Pagina 17 van 34

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 08 aug 2024, 11:24
door Kopri
Ik heb het dan niet over dat als precieze plaats. Maak de P+R en parkeerplaats kleiner (want dat kan makkelijk omdat je aan beide zijdes van het station hetzelfde hebt en de zuidkant toch kleiner is), zet de halte dichtbij de trap neer aan de zuidkant. Maak een helling voor toegankelijkheid. Ze moeten sowieso meer verbouwen voordat het een rendabele plek is, dus het lijkt mij vanzelfsprekend dat toegankelijkheid ook een vereiste is. En het is geen groot station, bij de fietsenstalling aan de zuidkant valt het best mee en is ruimte zat voor zowel rolstoelers als mensen met kinderwagens. Het lijkt mij allemaal goedkoper dan het hele station te verbouwen of de tunnel te verbouwen voor een busroute.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: vr 30 aug 2024, 17:38
door rm7
Naar verluidt gaat Qbuzz alsnog bezwaar maken tegen de gunning, hoorde ik zonet van een chauffeur.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: vr 30 aug 2024, 17:44
door Daniel
Alsnog? De bezwaartermijn is toch allang voorbij?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: vr 30 aug 2024, 18:50
door Michael
Bezwaartermijn is 6 weken. De gunning van de concessie was op 11 juni en dat is 11 weken geleden. In bezwaar gaan is dan niet meer mogelijk lijkt mij.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: za 31 aug 2024, 21:26
door Kopri
Ik zou het een beetje apart vinden dat Qbuzz alsnog bezwaar gaat maken na een persbericht waarin ze bevestigen dat ze genoegen nemen met de beslissing van de provincie.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: zo 01 sep 2024, 12:49
door RW2104
Was gisteren bij de open dag in Westraven, daar werd gewoon aan ons verteld dat ze volgend jaar afscheid zullen nemen van Utrecht ^^

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: zo 01 sep 2024, 13:24
door UtrechtOV
Er was nog wel iemand in dit forum die meldde dat EBS bezwaar maakte

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: ma 02 sep 2024, 16:08
door Kopri
Die persoon heeft nog altijd geen bewijs kunnen leveren dat EBS daadwerkelijk een bezwaar heeft gemaakt. Ik gok dat we het allang geweten hadden als het echt zo was.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: di 03 sep 2024, 09:34
door Frank93
Qbuzz heeft inderdaad bezwaar ingediend. Volgens een intern bericht omdat ze niet geloven dat er bij de start van de concessie volledig emissievrij gereden kan worden, wat Transdev wel van plan is.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: di 03 sep 2024, 09:46
door Xavier030
https://www.transdev.com/en/press-relea ... therlands/

Transdev geeft zelf aan in dit artikel dat het voor 2028 gaat gebeuren. En daarnaast is het vanuit de provincie en andere nieuwssites ook aardig stil over een bezwaar. Zelf ben ik benieuwd hoe en wat.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: di 03 sep 2024, 12:58
door UtrechtOV
Frank93 schreef: di 03 sep 2024, 09:34 Qbuzz heeft inderdaad bezwaar ingediend. Volgens een intern bericht omdat ze niet geloven dat er bij de start van de concessie volledig emissievrij gereden kan worden, wat Transdev wel van plan is.
Wel ironisch voor een bedrijf dat in een andere concessie (ZHN) ook niet emissievrij start

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: di 03 sep 2024, 15:27
door sirvinniei
Is heel goed mogelijk dat daar meer geld per DRU wordt geboden of op andere manieren de overgang wordt versimpeld.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: di 03 sep 2024, 15:54
door htm_tram
UtrechtOV schreef: di 03 sep 2024, 12:58
Frank93 schreef: di 03 sep 2024, 09:34 Qbuzz heeft inderdaad bezwaar ingediend. Volgens een intern bericht omdat ze niet geloven dat er bij de start van de concessie volledig emissievrij gereden kan worden, wat Transdev wel van plan is.
Wel ironisch voor een bedrijf dat in een andere concessie (ZHN) ook niet emissievrij start
Dat kan je toch niet vergelijken? Een busfabrikant die failliet is gegaan is totaal iets anders.
Kopri schreef: ma 02 sep 2024, 16:08 Die persoon heeft nog altijd geen bewijs kunnen leveren dat EBS daadwerkelijk een bezwaar heeft gemaakt. Ik gok dat we het allang geweten hadden als het echt zo was.
Die discussie is in het verleden ook al gevoerd op het forum. Er zitten diverse forum gebruikers dichtbij het vuur maar je kan niet altijd alles 1 op 1 delen. En ik kan je vertellen dat ik qua EBS helaas dichtbij het vuur zit.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: di 03 sep 2024, 17:20
door Thijsjuh
Inmiddels openbaar https://www.stateninformatie.provincie- ... Binnen.pdf... Alleen Qbuzz werd genoemd.

