Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Hoe zit het nu met die lijnen naar De Uithof. Vandaag 'gewoon' weer Tourquase Amba's op de snelweg. Dat was toch juist wat een no-go was?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
- Locatie: Woerden
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Op lijn 195 rijdt volgens OVinfo een bus met het nummer 8826 Weet iemand wat voor bus dat is?
-
- Berichten: 371
- Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik heb zometeen de 280, en das ook gewoon een amba... de 1182Hoe zit het nu met die lijnen naar De Uithof. Vandaag 'gewoon' weer Tourquase Amba's op de snelweg. Dat was toch juist wat een no-go was?
-
- Berichten: 3795
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zie ik daar ook steeds meer. Eerst waren dat allemaal Setra's, maar tegenwoordig bijna alleen maar tijdelijke bussen.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat is een Arriva!wouter15 schreef:Op lijn 195 rijdt volgens OVinfo een bus met het nummer 8826
http://www.busfoto.net/foto%27s/arriva/ ... 20RvI.html
Inderdaad. Misschien heeft Syntus aangegeven terug te ruilen omdat 'de nieuwe bussen' bijna gereed zijn. Want het is volgens mij pas echt sinds deze week weer dat die Amba's daar rijden.sirvinniei schreef:Zie ik daar ook steeds meer. Eerst waren dat allemaal Setra's, maar tegenwoordig bijna alleen maar tijdelijke bussen.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- ArrivaBas
- Berichten: 9589
- Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Lijn 195 is een samenwerkingsverband tussen Arriva en Syntus. De 8826 is inderdaad een VDL Citea van Arriva ZHN.wouter15 schreef:Op lijn 195 rijdt volgens OVinfo een bus met het nummer 8826 Weet iemand wat voor bus dat is?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Reactie van Syntus gehad, de eerste nieuwe bussen stromen vanaf april/mei binnen vanuit Frankrijk. Worden daar de Setra's gemaakt?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens WikiPedia worden door EVObus in Frankrijk Citaro's gemaakt. Wel voor Frankrijk zelf.. maar denkend aan Keolis..
Ligny
In Ligny-en-Barrois, Frankrijk worden alle Mercedes-Benz Citaro stadsbussen geproduceerd, die voornamelijk bestemd zijn voor de Franse markt. De fabriek werd in 1981 geopend als onderdeel van Kässbohrer.
https://nl.wikipedia.org/wiki/EvoBus
Ligny
In Ligny-en-Barrois, Frankrijk worden alle Mercedes-Benz Citaro stadsbussen geproduceerd, die voornamelijk bestemd zijn voor de Franse markt. De fabriek werd in 1981 geopend als onderdeel van Kässbohrer.
https://nl.wikipedia.org/wiki/EvoBus
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
'Wij kunnen je mededelen dat er met ingang van april/mei dit jaar nieuwe bussen vanuit Frankrijk binnenstromen. Naar verwachting zijn alle oude bussen rond juli 2017 vervangen! Hieronder vallen ook lage bussen die door de tunnel heen kunnen.'
Dit was de kern van de mail, over nieuwe tunnelbussen blijven ze mysterieus
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit was de kern van de mail, over nieuwe tunnelbussen blijven ze mysterieus
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 6118
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja, okay,..zal best. Ik had niet begrepen dat jij op de randen van de dienstregeling doelde.
-
- Berichten: 6118
- Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
- Locatie: Rhenen
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dit leest alsof de Citea ook uit Frankrijk gaat komen...BasFrancken schreef:'Wij kunnen je mededelen dat er met ingang van april/mei dit jaar nieuwe bussen vanuit Frankrijk binnenstromen. Naar verwachting zijn alle oude bussen rond juli 2017 vervangen! Hieronder vallen ook lage bussen die door de tunnel heen kunnen.'
Dit was de kern van de mail, over nieuwe tunnelbussen blijven ze mysterieus
(..)

Misschien dat er gedoeld wordt op contractuele routing? Wellicht dat Keolis feitelijk de bussen besteld heeft en deze in beheer geeft aan het dochterbedrijf in Nederland?
-
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ja, maar de Citea's worden toch gewoon in Nederland gebouwd? Dan kunnen ze beter gelijk naar Utrecht ipv eerst naar Frankrijk en dan weer naar Utrecht.
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Je moet eens Googlen op Setra's Frankrijk... kan je lachen
Ontopic, VDL's komen uit Heerenveen of Eindhoven naar mijn weten. Ik weet niet hoeveel macht Keolis heeft, maar kan mij echt niet voorstellen dat ze naar Frankrijk zijn gegaan om ze daar te gaan bouwen!

Ontopic, VDL's komen uit Heerenveen of Eindhoven naar mijn weten. Ik weet niet hoeveel macht Keolis heeft, maar kan mij echt niet voorstellen dat ze naar Frankrijk zijn gegaan om ze daar te gaan bouwen!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40819
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Er was toch sprake van Rosero's als midi's? Komen die wellicht uit Frankrijk?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- The Greyhound
- Berichten: 903
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Setra heeft fabrieken in Frankrijk. Het zou dus best kunnen dat het Franse staatsbedrijf Keolis daarom z'n bussen bij Setra in Frankrijk laat bouwen. Als dat zo is een reden om Keolis en Transdev klein te houden in Nederlanddnmw2705 schreef:Je moet eens Googlen op Setra's Frankrijk... kan je lachen![]()
Ontopic, VDL's komen uit Heerenveen of Eindhoven naar mijn weten. Ik weet niet hoeveel macht Keolis heeft, maar kan mij echt niet voorstellen dat ze naar Frankrijk zijn gegaan om ze daar te gaan bouwen!
