Pagina 168 van 174
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 16 aug 2024, 17:15
door MdJ
Heel Nieuwegein staat vast; bussen met +60 zijn geen uitzondering.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 16 aug 2024, 17:31
door Stefan
Ik zat net een bus op mijn 202 in de gaten te houden, uiteindelijk is de desbetreffende bus met +166 aangekomen in Vianen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 16 aug 2024, 18:04
door Wubbo
Ook Utrecht stond lekker vast. Zelfs rond het middaguur dikke files op onder andere de Darwindreef stad-in.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 16 aug 2024, 19:39
door Hainje
Stefan schreef: ↑vr 16 aug 2024, 17:31
Ik zat net een bus op mijn 202 in de gaten te houden, uiteindelijk is de desbetreffende bus met +166 aangekomen in Vianen.
Het zal je laatste rit zijn na een dienst van 8:35u.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: di 20 aug 2024, 21:03
door StefanRijnhoutjes
Lijn 74 wordt vanavond maar gewoon gereden met Iveco, zag hem staan op station i.p.v 8p busje
Wel slim met de zomerfeesten in de stad
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: wo 21 aug 2024, 14:16
door waldo79
Gorinchem?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: wo 21 aug 2024, 18:29
door StefanRijnhoutjes
Yes
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: ma 26 aug 2024, 14:25
door Milco
Vanwege de ingebruikname van de reguliere bushalte P+R Weeskinderendijk wordt lijn 23 in Dordrecht na september opgeheven:
https://www.qbuzz.nl/dmg/meer-qbuzz/nie ... ker-rijden
Op diezelfde pagina lees ik ook:
Vanaf december gaat lijn 388 over de gehele dag weer tussen Utrecht en Rotterdam rijden.
Dat klinkt interessant. Ben benieuwd naar de verdere wijzigingen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: di 27 aug 2024, 21:14
door Daniel
Weet iemand wat Qbuzz met deze zin bedoelt?
R-NET lijnen 416/488/489/491 rijden weer 4x per uur en in de spits vaker.
Let op: 416 & 488 blijven tot 7 oktober nog 2x per uur rijden.
Als ik in de dienstregeling kijk voor deze week wordt namelijk gewoon weer 4x/uur gereden tussen 13.00 uur en begin avondspits, zoals voor de zomer ook het geval was. En in OVinfo staat al een dienstregeling voor na 7 oktober, maar die is identiek aan wat er nu gereden wordt.
Vermoed dat ze bedoelen dat pas na 7 oktober ook tussen 10.00 en 13.00 uur 4x/uur gereden wordt, maar dat staat er niet.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: wo 11 sep 2024, 23:37
door StefanRijnhoutjes
Zou het niet een keer tijd worden dat lijn 74 opgeschaald gaat worden naar een halfuurdienst (al is het maar in de spitsen) zit altijd volk in als ik hem tegenkom en dat zou de lijn alleen maar ten goede komen want een uurdienst is zo karig (uitgezonderd de korte extra ritten dan)
Zelfs lijn 80 rijdt in de spitsen 2x per uur en daar zie ik de helft van de tijd niemand inzitten
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: do 12 sep 2024, 07:42
door Roeland
Op welke trajectdelen en op welke tijdstippen zit de 74 vol? Alleen op Groot-Ammers - Gorinchem?
Wellicht krijgt de 74 in de toekomst een grotere rol wanneer de overstaphalte bij het kruispunt N214-N216 wordt gerealiseerd?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: do 12 sep 2024, 11:17
door busvader
Als de StreekBuzz 74 drukte kent is dat alleen tussen Gorinchem en Groot Ammers. Met enkele uitzondering past de complete drukte altijd in een Rošero en anders wel een Iveco, opschalen is simpelweg qua bezetting niet nodig.
StreekBuzz 80 was altijd een hele drukke lijn in Arriva tijd, door al het knipwerk is alleen nog maar druk tussen Meerkerk en Vianen. Het is daar niet praktisch om met 13 meter te rijden, dus standaard inzet is Rošero en die willen op piekmomenten met uursdienst te vol zitten, volgend jaar zullen de verdichtingsritten na de splitsing van de lijn bij Meerkerk A27 wellicht vervallen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 20 sep 2024, 09:42
door busvader
https://www.ad.nl/dordrecht/mes-gaat-in ... w&sfnsn=wa
Het AD meldt dat Qbuzz een aangepaste route en opschaling voor StadsBuzz 10, opschaling in de frequentie van SnelBuzz 387 en herstel van SnelBuzz 388 naar Rotterdam in de avonden en op zaterdag meldt in het nieuwe vervoerplan. Er word aangehaald dat de problematiek met het aamtal chauffeurs is opgelost. Ben benieuwd.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 20 sep 2024, 11:00
door Daniel
busvader schreef: ↑vr 20 sep 2024, 09:42
Het AD meldt dat Qbuzz een aangepaste route en opschaling voor StadsBuzz 10
Lol, de heenroute is letterlijk de route zoals die in 2003 werd geïntroduceerd na een behoorlijke studie met allerlei routevarianten. Alleen dan wel als ringlijn via de Oranjelaan terug in plaats van heen en weer.