Dus geen bezwaar van EBS op dit moment of dat bezwaar is ingetrokken of hersteld o.i.d.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: di 03 sep 2024, 19:16
door Gartlin9
Toch ergens wel jammer, maar hoop dat het niet zo lang gaat lopen als bijv. Fryslân

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: di 03 sep 2024, 20:52
door Kopri
Nou, ik ben heel benieuwd waar dit naartoe gaat. In ieder geval ben ik blij dat Keolis Buiten blijft behouden (is het gebied wat mij treft). Ik weet niet wie ik liever heb; Qbuzz of Transdev.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: di 03 sep 2024, 21:18
door ovforens
Gartlin9 schreef: di 03 sep 2024, 19:16 Toch ergens wel jammer, maar hoop dat het niet zo lang gaat lopen als bijv. Fryslân
Of wat dacht je van de vorige Utrecht- binnenconcessie?

https://www.google.com/amp/s/www.rtvutr ... omst-qbuzz

Dat startte in okt 2010 met een bezwaar en eindigde na veel rompslomp pas drie jaar later

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: di 03 sep 2024, 21:34
door Daniel
Maarja, dat had er vooral mee te maken dat het BRU nogal eigenwijs was in z'n beoordelingscriteria. Want het is daar niet zo dat de rechtszaken drie jaar hebben geduurd, de concessie Regio Utrecht is daadwerkelijk drie keer aan Qbuzz gegund en Connexxion is daarvoor drie keer naar de rechter gestapt (alleen de laatste keer verloren ze).

Wat betreft volledig emissievrij starten heeft Connexxion ook niet echt een keus denk ik zo, immers zullen ze wel nieuw materieel moeten kopen en echt heel veel dieselmaterieel wordt er tegenwoordig ook niet meer geleverd.
Sterker nog, in het bestuursakkoord zero emissie busvervoer is vastgelegd dat elke nieuwe bus vanaf 2025 ZE moet zijn. Het is alleen de concessie die daar minder streng in is.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: di 03 sep 2024, 22:48
door sirvinniei
Misschien is het marketingpraat, maar ik heb ook gelezen dat elektrische bussen een lagere tco hebben.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 04 sep 2024, 00:33
door RW2104
Het is maar goed dat dit geen impact heeft op de implementatie, die wordt in dit geval niet geschorst.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 04 sep 2024, 09:16
door Meltrain
Kopri schreef: di 03 sep 2024, 20:52 Nou, ik ben heel benieuwd waar dit naartoe gaat. In ieder geval ben ik blij dat Keolis Buiten blijft behouden (is het gebied wat mij treft). Ik weet niet wie ik liever heb; Qbuzz of Transdev.
Nou ja, als uit de herbeoordeling blijkt dat Keolis (ook) de winnaar is van Binnen en die concessie hun voorkeur heeft, wint Arriva alsnog Buiten. _O-

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 04 sep 2024, 10:07
door Gartlin9
Ik denk niet dat dat zou gebeuren want daar zijn zowel arriva als keolis niet op voorbereiden

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: zo 15 sep 2024, 12:34
door Kopri
Ik ben wel benieuwd naar jullie meningen naar de nieuwe marketing keuzes van U-OV, met name over de bussen:

Afbeelding
Bron: https://www.tenderned.nl/papi/tenderned ... 99/content

Ik vind met name de keuze van de U-Link bus best interessant. Ze zijn nu allemaal grijs en worden dadelijk een mix van oranje aan de achter- en voorkant. Dan geel aan de zijkant.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: zo 15 sep 2024, 15:14
door RW2104
U-link had een volledige oranje bovenkant gemogen i.p.v. enkel zo'n lijntje, verder wel beter dan het grijze van nu, je kan die bussen nu flexibel inzetten zonder het grote contrast. U-liner combi van kleuren is wat minder, als het U-OV logo nou wit was, gaat beter met dat blauwe. In ieder geval beter dat de achterzijde van alle bussen in kleur is en niet grotendeels grijs zoals nu.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: zo 15 sep 2024, 17:23
door Lange_Dre
ULink had ik zelf eerder volledig oranje gemaakt ipv de combinatie geel/oranje. En die grijs bruine strook onder de zijramen had ik achter aan eerder volledig laten door lopen tot het einde van het zij raam. In het nieuwe ontwerp eindigt die zo als je aan de voorkant ziet, al halverwege het raam.