Pagina 17 van 32

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 09 dec 2018, 16:23
door Milco
Ik zou zeggen stuur EBS een berichtje en laat het aan hen weten. Het is natuurlijk kiezen of je de informatie van Connexxion tot einde concessie laat hangen of dat je de informatie van EBS al vroegtijdig laat ophangen...

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 09 dec 2018, 18:45
door MarkNL
Inmiddels laat EBS in een reactie weten via Twitter dat de informatie bij de haltes de komende dagen bijgewerkt wordt.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 01:17
door Stadsbus
Nog een filmpje van de nieuwe bussen op Voorne Putten: https://www.youtube.com/watch?v=ibbZkMygPnw

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: ma 10 dec 2018, 07:16
door sirvinniei
Die nieuwe huisstijl is mooi

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 08:54
door Hendrik
EBS erkent 'opstartproblemen' ov Voorne-Putten en Rozenburg
https://www.rijnmond.nl/nieuws/176119/E ... -Rozenburg

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 10:32
door Meltrain
Qua reisinformatie (zowel statisch als dynamisch) kan het inderdaad wel beter, maar voor de rest valt het toch wel mee?
Ik hoor geen verhalen over massaal uitvallende bussen of grote vertragingen.

Ook heeft de invoering van R-net geen grote impact gehad op het lijnennet of het aantal haltes: alleen in Rockanje en Hellevoetsluis zijn enkele haltes vervallen of worden ze voortaan door een andere lijn bediend.
De wijzigingen in de stadsdienst van Spijkenisse waren dan nog groter.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 10:54
door MetroRET
De berichten hieronder zeggen ook wel wat...

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4546678550

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 10:57
door Andrei
Volgens mij zijn ze vooral aan het klagen dat door gebrek aan vernieuwing bij CXX ze ineens een vervoerder hebben die wel een “revolutionair” plan heeft.

Geef het een maandje en mensen zijn gewend.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 11:03
door Hendrik
Het artikel van RTV Rijnmond getuigt ook niet van uitgebreid journalistiek onderzoek... Natuurlijk zijn er klagende mensen, maar dat is altijd als er dingen veranderen. Ik heb niet de indruk dat EBS er een puinhoop van maakt. Niet dat alles vlekkeloos verloopt, maar het lijkt vooral te gaan om dingen die relatief snel kunnen worden opgelost.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 12:31
door Meltrain
De meeste klachten op Facebook gaan dus over de vervallen haltes in Hellevoetsluis en Rockanje.

Ook is er 1 persoon die graag de oude lijn 105 terug wil. Ik kan me inderdaad voorstellen dat inwoners uit Rozenburg het ontzettend jammer vinden dat ze nu geen sightseeing door Spijkenisse meer hebben. :')

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 12:34
door MetroRET
Kan ook zijn dat er bedoeld wordt dat lijn 81 de route door De Akkers heeft overgenomen van de nu verder rijdende lijn 87.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 18:45
door Etienne
Vanmiddag toen ik het gemeentehuis verliet was ik er getuige van hoe een rollator en oudere mevrouw in zo'n (tijdelijk ?) taxibusje probeerde te komen. Ging met behoorlijk veel moeite. :|

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 18:59
door Milco
De huidige taxibusjes op o.a. 81 en 85 zijn inderdaad tijdelijk heb ik begrepen, totdat het eigenlijke materieel van Noot er is.

Weet iemand toevallig of Noot alleen de lijnen 81 en 85 rijdt of ook de lijnen 103, 192 en 204?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 19:38
door dylanwild94
192 wordt natuurlijk door een buurtbus vereniging gereden. :wink: en daar rijdt nu een witte midcity op.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 20:52
door Robin2239
Milco schreef:De huidige taxibusjes op o.a. 81 en 85 zijn inderdaad tijdelijk heb ik begrepen, totdat het eigenlijke materieel van Noot er is.

Weet iemand toevallig of Noot alleen de lijnen 81 en 85 rijdt of ook de lijnen 103, 192 en 204?
Noot doet alleen de 81/85 en 204. De 192 is een buurtbus gereden door vrijwilligers en de 103/107 zijn uitbesteed aan lokale taxibedrijven.

