Pagina 164 van 294

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 08:39
door Lijn 45
Optare 3312 rijdt vandaag op lijn 1.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 09:47
door marvinkok
Daniel schreef:
Speedmaster schreef:De oude bussen wisselen door per stalling. Een omloop kan starten op bijvoorbeeld Mijdrecht en aan het eind van de dag/dienst binnen lopen op Bunnik. Het is puur afhankelijk van de planner en op welk tijdstip de bus binnen is gekomen op de stalling. Daarnaast wordt er gekeken naar welke stalling de meeste "tunnelbussen" nodig heeft, dus een tunnelbus die binnenloopt op Mijdrecht zal als het enigszins kan weer op een omloop worden gezet waarbij de eindstalling een tunnelbus nodig heeft.
En sowieso is er ook wat veranderd in de omlopen met de nieuwe dienstregeling op 5 maart, zou me op zich niks verbazen als een lijn als 280 nu niet meer in Amersfoort ergens aan vast zit maar overlopende omlopen kent in Veenendaal waar sowieso meer tunnelbussen (en dus tijdelijk materieel) komen. Al zie ik ook nog genoeg Setra's op de 280 rijden.

Ook aan de westkant van de provincie is dat zichtbaar: zie stukken vaker tijdelijk materieel op de lijnen in westelijke richting vanuit Utrecht rijden dan voor 5 maart.
Vorige week maandag had ik een 280 met een tunnelbussen die omlooptechnisch aan de X80 zat geknoopt.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 10:28
door dnmw2705
Wat een uitkomst van Arriva om op de bestemmingsfilm te laten zien over hoeveel minuten de bus vertrekt. Hierdoor weet je of je als een malle moet gaan sprinten om het wereldrecord van Usain Bolt te verbreken en natuurlijk de bus te halen.
Lijkt mij zeker een uitkomst als Syntus er ook gebruik van gaat maken, want het is echt bizar chill!

Lijkt het jullie een goed idee?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 10:31
door dylanwild94
Zo moeilijk is het denk ik niet te implementeren aangezien de RET het ook kan tonen op de bussen.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 10:56
door Daniel
Lijn 45 schreef:Optare 3312 rijdt vandaag op lijn 1.
Check...
Afbeelding
Syntus 3312 - Amersfoort, Kapelweg

Dubbelcheck :P
Afbeelding
Syntus 3312 - Amersfoort, Bosweg

Ben wel benieuwd wat er nu op lijn 74 rijdt, die is in elk geval niet zichtbaar in OVzoeker momenteel.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 11:34
door Wageningen1998
Leuk busje. Misschien ook wat voor 83 in Veenendaal?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 11:36
door Speedmaster
Niet gaan vloeken he......... :twisted:

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 11:56
door yordietje
Gisteren met de 5148 van de veluwe, vind ik ook best een fijne amba!
Grappig busje op lijn 1!

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 12:13
door Milco
Daniel schreef:Ben wel benieuwd wat er nu op lijn 74 rijdt, die is in elk geval niet zichtbaar in OVzoeker momenteel.
OVzoeker meldt de 1163, ex-Qbuzz MB-Sprinter.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 12:35
door fred1954
Wie kan mij vertellen wat de betekenis is van de X voor de lijnen X2 en X4 in Amersfoort?

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 12:39
door marvinkok
Vooral onderscheid tov de oude 2 en 4 lijkt me. X2 is wel vlot natuurlijk door via de bunschoterstraat te rijden, maar voor de X4 met het gesukkel door Hoogland, Meh...

