Pagina 162 van 175

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 09 dec 2022, 19:45
door TomSteyl
Ik had dan idd tussen het einde van het perron en de voormalige Post in gedachten.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 09 dec 2022, 22:45
door Bemined
MaartenD schreef: vr 09 dec 2022, 11:23 Er wordt maar op enkele plekken extra dubbelspoor aangelegd, dus in hoeverre een IC over de Maaslijn mogelijk is is maar de vraag.
Lijkt me wel een interessante vraag: hoe ziet de concessie er uit en mag NS een IC Arnhem - Venlo - Maastricht rijden.
Er was destijds wel een wens voor een IC Nijmegen - Venlo - Maastricht. Die ging dan wel ten koste van de doorgaande stoptrein, je kreeg dan naast de IC twee losse stoptreinen Nijmegen - Venray en Venlo - Roermond.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 10 dec 2022, 00:56
door reisthijs
Roeland schreef: vr 09 dec 2022, 11:58Een IC over de Maaslijn is best wel lastig, omdat er veel middelgrote stations op de lijn liggen, zoals Boxmeer en Cuijk, die je (zeker in de spits) liefst 4x/uur wilt bedienen.
Het is vast best lastig als je een IC zou willen die tussen Nijmegen en Venlo nergens stopt. Maar waarom zou er geen IC kunnen stoppen op middelgrote stations zoals Boxmeer en Cuijk?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 10 dec 2022, 01:01
door CamilleKreemers
Beetje zoals de IC Enschede - Zwolle zou ik op de Maaslijn ook wel logisch vinden.
Hoeveel sneller zou dat kunnen worden vergeleken met nu?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 10 dec 2022, 01:37
door reisthijs
Dat is wel een mooi voorbeeld, ter vergelijking:
Nijmegen-Venlo is 61 km, 53 minuten per stoptrein met 7 stops.
Zwolle-Hengelo is 59 km, 52 minuten per stoptrein met 7 stops, 42 minuten per IC met 3 stops.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 10 dec 2022, 02:04
door CamilleKreemers
Op de hele route kan dus ongeveer 15 minuten sneller.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 12 dec 2022, 23:27
door umbusko
De prijs voor wazigste actie in de nieuwe dienstregeling gaat wel naar Arriva die lijn 65 in de nieuwe dienstregeling 1 minuut later laat aankomen in Nieuwstadt, zodat daar een aansluiting van -1 minuut op lijn 19 naar Sittard ontstaat. En vervolgens wel maar een voetnoot opneemt dat er aansluiting geboden wordt op lijn 19. :')

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 13 dec 2022, 17:40
door huibf
Klopt toch ook. 59 minuten.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 13 dec 2022, 17:45
door CamilleKreemers
Waarom zijn die lijnen niet gekoppeld?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 13 dec 2022, 18:05
door DDietzen
Aannemelijk is de 'gewone' stadsbus van lijn 19 te groot (dus niet rendabel genoeg) voor lijn 65 maar het 8-persoonsbusje van lijn 65 weer te klein voor lijn 19.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 14 dec 2022, 10:32
door nvdw
Mijn gok: waarschijnlijk bestaat die overstap in de praktijk wel en is daarom de voetnoot erin gezet... maar komt het busje nooit in een reisadvies naar voren als je de planner gebruikt, en pak je tussen Susteren en Sittard de trein.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 16 dec 2022, 13:23
door umbusko
Weet iemand wie lijn 798 rijdt? Oorspronkelijk zou dit een buurtbus worden, maar door een gebrek aan vrijwilligers werd het net als lijn 789 en 799 een belbus (OV-lijntaxi). De 789 rijdt nog steeds als OV-lijntaxi, de 799 is opgeheven en de 798 rijdt tegenwoordig op werkdagen overdag vaste ritten met een 8-persoonsbus. Maar klopt het dat dit Arriva zelf (of een onderaannemer) is en geen buurtbusvereniging?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 16 dec 2022, 16:34
door bartjemestrom
Van Driel rijdt deze met een taxibusje

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 27 dec 2022, 10:18
door marcel1970
Nieuwe Sprinters voor lijn 798 komen in Maart 2023

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 11 jan 2023, 05:11
door erjeebee
CamilleKreemers schreef: di 13 dec 2022, 17:45 Waarom zijn die lijnen niet gekoppeld?
Dat waren ze vroeger en toen heette die combi "Lijn 70" ;)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 30 jan 2023, 14:15
door umbusko
Dit jaar gaan de borrelbussen in Maastricht met de carnaval weer rijden. Op de pagina staat van zaterdag t/m dinsdag en is ook de mogelijkheid kaartjes te kopen, maar in de dienstregeling ontbreekt de zaterdag. :s

Nog een foutje lijkt me dat bij lijn 150 naar Gulpen de haltes Cadier en Keer Kerkstraat en Honthem zijn opgenomen. Die bestaan niet meer. En ook staat er nog Frontensingel/Maagdendries i.p.v. de nieuwe naam Statensingel bij lijn 151.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 31 jan 2023, 12:10
door Seat Ibiza
umbusko schreef: ma 30 jan 2023, 14:15 staat er nog Frontensingel/Maagdendries i.p.v. de nieuwe naam Statensingel bij lijn 151.
Er klopt nog meer niet:

Lijn 151 Malberg
Boschstraat/Maagdendries
Koningin Emmaplein
Frontensingel/Maagdendries
Cabergerweg
...

