m december 2023.
regenmaker schreef: ↑wo 04 okt 2023, 15:45
Lijn 119 gaat vanaf 23 oktober 8x/uur rijden in de spits.
Schadalig hoog, als je ziet wat voor gevolgen dit heeft voor de rest van het lijnennet.
Hermes heeft met de 2de bestelling bussen (de huidige instroom die nu plaats vindt) een gigantische blunder gemaakt. (Voor Corona zat alles al tot nok vol). Als men toen de juiste keuze had gemaakt had men nu voldoende geleed gehad op de Kempen-as deel uit te voeren met geleed.
De Provincie kijkt weg en het OV in ZOB is een lachertje.