Pagina 17 van 29

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 30 mei 2022, 13:44
door teun
... Of misschien is lijn 320 met de nieuwe busbaan (en een frequentere en snellere route door Huizen) straks bijna net zo vlug in Hilversum als lijn 100 op Sportpark is, waardoor je die 9 minuten die er nu langer over wordt gedaan er gewoon niet zo snel meer uithaald.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 30 mei 2022, 14:18
door Roeland
Zou me inderdaad niet verbazen, wanneer door die busbaan de snelste reis Huizen - Utrecht (trein) niet meer met overstap op Sportpark, maar met overstap op station Hilversum wordt.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 30 mei 2022, 14:21
door Roeland
Lijn 100 zou je in Huizen / Blaricum ook nog mooi kunnen versnellen door tussen Pythagoraspark en Carpoolplaats rechtstreeks (via Floris V dreef) te rijden, in plaats van die slingerroute door de Bijvanck.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 30 mei 2022, 14:40
door Meltrain
Dat zou je kunnen doen, maar dan wordt de Bijvanck dus minder goed bediend.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 30 mei 2022, 20:36
door IIVQ
Volgens mij komt er aan de busbaan een halte bij het Tergooi-Ziekenhuis. Vanaf daar is het nog 1.1km (13 minuten) lopen naar de halte Arenapark. Dat is best te doen en ik denk dat dat vanuit Huizen (behalve voor de mensen die in Bijvanck zelf wonen) alsnog een stuk tijd zal schelen t.o.v. de 100.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 30 mei 2022, 20:49
door Daniel
De halte bij het Tergooi Ziekenhuis aan de busbaan was al tijden vanuit de trein te zien inderdaad. Afgelopen weekend zag ik er ook al een abri staan.

Hoe loopt die HOV-baan nou eigenlijk vanaf het ziekenhuis naar station Hilversum trouwens. Ik krijg steeds alleen maar grote vraagtekens als ik de voortgang vanuit passerende treinen zit te volgen.
Geasfalteerd is nu het stuk vanaf de A27 ten zuiden van het spoor langs Tergooi, daarna houdt het asfalt op maar loopt de ruwbouw verder langs het spoor tot aan de samenkomst van de sporen uit Amersfoort en Utrecht. De busbaan lijkt daar een U-bocht langs het spoor te maken, maar tegelijk loopt er aan de zuidkant van het spoor uit Utrecht ook weer een busbaan richting station. Maar waar steekt 'ie nou dat spoor over?

Daarnaast is er aan de noordkant van het spoor uit Amersfoort van het spoor ook iets van een weg in aanbouw te zien. Is dat nou ook nog onderdeel van het HOV 't Gooi, of is dat wat anders? Die baan loopt van net voorbij het industrieterreintje aan de rand van Hilversum tot aan de A27 en maakt ook een bocht omhoog richting snelweg.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 30 mei 2022, 21:03
door TreinenFreak
Daniel schreef: ma 30 mei 2022, 20:49 Daarnaast is er aan de noordkant van het spoor uit Amersfoort van het spoor ook iets van een weg in aanbouw te zien. Is dat nou ook nog onderdeel van het HOV 't Gooi, of is dat wat anders? Die baan loopt van net voorbij het industrieterreintje aan de rand van Hilversum tot aan de A27 en maakt ook een bocht omhoog richting snelweg.
Dat wordt de nieuwe Weg over Anna's hoeve. De bestaande Weg over Anna's hoeve gaat over afzienbare tijd dicht.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 31 mei 2022, 08:55
door IIVQ
Daniel schreef: ma 30 mei 2022, 20:49 De halte bij het Tergooi Ziekenhuis aan de busbaan was al tijden vanuit de trein te zien inderdaad. Afgelopen weekend zag ik er ook al een abri staan.