Er waren inderdaad opstart problemen. Dit komt door problemen met de voertuigen helaas. Er vallen zeker in de ochtendspits veel ritten uit.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: do 13 dec 2018, 20:54
door dylanwild94
Dat verklaart dus ook waarom je nu R-net bussen kan tegen komen op alle lijnen.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 07:35
door Robin2239
dylanwild94 schreef:Dat verklaart dus ook waarom je nu R-net bussen kan tegen komen op alle lijnen.
Klopt. Prioriteit ligt nu op het laten rijden van.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 09:14
door Meltrain
Zijn er problemen met specifieke, individuele, bussen of met een bepaalde (deel)serie?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: vr 14 dec 2018, 09:24
door Robin2239
Meltrain schreef:Zijn er problemen met specifieke, individuele, bussen of met een bepaalde (deel)serie?
Alle bussen hebben problemen.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 15 dec 2018, 09:46
door Andrei
Robin2239 schreef:
Meltrain schreef:Zijn er problemen met specifieke, individuele, bussen of met een bepaalde (deel)serie?
Alle bussen hebben problemen.
Kinderziektes. Ik moet nog een transitie meemaken waar er geen problemen zijn in den beginne.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 18:01
door MarkNL
Milco schreef:De huidige taxibusjes op o.a. 81 en 85 zijn inderdaad tijdelijk heb ik begrepen...
Is bekend wanneer het nieuwe materieel komt?

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 18:11
door MetroRET
Ik zag van de week al een Midcity rijden op de 85, maar officieel gereed voor de dienst was hij nog niet.

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 22 dec 2018, 01:53
door DSJM
Andrei schreef:Kinderziektes. Ik moet nog een transitie meemaken waar er geen problemen zijn in den beginne.
Kinderziektes? Hahaha!

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 22 dec 2018, 06:51
door MetroRET
Laten we die klachten (leesbaarder ook) bespreken in het daarvoor bestemde topic en niet hier omdat ook hier toevallig EBS rondrijdt. :roll:

Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg (2018-2028)

Geplaatst: za 22 dec 2018, 11:08
door Andrei
DSJM schreef:
Andrei schreef:Kinderziektes. Ik moet nog een transitie meemaken waar er geen problemen zijn in den beginne.
Kinderziektes? EBS is een minimalistisch bedrijf dat niet doorpakt, alles op z'n beloop laat en de chauffeurs het lekker laat uitzoeken. Tekenend is de situatie in Waterland, waar EBS al vanaf december 2011 actief is en waar de kinderziektes dus zo'n beetje verleden tijd zouden moeten zijn: 1) PIN kassa's in Waterland die 22 juli al hadden moeten werken, werken nu -in december!- pas redelijk naar behoren. 2) Mensen die bij de Metro Amsterdam-Noord uitstappen met een dagkaart waarmee ze voorheen in het centrum van Amsterdam konden komen, kunnen hun reis niet voortzetten en moeten een extra GVB-kaartje kopen. Chauffeurs op ritten naar de Metro Amsterdam-Noord krijgen in het toeristenseizoen daarom opdracht hun bussen op voorliggende haltes in de regio stil te zetten, uit te kammen en passagiers tijdig over te laten stappen op directe buslijnen naar het CS omdat ze anders bij de Metro stranden met hun EBS dagkaarten. 3) BTM-kaarten die met aan de in de bussen aanwezige PIN kassa's gekoppelde laders van een reisproduct voorzien zijn en die wel in de Metro geldig zouden moeten zijn, weigeren vaak dienst bij de poortjes van de Metro. 4) Elektrische bussen rijden vanaf de lancering begin september rond met ernstige rituitval door grove opleidings-, exploitatie- en supervisiefouten. Supervisie en bijsturing is er buiten kantoortijden overigens überhaupt niet meer sinds Ondersteunende Taken is uitbesteed aan het Amsterdamse GVB. 5) Diezelfde elektrische bussen rijden op lijn 316 al net zo lang rond met verkeerde, onvolledige of helemaal geen bestemmingsaanduiding. Niemand die er zich druk om lijkt te maken! Het is een waardeloos bedrijf met veel babbels, maar met héél weinig daadkracht en expertise.
Ik zie vooral problemen waar de stadsregio/vervoerautoriteit voor verantwoordelijk is...