Lijn 155 Daalhof - Wolder
Boschstraat/Maagdendries
Koningin Emmaplein
St.Annalaan
...


Lijn 151 zal niet op Koningin Emmaplein komen en lijn 155 wel op Frontensingel/Maagdendries (Statensingel dus)...

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 31 jan 2023, 17:36
door umbusko
Goed gezien, dit zal wel een copy-paste-fout uit het verleden zijn; helaas heb ik alleen de wiki en de pdf-dienstregeling uit 2018 als vergelijkingsmateriaal. *edit: ik heb ook 2017 en 2020 op kunnen duikelen; alleen 2019 mis ik.*

De 151 reed in 2018 nog over de Via Regia: Boschstraat -> Emmaplein -> Sint Annalaan enz.; zowel de 151 als de 155 stopten niet bij de halte Frontensingel/Maagdendries. In 2019 werd de route van de 151 verlegd via Caberg, blijkbaar nu wel met een stop bij de halte Frontensingel/Maagdendries aan de Cabergerweg, en zal dat Emmaplein ten onrechte zijn blijven staan. Maar ik denk dus wel dat het klopt dat de 155 daar officieel niet stopt. Meerdere lijnen slaan de eerste haltes over.

In ieder geval zal ik proberen alles zo goed mogelijk op de wiki te verwerken; voor de zaterdag zal ik dezelfde frequenties als de dinsdag aanhouden zolang er niet meer informatie komt, want dat was vorige keer ook zo.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 02 feb 2023, 09:33
door Plutona
Mesch, Mariadorp, Rijckholt... Allemaal dorpen waar sinds de opheffing van de Shuttles ook geen bushalte meer is.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 02 feb 2023, 10:07
door umbusko
Klopt, maar dat lijkt me midden in de nacht wat minder een issue; men zal wel stoppen waar men dat altijd deed neem ik aan?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 17 feb 2023, 23:09
door umbusko
Seat Ibiza schreef: di 31 jan 2023, 12:10 Er klopt nog meer niet:

Lijn 151 Malberg
Boschstraat/Maagdendries
Koningin Emmaplein
Frontensingel/Maagdendries
Cabergerweg
...


Lijn 151 zal niet op Koningin Emmaplein komen en lijn 155 wel op Frontensingel/Maagdendries (Statensingel dus)...
Er is een versie 2 verschenen van de dienstregeling van de carnavalsbussen (via deze pagina, of directe pdf: klik).

Het enige wat gewijzigd is, is de haltelijst van de 151. Daar is Koningin Emmaplein uit verdwenen, net als Cabergerweg en Peter Huijssenslaan; wel is er Brusselseweg/Fagotstraat bij gekomen. :') Dus wel via het Emmaplein, maar zonder te stoppen?* Clavecymbelstraat en Clavecymbelstraat/Prestantstraat staan overigens ook verkeerd om, dat was al zo. Kortom, het is nog niet echt duidelijker. :')

Alle overige fouten staan er nog in, waaronder het ontbreken van de complete dienstregeling van de zaterdag. (Lichtelijk onhandig als je wel ritkaarten voor de zaterdag verkoopt. :X )

*EDIT: ik realiseer me net pas dat een route Emmaplein -> Brusselseweg -> Clavecymbelstraat helemaal niet meer kan, omdat je bij de Fagotstraat niet meer rechtdoor kunt. Kortom: de route is dan Cabergerweg, Noorderbrugsingel, Frans van de Laarplein, Brusselseweg. Met een stop waar 5 jaar geleden nog de halte Brusselseweg/Fagotstraat was, of zo. :')

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 10 apr 2023, 14:47
door Etienne
Zaterdagochtend kwam ik bij de RAI op de Keukenhofpendel de voormalige Qbuzz 3650 tegen (tegenwoordig van Besseling). Deze heeft al de blauwe Limburgkleuren en deze rijdt inmiddels onder het nummer 809 van TCR/BusInext.
Afbeelding
festive

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 15 mei 2023, 20:12
door DDietzen
Ik hoop dat ik hier juist terecht ben: ik ben benieuwd naar de drukke en rustige trajecten (in de spits) van de stoptreinen in deze concessie. De drukte-indicator van 9292 geeft geen uitsluitsel, want alle ritten in deze regio staan op 'rustig' bij een steekproef, vandaar de vraag.
  • Zit de grootste drukte van de 32400 / RS 12 op Sittard-Roermond, op Sittard-Maastricht of juist op Maastricht-Randwyck?
  • Zit de grootste drukte van de 32000 / RS 18 op Kerkrade-Heerlen, op Heerlen-Maastricht of juist op Maastricht-Randwyck?
  • En is het traject Sittard-Heerlen (32500) drukker of minder druk dan Kerkrade-Heerlen?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 15 mei 2023, 20:13
door cassie127
Sittard - Heerlen is altijd goed gebruikt in mijn ervaring wegens de directe overstap vanuit/naar Eindhoven in Sittard.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 01 jul 2023, 14:38
door Djeez
Weet iemand de echte reden waarom er de laatste weken zoveel ritten vervallen door personeelstekort, zowel bus als trein? Zijn er ineens heel veel mensen opgestapt? Laatst riepen ze nog vrolijk dat nieuwe machinisten onderweg zijn maar daar is niets van te merken. En dan moet de afgeschaalde vakantiedienstregeling nog beginnen..