Hoe loopt die HOV-baan nou eigenlijk vanaf het ziekenhuis naar station Hilversum trouwens. Ik krijg steeds alleen maar grote vraagtekens als ik de voortgang vanuit passerende treinen zit te volgen.
Geasfalteerd is nu het stuk vanaf de A27 ten zuiden van het spoor langs Tergooi, daarna houdt het asfalt op maar loopt de ruwbouw verder langs het spoor tot aan de samenkomst van de sporen uit Amersfoort en Utrecht. De busbaan lijkt daar een U-bocht langs het spoor te maken, maar tegelijk loopt er aan de zuidkant van het spoor uit Utrecht ook weer een busbaan richting station. Maar waar steekt 'ie nou dat spoor over?

Daarnaast is er aan de noordkant van het spoor uit Amersfoort van het spoor ook iets van een weg in aanbouw te zien. Is dat nou ook nog onderdeel van het HOV 't Gooi, of is dat wat anders? Die baan loopt van net voorbij het industrieterreintje aan de rand van Hilversum tot aan de A27 en maakt ook een bocht omhoog richting snelweg.
Zie
https://www.openstreetmap.org/#map=18/52.22141/5.18637. De Wilhelninastraat wordt omgebouwd tot busbaan en zal aansluiten op het nieuwe busstation.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 31 mei 2022, 12:09
door Etienne
Wel een krappe bedoening daar; mocht er ooit over nagedacht worden om daar mee sporen te bouwen kan dat niet meer als er aan beide zijden van de spoorlijn een weg ligt.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 31 mei 2022, 12:12
door teun
Mij lijkt het nou niet echt een stukje spoor waar dat veel toegevoegde waarde zou hebben.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: di 31 mei 2022, 12:45
door Daniel
@IIVQ: Ah, dus een nieuwe overweg voor bussen? Had voor zo'n nieuwe busbaan wel een ongelijkvloerse kruising verwacht.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 01 jun 2022, 14:03
door IIVQ
Etienne schreef: di 31 mei 2022, 12:09 Wel een krappe bedoening daar; mocht er ooit over nagedacht worden om daar mee sporen te bouwen kan dat niet meer als er aan beide zijden van de spoorlijn een weg ligt.
teun schreef: di 31 mei 2022, 12:12 Mij lijkt het nou niet echt een stukje spoor waar dat veel toegevoegde waarde zou hebben.
2 Spr en 4 IC's per uur per richting, plus een Berlijntrein en redelijk wat goederen.
Dan zou Keverdijk Aansluiting-Hilversum eerder kandidaat zijn (met 6 Spr en 4 IC's + evenzovele goederen en berlijntrein erbij)

En inderdaad, het openen van nieuwe overwegen had ik niet verwacht, maar kennelijk worden professionele bestuurders professioneler geacht dan niet-professionele.
Daarnaast heb ik wel eens gehoord dat er plannen zijn om niet de wegen maar de spoorlijn te verdiepen bij Hilversum Sportlaan, dan zou een bustunnel hier je in de weg zitten.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 08 jun 2022, 22:44
door Durashift
Ik reed vanochtend langs het busstation voor Hilversum CS, het viel mij op dat men met de nieuwe e-Citea's in kleurstelling haast geen verschil meer hebt met de Setra's van Syntus. Allebei wit met een rood dak. Is dat de nieuwe huisstijl van Transdev, dat wit en rood?

De bussen zullen, voor de leek, op elkaar lijken. Beetje het streekbus geel van vroeger, dacht ik aan. ;)


