Pagina 163 van 294
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 07:52
door dnmw2705
Hoe zit het nu met die lijnen naar De Uithof. Vandaag 'gewoon' weer Tourquase Amba's op de snelweg. Dat was toch juist wat een no-go was?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 07:59
door wouter15
Op lijn 195 rijdt volgens OVinfo een bus met het nummer 8826 Weet iemand wat voor bus dat is?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 08:27
door yordietje
Hoe zit het nu met die lijnen naar De Uithof. Vandaag 'gewoon' weer Tourquase Amba's op de snelweg. Dat was toch juist wat een no-go was?
Ik heb zometeen de 280, en das ook gewoon een amba... de 1182
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 08:32
door sirvinniei
Zie ik daar ook steeds meer. Eerst waren dat allemaal Setra's, maar tegenwoordig bijna alleen maar tijdelijke bussen.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 08:41
door dnmw2705
wouter15 schreef:Op lijn 195 rijdt volgens OVinfo een bus met het nummer 8826
Dat is een Arriva!
http://www.busfoto.net/foto%27s/arriva/ ... 20RvI.html
sirvinniei schreef:Zie ik daar ook steeds meer. Eerst waren dat allemaal Setra's, maar tegenwoordig bijna alleen maar tijdelijke bussen.
Inderdaad. Misschien heeft Syntus aangegeven terug te ruilen omdat 'de nieuwe bussen' bijna gereed zijn. Want het is volgens mij pas echt sinds deze week weer dat die Amba's daar rijden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 09:49
door ArrivaBas
wouter15 schreef:Op lijn 195 rijdt volgens OVinfo een bus met het nummer 8826 Weet iemand wat voor bus dat is?
Lijn 195 is een samenwerkingsverband tussen Arriva en Syntus. De 8826 is inderdaad een VDL Citea van Arriva ZHN.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 10:01
door Wageningen1998
Reactie van Syntus gehad, de eerste nieuwe bussen stromen vanaf april/mei binnen vanuit Frankrijk. Worden daar de Setra's gemaakt?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 10:14
door dnmw2705
Volgens WikiPedia worden door EVObus in Frankrijk Citaro's gemaakt. Wel voor Frankrijk zelf.. maar denkend aan Keolis..
Ligny
In Ligny-en-Barrois, Frankrijk worden alle Mercedes-Benz Citaro stadsbussen geproduceerd, die voornamelijk bestemd zijn voor de Franse markt. De fabriek werd in 1981 geopend als onderdeel van Kässbohrer.
https://nl.wikipedia.org/wiki/EvoBus
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 10:29
door Wageningen1998
'Wij kunnen je mededelen dat er met ingang van april/mei dit jaar nieuwe bussen vanuit Frankrijk binnenstromen. Naar verwachting zijn alle oude bussen rond juli 2017 vervangen! Hieronder vallen ook lage bussen die door de tunnel heen kunnen.'
Dit was de kern van de mail, over nieuwe tunnelbussen blijven ze mysterieus
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 12:43
door Durashift
dnmw2705 schreef:50 naar Rhenen gaat elke dag, behalve op zondagavond om 23:00 vanaf Utrecht CS.
Op zaterdagochtend gaan de eerste paar bussen tot Amerongen.
Op zondag avond gaat de bus die normaal naar Rhenen gaat maar tot Amerongen.
Ja, okay,..zal best. Ik had niet begrepen dat jij op de randen van de dienstregeling doelde.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 12:49
door Durashift
BasFrancken schreef:'Wij kunnen je mededelen dat er met ingang van april/mei dit jaar nieuwe bussen vanuit Frankrijk binnenstromen. Naar verwachting zijn alle oude bussen rond juli 2017 vervangen! Hieronder vallen ook lage bussen die door de tunnel heen kunnen.'
Dit was de kern van de mail, over nieuwe tunnelbussen blijven ze mysterieus
(..)
Dit leest alsof de Citea ook uit Frankrijk gaat komen...
Misschien dat er gedoeld wordt op contractuele routing? Wellicht dat Keolis feitelijk de bussen besteld heeft en deze in beheer geeft aan het dochterbedrijf in Nederland?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 12:54
door Wageningen1998
Ja, maar de Citea's worden toch gewoon in Nederland gebouwd? Dan kunnen ze beter gelijk naar Utrecht ipv eerst naar Frankrijk en dan weer naar Utrecht.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 13:18
door dnmw2705
Je moet eens Googlen op Setra's Frankrijk... kan je lachen
Ontopic, VDL's komen uit Heerenveen of Eindhoven naar mijn weten. Ik weet niet hoeveel macht Keolis heeft, maar kan mij echt niet voorstellen dat ze naar Frankrijk zijn gegaan om ze daar te gaan bouwen!
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 14:01
door Daniel
Er was toch sprake van Rosero's als midi's? Komen die wellicht uit Frankrijk?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 14:40
door The Greyhound
dnmw2705 schreef:Je moet eens Googlen op Setra's Frankrijk... kan je lachen
Ontopic, VDL's komen uit Heerenveen of Eindhoven naar mijn weten. Ik weet niet hoeveel macht Keolis heeft, maar kan mij echt niet voorstellen dat ze naar Frankrijk zijn gegaan om ze daar te gaan bouwen!