De route zoals die sinds 2013 werd geïntroduceerd nadat de Wijnstraat niet meer zo geschikt was voor tweerichtingsverkeer is nooit echt heel optimaal geweest. (En de verlegging via het Bagijnhof in 2014 was duidelijk een bezuiniging i.v.m. kortere route, want de nieuwe halte die dat opleverde ligt op steenworp afstand van halte Centrum)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 20 sep 2024, 11:21
door ArrivaBas
Link zonder betaalmuur. Interessante maatregelen, maar ik vraag me wel af waarom ze de nieuwe route bij het Energiehuis rijden. Mijn vermoeden is dat op de recent ook heringerichte Noordendijk blijven de aantrekkelijkheid van de parkeergarage als P+R om zeep helpt.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 20 sep 2024, 11:27
door Daniel
Om de Biesboschstraat in te draaien moet je ook een vervelende drempel over, ik vermoed dat dat er eentje was die de schades veroorzaakte met z'n ligging in de bocht. Ze rijden immers al wel een tijdje niet meer via het Energiehuis-terrein en ook de Groenedijk (met zo'n zelfde drempel in de bocht) is al een tijdje uit de route gehaald.
Als P+R is het Energiehuis vooral minder aantrekkelijk omdat je er niet meer vandaan de binnenstad in kunt met de nieuwe route.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 20 sep 2024, 11:43
door Trainboy199
Die drempel in de draai Noordendijk > Groenedijk werd het vaakst geraakt. En dat is ook de rede dat ze al voor langere tijd via de Oranjelaan > Stooplaan reden.
Het niet meer bedienen van het Energiehuis-terrein was vooral vanwege het herinrichten van de uitrit aan de Noordendijk-zijde van het terrein.
Maar daar zitten nu een aantal kleine krappe slingers in (ook te zien in het kaartje van het AD).
Dus dat zal vooral tijdwinst opleveren vermoed ik.
Overigens is er in de tussentijd, sinds het openstellen van die uitrit wel weer over het terrein heen gereden.
Maar dit stuk ligt er wel vaak uit vanwege allerlei werkzaamheden op het parkeerterrein.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 20 sep 2024, 12:17
door Daelea
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 20 sep 2024, 13:06
door Daniel
Daarin lees ik ook dit...
Lijn 3 rijdt 4x per uur door Crabbehof. De wegindeling van de Groen van Prinsterenweg en de
lusroute bij het eindpunt van der Lindenstraat/Donker Curtiusstraat is te smal voor een soepele
busexploitatie.
...volgens de dienstregeling en de frequentietabel een paar pagina's verder rijdt lijn 3 daar echter maar 2x/uur. (En het eindlusje gaat ook al tig jaren door dezelfde smalle straten, dus waarom die nu opeens te smal zijn?)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 20 sep 2024, 13:16
door Meltrain
Ik zou graag zien dat lijn 92 's avonds en op zondag weer de hele route gaat rijden, óf dat lijn 491 op die tijdstippen via Station Lombardijen gaat rijden.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 20 sep 2024, 13:30
door Trainboy199
Lees nu trouwens ook in het vervoersplan dat in overleg met de Gemeente Sliedrecht en de Provincie lijn 491 (nog verder) gestrekt gaat worden in Sliedrecht en de haltes Talmastraat en Burgemeester Winklerplein vervangen gaan worden door een nieuwe halte Sliedrecht Centrum aan de Thorbeckelaan bij de rotonde.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 20 sep 2024, 14:02
door Milco
Ik had stiekem gehoopt op een duidelijke splitsing van de lijnen 4 en 14. Nu rijden beide lijnen een beetje door elkaar over de hele route…
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 20 sep 2024, 14:51
door Wannes
Daniel schreef: ↑vr 20 sep 2024, 11:00
Lol, de heenroute is letterlijk de route zoals die in 2003 werd geïntroduceerd na een behoorlijke studie met allerlei routevarianten. Alleen dan wel als ringlijn via de Oranjelaan terug in plaats van heen en weer.
Ik ben toch erg benieuwd hoe de nieuwe route door de Prinsenstraat bij de bewoners gaat vallen. Er was wel een goede reden dat de route aangepast was, de Prinsenstraat is volstrekt ongeschikt voor zwaar verkeer vanwege de trillingsoverlast (de niet-onderheide panden kunnen er niet zo heel goed tegen). Ik denk dat het wel een staartje gaat krijgen bij de bewonersvereniging.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 20 sep 2024, 14:59
door Daniel
Toch heeft er daar 11 jaar een bus gereden (in twee richtingen zelfs) en toen werd er nog niet massaal geklaagd.
Milco schreef: ↑vr 20 sep 2024, 14:02
Ik had stiekem gehoopt op een duidelijke splitsing van de lijnen 4 en 14. Nu rijden beide lijnen een beetje door elkaar over de hele route…
Idem voor 3 en 13 lijkt me, al is 4/14 inderdaad erger omdat ook de 14 twee routevarianten heeft. Ergens heb ik het idee dat ze die aanpassing ooit van plan zijn terug te draaien, want in Papendrecht zijn alle haltestickers voor de 14 naast die van lijn 4 geplakt in plaats van de een door de ander te vervangen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)
Geplaatst: vr 20 sep 2024, 15:10
door Wannes
Oh absoluut, ik ben ook niet per se tegen de routewijziging (als bewoner), maar ik vraag mij vooral af hoe de gemeente dit gaat aanpakken. Er zijn op de Prinsenstraat de laatste maanden heel veel dingen gebeurt, met ongeveer twee brieven per maand van de gemeente over de aanpak van de trillingsoverlast, de aanpak van het te harde rijden, veranderingen van de aard van de straat (minder doorgaand, meer verkeersremmende maatregelen). Dus hoewel ik denk dat drie keer per uur een bescheiden bus door de Prinsenstraat niet zo heel veel overlast zal geven, denk ik dat het in de perceptie van de meeste mensen wel een soort druppel in een dit jaar al goed gevulde emmer zal zijn.