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 12:57
door ArrivaBas
X is een in het buitenland veelgebruikt voorvoegsel voor snelbussen (X van Express) binnen steden.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 13:07
door Wageningen1998
yordietje schreef:Gisteren met de 5148 van de veluwe, vind ik ook best een fijne amba!
Grappig busje op lijn 1!
Veluwe amba's zijn inderdaad prima, net zoals de 3255 en 3256 van Syntus Twente:)

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 13:15
door Daniel
marvinkok schreef:Vooral onderscheid tov de oude 2 en 4 lijkt me. X2 is wel vlot natuurlijk door via de bunschoterstraat te rijden, maar voor de X4 met het gesukkel door Hoogland, Meh...
Door Hoogland naar Kattenbroek gaat wel degelijk een stuk sneller dan het geslinger door Zielhorst en Schothorst (nu lijn 7), da's pas echt een traag stukje van de stadsdienst.
Denk dat bij X2 het verschil kleiner is omdat je in principe dezelfde weg aflegt alleen via een parallel lopende doorgaande weg.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 13:34
door marvinkok
Mja, dat is ook weer zo... Ken de oude situatie ook niet echt natuurlijk ;)

Re: RE: Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 13:42
door sirvinniei
Speedmaster schreef:Niet gaan vloeken he......... :twisted:
Gezien de telcijfers kan een optare op lijn 83 prima. Die lijn komt maar op een paar momenten boven de 20 reizigers uit, laat staan boven de 30

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 14:07
door fred1954
marvinkok schreef:Vooral onderscheid tov de oude 2 en 4 lijkt me. X2 is wel vlot natuurlijk door via de bunschoterstraat te rijden, maar voor de X4 met het gesukkel door Hoogland, Meh...
Dank voor uw antwoord. Ik heb gezien dat Syntus in december in Almere met R en M voor de lijnnummers gaat rijden, vandaar mijn vraag.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 14:24
door Jurre
Daniel schreef:
marvinkok schreef:Vooral onderscheid tov de oude 2 en 4 lijkt me. X2 is wel vlot natuurlijk door via de bunschoterstraat te rijden, maar voor de X4 met het gesukkel door Hoogland, Meh...
Door Hoogland naar Kattenbroek gaat wel degelijk een stuk sneller dan het geslinger door Zielhorst en Schothorst (nu lijn 7), da's pas echt een traag stukje van de stadsdienst.
Denk dat bij X2 het verschil kleiner is omdat je in principe dezelfde weg aflegt alleen via een parallel lopende doorgaande weg.
Om het rijtje af te maken: lijn 3 zou ook een goede kanshebber zijn voor X3. Bus rijdt vanaf de Kwekersweg alleen maar op doorgaande wegen, en is veruit de snelste verbinding van/naar Vathorst.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 15:40
door Daniel
Inderdaad, verbaasde me ook wel dat die lijn niet al in december de X ervoor kreeg. Maarja, dan moet 76 eigenlijk ook die in een rechte streep naar Bunschoten rijdt. En zo kan je nog wel even doorgaan.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 15:55
door marvinkok
Vandaar dus ook mijn opmerking dat het mogelijk (ook) ter verduidelijking is van de oude situatie.
al wel vaker gehad met een bus die geen X kon tonen dat er mensen voor Hoogland bij de X2 komen.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 22:28
door buswbd
Voertuig 1119 rijdt met bestemming Rhenen maar rijdt richting Doorn.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 22:39
door dennistd
Dat is één van de oude Arriva-bussen, daarbij moet de bestemming handmatig veranderd worden (wat zo te zien vergeten is).

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: za 18 mar 2017, 22:49
door buswbd
Rijdt nu op de A12.

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 19 mar 2017, 11:22
door Wageningen1998
De 1119 is die bus in Transmetro kleurstelling, ik zag hem gister in Rhenen. Heeft ook geen lijndisplay in de achterruit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 19 mar 2017, 12:57
door Daniel
De 3312 zit weer op lijn 1 vandaag zie ik, bevalt blijkbaar beter dan een SprinterCity. Net als vorige week zondag gaat er weer wat mis met de realtime info trouwens: op OVzoeker zijn op de ringlijnen nu steeds stilstaande "onbekend voertuig" te zien op het punt waar de bestemming weer wijzigt naar centraal station.
Heb ik tot nu toe alleen nog op zondag zien gebeuren.