Pagina 17 van 92
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 08 okt 2022, 18:50
door Daniel
Dat 105-205 doorgaand geboden werd is gewoon historie: vroeger was dat een doorgaande lijn 105. Die is ooit geknipt (om de omweg duidelijker te maken?) qua lijnnummer, maar altijd als doorgaande verbinding blijven rijden.
Alleen nu komen beide helften in verschillende concessies.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 08 okt 2022, 20:12
door Meltrain
SuperGhost schreef: ↑za 08 okt 2022, 18:29
MobilityGoesDutch schreef: ↑za 08 okt 2022, 14:28
SuperGhost schreef: ↑za 08 okt 2022, 13:28
Maak er dan gewoon ook op papier één lijn van als ze op elkaar door rijden en niet twee verschillende lijnen met hetzelfde nummer.
Er staat gewoon dat het één lijn 214 van Steenwijk naar Lelystad via Emmeloord wordt. Ik kan er weinig andere interpretaties aan geven, eerlijk gezegd.
Nou er staat "
- 214 Steenwijk - Emmeloord en Emmeloord – Lelystad" en dus niet 214 Steenwijk - Lelystad of 214 steenwijk - Emmeloord - Lelystad, zoals wel staat bij andere gekoppelde lijnen. Dit maakt het lijken alsof het hier om 2 op papier aparte lijnen gaat.
Tussen de regels door lees ik dat pas op een later moment besloten is om de twee delen te koppelen. Er staat ook ergens dat het deel Emmeloord - Steenwijk op de lijnennetkaart nog het lijnnummer 213 heeft, maar dat het in werkelijkheid 214 wordt.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: za 08 okt 2022, 23:50
door Maxim
Klopt
Leuk om jullie reacties te lezen!

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 07:00
door CamilleKreemers
Waarom biedt EBS geen ritten 171 Vollenhove naar Blokzijl (aansluiting naar Steenwijk) om zo snel naar Leeuwarden te kunnen reizen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 11:53
door Meltrain
Maxim schreef: ↑za 08 okt 2022, 23:50
Leuk om jullie reacties te lezen!
Heb jij dit geschreven?
Ik kon de humor en creatieve teksten erg waarderen.

(Voorbeeldje: "Lijn 161 is een echte ‘dakpanlijn’. Reizigers gaan nooit het hele stuk mee (behalve de schrijver van dit plan, want wát een mooie route is dat),"

)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 12:35
door gkw1969
Maxim schreef: ↑za 08 okt 2022, 23:50
Klopt
Leuk om jullie reacties te lezen!
Ik zie dat je lijn 8 in Deventer helemaal weer via de rivierenwijk laat rijden? Zoals vroeger lijn 1? Of is dat een foutje op de tekening.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 13:59
door Philip
Maxim schreef: ↑za 08 okt 2022, 23:50
Klopt
Leuk om jullie reacties te lezen!
Inderdaad leuke teksten, maar vooral een fijn plan!
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 13:59
door regenmaker
Ik vind het wel jammer dat de C voorloopletters weer verdwijnen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 14:37
door MetroRET
En wat had dat voor een voordeel, eerder een vreemde eend in de bijt, althans voor Nedelandse begrippen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 14:52
door ArrivaBas
Keolis is binnen Nederland de enige vervoerder die voorloopletters gebruikt voor lijnen die overdag rijden. Zelfs binnen Keolis kunnen niet alle bussen en systemen daarmee overweg, zodat deze lijnen dan deels overlappen met andere stadslijnen als die letter verdwijnt.
Op station Zwolle kun je met een ontbrekende voorloopletter drie kanten op met een lijnnummer 1, te weten Stadshagen, Nunspeet en Dedemsvaart.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 15:02
door Daniel
De voorloopletter werkte bij Keolis vermoedelijk vooral goed om weinig klachten te krijgen. Het reactieformulier op de website gaf namelijk altijd een foutmelding bij het verzenden als je een lijn met voorloopletter geselecteerd had

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 15:27
door CamilleKreemers
Meltrain schreef: ↑zo 09 okt 2022, 11:53
Maxim schreef: ↑za 08 okt 2022, 23:50
Leuk om jullie reacties te lezen!
Heb jij dit geschreven?
Ik kon de humor en creatieve teksten erg waarderen.

(Voorbeeldje: "Lijn 161 is een echte ‘dakpanlijn’. Reizigers gaan nooit het hele stuk mee (behalve de schrijver van dit plan, want wát een mooie route is dat),"