Setra heeft fabrieken in Frankrijk. Het zou dus best kunnen dat het Franse staatsbedrijf Keolis daarom z'n bussen bij Setra in Frankrijk laat bouwen. Als dat zo is een reden om Keolis en Transdev klein te houden in Nederland
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 17:06
door dnmw2705
Tweede scherm in de Setra werkt!!! *O* *O* *O*
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 16 mar 2017, 20:10
door wouter15
ArrivaBas schreef:wouter15 schreef:Op lijn 195 rijdt volgens OVinfo een bus met het nummer 8826 Weet iemand wat voor bus dat is?
Lijn 195 is een samenwerkingsverband tussen Arriva en Syntus. De 8826 is inderdaad een VDL Citea van Arriva ZHN.
Natuurlijk! Ik was even vergeten dat Arriva en Syntus samen de lijn rijden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 17 mar 2017, 09:04
door dnmw2705
Ik zag trouwens vanmorgen de 1116 rijden.. Van veraf dacht ik dat het een Lesbus was, want ik zag geen bestemmingsfilm. Van dichtbij zag ik dat ie richting Wageningen reed. Was nog met grijze karakters ipv oranje. Deze amba zakt ook zo wat door zijn achterassen! Dat hebben overigens best veel van die oude Amba's.
Ik heb zelf ook het idee dat de Tourquase Amba's langer lijken nu ze een witte stickerlaag hebben ipv de groene. Optisch bedrog waarschijnlijk.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 17 mar 2017, 09:42
door Pim-AllianceB95
Nee hoor, ze zijn daadwerkelijk met 30 centimeter verlengd.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 17 mar 2017, 10:09
door Mr-W
The Greyhound schreef:dnmw2705 schreef:Je moet eens Googlen op Setra's Frankrijk... kan je lachen
Ontopic, VDL's komen uit Heerenveen of Eindhoven naar mijn weten. Ik weet niet hoeveel macht Keolis heeft, maar kan mij echt niet voorstellen dat ze naar Frankrijk zijn gegaan om ze daar te gaan bouwen!
Setra heeft fabrieken in Frankrijk. Het zou dus best kunnen dat het Franse staatsbedrijf Keolis daarom z'n bussen bij Setra in Frankrijk laat bouwen. Als dat zo is een reden om Keolis en Transdev klein te houden in Nederland
Transdev heeft op de Iveco Crossway na nog nooit bussen besteld van Franse bedrijven.
Ze hebben net zoals Arriva vooral veel besteld bij VDL.
Overigens ben ik ook tegenstander van een soort protectionisme ten opzichte van de Nederlandse busbouwer VDL. Dat is eveneens verspilling van belastinggeld.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 17 mar 2017, 10:42
door yordietje
Zie ook nog wel vaak een citaro op 280... Waarom rijd Syntus in een keer met ambas op 280 terwijl het vorige maand nog allemaal Setra's waren..
Overigens vind ik het best raar zon oude amba op de A12.. maar ja zal aan mij liggen
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 17 mar 2017, 11:33
door Speedmaster
De oude bussen wisselen door per stalling. Een omloop kan starten op bijvoorbeeld Mijdrecht en aan het eind van de dag/dienst binnen lopen op Bunnik. Het is puur afhankelijk van de planner en op welk tijdstip de bus binnen is gekomen op de stalling. Daarnaast wordt er gekeken naar welke stalling de meeste "tunnelbussen" nodig heeft, dus een tunnelbus die binnenloopt op Mijdrecht zal als het enigszins kan weer op een omloop worden gezet waarbij de eindstalling een tunnelbus nodig heeft.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 17 mar 2017, 11:59
door flipje
dnmw2705 schreef:
Ontopic, VDL's komen uit Heerenveen of Eindhoven naar mijn weten. Ik weet niet hoeveel macht Keolis heeft, maar kan mij echt niet voorstellen dat ze naar Frankrijk zijn gegaan om ze daar te gaan bouwen!
OV bussen van VDL worden gebouwd in Heerenveen (VDL Berkhof) of Beveren (VDL Roeselare in België). In het verleden zijn er wel eens (bij grote orders) OV bussen gebouwd in Valkenswaard.
Mr-W schreef:
Transdev heeft op de Iveco Crossway na nog nooit bussen besteld van Franse bedrijven.
De Crossway's van CXX komen uit Tsjechië..
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 17 mar 2017, 16:12
door NG²7²™
Daniel schreef:Er was toch sprake van Rosero's als midi's? Komen die wellicht uit Frankrijk?
Die komen uit Slowakije, de Setra's komen gewoon uit Neu-Ulm.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 17 mar 2017, 19:28
door Daniel
Speedmaster schreef:De oude bussen wisselen door per stalling. Een omloop kan starten op bijvoorbeeld Mijdrecht en aan het eind van de dag/dienst binnen lopen op Bunnik. Het is puur afhankelijk van de planner en op welk tijdstip de bus binnen is gekomen op de stalling. Daarnaast wordt er gekeken naar welke stalling de meeste "tunnelbussen" nodig heeft, dus een tunnelbus die binnenloopt op Mijdrecht zal als het enigszins kan weer op een omloop worden gezet waarbij de eindstalling een tunnelbus nodig heeft.
En sowieso is er ook wat veranderd in de omlopen met de nieuwe dienstregeling op 5 maart, zou me op zich niks verbazen als een lijn als 280 nu niet meer in Amersfoort ergens aan vast zit maar overlopende omlopen kent in Veenendaal waar sowieso meer tunnelbussen (en dus tijdelijk materieel) komen. Al zie ik ook nog genoeg Setra's op de 280 rijden.
Ook aan de westkant van de provincie is dat zichtbaar: zie stukken vaker tijdelijk materieel op de lijnen in westelijke richting vanuit Utrecht rijden dan voor 5 maart.