Laatst gewijzigd door The Greyhound op do 16 mar 2017, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Tweede scherm in de Setra werkt!!! *O* *O* *O*
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
- Locatie: Woerden
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Natuurlijk! Ik was even vergeten dat Arriva en Syntus samen de lijn rijden.ArrivaBas schreef:Lijn 195 is een samenwerkingsverband tussen Arriva en Syntus. De 8826 is inderdaad een VDL Citea van Arriva ZHN.wouter15 schreef:Op lijn 195 rijdt volgens OVinfo een bus met het nummer 8826 Weet iemand wat voor bus dat is?
-
- Berichten: 1553
- Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
- Locatie: Zeist
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik zag trouwens vanmorgen de 1116 rijden.. Van veraf dacht ik dat het een Lesbus was, want ik zag geen bestemmingsfilm. Van dichtbij zag ik dat ie richting Wageningen reed. Was nog met grijze karakters ipv oranje. Deze amba zakt ook zo wat door zijn achterassen! Dat hebben overigens best veel van die oude Amba's.
Ik heb zelf ook het idee dat de Tourquase Amba's langer lijken nu ze een witte stickerlaag hebben ipv de groene. Optisch bedrog waarschijnlijk.
Ik heb zelf ook het idee dat de Tourquase Amba's langer lijken nu ze een witte stickerlaag hebben ipv de groene. Optisch bedrog waarschijnlijk.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
-
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Nee hoor, ze zijn daadwerkelijk met 30 centimeter verlengd.
-
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Transdev heeft op de Iveco Crossway na nog nooit bussen besteld van Franse bedrijven.The Greyhound schreef:Setra heeft fabrieken in Frankrijk. Het zou dus best kunnen dat het Franse staatsbedrijf Keolis daarom z'n bussen bij Setra in Frankrijk laat bouwen. Als dat zo is een reden om Keolis en Transdev klein te houden in Nederlanddnmw2705 schreef:Je moet eens Googlen op Setra's Frankrijk... kan je lachen![]()
Ontopic, VDL's komen uit Heerenveen of Eindhoven naar mijn weten. Ik weet niet hoeveel macht Keolis heeft, maar kan mij echt niet voorstellen dat ze naar Frankrijk zijn gegaan om ze daar te gaan bouwen!
Ze hebben net zoals Arriva vooral veel besteld bij VDL.
Overigens ben ik ook tegenstander van een soort protectionisme ten opzichte van de Nederlandse busbouwer VDL. Dat is eveneens verspilling van belastinggeld.
-
- Berichten: 371
- Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Zie ook nog wel vaak een citaro op 280... Waarom rijd Syntus in een keer met ambas op 280 terwijl het vorige maand nog allemaal Setra's waren..
Overigens vind ik het best raar zon oude amba op de A12.. maar ja zal aan mij liggen
Overigens vind ik het best raar zon oude amba op de A12.. maar ja zal aan mij liggen
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De oude bussen wisselen door per stalling. Een omloop kan starten op bijvoorbeeld Mijdrecht en aan het eind van de dag/dienst binnen lopen op Bunnik. Het is puur afhankelijk van de planner en op welk tijdstip de bus binnen is gekomen op de stalling. Daarnaast wordt er gekeken naar welke stalling de meeste "tunnelbussen" nodig heeft, dus een tunnelbus die binnenloopt op Mijdrecht zal als het enigszins kan weer op een omloop worden gezet waarbij de eindstalling een tunnelbus nodig heeft.
-
- Berichten: 1318
- Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
- Locatie: Zwolle e.o.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
OV bussen van VDL worden gebouwd in Heerenveen (VDL Berkhof) of Beveren (VDL Roeselare in België). In het verleden zijn er wel eens (bij grote orders) OV bussen gebouwd in Valkenswaard.dnmw2705 schreef: Ontopic, VDL's komen uit Heerenveen of Eindhoven naar mijn weten. Ik weet niet hoeveel macht Keolis heeft, maar kan mij echt niet voorstellen dat ze naar Frankrijk zijn gegaan om ze daar te gaan bouwen!
De Crossway's van CXX komen uit Tsjechië..Mr-W schreef: Transdev heeft op de Iveco Crossway na nog nooit bussen besteld van Franse bedrijven.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die komen uit Slowakije, de Setra's komen gewoon uit Neu-Ulm.Daniel schreef:Er was toch sprake van Rosero's als midi's? Komen die wellicht uit Frankrijk?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40819
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
En sowieso is er ook wat veranderd in de omlopen met de nieuwe dienstregeling op 5 maart, zou me op zich niks verbazen als een lijn als 280 nu niet meer in Amersfoort ergens aan vast zit maar overlopende omlopen kent in Veenendaal waar sowieso meer tunnelbussen (en dus tijdelijk materieel) komen. Al zie ik ook nog genoeg Setra's op de 280 rijden.Speedmaster schreef:De oude bussen wisselen door per stalling. Een omloop kan starten op bijvoorbeeld Mijdrecht en aan het eind van de dag/dienst binnen lopen op Bunnik. Het is puur afhankelijk van de planner en op welk tijdstip de bus binnen is gekomen op de stalling. Daarnaast wordt er gekeken naar welke stalling de meeste "tunnelbussen" nodig heeft, dus een tunnelbus die binnenloopt op Mijdrecht zal als het enigszins kan weer op een omloop worden gezet waarbij de eindstalling een tunnelbus nodig heeft.
Ook aan de westkant van de provincie is dat zichtbaar: zie stukken vaker tijdelijk materieel op de lijnen in westelijke richting vanuit Utrecht rijden dan voor 5 maart.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/