Pagina 17 van 47
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: di 22 okt 2019, 07:19
door Matt5154
Volgens een bekende van mij heeft hij een ex HTM bus met een werkende omroep op 60. Ik ging kijken bij OVinfo app en jawel de 6774 en 6775 hebben GPS verbinding. Zijn bij die wagens de boordcomputer vervangen?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: di 22 okt 2019, 08:41
door DPDelft
Als het goed is worden bij de ex HTM wagens nu een voor een nieuwe boordcomputers ingebouwd. Blijkbaar was het gratis reizen toch iets te duur ;).
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: wo 23 okt 2019, 17:00
door katvis
Lijn 34 is in Maassluis echt crimineel langzaam en een zeer onlogische route, een stuk langzamer dan zijn voorganger (Cxx 33). Ook nog eens dat ie een minuut eerder vertrekt dan de metro's op Maassluis Centrum :N
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: do 24 okt 2019, 04:43
door htm_tram
@luka23
Dat was jaren geleden ook al zo. Lijn 35 zat qua dienstregeling op Hoek van Holland tussen de treinen in. Dat bepaalde de knoop op 's-Gravenzande voor lijn 31 wat dan weer de knoop bepaalde voor alle buslijnen op Naaldwijk busstation. Daar moest de 33 ook op aansluiten waardoor de 33 die toen nog begon op Maassluis West 1 minuut eerder vertrok dan dat de sprinter aankwam uit Rotterdam.
De trein rijdt minder frequent dan de metro.als je de bus wilt halen neem je toch een metro eerder?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: vr 08 nov 2019, 07:34
door Matt5154
Vgm hebben ze iets met de materieelplanning gedaan. De afgelopen 3 dagen zelfs vaandag rijdt alleen maar Citaro's op 60 en de ex HTM op de streeklijnen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: vr 08 nov 2019, 08:33
door DPDelft
Verschillende van de ex HTM bussen zijn inmiddels voorzien van een Ticketbox en daardoor beter inzetbaar op alle lijnen. Volgens mij worden ze zo veel mogelijk ingezet op korte omlopen, maar helaas gaat het wel eens mis. Gisteren heeft er ook een RNET bus op de streeklijnen gereden en een MRDH bus op lijn 455. Net als een MRDH bus in de middagspits op lijn 64.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 19:27
door Matt5154
Bij sommige bussen is de 0 voor het lijnnummer weg. Denk een software update van de boordcomputer (IVU).
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 19:31
door Lijn 45
Dat is al even zo. Ik heb eind september al bussen gezien met een display zonder die extra 0.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 19:33
door bartjemestrom
Is het een update of is men op de handmatige manier aan het rijden? met handmatig bedoel ik dan het bedieningskastje boven de chauffeur.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 19:41
door DPDelft
Volgens mij is er nu een algemene update geweest, daarvoor was het altijd een handmatige instelling van de chauffeur (vaak te herkennen aan de niet passende lijnfilm). Er zijn overigens nog steeds bussen met een defecte bediening van de lijnfilm.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 19:42
door Daan76
Het betreft een update die afgelopen weekend uitgerold is.
Hoe het kan dat er eerder ook al bussen zonder die extra 0 rondreden is eerder al uitgelegd in dit forum.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 19:54
door regenmaker
Wat is er eigenlijk mis met een voorloop 0? Gewoon in de reisinformatie integreren zoals in Mönchengladbach/Krefeld. ;)
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 20:54
door Chrysa
Wat is de toegevoegde waarde ervan?
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 20:56
door umbusko
Nul.
*Duikt weg*
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 20:58
door Meltrain
regenmaker schreef:Wat is er eigenlijk mis met een voorloop 0? Gewoon in de reisinformatie integreren zoals in Mönchengladbach/Krefeld. ;)
Maar in die steden maakt de 0 echt deel uit van het lijnnummer. Dat is in Haaglanden niet het geval. ;)
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 21:00
door regenmaker
Nee, dat bedoelde ik dus. Het was natuurlijk makkelijker/goedkoper geweest om gewoon die 0 in de KV1 data te gooien in plaats van de software updaten. ;)
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: ma 11 nov 2019, 21:23
door Daan76
De update ging niet specifiek over die 0 maar over andere dingen.
De 0 is meer 'bijvangst'.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: di 03 dec 2019, 17:19
door Matt5154
Sinds gisteren (denk ik) rijden de nieuwe Midcity's voor Haaglanden Streek. Ze hebben dezelfde ticketbox als de normale bussen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: ma 09 dec 2019, 17:08
door jorawesome
Vorige week donderdag reden ze nog niet, maar vandaag waren ze in ieder geval aanwezig. Af en toe slaagt Noot er niet in om chauffeurs op de bus te zetten, dat is althans wat ze je vertellen. Waarschijnlijk zal dat nu minder vaak het geval zijn. Wellicht trekt het aantal reizigers nu ook aan gezien het feit dat je niet zelf de deur hoeft te openen en sluiten. Jammer is wel dat wanneer het druk wordt er maar plek blijft voor 7 personen i.v.m. het feit dat de chauffeurs enkel over een B rijbewijs beschikken.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: ma 09 dec 2019, 17:15
door bartjemestrom
Een bestuurder met B-rijbewijs mag max 8 personen excl. zichzelf meenemen.

Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: do 12 dec 2019, 07:36
door jorawesome
Er is natuurlijk altijd een plaats voor mij gereserveerd :D
Op dit moment hebben ze nog 1 exemplaar van de Midcity, dus er wordt ook nog met de reguliere MB Sprinter gereden. De andere zou 'spoedig' volgen.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: do 12 dec 2019, 07:45
door Matt5154
2 zelfs. Eentje doet de delfthopper de andere doet 53 in de spits.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: do 12 dec 2019, 11:30
door Daan76
Er staat er inderdaad nog eentje waar nog geen bestickering en kentekens op zitten. Maar dat kan binnen een dag gepiept zijn in theorie, waarna hij in gebruik genomen kan worden.
IVU is al wel ingebouwd.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: vr 13 dec 2019, 07:50
door jorawesome
Een chauffeur op lijn 42 had het over leveringen voor lijnen in Delft, Maassluis en uiteraard Voorschoten/Wassenaar.
Volgens zijn 'baas' komt er volgende weer een levering van 7 MidCity's. We gaan het zien.
Ondertussen doet de 6770 zijn ronde weer in Wassenaar. Vraag mij wel af hoeveel zitplaatsen er verloren zijn gegaan in de Citaro t.o.v. de Lion.
Zit persoonlijk toch liever op de stoelen van de Citaro.
Re: Concessie Haaglanden Streek (2019-2030)
Geplaatst: vr 13 dec 2019, 13:57
door DPDelft
jorawesome schreef:Een chauffeur op lijn 42 had het over leveringen voor lijnen in Delft, Maassluis en uiteraard Voorschoten/Wassenaar.
Volgens zijn 'baas' komt er volgende weer een levering van 7 MidCity's. We gaan het zien.
Volgens mij gaan de Delfthopper en lijnen 34 (za), 42 en 284 met de Midcity rijden. Voor de 284 zijn er twee nodig, de Delfthopper heeft er ook 2 nodig, lijn 42 2 in de spits en voor lijn 34 3 busjes op zaterdag.
Misschien op maandag t/m zaterdag ook 1 voor de nieuwe lijn 73 in Zoetermeer?