Pagina 167 van 174
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 14 mei 2024, 16:15
door ThatPCDude
Milco schreef: ↑di 14 mei 2024, 15:30
Ik vraag mij af of alle bij de chauffeur te verkrijgen kaartjes verdwijnen. De dagkaart is een mooi goedkoop kaartje voor een dag reizen en ik kan mij niet voorstellen dat deze uit de handel gaat, hooguit dat de verkoop op een andere manier gaat plaatsvinden...
Alles gaat dan lekker via die appjes van de vervoerders, alsof we nog niet genoeg apps hebben... Voor iedere vervoerder weer een ander appje als je een bepaald vervoerbewijs wil hebben...
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 14 mei 2024, 16:28
door Milco
Ik zie dan nog liever een dagkaart die je op je ov-chipkaart kan laden, zoals bij U-OV/Syntus met de daldagkaart Utrecht.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 14 mei 2024, 16:33
door ThatPCDude
Mee eens. Als iemand die de afgelopen jaren steeds met QR dagkaartjes heeft gereisd (wat een gekloot is dat zeg, trouwens), is een kaartje dat je op je/een (misschien wel wegwerp?) ov-chipkaart kunt laden echt een verademing. Alleen moet je daarvoor weer naar een automaat of naar een winkel en dat vinden ze eng in DMG blijkbaar
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 14 mei 2024, 17:20
door Daniel
ThatPCDude schreef: ↑di 14 mei 2024, 16:15
Alles gaat dan lekker via die appjes van de vervoerders, alsof we nog niet genoeg apps hebben...
Steeds meer vervoerders stappen tegenwoordig op de Tranzer app, Keolis en Qbuzz hebben hun eigen app juist afgeschaft.
Milco schreef: ↑di 14 mei 2024, 16:28
Ik zie dan nog liever een dagkaart die je op je ov-chipkaart kan laden, zoals bij U-OV/Syntus met de daldagkaart Utrecht.
Zolang die nog bestaat, hij is al twee keer in een adviesaanvraag verschenen als product wat ze willen afschaffen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 14 mei 2024, 17:25
door Hans
Daniel schreef: ↑di 14 mei 2024, 17:20
Steeds meer vervoerders stappen tegenwoordig op de Tranzer app, Keolis en Qbuzz hebben hun eigen app juist afgeschaft.Er ging iets niet goed met het citaat.
Transdev niet, die heeft recent een nieuwe eigen app gelanceerd.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: di 14 mei 2024, 20:05
door ThatPCDude
En arriva heeft natuurlijk met Glimble ook haar eigen app.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: wo 15 mei 2024, 05:58
door termatenjohan
In de buurtbussen blijft het kopen van een los kaartje bij de chauffeur wel mogelijk. Dit komt omdat de buurtbus eigen tarieven heeft en 4 of 10 ritten kaarten. Voor zover ik heb begrepen komt er in de andere bussen een kap over het verkoop apparaat omdat deze ook een belangerijk deel van de telematica aanstuurt.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: wo 15 mei 2024, 18:26
door termatenjohan
Zojuist gespot in Utrecht. Scania 6207 op lijn 90 richting Utrecht CS
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: do 27 jun 2024, 11:57
door StefanRijnhoutjes
Rosero 6610 heeft vanmorgen een botsing gehad bij het ziekenhuis in Gorinchem zo te zien de schuld van de buschauffeur
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: do 27 jun 2024, 19:41
door ArrivaBas
Op beeldmateriaal is inderdaad te zien dat de bus geen voorrang verleend heeft aan de auto, maar of dat betekent dat de chauffeur gelijk fout zit...
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 28 jun 2024, 00:09
door StefanRijnhoutjes
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 28 jun 2024, 05:24
door Daniel
"Met de bus is het Biesboschcentrum niet goed te bereiken"... Nee, niet sinds ze lijn 4 daarheen zelf afgeschaft hebben nee.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 28 jun 2024, 11:29
door Station Luchtbal
Rover pleit voor het doortrekken van 'de CitySprinter' Den Haag-Dordrecht naar Gorinchem of Geldermalsen:
https://x.com/merwedelinge/status/1806613179545333833
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: di 02 jul 2024, 19:47
door Milco
Daniel schreef: ↑vr 28 jun 2024, 05:24
"Met de bus is het Biesboschcentrum niet goed te bereiken"... Nee, niet sinds ze lijn 4 daarheen zelf afgeschaft hebben nee.
Liep lijn 4 wel dan? Reed die het hele jaar door daarheen of enkel met de zomer net als lijn 801 vanaf zaterdag?
(Ga je lijn 801 trouwens nog toevoegen op de wiki?