Wat betreft de (nieuwe) HOV baan: ik zag dat men op dat stukje over het spoor, evenwijdig aan de A27, dat men in die bocht geleiderails aan het plaatsen is.


~~~~~~~~~~~~~

Telkens als ik daar langsrij vraag ik mij wel af hoe dat tuig dat graffity spuit, dit gelukt is om boven het spoor, aan de buitenzijde van de damwand, een 'kunstwerk' te spuiten.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 09 jun 2022, 07:40
door Lijn 45
Durashift schreef: wo 08 jun 2022, 22:44 Ik reed vanochtend langs het busstation voor Hilversum CS, het viel mij op dat men met de nieuwe e-Citea's in kleurstelling haast geen verschil meer hebt met de Setra's van Syntus. Allebei wit met een rood dak. Is dat de nieuwe huisstijl van Transdev, dat wit en rood?
Klopt, en dan hebben ze nog geluk dat ze niet met in de buurt van EBS Haaglanden/Voorne-Putten rijden. Dan was de verwarring helemaal compleet. :p

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 09 jun 2022, 09:09
door IIVQ
Ik werk bij transdev, zit regelmatig in het hoofdkantoor en kijk dus uit op het busstation, en roep regelmatig uit "Kijk eens wat een mooie bussen in transdev-kleuren!" tot chagrijn van de marketing-afdeling ;-)

De concessie Utrecht-Noordwest (door BBA, twee concessies voor Syntus) had een kleurenschema dat heel erg leek op dat van GVB, waar het op het nieuwe busstation Bijlmer ArenA ook veel mee samen kwam.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 09 jun 2022, 09:43
door omaylie
Bij Transdev heb ik het idee dat ze eigenlijk alleen maar een ander kleur dak nodig hebben. Afgezien van de logo's is het eigenlijk gewoon de Breng-huisstijl (wit met blauw of roze dak), maar dan met een rood dak voor Transdev of een lichtgroen dak voor Connexxion.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 10 okt 2022, 22:16
door Durashift
IIVQ schreef: do 09 jun 2022, 09:09 Ik werk bij transdev, zit regelmatig in het hoofdkantoor en kijk dus uit op het busstation, en roep regelmatig uit "Kijk eens wat een mooie bussen in transdev-kleuren!" tot chagrijn van de marketing-afdeling ;-)
(..)
Dus.. de marketing afdeling slaat terug met een zowat volledig beplakte reclamebus. :') De DEKA markt in Weesp is geopend, zag ik vorige week. Wat een reiziger in Hilversum nou met die boodschap moet :?:

Wel leuk om weer eens een OV bus met volledige reclame te zien. Komt bijna niet meer voor, toch?

Rentokil adverteert slechts op de kont van de bus, zag ik al eerder.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: ma 10 okt 2022, 22:40
door Lijn 45
Het valt mee hoe veel gebieden nog reclames op hun bussen hebben. Reclamebestickering komt niet voor op bussen in Urecht (Zowel U-OV als Syntus), Groningen-Drenthe, IJssel-Vecht, Almere, Lelystad, IJsselmond, de Achterhoek en in het Breng-gebied, in de andere concessies gebeurt het nog wel.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 12 okt 2022, 03:27
door IIVQ
Ik was verbaasd laatst een lijn 346 (AML) te zien met reclame achterop, ik dacht dat bij R•NET reclame helemaal uit den boze was (al doet EBS het ook met zijn bizzliner-Scania hogevloerbussen)
Beide bussen (De VDL Futura dubbeldekkers) zijn overigens niet de mooiste van achter en knappen misschien wel op van reclame.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 12 okt 2022, 11:12
door PatrickM
Voor zover ik weet mag het alleen achterop de R-net bussen, zo is dat in HWGO in ieder geval.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: wo 12 okt 2022, 12:37
door omaylie
Volgens mij ook in Amstelland-Meerlanden.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 16 okt 2022, 17:49
door Jasper073
Wanneer komen nou die Ebusco 3.0 bussen bij Transdev ??
Duurt allemaal best wel niet ?

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: zo 16 okt 2022, 19:02
door Milco
Nee hoor. Bussen zijn in aanbouw en worden afgeleverd als de hele serie klaar is. Tot die tijd nog even geduld. ;)

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 15:59
door TheAgedGamerYt
Er rijden op dit moment helemaal geen Citea XLE-137 op lijn 320, alleen maar 2X Citea LLE-120, 2X Ambassador ALE-120 en 5X Citea LLE-115 Electric.

Re: Concessie Gooi en Vechtstreek (2021-2030)

Geplaatst: do 20 okt 2022, 16:27
door Milco
Chauffeurs die tijdens stakingen wel rijden doen dat de hele dienst met dezelfde bus, ;)