)
en de chauffeur dan? Ik kon de uitleg van sommige termen zoals dakpanlijn ook wel waarderen. Ik hoop dat EBS goed herstel heeft.
Ook het melden dat goede zaken niet hoeven te wijzigen was mooi. Sommige vervoerders blijven zaken jaarlijks aanpassen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 16:14
door regenmaker
MetroRET schreef: ↑zo 09 okt 2022, 14:37
En wat had dat voor een voordeel, eerder een vreemde eend in de bijt, althans voor Nedelandse begrippen.
Dan weet je precies over welk product je praat en is esthetisch verantwoord. 300 reeks is eigenlijk nietszeggend en wordt ook niet consequent in NL toegepast. Streeklijnen onder noemer R(egiobus), sneldiensten onder S(nelbus) en stadslijnen onder het lijnnummer C(itybus).
Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 16:58
door Suus
Als er iets redelijk consistent in heel Nederland wordt toegepast, is het wel de 3xx-reeks voor “premiumlijnen”. Alleen Zuid-Holland die 4xx gebruikt voor R-NET en de C bij RRReis is een afwijking. Maar de lijnnummerdifferentiatie is eigenlijk ook wel op andere manieren mogelijk. Lage nummers voor stadslijnen, belangrijke lijnen met een 0 aan het einde. Ik zie voor letters vooral nut achter een lijnnummer, om een routevariant aan te duiden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 18:43
door regenmaker
Voor routevarianten kan je gewoon de bestemming van een lijn aanpassen (eindpunt aanpassen of via toevoegen). Maar een aantal regio's gebruiken ook niet het 3xx nummer. Als ik dan naar bijvoorbeeld buurtbussen kijk dan is het nog een grotere rotzooi: 1xx, 2xx, 4xx, 5xx. Dan kan je beter consistent een B ervoor plakken.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 21:21
door VIRM
Dapper van EBS dat er in 2024 een andere verbinding met de 11 wordt aangeboden dan alleen richting het station. In dienstregeling 2023 worden de tijden richting station aangepast zodat er wordt aangesloten op de knoop; gaat dat ook met de ritten van lijn 1 in de avonduren en zondag gebeuren?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 23:07
door Bartjk
Welke lijn 11 van de 4? Zwolle, Apeldoorn, Kampen of Lelystad?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: zo 09 okt 2022, 23:40
door jjasloot
Er zitten echt wel een aantal mooie ideeën in het plan. Wel vraag ik me af hoe de situatie in het weekend eruit gaat zien. Die is in het gebied nu best wel treurig
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 10 okt 2022, 01:14
door sirvinniei
Bartjk schreef: ↑zo 09 okt 2022, 23:07
Welke lijn 11 van de 4? Zwolle, Apeldoorn, Kampen of Lelystad?
Vermoedelijk Zwolle, die rijdt straks niet meer via station Zwolle
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 10 okt 2022, 05:50
door Petert87
Bartjk schreef: ↑zo 09 okt 2022, 23:07
Welke lijn 11 van de 4? Zwolle, Apeldoorn, Kampen of Lelystad?
Kampen en Lelystad sowieso nog niet in 2023.
Ik vraag me dan af of 171 en/of 174 de route van 11 volledig overneemt in Stadshagen inclusief het blokje met de haltes Boormolen, Gorterstraat, Martinelaan en Sportlaan. Of dat ze vanaf halte Breecamp direct naar station Stadshagen gaan
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 10 okt 2022, 09:31
door VIRM
sirvinniei schreef: ↑ma 10 okt 2022, 01:14
Bartjk schreef: ↑zo 09 okt 2022, 23:07
Welke lijn 11 van de 4? Zwolle, Apeldoorn, Kampen of Lelystad?
Vermoedelijk Zwolle, die rijdt straks niet meer via station Zwolle
De Zwolse lijn 11 bedoelde ik inderdaad.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 10 okt 2022, 10:29
door sirvinniei
Petert87 schreef: ↑ma 10 okt 2022, 05:50
Bartjk schreef: ↑zo 09 okt 2022, 23:07
Welke lijn 11 van de 4? Zwolle, Apeldoorn, Kampen of Lelystad?
Kampen en Lelystad sowieso nog niet in 2023.
Ik vraag me dan af of 171 en/of 174 de route van 11 volledig overneemt in Stadshagen inclusief het blokje met de haltes Boormolen, Gorterstraat, Martinelaan en Sportlaan. Of dat ze vanaf halte Breecamp direct naar station Stadshagen gaan
Aan het kaartje te zien gaan die lijnen via de stadhagenallee de wijk in en volgen daar de route van lijn 11 om weer bij de frankhuizenallee weer de oude route te gaan door naar rechts te gaan.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: ma 10 okt 2022, 11:34
door Petert87
sirvinniei schreef: ↑ma 10 okt 2022, 10:29
Petert87 schreef: ↑ma 10 okt 2022, 05:50
Bartjk schreef: ↑zo 09 okt 2022, 23:07
Welke lijn 11 van de 4? Zwolle, Apeldoorn, Kampen of Lelystad?
Kampen en Lelystad sowieso nog niet in 2023.
Ik vraag me dan af of 171 en/of 174 de route van 11 volledig overneemt in Stadshagen inclusief het blokje met de haltes Boormolen, Gorterstraat, Martinelaan en Sportlaan. Of dat ze vanaf halte Breecamp direct naar station Stadshagen gaan
Aan het kaartje te zien gaan die lijnen via de stadhagenallee de wijk in en volgen daar de route van lijn 11 om weer bij de frankhuizenallee weer de oude route te gaan door naar rechts te gaan.
Op het kaartje in het vervoersplan is het niet helemaal duidelijk te zien. Zijn deze kaarten ook in betere resolutie?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 11 okt 2022, 08:33
door Roeland
Een mooi vervoerplan, vooral ook omdat er vanuit kansen gedacht wordt, i.p.v. schrappen / personeelstekort enz. Complimenten voor EBS!
Wat ik niet begrijp, is dat lijn 103 (Apeldoorn - Barneveld) wordt opgeheven, terwijl juist lijn 206 (Apeldoorn - Harderwijk) wordt geïntroduceerd. Is er dan veel minder vervoersvraag tussen Apeldoorn en Barneveld?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Geplaatst: di 11 okt 2022, 09:09
door ovVeluwe
Reizigers vanuit Barneveld worden verwezen naar lijn 205 en 104, zodat ze kunnen overstappen in Wittenberg of Voorthuizen. Lijn 103 had daardoor volgens het vervoersplan geen echte meerwaarde meer.