)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: di 02 jul 2024, 20:03
door Daniel
Nee meestal zaten er vrij weinig reizigers in, maargoed, dit is ook niet een verbinding die massa's mensen trekt natuurlijk.
Milco schreef: ↑di 02 jul 2024, 19:47
(Ga je lijn 801 trouwens nog toevoegen op de wiki?

)
Zal ik nog wel even naar kijken. DMG had ik verder geen aandacht aan besteed nadat jij al de wijzigingen voor de zomerdienst had toegevoegd voordat ik ze zelf überhaupt op de website had zien staan.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: di 02 jul 2024, 20:26
door Milco
Ik had de 801 juist even gelaten voor wat het is, omdat Qbuzz opeens meer spooklijnen online had staan (in elk geval bij U-OV). Inmiddels ben ik met vakantie en een nieuwe pagina aanmaken op een klein mobiel scherm gaat wat lastig vind ik.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: wo 03 jul 2024, 17:15
door StefanRijnhoutjes
Iveco 6520, deze middag op lijn 75. Niet echt ideaal op die smalle weggetjes door de dorpen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: wo 03 jul 2024, 17:59
door nvdw
Met de werkzaamheden die er nu zijn, moet hij toch om Ottoland heen via de provinciale wegen... en vroeger ging het met een Ambassador ook

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: ma 08 jul 2024, 00:08
door 010rdamm
Goed plan inderdaad. Al is het alleen in de spitsuren. Gezien de drukte op de A15… en gezien het aantal overstappers op Dordrecht zeg ik direct invoeren

.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: di 09 jul 2024, 22:32
door StefanRijnhoutjes
Snelle Vliet Rosero 357, is de Beverbuzz deze zomer
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: di 09 jul 2024, 22:55
door Daniel
Zodoende rijdt die ook zonder actuele informatie: de lijnfilm is een sticker op de voorruit

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 26 jul 2024, 15:30
door Vrokky
https://www.alblasserdamsnieuws.nl/word ... lasserdam/
Bus botst achterop vrachtwagen op brug over de Noord bij Alblasserdam
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: do 15 aug 2024, 23:41
door ovforens
Lijkt alsof er een andere dienstregeling is met de wegwerkzaamheden bij Vianen. Andere tijden in Utrecht.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 16 aug 2024, 08:21
door Etienne
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 16 aug 2024, 17:00
door busvader
SnelBuzz 387 en 388 word omgeleid van de A12 en A27 en slaat Vianen Lekbrug richting Gorinchem over.
StreekBuzz 90 rijdt binnendoor via Nieuwegein en doet Lekbrug wel aan.
Zelfs met extra rijtijd die gegeven word kan je op de eerste dag duidelijkzeggen dat het niet te doen is met de verkeersdrukte.
Om het nog ingewikkelder te maken zijn er nog bepaalde beperkingen en voorwaarden voor het oversteken van de Lekbrug zelf.
Geloof dat we dit vijf weekenden doen, waarvan ook drie vrijdagen, waar we de laatste vrijdag van uitwijken naar Nieuwegein Fokkesteeg i.v.m. voorziene extreme drukte.
Om verstoringen in de dienstregeling te beperken word er in DMG nauwelijks afgelost en ter bevordering van efficiëntie lijnen gecombineerd binnen een dienst, waardoor Iveco's op SnelBuzz en Scania's op StreekBuzz rijden en worden gedoogd.