Pagina 170 van 175

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 22 aug 2024, 21:37
door Plutona
Ik begreep dat een nieuwe zomerlijn voor toeristen ook tot de opties behoort...

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 23 aug 2024, 13:16
door JuulStikkelbroek

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 23 aug 2024, 16:18
door CamilleKreemers
Ik krijg die link niet open

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 23 aug 2024, 16:40
door iamthedutchdude
Ik heb het bestand even in mijn Drive gezet: hierlangs zou het wel moeten lukken.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 25 aug 2024, 17:44
door umbusko
Volgens een artikel in De Limburger van 20 augustus gaat het o.a. om introductie van de Vlinder in Venray (weer verbindingen naar Heide, Veulen, Oirlo, Geijsteren en bedrijventerrein Smakterheide), halfuursdiensten op de lijnen 43, 72, 73 en 80 en nieuwe sneldiensten waar ze nog niet over in detail willen treden omdat er nog dingen kunnen wijzigen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 26 aug 2024, 08:20
door ICE11
Is er dan geen gebrek aan chauffeurs meer?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 26 aug 2024, 09:26
door erjeebee
Goeie vraag.
Lijkt me stug dat ze grote uitbreidingen kunnen behappen qua chauffeurs.
Tenzij
- er op andere plekken fors gesneden wordt
en/of
- er zelfrijdende bussen worden ingezet :)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 26 aug 2024, 11:36
door MaartenD
In de gelinkte presentatie van JuulStikkelbroek staat iig dat ze veel aan werving doen en dat er het laatste 1,5 jaar 209 buschauffeurs en meer dan 90 machinisten aangenomen zijn.
Die 90 machinisten vind ik wel heel erg veel. Hoeveel FTE heb je nodig om alle treinen in Limburg te rijden?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 26 aug 2024, 12:42
door PatrickM
Een ruwe schatting (uitgaande van 4 FTE per omloop per week): dan zit je al aan ongeveer 40 man voor alleen de Maaslijn. Dan nog eens 40 man voor de stoptreinen in Zuid Limburg en nog eens een man of 10 voor de RE18. Dan zit je al aan 90 man, waarbij ik nog krap heb gerekend (het zou me weinig verbazen als je eerder met 5 FTE per omloop per week moet rekenen, waarmee je op 113 FTE komt). Dus 90 nieuwe machinisten zou wel kunnen, maar dan moet er een behoorlijk verloop in het personeel zitten of er wordt gewerkt aan een grotere reserve om problemen in de toekomst te voorkomen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 02:49
door erjeebee
209 nieuwe buschauffeurs en 90 nieuwe machinisten voor Limburg alleen?
Klinkt me niet waarschijnlijk in de oren.

Klinkt meer als voor Arriva landelijk.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 08:01
door MaartenD
Mij ook, vooral omdat 90 machinisten dus bijna een volledige vernieuwing van het personeelsbestand zou zijn. Maar de rest van de presentatie is duidelijk alleen op Limburg gericht.
Maar goed, nieuw personeel is goed, in welke regio dan ook.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 11:29
door Stadsbus
Veel machinisten bij regionale vervoerders blijven maar een korte periode om later door te stromen naar het grote NS met meer materieel/wegbekendheid verder Nederland in, of gaan een goederenbedrijf.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 13:25
door MaartenD
Maar dan moet daar ook zoveel doorstroming zijn.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 27 aug 2024, 18:24
door BasGeluk
NS is groot dus daar zullen zeker veel mensen met pensioen gaan. En sinds de goud gerande CAO nog luxer is geworden met forse salarisverhogingen, zijn mensen daar ook minder uren gaan werken.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 28 aug 2024, 06:35
door TomSteyl
En dan mogen ze ook nog gebruik maken vaak van de RVU-regeling :lol:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 10 sep 2024, 16:07
door JuulStikkelbroek
Te veel uitval Drielandentrein: Arriva schrapt andere treinen om personeel vrij te spelen
Regiovervoerder Arriva halveert vanaf volgende week het aantal treinritten vanaf Heerlen naar Sittard en naar Maastricht. Zo worden personeel en materieel vrijgemaakt voor de Drielandentrein.

Bron: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240910_93883771

Het is weer zo ver hoor. Tot en met november nog maar 1x p/uur RS15 en 1x p/uur RE18 tussen Heerlen en Maastricht. :')

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 10 sep 2024, 21:05
door Gartlin9
En hier zou je veel minder over horen dan als ns structureel vanwege tekorten een (paar) tracé(s) zou halveren.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 10 sep 2024, 21:34
door Dionysusnu
Zoals ze nog steeds doen dit jaar met een aantal sprinters, bedoel je? :')

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 11 sep 2024, 08:45
door MaartenD
En met de HSL structureel is gebeurd?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 16 sep 2024, 13:45
door Marc
Eerst structureel treinen schrappen en alsnog andere treinen uit laten vallen door tekort aan personeel... De RE18 is vandaag wederom een prijzencircus wat betreft uitval...

Ik dacht dat het schrappen de dienstregeling wat stabieler moest maken?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 24 sep 2024, 11:34
door JuulStikkelbroek
Vandaag ook weer uitval i.v.m. personeelstekort (RS15/RE18), ondanks de afgeschaalde dienstregeling.

Provincie heeft Arriva overigens een boete opgelegd van ruim 9 ton voor het onderpresteren in 2022. Bron

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 01 okt 2024, 19:12
door Plutona
Een vervoerplan, maar geen helder overzicht van de wijzigingen... Wat er uitgelegd staat is vooral Zuid-Limburg:
- Lijn 149 (Revival van de oude lijn 49 die zowel Hermes als Veolia hebben gereden, maar nu alleen tussen Gulpen en Vaals)
- Lijn 350 4x per uur op zondag
- Paar nieuwe lijnen naar Chemelot vanuit Vaals, Hoensbroek en Brunssum
- Extra 8-persoonsbusje op de stadslijnen in Maastricht
- Lijn 51 via de Cauberg en de Sibberweg i.p.v. de Steenkolenmijn

Tussen de regels door heb ik het vermoeden dat lijn 8 ingekort wordt tot Maastricht Station, lijn 12 Villapark - Station - Boschpoort wordt en lijn 13 Kanne - Centrum - Boschpoort. Lijn 12 gaat doorrijden naar het Oog van Sint Pieter.

https://limburg.bestuurlijkeinformatie. ... be98cd6513

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 02 okt 2024, 09:38
door MaartenD
:p Ze hebben een zoek-en-vervang van Aken naar Aachen gedaan. rAachen, SlenAachen.
Verder weinig nieuws ja. Wel een aantal uitbreidingen van uursdienst naar halfuursdienst.

Wat ik ook graag zou zien is een plan hoe het buspark omgezet wordt naar elektrische bussen. Ik neem aan dat met de extra diensten die gereden moeten worden er ook wat extra bussen nodig zijn, is Arriva gezegd dat ze voortaan alleen elektrische bussen moeten aanschaffen?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 02 okt 2024, 10:45
door Suus
Ha, een Kulturpuffer voor de drielandentrein in Landgraaf :lol:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 02 okt 2024, 11:30
door ICE11
"Details per lijn in de bijlagen"..... => Waar kan ik deze bijlagen vinden?